Sivutuen kestävyys.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Sivutuen kestävyys.
Olen vähän ikääntyneenä tullut sikäli kömpelöksi, että jalan heittäminen afrikkalaisen satulan yli ajovarusteissa on melko työlästä. Olen mennyt satulaan siten, että ensin tossu trampille ja siitä jalka yli. Nyt sitten katselin, että Amerikasta saa vahvistetun sivutuen, joten eikö alkuperäinen kestä tälläistä tapaa jossa pyörän+kuskin paino on sivutuen varassa?
Re: Sivutuen kestävyys.
Varmasti tuollaisen peruskäytön kestää. Jotkut kuitenkin esim. kääntävät pyörää paikallaan ympäri sivutuen varassa tai kenttäkorjauksia suoritetaan tyylillä pyörä sivutuen varaan ja liinalla puuhun kiinni niin että etu tai takarenkaan saa irti yms. Uskoisin että ne on enemmän tällaisia juttuja joissa sen kanssa voi tulla ongelmia ja vahvempaa osaa tarvitaan.
Katselin että tuo on kuitenkin terästä ja ilmeisesti vanhemmissa malleissa sivujalka oli alumiinia.
Hyvin on kestänyt tuota 990 Adventuren sivujalka. Oon tehny tuota sillä nyt kymmenen vuotta. Ja sitä ennen R1150gessun.
Se mikä ei tuota oikein kestä on kengän pohja. Aika ikävälle näyttää vasemmasa kengässä tuosta johtuen.
Se mikä ei tuota oikein kestä on kengän pohja. Aika ikävälle näyttää vasemmasa kengässä tuosta johtuen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
gessun sivujalka on aika vahva, kun yritin saada sillä rengasta putoamaan tubeless uralta, niin kallistin koko pyörän painon sen varaan renkaan päälle ja nojasin kainalolla satulaan melkein koko oman painon vielä päälle, ja silti ei rengas tippunut vanteen tubeless uralta. Josta voimme päätellä että sivujalka kestää, mutta tubeless ura on liiallinen gessussa.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher