Enduroa Egyptissä/Sharm el Sheikh

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Markku-TT
Pyörä: TT-600

Enduroa Egyptissä/Sharm el Sheikh

Viesti Kirjoittaja Markku-TT »

Moi,

Kävin sukellusreissulla Sharm el Sheikhissä ja tuli samalla reissulla kokeiltua miltä erämaassa ajo tuntuu. Ei voi muuta sanoa kuin Mahtavaa! Mikäli menen takaisin sukeltamaan tänne, niin varmasti uhraan enemmän kuin yhden aamupäivän ajamiselle. Kokemus oli hieno. Sharmissa toimii yksi firma, joka järjestää näitä enduro reissuja ( CALLING DAKAR KTM EGYPT ) . Alla on kunnon pyörät (vaikkakin KTM :) ja varusteet ovat asiallisia. Minä näin ensimmäisellä kerralla vain heidän "Short trip" 3 tunnin paketin. Pakettiin kuului nouto hotellilta, varusteet, pyörä, 45-60 minuutin koulutus ja reilun 2 tunnin erämää ajelu ja palautuskuljetuis hotelliin. Firmalla on oma crossirata ja harjoitusrata, joilla aloiteltiin korjailemaan tekniikan puutteet. Tämä on lähinnä turvallisuuden takaamiseksi erämäässa ja minulle ainakin antoi paljon uutta osaamista hiekalla ajoon. Siten lähdimme erämaahan pariksi tunniksi. Minun heikolla off-road taidoillani selvisin hyvin. Reissua muutetaan taitojen mukaan. Ihan ilman kokemusta minä en kuitenkaan reissulle lähtisi. Kun 60 km/h ajaa pehmeään hiekkaan, niin kokemus voi olla muuten liiankin ikimuistettava:) Laitan pari kuvaa liitteeksi, jotta pääsette tekin herkistelemään suomen syksyssä.

Markku

P.S. Tässä firman mainos, jotta muutkin alueelle menevät voivat herkutella. Suosittelen firmaa lämpimästi (erityisesti kesällä kuulemma yli 50 astetta autiomaassa).

Riccardo Romagnoli
Mobile EGY +20 12 006 1237
SHARM EL SHEIKH - Safari Street, Naama Heigh
web site: ktmegyptcallingdakar.com Skype: riccardocallingdakar FaceBook: Ktmegypt Calling dakar
Liitteet
Maisemia reissulta
Maisemia reissulta
Tässä kamelit ja minä
Tässä kamelit ja minä
Mika
Pyörä: Varadero

Re: Enduroa Egyptissä/Sharm el Sheikh

Viesti Kirjoittaja Mika »

Noilta sivuilta ei oikein hinnat selvinny. Mitä nuo suunnilleen maksaa (3h pikakeikka tai oikein muutaman päivän ajaminen)?
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Toisaalla samassa maassa saa ajella aavikolla ihan suomea puhvan oppaan kanssa.

En ite oo käyny, mutta tunnen jotenkuten pari noista kavereista, hauskoja heppuja.

http://www.bike-egypt.com/

-petteri
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Missä päin Egyptiä toi firma on? En jaksanu kauheesti ettiä, mutta rupes vaikuttaan siltä että ehkä sittenkin vois mennä vielä uudestaan Egyptiin :)
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Jos jälkimmäistä tarkoitat, niin sivuilla lukee:

"Bike-Egypt is located in the town of Hurghada, which lies on the shore of the Red Sea."

-petteri
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Kerro ny millä sivulla toi oli kun taas niin hävettää mimmonen puusilmä mä olin... :oops:
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Hemppa
Pyörä: KTM 250 Exc-f

Viesti Kirjoittaja Hemppa »

Löytyy kohdasta Info & Prices
http://www.bike-egypt.com/Safaris.aspx
”If in doubt, flat out”
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

No niinpä näkyy. Oliskohan se kakaran talviloma sittenkin taas Hurghadassa, vaikka kaiken sen jätteen keskellä viimeks kyllä totesin ettei tänne me Egyptiin ainakaan enää lähdetä, yks jätepyörremyrskyn pyramidin ympäri pyörintä vähän niinku riitti...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Markku-TT
Pyörä: TT-600

Viesti Kirjoittaja Markku-TT »

Moi,

Näyttää Hurghadassakin olevan siis mahdollisuuksia ajella. Pitää pitää mielessä, jos joskus lähden takaisin sinne. Viime kokemus minulla oli hieman negatiivinen, mutta oikealla asenteella sielläkin on hauskaa. Sukeltaminen on todella hienoa alueella ja kun ajaminenkin onnistuisi, niin mikäs olisi lomaillessa.

Minun Sharmissa käymäni lyhyt keikka kustansi kaikkineen 140 Euroa. Kuljetuksineen, varusteineen, pyörineen ja minun kohdallani yksityisoppaan. Oli hiljainen päivä ja olin ainoa asiakas.

Kyllä "hieman" on eilaista kuin Suomen sateessa ja kylmässä. Suosittelen maastoajosta kiinnostuneille.

Markku
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Do diin, nyt on retki varattuna ja Bike Egypt'ltä safaripäivä, jep jep, nielkää loskaa :lol:
Kiitti tuhannesti vinkistä!
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
mikli
Pyörä: Husse 610 te

Viesti Kirjoittaja mikli »

THA kirjoitti:Do diin, nyt on retki varattuna ja Bike Egypt'ltä safaripäivä, jep jep, nielkää loskaa :lol:
Kiitti tuhannesti vinkistä!

:x :x Ei vaan hieno homma! Saako kysyä, paljonko homma makso?

Edit: Jaa tuollahan nuo hinnat oli hyvin esillä linkin takana. Tuo omasvastuu ei ihan selvinnyt laitteen osalta, onko siitä tietoa?
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Musta se omavastuujuttu oli ihan selkee, henkilövakuutus täysin omalla vastuulla, 500e tjsp. oli se summa, mutta normaali kuluminen tai esim. konerikko, ei laskuteta. Eli jos mä nyt sitten heitän lojot ja molemmat syylärit repee, vivut katkee ja muovinpalaset lentelee, tuli 670e reissu - tai kuten todennäköstä, katkee molemmat vivut ja tulee 200e reissu - otan kyllä vaihtovivut mukaan niin ei pääse laskuttamaan ihan mitä sattuu, kaiken varalta. Lisäks otan korotetut jalkatapit, penkki rakennellaan siellä sit vanerinpalasta, alustamadallukseen ei ollut mahdollisuutta.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
neek
Pyörä: K1200GT -07

Viesti Kirjoittaja neek »

No pelipaikalta uutta infoa:
Toissapäivänä kävin Shram el Sheikissä paikallisten mukana ajelemassa. Myyjän mukaan moto-trip,kurapyörällä ja kaikki varustukset ja opas jne.Kuvat vakuutavan näköisiä ja ajajalla suojapaidat,kengät,koko hoito.
Oli halpa reissu ,450 Egyptin puntaa= 60 Euroa vaan laatu myös sen mukainen.
Egyptin poikien oma firma,pääosin mönkijöitä ja pari vanhaa Hondaa.
Mopona vanha XR250 josta vaihdepolkimen akselin päästä poorit sökönä.Juuri ennen lähtöä vaihtovat vielä vanhemmasta Hondasta pedaali tilalle vaan eihän se siitä kummentunut.Poljin vaan pyöri tyhjää.
Ajovarusteet oli ostettava huivi(25 puntaa) ja päähän muovinen "poolokypärä".
No ei muuta kuin mönkkärien perään jonon jatkoksi,10 metriä väliä ja viimeisenä.
Vauhti reipasta hölkkää kun pari Venäläisistä ei osannut/uskaltanut kääntää kaasua.
No ei sen puoleen haitannut kun oli vaan ykkösvaihde suurimman osan ajasta käytössä.
Aina kun joku mönkkäri sammui niin samalla kirittiin XR:n vaihdepoljinta ja taas yritettiin.
Ja välillä sai jopa kolmosen päälle mutta ei pois..
Reilu 2 tuntia hiekanpölyssä Sharmin lentokentän takana,taukona beduuinien "kylä".
Nyt viimeistään tuli varmistettua että halvalla ei saa hyvää.
Eli jos haluaa oikean kurapyöräsafarin on aina parempi jos ensin käy paikan päällä katsomassa millä kalustolla ollaan liikenteessä.
"manaatin raivolla eteenpäin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Kuulostaa kyllä melki vastaavalta kun mun "vauhdikas mönkijäsafari" Hurghadassa -09 - 200cc kiinmänkkärissä ekassa oli vasen etuiskari ihan paskana, kun kitisin sen loikkimisesta jatkuvasti vasemmalle mistä töyssytä vaan, vaihto opas mulle omansa. No ei siinäkään iskareita ollu, mutta se sentään loikkas välillä oikeellekin. Kaasu pohjassa pölyssä ajettiin, aurinkolasit oli ilmotettu ennakkoon tarvittavaks varusteet ja myöskin siellä myytiin huivit 25 EGP, potta meni päähän vaikka poikittain. n. 50km/h oli huippunopeus, tuntuhan se niillä iskareilla ehkä hieman vauhdikkaalle, mutta olipa aikaste turha retki. Ajamista oli yhteensä vähempi kuin mitä notkutiin "beduiinikylässä" -siellä lähinnä koitettiin myydä turistirihkamaa.
No tuo safari oli silti järjestetty suht hyvin ja vähän vastaavilla ajoin vuos sitten thaikuissa, mutta kun maasto oli sadekauden runtelemaa tiestöä, viidakkoa ja polkuja niin tehot riitti hyvin. Aavikolla tommonen lelumönkkäri on täys paska.
Silläpä olenkin tentannut Bike Egypt'n Kimmolta viimesen viikon kaikkee mahdollista ja päättäny myös auttaa sitä noissa pyöräjutuissa. Tuolla kun ei oo edes diilereitä kun Kairossa, niin on kovin hankalaa ylläpitokin noissa mopoissa. Eikä ole edes liikkeitä mistä saisi tarvikkeitakaan mihinkään iskarihuoltoihin tms. Mutta noi BE:n jannut ainakin yrittää ja olen ihan varma että hieno elämys on tiedossa. 530 kotari ei välttis olis se mun mielitietty etenkin täyskorkeena, kun on aika herkällä kaatuminen paikaltaan jne., mutta ihan toista maasta kuin thaikuissa mäkistartilla lähdettävä XL250 tai joku 200cc kinkki. Eli intoo pinkeenä odotan retkee. Lennot on 390e ja majotus viikolta 300e / all inclusive, joten ei paljon huokeemmalla voi päästä ottaan pakkolomaa arjesta ja mielusissa merkeissä.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Jami
Pyörä: KTM

Viesti Kirjoittaja Jami »

Meinaatko siellä Egyptissä THA alistua porkkanan värisellä pyörällä ajamaan :shock:
Vastaa Viestiin