Keskinastat katki Kings 110/100 .18 takusesta , missä vika?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

finnsxc
Pyörä: KTM 950 superenduro R

Keskinastat katki Kings 110/100 .18 takusesta , missä vika?

Viesti Kirjoittaja finnsxc »

Moro mulla on 625 SXC :ssä ,Kings enduronastoitetut ,(kisarengas kopio)renkaat ja takarengas on melko kalju keskinastojen osalta ,kaikki nastat 3 -nastan keskiklopista poikki ,ei runnottu sulalla ,ajettu 15cm pakkaslumella hiekkamaastossa , renkaan nastat minusta hieman liian korkealle nastoitettu ja nastoitus ei muutenkaan 100 % onnistunut.

Vika varmaankin liian suuressa nastaulkonemassa mutta haen vähän varmistusta täältä jos joku vakuuttaisi minut ostaan uuden kunnollisen nastarenkaan taakse, suosituksia otetaan vastaan.

Voinko luottaa että esim:kisarenkaan :Trelleborg /Kings ei räjähdä samalla tavalla?

Nykyinen rengas toimii lumella mutta jäällä on liian liukas ,ajettu n.500 km ,ajo metsätieajoa joskin saattaa pahimmassa tapauksesssa olla asfalttisiirtymääkin välissä ,mitä paineita pitää käyttää ,olen käyttänyt 0,80 edessä ja takana?

Mikä paine jäällä ?

Onko kokemusta jollain miten kilpaendurorengas kestää raskaassa pyörässä .

Jos ei parempaa luvassa ,ei maksa vaivaa ostaa 240 € rengasta pelkästään talven jäärataajoja varten, Kinsgsissä oli kevättalvella mahtava pito myös jäällä ja keula oli kevyesti ilmassa ,josko kunnollisella renkaalla pääsis siihen mutta sais myös nastoille kestoa ,jäällä Kingseistä repesi sivunastat irti, melko kallista?

:twisted:
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Ainakin minä olen tyytyväinen Kisarenkaan renkaisiin. LC4:lla ajoin useita tuhansia kilometrejä Kisarenkaan nastoittamilla Trelleborg ja Kings enduronastarenkailla. Nastojen katkeamisia ei ollut kertaakaan, irti repeyteneitä ja asvaltin kuluttamia nastoja muutamia.

-Veijo-
HuruUkko
Pyörä: KTM

Viesti Kirjoittaja HuruUkko »

450 EXC:hen ostettiin Tanelta halvat kisarenkaat ( Barum yms. ) 2005 vuoden alussa.

Juniori ( 25 v. ) opetteli niillä ajamaan spoorissa. Paineet 0,5 vauhti asfaltilla alle 80 km/t.

Ajeli C:ssä koko talven, ehkä 7-8 kilpailua. Samoilla ajellaan edelleenkin. Ei keskinastoja ainuttakaan poikki. Jokunen etusen reunanasta irronnut.

Ei muuta vaivaa.

?????
Alsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alsu »

hain tossa kytöseltä eteen b f goodrichin renkaan ja täytyy kehua. pito on kanttailuun aivan mahtava ja ei mene tukkoon lumessa samalla tavalla kuin aiemmin käyttämäni trelleborg. hinta tosin on kohtuu kova, 175 e mutta....elämä on...kait.
alsu + tallin perukoilta :
KTM 450 EXC -03
Honda XL600R Paris-Dakar, NX650 Dominator
Yamaha YZ 490, YZ 80
CZ 175 Sport -71
Helkama Raisu CR
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Mulla on Kisarenkaasta hommatut Kingsit alla ja hyvin ovat pelanneet. Ajettu kuutisen sataa kilsaa eikä ainoatakaan nastaa poikki tai irronnut. Teetettiin kaverin kanssa renkaat nimenomaan soratie- ja jäärataluukkuttelua silmällä pitäen, eli laitimmaiset nastat ovat, varsinkin eturenkaassa, huomattavasti enemmän harallaan kuin oikeaan enduroon tarkoitetuissa renkaissa. Pitoa riittää reiluissakin kanttauksissa eikä toisaalta spooreihin varmaankaan tule juurikaan eksyttyä. Meinattiin juuri tuota 110/100-kokoa, mutta suosittivat, koska pyörät ovat painavia möhkäleitä (SXC ja TT-RE), 120/100-kokoa, sillä siinä on suuremmat nappulat.

Asfaltilla olen joutunut toisinaan ajamaan muutaman kilometrin mutta silloin tulee ajettua kaikin puolin erittäin rauhallisesti. Lumisilla ja jäisillä sorateillä ei ole sitten tullut säästeltyä, juuri tänään sain aikaan uuden bensankulutusennätyksen, 8.3 l/100 km, mutta renkaat näyttävät kestävän. Painetta takana on 1.3 ja edessä 1.5 bar ja molemmissa renkaissa on lukot.

Jos Kisarengaskopiot eivät kestäneet, niin rohkenen suositella kokeilemaan alkuperäistä.
Einari
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Viesti Kirjoittaja Einari »

Otsikon kysymykseen en osaa antaa vastausta.

Sen sijaan voin kertoa ajaneeni kaksi talvea aidoilla Kisarenkaan Kingseillä yhteensä noin 60 tuntia. Kaikki ajo on tapahtunut lumisessa metsässä ja jäällä, lyhyitä tiesiirtymiä lukuunottamatta. Paineita olen pitänyt 0,8.

Yhtään nastaa ei ole poikki tai irronnut. Pyöristyneet ovat hiukan kärjistä ja yritänkin terottaa ne kunhan löydä sopivan kiven porakoneeseen pyörimään.
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Einari kirjoitti:Otsikon kysymykseen en osaa antaa vastausta.

Sen sijaan voin kertoa ajaneeni kaksi talvea aidoilla Kisarenkaan Kingseillä yhteensä noin 60 tuntia. Kaikki ajo on tapahtunut lumisessa metsässä ja jäällä, lyhyitä tiesiirtymiä lukuunottamatta. Paineita olen pitänyt 0,8.

Yhtään nastaa ei ole poikki tai irronnut. Pyöristyneet ovat hiukan kärjistä ja yritänkin terottaa ne kunhan löydä sopivan kiven porakoneeseen pyörimään.
Onkoha tuo terottaminen nyt vaivan arvoinen homma? Kyllä se nasta puree pyöreä reunaisenakin hyvin, ei tietysti ihan uuden veroisesti.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Täältäkin puoltoääni aidoille Kisarenkaan talvirenkaille. En ole kylläkään ajanut omillani vielä paljon mitään, mutta eipä ole ollut murheitakaan.
Kossu

Re: Keskinastat katki Kings 110/100 .18 takusesta , missä vi

Viesti Kirjoittaja Kossu »

finnsxc kirjoitti: Mikä paine jäällä ?

:twisted:
Ite olen käyttänyt 0,8 takana samalla renkaalla wr450:ssä, ja hyvin on pelannut. Liian pieni paine on myös huono, taitaa käydä niin että piikit kaatuvat alle ja pito olematon. Kannattaa kokeilla vaikka hiukan nostaa painetta josko pito jäällä paranisi. Omien kokemusten mukaan juuri jäällä ajaminen on rengasta eniten kuluttavaa, omastakin takanakista rupesivat keskinastan juuret repeilemään kun antoin kunnolla kenkää kovalla jääradalla.
JukkaH

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Kingssissä on tosi jäykkä runko. Tuttu kertoi ajaneensa kumi puhki
jonkun aikaa ennenkuin tauolla huomasi asian, tosin pakkasta oli reilu
kymmenen. Itse olen pitänyt 400yz:sä 0,8bar.
Vastaa Viestiin