Tiedän kyllä, että mittarin voi tehdä itsekin sopivasta letkusta. Ja Africa Twiniin minulla tällainen olikin.
Mutta ajattelin hankkia ihan oikean mittarin.
Tollasen Motonetin vehkeen ostin aikoinaan ja sen kanssa pelleilyn jälkeen palasin takaisin siihen omatekele letku laitteeseen.
Mulla on käytössä tuo aiemmin mainittu musta Carb tuner pro ja en oo kyllä mitään huonoa siitä löytänyt? Helposti luettava ja tarkka mitta-asteikko, pakattu fiksusti ja liitäntäkilkkeitä mukana riittävästi ja käy 2-4 sylinterisille.
Edellinen mittari oli Motion Pro Carb tuner, jota Stormi myy. Se oli ihan sysipaska laite.
Ilmari kirjoitti: ↑Pe Marras 22, 2024 11:38 am
Jebu.
Mulla on käytössä tuo aiemmin mainittu musta Carb tuner pro ja en oo kyllä mitään huonoa siitä löytänyt?
Olin omaan mittariin kovin tyytyväinen, kunnes vaihdoin nelipyttyisessä kaksi mittausletkua keskenään. Lukemat kieltämättä tarkalla mitta-asteikolla eivät olleet vaihtamisen jälkeen samat, eli mitta-asteikko on paljon tarkempi kuin mittarin sisäinen kalibrointi.
Tärkeintä kuitenkin, että niin tarkka, että moottorin saa käymään tasaisesti.
STN kirjoitti: ↑Ke Marras 20, 2024 5:29 pm
Voisiko joku ystävällinen kuljettaja jolla alkuperäinen alusta mitata tuon linkku-koiranluun pituuden(en netistä löytänyt). Epäilen madallettua, etutolpatkin olivat yläkolmiosta 1,5-2 senttiä läpi.
STN
Kokonaispituus 17,4 cm ja reiät keskeltä keskelle n. 14,4 cm. Etutolpat tasalla.
STN kirjoitti: ↑Ke Marras 20, 2024 5:29 pm
Voisiko joku ystävällinen kuljettaja jolla alkuperäinen alusta mitata tuon linkku-koiranluun pituuden(en netistä löytänyt). Epäilen madallettua, etutolpatkin olivat yläkolmiosta 1,5-2 senttiä läpi.
STN
En saa huoltomanuaalista kuvaa liitettyä (quota attachment has been reached) mutta kyllä etutolppien yläpinnan kuuluu olla vähän yläkolmion yläpuolella. Ilmoittamasi mitta kuulostaa oikealta. En pääse tarkistamaan kun moponi on eri osoitteessa kuin minä.
Asennusohjeessa sanotaan: ”215 mm putken yläosasta alakolmion yläosaan”.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Totti kirjoitti: ↑Pe Marras 22, 2024 10:09 pmEn saa huoltomanuaalista kuvaa liitettyä (quota attachment has been reached) mutta kyllä etutolppien yläpinnan kuuluu olla vähän yläkolmion yläpuolella. Ilmoittamasi mitta kuulostaa oikealta. En pääse tarkistamaan kun moponi on eri osoitteessa kuin minä.
Asennusohjeessa sanotaan: ”215 mm putken yläosasta alakolmion yläosaan”.
Yleensä putki tulee mutterin kannan verran yli yläkolmiosta, näin muistaakseni myös kun laittaa 215mm mittaan.
Pturu kirjoitti: ↑Pe Marras 22, 2024 10:39 pm
Tuon verran mulla putket yli kolmiosta. 2020 rally ja putket vakiokorkeudessa.
About tuohon korjasin, linkun koiranluu on alkuperäinen.
Tuo mopo on vain matala, edelliseen malliin verrattuna istuinkorkeus noin 2 senttiä matalampi.
Nyt kun vaan pääsisi ajelemaan...
STN kirjoitti: ↑La Marras 23, 2024 7:02 pm
Tuo mopo on vain matala, edelliseen malliin verrattuna istuinkorkeus noin 2 senttiä matalampi.
Nyt kun vaan pääsisi ajelemaan...
STN
Siinä myös korkeuden tunteeseen vaikuttaa se että uusi on kapeampi jalkojen kohdalta, eli jalat yltää paremmin maahan kuin vanhan leveältä penkiltä. Vakio satula on kyllä tosi matala lituska, rally penkki oli paras modi mitä omaani kerkesin tekemään.
Off The Road vaahtomuovinen ilmansuodatin & hengityksen helpotus.
Vaihdoin T7:aan (2022 T7 WR) ko. suodattimen. OTR sivuilla on snorkkelin vaihtoehdoksi pelkkää kaulusta, mutta tekstissä sanotaan että "Due to the high airflow rates, fuel adjustment is required".
En halua viedä pyörää mihinkään säätöön (tämä on minun touring-pyörä, huligaanimopo on erikseen), mutta haluaisin kuitenkin helpottaa hengitystä sen verran kuin std syöttökartta sallii. Aiemmin minulla on ollut muutama näitä Aasialaisia "Not so Ready to Race" mopoja, ja niissä on snorkkelin puukotus ollut ihan ensimmäisiä toimenpiteitä. Onko joku poraillut / vuollut / sahaillut orkkissnorkkelia avarammaksi, ja miten, ja oliko siitä apua?
Enemmän saa helpotusta hengittävyyteen kun modaa vakio vaimentimen tai vaihtaa Akran tilalle. Alavääntö paranee ja sysää ihan kivasti. Tämä Euro4 mallissa, Euro5 ei kokemusta.
Vaihdoin tuon snorkelin tilalle. Paperisuodatin jäi paikoilleen. Oma pyöräni säädettiin dynossa tuo Kedon prefilter paikoillaan decat-muutoksen jälkeen. Pelkän prefilterin asentamisen takia pyörää ei tarvitse säätää. Prefilter on kokemukseni mukaan pakollinen jos ajelee paljon soralla ellei halua jatkuvasti vaihtaa paperisuodatinta.
Kyseessä on siis OTR öljyttävä vaahtomuovisuodin joka tulee paperisuodattimen tilalle + ja nyt alkuperäinen snorkkeli. Minulla on T7 WR:ssä Huzarin pakoputki. En tiedä onko avoimempi kuin orkkis, veikkaisin että on kun hörisee sillä tavoin kaasua löysätessä, ja pakokanavistolle en aikonut tehdä mitään muutosta.
Ajattelin modata ilmanottoa tällaisen näköiseksi: https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... e-700?c=20 . Kuvittelen että ruisku osaa säätää itseään jos hengitys on helpompaa, mutta onko noin, ja missähän menee raja jonka jälkeen käy laihalla?
Pölyajoa varten ostin ylimääräisen pölysuodattimen joka tulee snorkkelin päälle, mutta yksin ajaessa (tai etummaisena ajaessa) sille ei ole tarvetta.