EDIT: Tyhjensin viestin, kun irtosi lapasesta sama viesti kahdesti
-Tero-
KTM 950
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Kuten Adventure kirjoitti LC8 on enempi tai vähempi kisakone kuten muutkin kotarit ovat. Tämä tarkoittaa, että mopo on monelta osin "kisamaisen mukava" mutta myös kisamaisen huonosti kestävä. Aivan kuten muutkin kotarit tuppaavat olemaan.make kirjoitti:Onko tuo LC8 oikeasti ihan susi jo syntyessään?Aluksi kun tulivat markkinoille kyseisen pyörän koeajaneet tai ostaneet kehuivat ajotuntumaa ja ominaisuuksia,moottorin tehoa yms.Nykyään tuntuu ettei mopossa ole mitään hyvää vaan repeää liitoksistaan vähän väliä.Onko esim konerikkoihin syynä laihat seokset?Olis kiva tietää voiko kyseistä mopoa ostaa muut kuin ammattimekaanikot?Tämä ei ole vittuilua vaan ihan vakavissani kysyn.Viime talvena kiertelin yhtä LC8 Tikkurilassa sijaitsevassa liikkeessä jossa pyörä oli myyntitilissä ja myyjä suositteli jättämään ostamatta kyseisen yksilön koska kone ei kuulemma kauan kestä ja pitää kummia ääniä,epäili voiteluvikaa.
Kotarin kestävyydestä puhuttaessa usein kerrotaan kuinka hyvin ne kestävät ja pärjäävät aavikkoralleissa. Sitä en väitä etteikö sellainen kisa olisi kova koettelemus pyörälle, mutta toisaalta yksi ralli on vain muutaman tuhat kilometriä ja mopoille tehdään päivittäin jonkinlainen huolto. "Normaalissa" siviilikäytössä tuollainen muutaman tuhannen kilsan matka ei ole paljoa.
LC8 kone kuten LC4 kone ovat kestäviä kun muistaa mihin käyttöön ne on suunniteltu. Jos niitä verrataan johonkin enemmän "siviilimalliseen" kestävyys ei ole mopojen paras puoli.
Paljon ajetuista LC8:sta mulla ei ole mitään tietoa. Yhdestä 50tkm ajetusta olen kuullut, mutta en yhdestäkään paljon ajetusta. Sen verran kun käyttäjien kokemuksia olen lueskellut niin keskimäärin ehkä noin 10tkm välein mopoon tulee sellainen vika joka vaatii vähän isompaa remppaa.
Talven aikana mä etsiskelin sopivaa mopoa jolla voisi lähteä pidemmälle reissulle huonokuntoisille teille ja LC8 oli yksi vaihtoehto. Kolmesta eri yksilöstä jonkinlaista kauppaa koitin vääntää ja kysellä. Näistä yhden historia mulla on selvillä sen jälkeen kun kaveri ostikin mopon mun puolesta ja jos mulla olisi se mopo tällä hetkellä niin jättäisin kyllä koko reissun tekemättä.
LC8 on varmasti mukava ja hieno mopo, mutta mä pidän luettavuutta sen verran tärkeänä ominaisuutena ton tyylisessä mopossa että se ei ole mun valinta niin kauan kuin vikoja on noinkin paljon. Suurella mielenkiinnolla seuraan käyttäjäkokemuksia kun 100tkm ajettuja yksilöitä alkaa olla enemmänkin ajossa. Jos tuo tyyppivika lista ei hirveästi tuosta kasva ja jos noista nykyisistä vioista päästään eroon niin voisin hyvinkin ostaa LC8:n jonain päivänä.
Tänään sitten "sorruin" tekemään vaihtokaupat. Torstaina pitäisi hakea. Lokakuussa tiedetään paljon paremmin kuinka kestää.
Oli se vaan niin mahtavan näköinen...
Täytyy vaihtaa jo pari päivää etuajassa käyttäjätietoihin uuden pyörän tiedot, ettei kukaan enää pidä kyykky kuskina.
Saattaa muuten tulla kuiva juhannus
Oli se vaan niin mahtavan näköinen...
Täytyy vaihtaa jo pari päivää etuajassa käyttäjätietoihin uuden pyörän tiedot, ettei kukaan enää pidä kyykky kuskina.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Onnee, onnee.MAK kirjoitti:Tänään sitten "sorruin" tekemään vaihtokaupat. Torstaina pitäisi hakea. Lokakuussa tiedetään paljon paremmin kuinka kestää.![]()
Oli se vaan niin mahtavan näköinen...![]()
Näyttäisit olevan näiltä nurkilta kotosin ja siihen teidän kylään ollaan just mökkiä rakentamassa joten ehkäpä joskus nähdään.