Ktm exc 300 -12 sähköstartti

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Hookala
Pyörä: KTM 250 SIX DAYS 2020 & 350 SX-F

Ktm exc 300 -12 sähköstartti

Viesti Kirjoittaja Hookala »

Terve!

Pyörässäni on paikallaan alkuperäinen sähköstartti.

Ongelma on se että vaikka laitan kunnon akun niin todella huonosti jaksaa pyörittää moottoria, eli mitään mahdollisuutta ei ole käynnistymiseen. Muistan jostain lukeneeni että miten sitä saisi virkistettyä mutta ei valitettavasti osunut silmiini tällä kertaa.

Onko tuohon jotain "huolto-ohjetta" tai käytännön vinkkejä mitä sille pitäisi tehdä? Mekaaninen korjaus onnistuu, mutta sähköasioissa olen HUONO.

Juutuubissa on jotain videoita jossa ovat vaihtaneet uuden malliseen starttiin, mutta kyseessä hieman vanhempi pyörä.

Kiitos!
Nanhian Tunkit Enduro Team!
AnttiL
Pyörä: exc

Re: Ktm exc 300 -12 sähköstartti

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

http://slavensracing.com/video/engine-videos/

Tuolla on videoita huoltamisesta ja monesta muusta ko pyörään liittyvästä hommasta.
Wetmod nimellä kulkeva juttu saattaa auttaa tai maadoituksen muuttaminen mutta lähtökohtaisesti ko startti on minun käsityksen mukaan alimitoitettu ja muutenkin arka -> toimii kohtuu heikosti yleensäkään. Ko firmasta saa korjaussarjoja ja korvausstartteja mutta ei kannata odottaa ihmettä niilläkään.

Itsellä oli lifepo4 akku (12 kennoinen!!!) -11 300exc pyörässä ja kyllä starttasi kunnes startti oli niin sohlo että ei enää edes korjaamalla ollut mahdollista saada toimimaan (130h tms).
Siis en muista onko tuossa -12 se jo isompi ja tehokkaampi malli mutta sen vaihto auttaa jonkin verran, simmitykset ja öljykylpy jonkin verran jne mutta on aikalailla "kulutusosa" :(
antti
mikko73h
Pyörä: Yamahat

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Laakeri sieltä menee yleensä painepesun ja kuraveden yhteistyönä. Entisessä pyörässäni sorvasin sinne neulalaakerin tilalle sopivan holkin laakeripronssista niin alkoi toimimaan. Uudessa pyörässä olen irroitellut starttia toisinaan ja yrittänyt pitää sitä puhtaana kaikesta kurasta (suojarasvaa tiivistepintoihin).
Keep calm and love fossil fuels.
heikkiv
Pyörä: 300 EXC

Viesti Kirjoittaja heikkiv »

Purin itse ensimmäistä kertaa tuon kotelon kun olen startin toimintaa ihmetellyt ja täytyy kyllä sanoa että on se typerästi suunniteltu. Ensimmäisen kerran kun mopon upottaa suohon niin se kotelo on täynnä suomutaa ja hengitysreikä menee tukkoon niin eihän siellä pyöri kuin lieju. Ei tartte kyllä ihmetellä että laakerit on vaihtokunnossa. Tuntuu että tuo startti on kulutusosa enemmänkin sen takia että sitä pitäs huoltaa melkein joka reissun jälkeen ja rasvata pinnat että olisi toivoakaan että se pysyisi kunnossa.

Tein justiinsa tuon wetmodin ite, katotaampa auttaako. Logiikka ainakin sanoisi että hyöty on valtaisa. Onko muuten ideaa mistä halvimmalla se tehokkaampi, onko se nyt 410w startti?
pytikka
Pyörä: 250 exc, Desert Sled

Viesti Kirjoittaja pytikka »

Minä oon miettiny, jotta jos paljo pitää ropeltaa, niin sitten startti ja akku pois ja koppa tilalle. Helposti lähtee polkemalla käyntiin.
Vastaa Viestiin