AJP PR7 2015 !

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
nupanderi
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 2:49 pm
Pyörä: Yamaha

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja nupanderi »

Nyt ymmärtää hinnatkin. Käsityötä aika pitkälle ja hyviä oivalluksia myös-
Avatar
talkku
Viestit: 1086
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja talkku »

Laadukkaan näköinen kampe Kokkolan tarvikeskuksen vaihtorivissä.
Liitteet
DSC_4390 AJP.JPG
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Hetken aikaa jo houkutti,onneks oli noin uusi niin ei tartte edes harkita... Olisko ainoa suomen kilvissä.
Jaa,noillehan on viimein maahantuojakin tullu. Josko niitä sitten alkaisi tulemaan edes muutama liikenteeseenkin.
luiki
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 4:50 pm
Pyörä: AJPpr7
Paikkakunta: Vaasa

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja luiki »

WhatsApp Image 2023-10-27 at 17.49.12.jpeg
Tommonen tuli viime perjantaina(27.10).
En oo vielä metriäkään ajanu, joten en osaa ajamisesta vielä kertoa mitään.
Ensiasennusrenkaina siinä on Michelin Tracker, joten taitaa mun kohdalla olla ensimmäiset renkaat mikkä on valmiina mopossa ja ne myös tulee ajettua loppuun.

Rengaslukot on valmiina vanteissa.
Pohjapanssari vaikuttaa sellaiselta, että sitä ei tarvi olla heti vaihtamassa.

pyörää täällä länsirannikolla myy:
https://www.stormservice.fi/tuotteet/mo ... -adventure
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja Happi »

Onnittelut uudesta moposta!!

Mielenkiinnolla odotan kokemuksia, varsinkin, kun voit käyttää 690:ä vertailukohtana.

Happi
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Kuin myös,sattuneesta syystä tuo kiinnostaa... Selviskö mitä tuo racepak pitää sisällään? Koitin sivuilta kurkkia,mutta ei ollu hinnan lisäksi sen enempää infoa.
Viuh
Viestit: 1744
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Tietääkseni Doman putki ja ecu tulee race packissa.
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Eli lisää paukkua jo ääntä. Kiitos
luiki
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 4:50 pm
Pyörä: AJPpr7
Paikkakunta: Vaasa

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja luiki »

Happi kirjoitti: Ti Loka 31, 2023 6:42 pm Onnittelut uudesta moposta!!

Mielenkiinnolla odotan kokemuksia, varsinkin, kun voit käyttää 690:ä vertailukohtana.

Happi
Joo tuo vähän jännittää, että kun on tottunu kotarin moottoriin, niin miltä tuo tuntuu.
luiki
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 4:50 pm
Pyörä: AJPpr7
Paikkakunta: Vaasa

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja luiki »

Viuh kirjoitti: Pe Marras 03, 2023 4:13 pm Tietääkseni Doman putki ja ecu tulee race packissa.
Joo nuo siihen kuuluu.
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Sitten tuli vielä rajoitettu gold edition,öhlarin pampuilla ja kullitetuila vanteilla. Epäilen että ei saa olla tarve kysyä hintaa,tai voi olla jo liikaa...
Talvi on pahaa aikaa,kerkeää liiaksi seurata mitä muualla tapahtuu ja nostatella mopokuumetta.
Jani M
Viestit: 2305
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Storm service oli tuonut PR7:n koeajettavaksi MADiin. 690:iin tottuneelle iso yksisylinterinen tuntui heti tutulta peliltä. Tähän yksilöön oli vaihdettu Doman kokoputkisto ja ruiskukartat niin, että pyörässä on täydet 65 hv. Pyörässä ei ollut myöskään mitään ajoavustimia eikä edes ABS:ää, eli vain pelkistettyä ajoa. Voimaa on vähän vähemmän kuin 690:ssä, kone tärisee enemmän ja avarasta pakoputkesta tulee todella paljon enemmän ääntä. Rallykatteesta tulee myös istuen ajaessa aika voimakas pyörre kypärään ainakin tällaisella 174 senttisellä, mutta toisaalta seisten se toimii kovemmassakin vauhdissa oikein hyvin. Joustomatkaa on enemmän kuin 690:ssä, mutta se ei varsinaisesti päässyt testiin soratiellä ja metsätienpätkällä, jota puolessa tunnissa ehti ajaa. Pyörää oli ilo viedä mutkittelevaa metsätietä ja käsiteltävyys oli oikein hyvä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Skogis
Viestit: 333
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja Skogis »

Nyt on mahdollista koeajaa AJP PR7 Tampereella ja Myllykoskella.

Perjantaina 9.5 klo 16.00 ABC Pirkkala
Lauantaina 10.5 JawaTallin tuuletuspäivät Myllykoskella klo 10.00 - 15.00
Skogis
Viestit: 333
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Paikkakunta: Vasa

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja Skogis »

Lauantaina 6.9. on mahdollista koeajaa AJP PR7 Teuvalla. Tavataan klo 11.00 Parran hiihtokeskuksella. Tervetuloa tutustumaan Portugalissa valmistettuun kevyeen matkaenduropyörään, joka on tehty ilman kompromisseja.
Avatar
jlohikoski
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: AJP PR7 2015 !

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

Tämän genren pyörät ovat vähän kauenpana itselle nykyisin tutummista isoista matkaenduroista, laitan silti jotain huomioita miltä pyörä tuntui.

Pyörä on enduromaisesti korkea ja kapea, mutta lesta on yllättäen pehmeä tuntumaltaan, mutta sisältä jämäkkä pinnan pehmeydestä huolimatta. Näkökentässä on sopivasti navigointiin käytettävä kiinteästi laitettu tabletti. Rallimainen kate toimi riittävästi, poistaen enemmän paineen rintakehältä, mutta ei aiheuttanut ainakaan lipattomaan kypärään värinöitä.

Pyörässä oli vakio pakoputkisto vaihdettu offroad malliseen avoimempaan, ja moottori säädetty vastaavasti. Pyörä ja moottori tuntui olevan elementissään pienellä metsätiellä. Voimaa ja kaasuunvastaavutta oli sopivasti, liiallista ei toivottavaa ryntäilyä ei esiintynyt, mutta haluttaessa sai keulaa kevennettyä. Moottori oli mukava vanhanajan tasainen voimantuottaja, verratuna nykyisiin kierroksilla viihtyviin moottoreihin.

Isommilla tiellä voimavarat juuri riittää, ja normaaleja matkavauhteja pystyy pitämään mukavasti, mutta nykyisten välikoon (700-900) matkaenskojen useampipyttyisten voimamukavuutta ei ole. Moottori on silti mukavan laajavääntöinen alhaalta asti, ja kohtuu tärinätön, joten matkakin taittuu.

Ajettavuus oli erittäin tasapainoinen. Pyörä tuntui istuvan käteen yllättävän hyvin heti ensimetreiltä. Ajamaan sai heti lähteä sillä mentaliteetilla että sai koittaa mitä itsestä ja pyörästä irtoaa. No pyörän ominaisuuklsista jäi ottamatta varmaan 90%, mutta silti huomasi, että pyörä teki juuri sen mitä kuski ymmärsi pyytää nöyrästi, eikä yllättäviä ajotilanteita ilmennnyt.
Kääntösäde oli aika laaja, (Etuputket meni lähelle syyläriä kääntö tapissa) normaalilla metsäautotiellä ei tie piisannut, vaan joutui vekslaamaan edestakaisin. Tämä ei kylläkään varmaan haittaa, kun on ajanut enemmän, kääntää pyörän vain enduromaisesti jarrulla ja kaasulla.

Jousitus toimi niin hyvin kuin vai voi jousitus toimia, ei pintakovuutta, patit nieleytyi jousitukseen, eikä silti esim. etupää nyökännyt liikaa jarrutuksissa.

Kaikenkaikkiaan jos tämän osa-alueen ”hard core” adv ajoa harrastaa, eli seikkailee pieniä polkuja, metsäteitä, tutkii mihin tuo polku mahtaa johtaa, pääsisköhän tuon mäen päälle, kestäisiköhän tuo neva ajaa läpi, ja silti ajaa vielä pitempiäkin siirtymiä teitä pitkin hyvien pätkien välillä, niin tässä on aikalailla valmis siihen tarkoitukseen tehty pyörä, mistä ei ainakaan lyhyellä koeajolla ole pahaa sanottavaa.
Liitteet
2025-09-07_ajp_pr7.jpg
Vastaa Viestiin