Uutta sisägummia asentamassa mutta mulle ei oikein aukene miten nuo asennetaan vanteeseen nähden...
a. prikka kumin ja vanteen väliin ja mutterit vanteen päälle...
b. prikka/yksi mutteri kumin ja vanteen väliin, toinen päälle...
c. joku muu vaihtoehto... ?
Ruuvaan yhden mutterin varren juureen prikan päälle, sen jälkeen sisuskumi paikalleen enkä laita toista mutteria ollenkaan. Mä jätän päälimmäisen mutterin pois siksi että jos vanne pääsee pyörähtämään niin venttiilitappi menee vinoon eikä repeä irti sisäkumista.
Oikeita vastauksia tulee yhtä paljon kun on toteutustapoja, jokainen tekee omalla tavalla.
Eli vaihtoehto b olisi oikea... tuossakin vuodelta -94 viitataan siihen (kuvateksti alhaalla) http://davestestsandarticles.weebly.com ... dtubes.pdf
eli prikka ja mutteri sisuskumia vasten ja toinen mutteri vanteen päälle, löysään...
Jaa, minä olen jättänyt vanteen sisälle vain prikan. Toisen mutterin olen jättänyt pois ja toisen ruuvannut korkkia vasten.... Pitääpä seuraavalla kerralla testata miten yksi mutteri istuu vanteen sisään. Prikka pysyy paikallaan ainakin helpommin.
Just sen prikan pysymisen takia tulee mutteri ruuvattua venttiilivarren juureen, prikka istuu paremmin vanteeseen ilman venttiiliä mutta hukkuu herkästi.
collikka kirjoitti:Koheltaja tarkoitti varmaan että "prikka istuu paremmin vanteeseen ilman mutteria..." ?
Pakkauksen kannessa on kyllä kuva... minkähän takia Michelin itse ei anna tuohon mitään ohjetta (tai ainakaan minä en ole sellaista löytänyt...)
No eikös jos pakkauksen kannesa on kuva niin eikö se ole ohjeistus. UHDsä se on ainaki kovin selvästi merkitty. Prikka ja mutteri sisälle ja ulkopuolelle tuleva löysälle ja EI vanteeseen kiinni.
Noin ite oon tehny, mutta mulla onki tubeless vanteet.
Joo, kyllä täytyy taipua Peltsin(kin) kantaan tässä (tuo kumipaketin kuva on kyllä vähän sellainen "miten sen nyt tulkitsee") mutta niin oli orkkis-sisärengaskin että prikka ja mutteri sisällä, toinen vanteen päällä...
(anteeksi ehkä turhakin epäluuloisuuteni, poistun tästä takavasemmalle...)
Tärkeitä lienee että vanteen ulkopuolelta ei venttiiliä kiristetä ollenkaan, mieluummin koko mutteri pois. Tällä tempulla saattaa säästää, kaatumisen tai jopa paljon pahempaa. Erityisesti takarengas on vaaran paikka, mutta ei etunenkaan kaipaa ventiilin kiristysmutteria.