Isomman enduron valintaa

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

terosaka
Pyörä: -

Isomman enduron valintaa

Viesti Kirjoittaja terosaka »

Katuenduron siis. Ennen olen omistanut jokus Triumph Tigerin 955 ja Ktm 990 Adven, joista varsinkin adve oli loistava. Nyt parin, kolmen vuoden tauon jälkeen voisin palata ei-sykkyräasentoon. Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja, jotka osuvat pieneen, noin 3 tuhannen euron budjettiini:
Cagiva Navigator 1000, Aprilia Caponord 1000 ja V-Strom 1000. Multistradankin ottaisin, mutta menee reilusti yli budjetin. Nämä kaikki taitaivat olla aika möhkäleitä, entä mistä löytyy eniten sporttisuutta ihan asvaltilla, millä taas pärjää parhaiten soralla? Entä hauskuuspuoli, löytyykö jostain huligaani-dna:ta tai toisella rauhallista asennetta. Minkä itse ottaisit noista :) ? Sitten tyyppivikaa, esim löytyykö Cagivaan huonosti varaosia jne. Pyörä tulee täysin seka-ajoon: isompaa suoraa tietä, soratietä/kevyttä metsäautotietä(kovalla pohjalla), pientä asvalttitietä hauskutellen, tonnin-parin km (lapin ja baltian-itäeuroopan lähinnä) reissuja, ajan mahdollisimman pitkään läpi vuoden, aina kun tiet ovat sulat jäästä tai pakkasesta, muuten kelillä ei ole väliä. Sitten vähän vähän light-huligaanimaisempaa ajoa sivummalla ja yleensä aika rauhallista kruisailua pitkin poikin. 80% yksipäällä ajoa, pidemmät reissut kaksipäällä.

Jätin nyt AT:t ja Super Teneret pois, ne ovat hieman liian alitehoisia siihen, kun ajan työnikin puolesta aika paljon isommilla teillä. KTM:n jäivät, koska tuohon hintaa lähellekään ole mitään tarjollla. Muuten ne olisivat ykkösvaihtoehto(640-SE-ADVE).
Rässi66
Pyörä: Honda CR250R

Re: Isomman enduron valintaa

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kyllähä 640 Kotaria saa allekkin kolmeen tonniin. Kuva
terosaka
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja terosaka »

Rässi66 kirjoitti:Kyllähä 640 Kotaria saa allekkin kolmeen tonniin. Kuva
Ei sitä Adventurea :roll: Millaisia nuo 640 kotarit ovat yleensä kestävyydeltään?
016054
Pyörä: Honda VFR 1200 crosstourer

Viesti Kirjoittaja 016054 »

Mulla ei noista oo kokemuksia muista ku pikku lenkki vstrommin kanssa. Minusta kannattais ottaa mukaan myös Varadero. Ittellä ollu tollanen parinkymmenen tuhannen kilsan ajan ja pikku muutosten jälkeen oon ollu tosi tyytyväinen liitteeseen. Vakioalusta on surkea, mut on varsin edullisesti päivitettävissä paremmaksi. Moottorin pienet nykimiset saa kokonaan pois pienellä suutinjumpalla! Maantiellä kulkee ku juna ja hiekallakin hieno peli ajaa, kunhan vaan laittaa riittävän karkeet kumit alle. Hinta/laatusuhde noissa mielestäni oikein hyvä.
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Tsekkaa tuo 900 uudemmalla ruiskukonella oleva tenere,vähän ajettukkin,tekniikka tdm 900...

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =3&t=31844
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

terosaka kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Kyllähä 640 Kotaria saa allekkin kolmeen tonniin. Kuva
Ei sitä Adventurea :roll: Millaisia nuo 640 kotarit ovat yleensä kestävyydeltään?
Vallan hyviä, jos vaan muistaa ja ymmärtää huoltaa... Kuva
samppae39
Pyörä: Aprilia ETV 1000 Caponord

Viesti Kirjoittaja samppae39 »

Capo ainakin itseä miellyttää. Todella hyvin voi viedä mutkateillä. Menis kovempaakin, mutta ei vielä uskalla. Sorallakin vakaa. iso ja möhköhän se on, mutta niin kai kaikki nuo vaihtoehdot on. Moottori mukava ja vääntävä Rotax. Uudella ohjelmalla ja putkilla yms. pikkukikoilla saa sitä räyhähenkeäkin mukavasti :D Sähköt tietty on italialaiset... Ja yks hyvä ominaisuus on se, että ilmaisohjelmilla ja läppärillä pääsee ecuun käsiksi ja netistä löytyy erilaisia ohjelmia ecuun ja vikakoodit pystyy lukemaan ja nollaamaan yms. pikkusäätöä tehdä itse läppärin kans.
Vastaa Viestiin