Syke kirjoitti:Iltaa.
Mitenkäs sisältääkö toi 15€ kuljettajan+huoltajan..?
Olisi vaan yksi kaveri kiinnostunut katselemaan ja mulle matkaseuraksi..
vai meneekö hallille maksu 2€ katselijasta?
Ota vaan kaveri mukaan. Ei mene erillistä maksua. Hallin takaosassa on parvi josta näkee koko radan. Siellä on paras paikka katsella. Parvelle mahtuu kymmeniä katselijoita. Kyllä siellä varmasti aika kuluu, vaikka ei ajaisikaan.
Hyvä homma,kaveri on kyllä kurapyöräilijä ettei sen suhteen mitään
paniikkia.Ei vaan meinannut Gessulla crossirataa ajaa..vielä..
eiköhän sekin onnistuisi pikku yllytyksellä, vai mitä m76??
Ja minä kun luulin olevani mattimyöhäinen suoritettuani maksun n. 2min ennen ilmoitettua deadlinea (En tosin ole edes varma pääsenkö paikalle, mutta onpahan nyt mahdollisuus.)
Edit: Niin ja kupongit palautetaan hallilla olevaan lokeroon.
Tuosta enduropuistoajelusta olen sitä mieltä, että ei meidän harrastelojoiden kannata lähteä sinne ajamaan ennen hallia. Polulla tulee rapaiseksi ja useimmalla meistä menee takki tyhjäksi, ainakin minulla.
-Veijo
Viimeksi muokannut Veijo, Su Huhti 13, 2008 12:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VAK kirjoitti:voisimme käydä alkuverryttelyksi kiertämässä enduropuistossa muutaman kierroksen.
On tuo enduropuiston polku siinä kunnossa että sen ajaa läpi motokumeilla ?
Kyllä sen läpi noilla pääsee, mutta ei se mikään nautinto ole, sillä maa on aika märkää vielä. Siellä on pari vähän märempää kohtaa.
Mun pitikin tästä endurokierroksesta kysäistä, että voisiko tuonne lähteä oppaaksi vaikka Veijo tai Jussi? Mä perun tuon enskakierroksen omalta osaltani, sillä menen hallillle vähän tasailemaan rataa. Ajateltiin, että isoilla katuenskoilla voisi olla mukavampi ajaa jos mutkissä ei ole syviä spooreja ja muutenkin kulumalla tulleet patit voitaisiin tasata. Krossikuskit pitävät spooreista, eikä muutkaan alastulopatit heitä juurikaan haittaa, mutta raskaalla enskalla nuo voi olle eri juttu, vai mitä mieltä muut ovat?
Itselläni teetti vähän vaikeuksia tuo spoori mutkassa, sillä se on ajettava aika lujaa, jotta pyörä pysyy mukavasti uran pohjalla. Sitten jos vauhtia on liian vähän niin saattaa herkästi kellahtaa alamäkeen. Mutkat ovat aika jyrkkään kallistettuja(öpaut 45 astetta). Parhaiten sen huomaa jos menee ekan kierroksen vaikka juosten.
VAK kirjoitti:
Mun pitikin tästä endurokierroksesta kysäistä, että voisiko tuonne lähteä oppaaksi vaikka Veijo tai Jussi?
Taidan säästellä omat voimani halliin, varsinkin kun ei ole tullut enskaa ajettua sitten viime syksyn. Tietty tarvittaessa pystyn opastamaan enduropolun päähän, mutta kiertämään sitä en lähde.
Kuinkas muuten valon riittävyys tuolla polulla? Klo 20 maissa taitaa alkaa jo hämärtää.
Enduropuistossa on melkoisen niljakasta ja paljon vettä, ellei tapahtumaa edeltävä viikko ole erityisen kuuma, tuulinen ja sateeton?. Ehkä läpi pääsee myös motokumeilla (jos jaksaa työntää ja kantaa), mutta kunnon nappulat ainoo järkevä valinta. Ja vaikka äärimmäiset sääilmiöt on tietysti mahdollisia, sen varaan en paljon uskaltaisi laskea. Joten kaikki enduropolun kiertäneet ovat sen lenkin jälkeen jo kalsareitaan myöten märkiä, väsyneitä ja kurasta harmaana.
Alkuperäinen ajatus enduropuiston ajelussa oli nähdäkseni toteuttaa se jo ennen klo 20:ta? Siihen saakka kyllä valoa riittää.
Itse olen melko vahvasti kallellani siihen suuntaan, että jätetään enduropuiston lenkit hieman kuivempaan ajankohtaan. Tutustumassahan voi toki käydä, eikä mikään estä ajamasta mutta...
VAK kirjoitti:voisimme käydä alkuverryttelyksi kiertämässä enduropuistossa muutaman kierroksen.
On tuo enduropuiston polku siinä kunnossa että sen ajaa läpi motokumeilla ?
Kyllä sen läpi noilla pääsee, mutta ei se mikään nautinto ole, sillä maa on aika märkää vielä. Siellä on pari vähän märempää kohtaa.
Mun pitikin tästä endurokierroksesta kysäistä, että voisiko tuonne lähteä oppaaksi vaikka Veijo tai Jussi? Mä perun tuon enskakierroksen omalta osaltani, sillä menen hallillle vähän tasailemaan rataa. Ajateltiin, että isoilla katuenskoilla voisi olla mukavampi ajaa jos mutkissä ei ole syviä spooreja ja muutenkin kulumalla tulleet patit voitaisiin tasata. Krossikuskit pitävät spooreista, eikä muutkaan alastulopatit heitä juurikaan haittaa, mutta raskaalla enskalla nuo voi olle eri juttu, vai mitä mieltä muut ovat?
Itselläni teetti vähän vaikeuksia tuo spoori mutkassa, sillä se on ajettava aika lujaa, jotta pyörä pysyy mukavasti uran pohjalla. Sitten jos vauhtia on liian vähän niin saattaa herkästi kellahtaa alamäkeen. Mutkat ovat aika jyrkkään kallistettuja(öpaut 45 astetta). Parhaiten sen huomaa jos menee ekan kierroksen vaikka juosten.
Ainakin meikäläiselle sitä parempi mitä helpompi rata, hiki tulee jo kun vetää kamat niskaan ja kiipeää pyörän päälle. Toisaalta ihan sama, vedetään nykykaasulla kakkosella tai syödään pelkästään makkaraa ja heitetään läppää jos tuntuu liian pahalta vanhuksen kynnettäväksi
jmka kirjoitti:Ainakin meikäläiselle sitä parempi mitä helpompi rata, hiki tulee jo kun vetää kamat niskaan ja kiipeää pyörän päälle. Toisaalta ihan sama, vedetään nykykaasulla kakkosella tai syödään pelkästään makkaraa ja heitetään läppää jos tuntuu liian pahalta vanhuksen kynnettäväksi
Ei siellä varmaan muuta vaaraa ole isolle pyörälle, kuin maavaran loppuminen. Töyssyt ovat kuitenkin niin lieviä, että en usko näin käyvän. Raskasta tuollaiselle isolla pyörällä ajaminen varmasti on. Onhan siinä massa vähintään tuplasti krossipyörään verrattuna. Jos kuitenkin niin käy, että toteat ajamisen AT:lla mahdottomaksi, niin sitten voit lainata mun CRF:ää. Se on niin helppo ja kevyt ajettava, että ero on merkittävä 525:kin verrattuna.
Mulla on kuitenkin sellainen hytinä, että kuutiotilavuudeltaan isoimmat pyörät paiskoo tuolla aika kovaa, sekä siirtää savet hallin seinille, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää... Toivottavasti ovat saaneet moottorinsa nippuun. Ei ole projektista kuulunut mitään?
kartanlukija kirjoitti:Enduropuistossa on melkoisen niljakasta ja paljon vettä, ellei tapahtumaa edeltävä viikko ole erityisen kuuma, tuulinen ja sateeton?. Ehkä läpi pääsee myös motokumeilla (jos jaksaa työntää ja kantaa), mutta kunnon nappulat ainoo järkevä valinta. Ja vaikka äärimmäiset sääilmiöt on tietysti mahdollisia, sen varaan en paljon uskaltaisi laskea. Joten kaikki enduropolun kiertäneet ovat sen lenkin jälkeen jo kalsareitaan myöten märkiä, väsyneitä ja kurasta harmaana.
Alkuperäinen ajatus enduropuiston ajelussa oli nähdäkseni toteuttaa se jo ennen klo 20:ta? Siihen saakka kyllä valoa riittää.
Itse olen melko vahvasti kallellani siihen suuntaan, että jätetään enduropuiston lenkit hieman kuivempaan ajankohtaan. Tutustumassahan voi toki käydä, eikä mikään estä ajamasta mutta...
Itse taidan kanssa jättää enskapuiston väliin ihan vaan mukavuudenhalusta. Kivampi ajella yö hallilla, kun ei ole saappaat täynnä niitä Kartanlukijan mainitsemia ylivuotisia sammakoita . Mää kun olen jo tämmöstä iik-sielä-kastuu-pullamössösukupolvea
Hallista sen verran että työkaveri oli paiskannut kerralla yli siitä neljän kontin pöydästä (neljä poikittaista konttia peräkkäin 4x2,4=9,6 m) ykkösvaihteella nelipuokilla CRF:llä Kertoo jotain noiden isojen crossilekojen vauhti- ja voimavaroista.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19