Reitit garminin zumo 350:iin

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

teneristi
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja teneristi »

Ostin garmin zumo 350:n ja olen koittanut kuumeisesti saada reittejä siihen, mutta en vaan osaa :oops: . Olen koittanut etsiä tältä foorumilta ja ties mistä muualta ohjeita ja kokeillutkin niitä, mutta en vaan saa niitä tuohon toosaan.
Pitääkö mun ostaa joku garminin reittisuunnittelu ohjelma? Yritin tuolla ride with gps:llä, mutta en saanut tallennetua sitä reittiä edes koneelleni. Mihin kansioon ne reitit pitäisi tallentaa tuohon gps:ään? Jos joku osaisi antaa ihan seikkaperäiset ohjeet noiden reittien tallentamisesta gps:ään niin olisin mielissäni.
petrij
Pyörä: RedHunter VH500

Re: Reitit garminin zumo 350:iin

Viesti Kirjoittaja petrij »

Moi.
- No just aamulla leivoin tuota KKKK:n reittiä GPSmap 62:een ja
kapulan Nav -kansioon tallennetut näyttää löytyvän aktiiviset reitit -valikosta. Arch(ieve) -kansioon tallennetut taas tallennetut jäljet -valikosta. Tallentaa sitten vain 50 reittipistettä kerrallaan.

En tosin tiedä onko Zumo 350 logiikka jne. sama?

Petri
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
Eemo
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Eemo »

teneristi kirjoitti:Ostin garmin zumo 350:n ja olen koittanut kuumeisesti saada reittejä siihen, mutta en vaan osaa :oops: . Olen koittanut etsiä tältä foorumilta ja ties mistä muualta ohjeita ja kokeillutkin niitä, mutta en vaan saa niitä tuohon toosaan.
Pitääkö mun ostaa joku garminin reittisuunnittelu ohjelma? Yritin tuolla ride with gps:llä, mutta en saanut tallennetua sitä reittiä edes koneelleni. Mihin kansioon ne reitit pitäisi tallentaa tuohon gps:ään? Jos joku osaisi antaa ihan seikkaperäiset ohjeet noiden reittien tallentamisesta gps:ään niin olisin mielissäni.
Eikös esim. tuolla Tyrellä onnistu (ladattava, ilmainen softa) tai sitten netissä online mopedmap.net.
Ja Tyre osaa viedä automaatisesti oikeaan kansioon suoraan naviin jos navi piuhalla koneessa kiinni.

Garminin omalla softalla (Basecamp) tuon voi myös toteuttaa melko helpolla mutta mielestäni reittien tekemiseen Basecamp on suhteellisen kömpelö.

...ja kun reitti viety naviin niin sitten se pitää vielä tuoda reitiksi sieltä kansio-kuvakkeen alta.
Viimeksi muokannut Eemo, Ke Heinä 25, 2012 1:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
tertsu
Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Lataa Garmin Basecamp, luulis sillä toimivan. Toinen vaihtoehto on mapsource, mutta se tais olla maksullinen?!
Kura lentää...
Gessuli
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gessuli »

Juu lataa basecamppi, voi aluks tuntua hankalalta, mut kun hetken käpistelee niin on oiva kampe.
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
teneristi

Kiitos nopeista vastauksista! Latasin tuon Basecamp:in ja sillähän on aika helppo tehdä reittejä. Ainut vaan että joutuu zoomaamaan aika lähelle että pienemmät tiet näkyy. Tässä 350:ssa reittitiedosto piti siirtää GPX tiedostot -kansioon.
Gessuli
Viesti:

Minä teen basekampin kanssa sillain et vedän ensin reitin paikasta a paikkaan p , sit soomailen hiukan ja käyn reittiä läpi pätkä kerrallaan ja reittityökalulla tai mikäsenytoli vedän reittiviivaa pienemmille teille, ja täällä foorumilla on mek:in tekemä laavu/tulipaikka lista niin lataa se sinne basekamppiin myös niin on helppo suunnitella esim makkara surauksia kun näkee tulipaikat kartalla.

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
Gessuli
Viesti:

Tuolta ketjusta pitäis löytyä GPX tiedostona koko roska joka on sitten helppo liittää vaikka basecamppiin.

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =13&t=6194

teneristi

Nyt seuraava kysymys on, että miten reittipisteet saa poistettua? Olen poistanut tekemäni reitit sieltä navigaattorin valikosta "poista reitti" ja tietokoneella poistanut navigaattorin GPX-kansiosta reitit, mutta reittipisteet jää aina näkyviin. Oon tehnyt Basecampilla nuo reitit ja reittipisteet näkyy sielläkin kun navigaattori on kytketty tietokoneeseen.
teneristi

teneristi kirjoitti:Nyt seuraava kysymys on, että miten reittipisteet saa poistettua? Olen poistanut tekemäni reitit sieltä navigaattorin valikosta "poista reitti" ja tietokoneella poistanut navigaattorin GPX-kansiosta reitit, mutta reittipisteet jää aina näkyviin. Oon tehnyt Basecampilla nuo reitit ja reittipisteet näkyy sielläkin kun navigaattori on kytketty tietokoneeseen.
:idea: Itse itselleni vastaten, tallennetuista suosikkipaikoista löytyypi nuo reittipisteet ja sieltä ne poistetaan.
Jospa tätä vielä joskus oppis käyttämään..
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Navin päivitys käynyt itelläkin mielessä, saako näissä naveissa reitityksen pois päältä, kun noita reittejä tekee niin tuppaa tulemaan sellaisia pätkiä, joita ei ole tieksi merkitty ja sinähän se sitten kusee, jos reititys on päällä.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

petev kirjoitti:Navin päivitys käynyt itelläkin mielessä, saako näissä naveissa reitityksen pois päältä, kun noita reittejä tekee niin tuppaa tulemaan sellaisia pätkiä, joita ei ole tieksi merkitty ja sinähän se sitten kusee, jos reititys on päällä.
Nuvi 500:Ssa on ainakin pois tieltä vaihtoehto jolloin piirtää vaa viivan reittipisteiden väliin. Käytännön kokemust ei oo.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
DOMI
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000

Viesti Kirjoittaja DOMI »

petev kirjoitti:Navin päivitys käynyt itelläkin mielessä, saako näissä naveissa reitityksen pois päältä, kun noita reittejä tekee niin tuppaa tulemaan sellaisia pätkiä, joita ei ole tieksi merkitty ja sinähän se sitten kusee, jos reititys on päällä.
Reitin avaamisen jälkeen valinta "näytä kartalla", niin reitti näkyy GPS:n näytöllä viiruna jota voi seurailla ilman reititystä. Reittiviirun värin voi valita Basecampilla reittiä tehdessä, ennekuin siirtää reitin laitteeseen.
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

DOMI kirjoitti:
Reitin avaamisen jälkeen valinta "näytä kartalla", niin reitti näkyy GPS:n näytöllä viiruna jota voi seurailla ilman reititystä. Reittiviirun värin voi valita Basecampilla reittiä tehdessä, ennekuin siirtää reitin laitteeseen.

Ozilla tottunut tekemään nuo reitit niin toimiiko point to point tyyppiset reitit vai pitääkö siirtyä basecamppiin reitityksen osalta ? Näkyykös basecampissa soratiet jollain omalla värillä ?
DOMI
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000

Viesti Kirjoittaja DOMI »

petev kirjoitti: Ozilla tottunut tekemään nuo reitit niin toimiiko point to point tyyppiset reitit vai pitääkö siirtyä basecamppiin reitityksen osalta ? Näkyykös basecampissa soratiet jollain omalla värillä ?
Basecamp on vaan karttaohjelma, työkalu. Se mitä siinä näkyy tai miten se reitittää, riippuu käytettävästä kartasta(reititys on kartassa). Pisteestä pisteeseen reititys toimii toki reitittävällä kartalla, mutta silloin ei todennäköisesti mennä maukkaimpia reittejä(tosin lyhin matka asetuksella löytyy uusia oikopolkuja). Paras tapa tehdä reitti, varmaankin enduromiehelle on reitittävällä maastokartalla itse seuraten suunniteltua ajoreittiä naputella halutuille ajoreiteille riittävästi kauttakulkupisteitä.

Kun reitti on valmis, voi basecampilla "venytellä" reittiä vielä halutuille lisäkoukuille tarttumalla kauttakulkupisteeseen ja hilaamalla sitä. Todella helppoa ja samalla saa koko reitistä jonkinlaisen mielikuvan. :roll:
Vastaa Viestiin