Moi,
Kävin sukellusreissulla Sharm el Sheikhissä ja tuli samalla reissulla kokeiltua miltä erämaassa ajo tuntuu. Ei voi muuta sanoa kuin Mahtavaa! Mikäli menen takaisin sukeltamaan tänne, niin varmasti uhraan enemmän kuin yhden aamupäivän ajamiselle. Kokemus oli hieno. Sharmissa toimii yksi firma, joka järjestää näitä enduro reissuja ( CALLING DAKAR KTM EGYPT ) . Alla on kunnon pyörät (vaikkakin KTM

ja varusteet ovat asiallisia. Minä näin ensimmäisellä kerralla vain heidän "Short trip" 3 tunnin paketin. Pakettiin kuului nouto hotellilta, varusteet, pyörä, 45-60 minuutin koulutus ja reilun 2 tunnin erämää ajelu ja palautuskuljetuis hotelliin. Firmalla on oma crossirata ja harjoitusrata, joilla aloiteltiin korjailemaan tekniikan puutteet. Tämä on lähinnä turvallisuuden takaamiseksi erämäässa ja minulle ainakin antoi paljon uutta osaamista hiekalla ajoon. Siten lähdimme erämaahan pariksi tunniksi. Minun heikolla off-road taidoillani selvisin hyvin. Reissua muutetaan taitojen mukaan. Ihan ilman kokemusta minä en kuitenkaan reissulle lähtisi. Kun 60 km/h ajaa pehmeään hiekkaan, niin kokemus voi olla muuten liiankin ikimuistettava:) Laitan pari kuvaa liitteeksi, jotta pääsette tekin herkistelemään suomen syksyssä.
Markku
P.S. Tässä firman mainos, jotta muutkin alueelle menevät voivat herkutella. Suosittelen firmaa lämpimästi (erityisesti kesällä kuulemma yli 50 astetta autiomaassa).
Riccardo Romagnoli
Mobile EGY +20 12 006 1237
SHARM EL SHEIKH - Safari Street, Naama Heigh
web site: ktmegyptcallingdakar.com Skype: riccardocallingdakar FaceBook: Ktmegypt Calling dakar