Supertenere
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Supertenere
Muistan toisin kuin miikkova.
Ostin SuperTennarin uutena vuonna -89 ja olihan siinä valmiina nippoja siellä täällä. Tosin ihan samalla tavalla toimimattomia, kuten ästeepena valitteli.
Paineessahan "vääränlainen" stefa vain puristuu tiukemmalle eikä rasva vaihdu, ellei stefa kokonaan anna periksi ja pullahda raolleen.
Käänsin stefat väärin päin ja muistaakseni sorvasin nailonista jotain pullahduksenestoprikkoja väleihin.
Nipotin samalla iskarin alapäänkin ym. koska kilometrejä tuli sillä mopolla aika paljon.
Ostin SuperTennarin uutena vuonna -89 ja olihan siinä valmiina nippoja siellä täällä. Tosin ihan samalla tavalla toimimattomia, kuten ästeepena valitteli.
Paineessahan "vääränlainen" stefa vain puristuu tiukemmalle eikä rasva vaihdu, ellei stefa kokonaan anna periksi ja pullahda raolleen.
Käänsin stefat väärin päin ja muistaakseni sorvasin nailonista jotain pullahduksenestoprikkoja väleihin.
Nipotin samalla iskarin alapäänkin ym. koska kilometrejä tuli sillä mopolla aika paljon.
Kyllä minullakin -89 tennarissa, sekä 92 tennarissa nipat löytyy.
Kannattaa tosiaan laittaa linkuissa ainakin toinen stefa nurin päin, että rasva pääsee tulemaan jostakin ulos...
Kannattaa tosiaan laittaa linkuissa ainakin toinen stefa nurin päin, että rasva pääsee tulemaan jostakin ulos...
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.
No niinhän ne rasvanipat oli kuran peitossa että nöyrästi joutui ohjekirjasta katsomaan missä ne ovat. Alhaaltapäin katsottaessa ei tosiaan näkynyt ensin yhtään. Mutta rasvaus lopulta onnistui kyllä, uusi rasvasuutin rässiin ja kaveri pumppaamaan ja itse kaksin käsin letkua painaen tarkasti suoraan nipan suuntaan. Sitten meni. Kuitenkin silti vieläkin tuntuu että ne nipat ole ihan normaalikokoisia koska kokeilin samaa rasvasuutinta sitten perämoottorin nippoihin eikä yrittänytkään vuotaa välistä vaikka sielläkin vastapainetta oli.
Jännä. Itsellä ei ole koskaan ollu mitään ongelmia linkkujen rasvaamisessa, voi olla että mulla stefat myötää sopivasti.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
No ei mullakaan,kyllä pursuaa välistä,ja tuo lian ulos.mopon minulle tullessa kyllä pesin jäykistyneet rasvat pois,ja kasasin uudella.pakkasella vois käydä noin,et ei tuu läpi,kun viskositeetti muuttuu reilusti,sitäkin voi avustaa vähän lämmittämällä osia vaikka kuumailmapuhaltimella,niin muuttuu juoksevammaksi.
- miikkova
- Pyörä: yamaha xtz750 honda xr600 suzuki rf 900
Täytyy myöntää että olin väärässä...Piti mennä talliin tutkimaan asiaa tarkemmin ja kyllä siellä linkuissa ainakin 2 rasvanippaa on ja hyvin onnistui rasvaus kun kokeilin...Näin sitä täällä viisastuu...On nuo Teneret tullu hommattua viime vuoden lopulla 2 kpl molemmat -90 vuosimallia...Toinen vaan ei ole kilvissä,muuten täydessä iskussa.
Rasvanippoja siellä linkun seutuvilla on yhteensä viisi kappaletta.
- miikkova
Jep...Just tulin tallista ja pitkällisen tutkimisen jälkeen 5 rasvanippaa sieltä löyty...no nyt ne on rasvattu 
pandomar, kahdeksas kerta toden sanoo vai miten se nyt menipandomar kirjoitti:No ainaskin sullä näyttäis olevan dynojet stage 1:n neula. Eli jammun orggis neulassa ei ole tuollaisia kantteja, joilla rikastetaan keski aluetta. Nuo kantit syövät ainakin alkup neulaputket hetkessä, itse hankkisin dynojet stage 2:sen tai hommaisin alkuperäiset suuttimet ja neulat. Mun neulaputki ongelmat loppu kun hankin factory pro:n kestävemmät neulaputket ja dynojet stage2 sarjan (myös kedolla on rajolla joku kestävämpi neula+putki yhdistelmä).
Varmaan jo seitsemäs kerta kun mainostan noita factory pro:n neulaputkia, koska itse aikoinaan vaihdoin oem neulaputket abaut 2krt/v koska seokset meni niiden kuluessa aina metsään. Yammun putket maksaa vielä melkeempä tuplaten enempi, ni en oikeen pysty käsitämään miks ihmiset niitä toistuvasti ostaa.
Ja supertennarin kuuluu kuluttaa rauhallisessa matka-ajossa 5,2-5,5l/100km ja ja kun kääännetään kahvaa soralla niin 7l/100km!!
Kulutus kun tuntuu nousevan pikkuhiljaa ja pakoputkenpää on niiiin musta.
Siis. Onko tämä nyt sitten oikea vaihtoehto? "CRB-Y85-1.1-TNJ with 2 plated emulsion tubes $149.95 (save some $)"
Komia loota visiin tulisi ainakin mukaan, mutta mitä tuo setti muuten sisältää?
Pilssi kirjoitti:pandomar, kahdeksas kerta toden sanoo vai miten se nyt menipandomar kirjoitti:No ainaskin sullä näyttäis olevan dynojet stage 1:n neula. Eli jammun orggis neulassa ei ole tuollaisia kantteja, joilla rikastetaan keski aluetta. Nuo kantit syövät ainakin alkup neulaputket hetkessä, itse hankkisin dynojet stage 2:sen tai hommaisin alkuperäiset suuttimet ja neulat. Mun neulaputki ongelmat loppu kun hankin factory pro:n kestävemmät neulaputket ja dynojet stage2 sarjan (myös kedolla on rajolla joku kestävämpi neula+putki yhdistelmä).
Varmaan jo seitsemäs kerta kun mainostan noita factory pro:n neulaputkia, koska itse aikoinaan vaihdoin oem neulaputket abaut 2krt/v koska seokset meni niiden kuluessa aina metsään. Yammun putket maksaa vielä melkeempä tuplaten enempi, ni en oikeen pysty käsitämään miks ihmiset niitä toistuvasti ostaa.
Ja supertennarin kuuluu kuluttaa rauhallisessa matka-ajossa 5,2-5,5l/100km ja ja kun kääännetään kahvaa soralla niin 7l/100km!!Olen yrittänyt tutkia mitä neulaa ja mitä putkee ja ja ja veri pursuaa jo silmistä
![]()
Siis. Onko tämä nyt sitten oikea vaihtoehto? "CRB-Y85-1.1-TNJ with 2 plated emulsion tubes $149.95 (save some $)"
Toi sun löytämä setti on tdm ja trx koneisiin, ja niissä erillainen imupuoli kuin xtz:ssa joten tuskin pelittää kunnolla supertennarissa.
Oikeat putket: CRZ-EMU-100120k ja ne löytyypi osoitteesta: http://www.factorypro.com/products/Jets ... %20buy.htm
Ei varmaan kannata ostaa factory pro:lta muuta kuin nuo neulaputket (niin mä tein) Ja sitten hommata joko jammun orggis neulat tai asentaa dynojet stage 2.
- miikkova
Tilasin ebaysta Tenereen koiranluut jolla perä nousee 35mm...Tulee siis linkkuun alas...Onko tossa takajousessa millanen pänninki että onko helppokin vaihtaa ilman että rävähtää silmille? 
miikkova kirjoitti:Tilasin ebaysta Tenereen koiranluut jolla perä nousee 35mm...Tulee siis linkkuun alas...Onko tossa takajousessa millanen pänninki että onko helppokin vaihtaa ilman että rävähtää silmille?
Kuinkas sattuikaan. Just törmäsin mukavan leppoosalla musiikilla höystettyyn koiranluu videoon
http://www.youtube.com/watch?v=pJJanCZU ... re=related
- miikkova
Kiitti videosta...Ei siellä taida pänninkejä olla...Purki vaan edesta roinaa paremman näkyvyyden vuoksi...Pitäs kyllä onnistua mitään muuta kun linkun purkamallakin kait 
Koiranluun vaihdossa ei kyllä kannata noin paljon purkaa jos ei oo muuta huoltoa. Kyllä ne vaihtuu sieltä alapuolelta ihan nätisti. Keskituelle vaan (tai kaljakori) ja kiilaa takapyörän alle ja heti vaan koiranluita purkamaan. Tietenkin takapyörän löysäys. Kaljat voi juoda työn jälkeen.
Mitkähän toimituskulut tuohon tilaukseen valitaan? 8,00e vai 38,00e versiopandomar kirjoitti:Pilssi kirjoitti:pandomar, kahdeksas kerta toden sanoo vai miten se nyt menipandomar kirjoitti:No ainaskin sullä näyttäis olevan dynojet stage 1:n neula. Eli jammun orggis neulassa ei ole tuollaisia kantteja, joilla rikastetaan keski aluetta. Nuo kantit syövät ainakin alkup neulaputket hetkessä, itse hankkisin dynojet stage 2:sen tai hommaisin alkuperäiset suuttimet ja neulat. Mun neulaputki ongelmat loppu kun hankin factory pro:n kestävemmät neulaputket ja dynojet stage2 sarjan (myös kedolla on rajolla joku kestävämpi neula+putki yhdistelmä).
Ja supertennarin kuuluu kuluttaa rauhallisessa matka-ajossa 5,2-5,5l/100km ja ja kun kääännetään kahvaa soralla niin 7l/100km!!Olen yrittänyt tutkia mitä neulaa ja mitä putkee ja ja ja veri pursuaa jo silmistä
![]()
Toi sun löytämä setti on tdm ja trx koneisiin, ja niissä erillainen imupuoli kuin xtz:ssa joten tuskin pelittää kunnolla supertennarissa.
Oikeat putket: CRZ-EMU-100120k ja ne löytyypi osoitteesta: http://www.factorypro.com/products/Jets ... %20buy.htm
Ei varmaan kannata ostaa factory pro:lta muuta kuin nuo neulaputket (niin mä tein) Ja sitten hommata joko jammun orggis neulat tai asentaa dynojet stage 2.