Nyt kun kesä kelit vielä jatkuu, niin mitenkäs tuo talvirengaspakko, koskeeko se moottoripyöriä?
-ta-
Talvirengaspakko?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Talvirengaspakkohan alkaa joulukuun alusta ja riittävä rengastus on sellainen jossa merkintä M+S, nastoistahan ei mopoissakaan ole pakkoa, lisäksi tietysti vaaditaan riittävä urasyvyys jne mutta ne eivät lie meille ongelmia nappuloiden ollessa kuitenkin aivan loppuun ajetuissakin melko "korkeita".
antti
Aivan päivänselväksi ei tuo talvirengasasia tullut aikaisemmassa topikissa minulle. Lähetin kysymyksen poliisin info mailiboxiinkin, mutta ei sieltä vastausta ole tullut.
Jotenkin niin olen asian ymmärtänyt, että MS merkintä ei ole välttämätön, kunhan rengas on "talvikäyttöön sopiva" karkeakuvioinen rengas.
MS merkintää ei kaikissa nappularenkaissakaan ole, joten siinä mielessä järkevä lakiteksti on, ettei sitä välttämättä vaadita. Itse en ole aikeissa ajaa liukkaalla kelillä ja märällä asvaltilla aion ajaa nykyisillä battlewingeillä, jotka sopivat märälle paremmin kuin nastat tai nappulat.
Jotenkin niin olen asian ymmärtänyt, että MS merkintä ei ole välttämätön, kunhan rengas on "talvikäyttöön sopiva" karkeakuvioinen rengas.
MS merkintää ei kaikissa nappularenkaissakaan ole, joten siinä mielessä järkevä lakiteksti on, ettei sitä välttämättä vaadita. Itse en ole aikeissa ajaa liukkaalla kelillä ja märällä asvaltilla aion ajaa nykyisillä battlewingeillä, jotka sopivat märälle paremmin kuin nastat tai nappulat.