Kawasakin ja KTMn laatu ym. väittely
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
No täällä päin on mennyt kehitys juuri päinvastaiseen suuntaan. Nissanin vaihtuessa euroon ei ole enää tarvinnut miettiä meneekö kansipahvi 45 vai 50 tuhannen kohdalla, kun vesipumppu menee kuitenkin. Se siitä kestävyydestä sitten.
Kuule Veijo - ainoa tapa varmistaa, että se ei mene rikki, on varmistaa, että se ei liiku sieltä autotallista mihinkään. Ei tässä ehdi paljon motskareilla ajella - valitettavasti. Tehkää tarjous.
Kuule Veijo - ainoa tapa varmistaa, että se ei mene rikki, on varmistaa, että se ei liiku sieltä autotallista mihinkään. Ei tässä ehdi paljon motskareilla ajella - valitettavasti. Tehkää tarjous.
Ikävää että sun kokemukset rajoittuu varmaan micraan ja primeraan. Anakin näin vois päätellä tosta tekstistä. Mee huvikses kokeileen joskus japanilaisia urheiluautoja. Ne kyllä kääntyy sinne mihin käsketään.kunnon renkaan tuentaa ei vaan saa kopsattua ja ajo-ominaisuudet ovat kuin euroissa 80-luvulla tavaramerkkinä tiukka käännös vasempaan ja kori jatkaakin oikeaan. Älä vaan japsia hommaa, jos meinaat vähänkin kulmakunnan supermarkettia pidemmälle ajella säännöllisesti
Ja pakko ton hehkutuksen jälkeen vielä kirjottaa että KYLLÄ se vaan on niin että kotarin laadunvalvonta ja viimeistely on PERSEESTÄ. Siitä on ihan omakohtaista kokemusta. Juu alusta ja jarrut pelaa mutta ne onkin muiden valmistajien komponetteja. Jos KTM tekis itse jarrut ja iskarit, olis niidenkin liemet tien varressa ja pyörä kulkis jouset pohjassa ja jarrunestesäiliöt tyhjinä. Onneks on brembo ja WP jotka tekee tosta oranssista niin ylivertaisen.
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Tuollainenhan menee vaikka maahantuojan/myyjän piikkiin... Noh euroopassahan tässä kai ollaan?Veijo kirjoitti:Niffe oli kirjoittanut pitkän vastineen. En sitä tähän kopioi, mutta kerronpa yhden esimerkin eurooppalaisesta suunnittelusta ja toteutuksesta. Kyseessä on KTM640LC4E vm. 2002. Nopeusmittarin vaijeri oli reititetty keulaputken takaa siten, että se kalvoi silmiltä suojassa koloa iskunvaimentimen putkeen. Huomasin tämän vasta huollattaessani keulaa, kun irrotin putket moottoripyörästä. Uudemmissa malleissa tämä ongelma on poistunut digitaalisen mittarin myötä. Ongelmasta ole haittaa sellaiselle motoristille, joka pitää kotariaan imagosyistä näyttelykaluna, eikä aja sillä kuin muutaman tuhat kilometriä ennen vaihtamista uusimpaan malliin.
Vai kuinka kasattuna ktm:t maahan tulee?
Ei ole ole vaijeria vm 2000 seikkailu ktm:ssä...
Hondassa taasen vaijeri, tai oikeastaan sen kuori katkesi aina samasta kohtaa.
Kiinnitysruuvin yläpuolelta, pyörittimen juuresta.
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Kawasaki taitaa olla melko hyvä, kun siitä ei ole kenelläkään pahaa sanottavaa...
Hieman uskomattomalta kuulostaa osa näistä KTM:n ongelmista, jos ihan kohtuu käytössä ilmenevät, ja vieläpä enemmän kuin yksittäisinä tapauksina...?
Mitä riisikippoihin tulee, niin ei tuota omaa arkkupakastinta ainakaan moittia voi. Enempää en tingentangeleita autooni toivoisi. Mikään ei hajoa vaikka voisi sanoa väkisin yritetyn. Lähden mieluusti lähikauppaakin kauemmas, ja pääsen takaisinkin... Kyllä se ainakin kääntyy mihin käsketään. KLIK
"suuria totuuksia nauhalta"
Hieman uskomattomalta kuulostaa osa näistä KTM:n ongelmista, jos ihan kohtuu käytössä ilmenevät, ja vieläpä enemmän kuin yksittäisinä tapauksina...?
Mitä riisikippoihin tulee, niin ei tuota omaa arkkupakastinta ainakaan moittia voi. Enempää en tingentangeleita autooni toivoisi. Mikään ei hajoa vaikka voisi sanoa väkisin yritetyn. Lähden mieluusti lähikauppaakin kauemmas, ja pääsen takaisinkin... Kyllä se ainakin kääntyy mihin käsketään. KLIK
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Voinet myös hieman valottaa eurooppalaisten luotettavuutta, esimerkkinä V70 ?Jukka Haapamäki kirjoitti:Kawasaki taitaa olla melko hyvä, kun siitä ei ole kenelläkään pahaa sanottavaa...![]()
Naapuri sanoo viisaasti, että se on luksusta, kun saa vaan ajella eikä tartte ruuvata. Tuon määritelmän mukaan Luupää-Nissani on luksusauto mitä suuremmassa määrin.
Se on tietysti makuasia, mitä ominaisuuksia ja mukavuuksia kukin vaatii, mutta ei tänäpäivänä silti kaukoidässäkään semmoisia autoja valmisteta, millä ei pystyisi kaikenlaisia reissuja tekemään. Mukavuudenhalu ei varmaan tälle voorumille kirjoittavilla ole elämän suurin asia muutenkaan?
Ostin juuri muksuille -89 korollan, eikä siinäkään mitään erityistä ole, miksei sillä ajelisi, jos kaikki tarpeellinen mahtuu kyytiin. Kuulosuojaimet vaan päähän ja menoksi... Tehostamaton ohjaus ei ole raskas, vaan tarkka ja tunnokas
Ei sen puoleen, ajelen ittekkin juurooppalaisella autolla, mutta se onkin tehty umpiraudasta ennen elektroniikan vallankumousta. Autossa ja moottoripyörässä mulle on tärkeää se, että vaikka koska pitäisiä lähteä mihin, niin ei tarvitse miettiä että uskaltaako tuolla, jos se vaikka leviää matkalle. Trukommi on toki aina mahdollinen joka vehkeellä, mutta se ei saa olla todennäköinen. Ajelen aika paljon yksin, pitkähköjä matkoja, kaukana kotoa, syrjäisillä seuduilla, eikä yhtään kiinnosta kaluston pelastaminen jostain kairasta.
Mitenkäs tämä sitten liittyy Kawasakiin, KTM:ään tai moottoripyöriin sinänsä? Ei kai mitenkään.
Make & Laku
-
niffestone
Kun puhun autoista, kokemukseni rajoittuvat perheautoihin. Varmaan Mersun ja Opelin DTM-versiotkin menevät kivasti, mutta se ei kiinnosta minua.Juppe kirjoitti: Ikävää että sun kokemukset rajoittuu varmaan micraan ja primeraan. Anakin näin vois päätellä tosta tekstistä. Mee huvikses kokeileen joskus japanilaisia urheiluautoja. Ne kyllä kääntyy sinne mihin käsketään.
Ja pakko ton hehkutuksen jälkeen vielä kirjottaa että KYLLÄ se vaan on niin että kotarin laadunvalvonta ja viimeistely on PERSEESTÄ. Siitä on ihan omakohtaista kokemusta. Juu alusta ja jarrut pelaa mutta ne onkin muiden valmistajien komponetteja. Jos KTM tekis itse jarrut ja iskarit, olis niidenkin liemet tien varressa ja pyörä kulkis jouset pohjassa ja jarrunestesäiliöt tyhjinä. Onneks on brembo ja WP jotka tekee tosta oranssista niin ylivertaisen.
Valitettavasti tuotan toisenkin pettymyksen muistuttamalla, että WP on KTM:n tytäryhtiö. On ollut sitä viimeiset 20 vuotta. Brembosta en tiedä muuta kuin, että paineet häviävät, jos on pitkään käyttämättä.
Kuule Juppe - joskus tuntuu, että ihan kaikki on sieltä. Tarinaa riittäisi viikoksi, vaikka minkä brändin osalta ja yhden, kun tekevät hyvin, jo seuraavan valmistuksessa yrittävät k***tusta. Oli mannerlaatta mikä hyvänsä. Arvostan Toyotan kestävyyttä, mutta en pidä sen ajo-ominaisuuksista. Tuliko parempi olo?
Mun oloni parani heti kun sain toimivan pyörän alle. Ei se tosta vastauksesta kummene. Totta on toikin että kun yks hittituote saadaan valmiks suunnitellaan seuraavaksi miten sen vois tehdä halvemmalla. Lopputuloksen tietää kaikki. Jotenkin jäi vaan ketuttaan edellisen pyörän monet ärsyttävät viat. Kotareita mulla on ollut useampia, tosin monet niistä ovat olleet -90 luvun alkupuolen 2T pelejä. Ne pelasivat kaikki hienosti yhtä asiaa lukuunottamatta. Se murhe oli sähköt ja ne tuntuvat olevan edelleen murheena. Miks niitä muutamaa karvaa ei voi laittaa sillä tavalla siihen pyörään että edes valot toimisivat? No saishan sen kuntoon ku tekis itse mutta ei millään viitsisi alkaa kolvaamaan 10tkm ajettua 2v vanhaa peliä.
On niitä vikoja kaikissa laitteissa. Tuli nyt vaan avauduttua
On niitä vikoja kaikissa laitteissa. Tuli nyt vaan avauduttua
Terve
Meinasin aloittaa jo taas yhden turhan keskusteluaiheen, mutta onneksi olihan täällä tämäkin. Asia kuuluisi kenties ennemmin Tekniikka&Näperrys alle.
Järkytykseseni olen huomannut omassa KTM:ssäni outoja ominaisuuksia sen jälkeen kun olen nyt tehnyt kaikki suositellut tehonrajoituksen poistot. Ongelmana on ollut hiekkatiellä ettei takakumi enää kestä niin paljon kuin ennen. Asfaltilla kun ajelee niin kiihdyttäessä keula alkaa nousemaan ilmaan enkä pysty ohjaamaan eturenkaalla. Tätä tapahtuu myös kun vaihtaa nk kakkoselle. Lisäksi jos avaa kaasun liian nopeasti asfalttipinnalla niin käy samoin kuin hiekalla eli takakummi jauhaa tyhjää ja pyrkii rinnalle.
Riku
Meinasin aloittaa jo taas yhden turhan keskusteluaiheen, mutta onneksi olihan täällä tämäkin. Asia kuuluisi kenties ennemmin Tekniikka&Näperrys alle.
Järkytykseseni olen huomannut omassa KTM:ssäni outoja ominaisuuksia sen jälkeen kun olen nyt tehnyt kaikki suositellut tehonrajoituksen poistot. Ongelmana on ollut hiekkatiellä ettei takakumi enää kestä niin paljon kuin ennen. Asfaltilla kun ajelee niin kiihdyttäessä keula alkaa nousemaan ilmaan enkä pysty ohjaamaan eturenkaalla. Tätä tapahtuu myös kun vaihtaa nk kakkoselle. Lisäksi jos avaa kaasun liian nopeasti asfalttipinnalla niin käy samoin kuin hiekalla eli takakummi jauhaa tyhjää ja pyrkii rinnalle.
Riku
-
niffestone
Tähän ongelmaan on olemassa helppo vastaus - osta tsuhna - siinä on dyno-käppyrän mukaan saman verran, ellei enemmänkin tehoa takapyörältä, mutta kuvaamasi ongelmat puuttuvat kokonaan!RTJ kirjoitti:Terve
Riku
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Älä turhaan hätäänny se vika korjaantuu kyllä ajan kanssa. Joillain korjaantumiseen riittää yhden kunnon ajokuukauden kilsat, joillain siihen on mennyt yhden kunnon ajokesän kilsat. Sen jälkeen ainakaan mun kotarissa ei enään ottanut maahan kumpikaan rengas: http://moposivut.easyhostplace.net/pict ... _4ever.jpgRTJ kirjoitti:Terve
Riku
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Mulle ainakin tuli jonkin verran parempi olo. Ei sillä, että mun elämään hirveästi vaikuttaisi se mitä mieltä sä olet, mutta noin niinkuin lähimmäisenä on kiva kuulla, ettet ole aivan eksyksisä sun mielipiteittesi kanssa.niffestone kirjoitti:Arvostan Toyotan kestävyyttä, mutta en pidä sen ajo-ominaisuuksista. Tuliko parempi olo?
Autoista puhuttaessa ei kyllä enää voi puhua japanilaisesta laadusta samaan tapaan kuin ennen. Nykyään euroopassa myytävistä 'japanilaisistahan' suurin osa on euroopassa suurelta osin eurooppalaisista osista kasattuja.
-
niffestone
Vkoivu -kerrankin! Siinä se kupletin juoni pääpiirteissään tulikin kuvattua - esimerkiksi nokkahihnoille oli yhdessä vaiheessa (käytännöllisesti katsoen) yksi valmistaja. Kaikki nokkahihnat tulivat samasta tuutista riippumatta siitä, millä brandilla niitä myytiin. Kumilaatu ei tunnetuin seurauksin kestänyt Pohjolan pakkasia. Kuitenkin vain yksi tai kaksi autonvalmistajaa saivat leiman otsaansa. Kaikilla muilla "hommat" olivat "kunnossa". Moottoripyörien kehityksessä on samoja piirteitä. Valmistajat pyrkivät optimoimaan kulupuolta, mikä johtaa kahteen hieman erityyppiseen polkuun mallistojen kehityksessä. Ensimmäisessä pyörän kehitystyö pysäytetään, jolloin tuloksena on varmasti huoleton ja kestävä malli, joskin hieman vähemmän sporttinen ja painava. Toinen tapa on kehittää yhä sporttisempaa, mutta silloin täytyy toimintolaskennan periaatteiden mukaisesti pitää kuluoptimointi kyseisen tuotteiden varianttien piirissä. Tähän kuin yhdistetään vaatimus nopeammista läpimenoajoista, seuraa, että ensinnäkin tuotteiden lopputestaus siirtyy kuluttajien kapoisille harteille ja valitettavan usein "artisti" on se, joka rahoittaa tätä tuotetestausta. Sehän mua tässä eniten kivistääkin. Rämekuukkeli-tyyppiseen enduroon tarkoitetuissa pyörissä Jammun 2002-2003 -mallistot ovat melko asiallisia kompromisseja näiden ominaisuuksien osalta, kuten Kotarin nelisatkukin 2003/2004 sekä Husabergin mallisto, mutta muuten on aivan mahdotonta ennustaa mitä on tullut ostettua, ennen kuin kokemusta on karttunut. Hämmentävintä on tietenkin se, että jopa pidempään markkinoilla olleiden mallien "tyyppiongelmat" vaihtelevat tuotantoerästä toiseen eli yksi vika kun on fiksattu, niin seuraava "säästökohde" prakaa. Itse kuulun siihen kuluttajasegmenttiin, joka haluaisi metsäenduron tai crossipyörän ajettavuuden yhdistettynä vääntävään ja huoltovapaaseen moottoriin. Tällaisen tekeminen ei taas kuulu minkään valmistajan filosofiaan. Kun ajo-ominaisuudet ovat mukavan sopivat, moottori on vireessä kuin viulunkieli ja jokainen käyttötunti voi päättyä täystuhoon. Tässä tuotekategoriassa mosut ovat yksinkertaisesti liian viritettyjä. Siirryttäessä välisarjaan, jossa moottorien käyttötuntimäärät kasvavat kohtuullisempaan suuntaan, paino kasvaa ja sitä valmistajat kompensoivat heikentämällä jousituksen laatua. Älytöntä, mutta johdonmukaista, sillä tämä kategoria on enää metsässä pistäytymistä varten suunniteltu. Kolmas on sitten kategoria, jossa moottoreiden käyttötunnit ja käyttömukavuus on sitä, mitä pitääkin, mutta rungot ja jousitus saavat epäröimään pientareelle parkkeeraamista. Mistä siis leppoisa moottori ja hyvä jousitus, jolla ylipainoinen astmaatikko, joka ei ehdi liikaa rassailemaan, jaksaisi harrastaa- ei mistään kaupasta ainakaan.vkoivu kirjoitti:Mulle ainakin tuli jonkin verran parempi olo. Ei sillä, että mun elämään hirveästi vaikuttaisi se mitä mieltä sä olet, mutta noin niinkuin lähimmäisenä on kiva kuulla, ettet ole aivan eksyksisä sun mielipiteittesi kanssa.niffestone kirjoitti:Arvostan Toyotan kestävyyttä, mutta en pidä sen ajo-ominaisuuksista. Tuliko parempi olo?
Autoista puhuttaessa ei kyllä enää voi puhua japanilaisesta laadusta samaan tapaan kuin ennen. Nykyään euroopassa myytävistä 'japanilaisistahan' suurin osa on euroopassa suurelta osin eurooppalaisista osista kasattuja.