Minkälaisella ajokortilla väki ohjastaa?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Roiske kirjoitti:Sinun pitäs katsastaa se GS koulu ajoneuvoksi
Höh, pitääks toi katsastaa kouluajoneuvoksi, jos vaan ajaa sen inssin mun pyörällä?

No ehkä se inssi menee autokoulun pyörällä kanssa hyvin, vaikka olisi salaa harjoitellut mun pyörällä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Meillä oli tarkoitus että olisi ajettu kokonaan minun mopolla, kun koulupyöränä oli custom, eli ei mikään kätevä pyöritellä käsittelykokeessa, mutta eipä tuo tahtia haitannu. Ajotunnit meni koulupyörällä ja iltaisin harjoiteltiin omalla ja ihan hyvin se meni.

Sitä en tiedä pitääkö pelkän inssin takia katsastaa kouluajoneuvoksi, mutta eikö tuo nyt yksi ajokerta sovi samaan konkurssiin siihen päälle.

Emäntä ei enää muista paljo se makso, oisko Hinku vielä perillä kuluista.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Pekkavee kirjoitti:
Höh, pitääks toi katsastaa kouluajoneuvoksi, jos vaan ajaa sen inssin mun pyörällä?

No ehkä se inssi menee autokoulun pyörällä kanssa hyvin, vaikka olisi salaa harjoitellut mun pyörällä.

Pekka

Oletkos muuten jonkun valtion liittyvää löytänyt mikä ei maksaa???(paitsi vankilaa misä palkkaakin saa joss pikkasen jaxaa töitä tehä)
Liian halpaahan/helppoa siitä tulis joss sais noin vaa omilla vehkeillä mennä :cry:
Adventure

Viesti Kirjoittaja Adventure »

Pekkavee kirjoitti:

Pekka
Iso Gessu on mitä mainioin inssipyörä. Se kääntyy pienemmässä kuin moni piikkinen. Kahdessa normaalikokoisessa vierekkäisessä parkkiruudussa sillä voi pyörittää ympyröitä. Jarrussa on oltava hieman tarkka etujarrun kanssa, ettei lukitse hätäpäissään paineen alla. Teleleber kun ei kovin niiaa, niin painonsiirtyminen etuselle tapahtuu hitaanlaisesti. Tosin kelpasin minä jarrumalliksi Mikko Paason kirjaankin Gessulla, joten kyllä se pysähtyy. Inssin vaatimukset vielä ovat löysähköt.

Ja alkuperäiseen kysymykseen. Ensin kevarilla KT vuonna 1983. Sitten ABC Karhu-Sisulla 1985, jonka jälkeen olikose 1996 kun sai sen pikku-E:n lahjana. Eli nykymuodossa kai A BE C.

Kun ajoin aikanaan kuormurikortin lukiota käydessä ja hain Teknilliseen Korkeakouluun, kaikki pitivät hulluna, jotta ei insinjööri koskaan tule C:tä tarvitsemaan. Armeijan jälkeen tienasin opintorahoja pari kesää Maito-Pirkan jakeluauton puikoissa. Jälkeenpäin harmittaa, ettei tullut intissä haettua autopuolelle, olisi saanut nuo kaikki kirjaimet. Pari kertaa on ollut mielessä vedota noihin jakeluautovuosiin riittävänä työkokemuksena ja mennä rekalla inssiin. Opiskeluaikana piti myös ajaa bussikortti, että olisi voinut tehdä vaikka viikonloppuisin tilausajokeikkoja ja nostaa vähemmän opintolainaa. Sitten meni ensin bussikortti kurssikeskukseen ja nykyään on käytännössä rekkakorttikin siellä. Setämies, jolta olisin ehkä saanut yhdistelmän inssiin lainaan, meni rekkoineen konkurssiin ja bussiyhtiöt alkoivat vähentämään keikkakuskeja... Ei tullut kaikkia kirjaimia sitten päivitettyä, ei.

-Tero-
Hinku.
Pyörä: Honda nx650

Viesti Kirjoittaja Hinku. »

Miulla kortti taisi perusajotunneilla maksaa sen 640€.
Teoriatunteja 6, ajotunteja 6.
Ajotunnit ajoin koulun pyörillä kaikki, ekan tunnin customilla, ja loput Kawa ER:llä. Enskoja ei koululla ollu, josta muistin mainita kerran jos toisenkin..:)

Inssi jännitti minua ainakin niin paljon, että enpä siihen enää uutta/vierasta pyörää ois kaivannu. Tietty jos omalla olis saanu ajaa kaikki tunnitkin, niin tokihan sillä olis ajanu inssinkin. Janne (joka taisi surauttaa ajotunneille omalla pyörällä... opettajaraukka oli ollu vähän sitä mieltä että "minä en sitten ole nähny tätä.." :shock: ) tuos sanoo että oman pyörän käytölle tais olla esteenä ne vakuutukset, eli koulun pyörät on vakuutettu opetuskäyttöön, ja omassa on vaan liikennevakuutus. Eli opetustilanteessa ajetaan ilman omaa korttia koulun vakuutuksilla ja "opettajan kortilla". Mutta enpä tiedä, kuinka lain kiemurat noissa menee..
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

ABEBE BIKILA!

Eikö kellään ole lentolupakirjaa?

Mikä kortti tarvitaan sellaisen laskuvarjon lentämiseen kun moottori on selässä? Meidän yli nimittäin pyyhkäisi moinen ilmestys öpaut kuukausi sitten ja touhu näytti mielenkiintoiselta. Ei muuta kuin puutarhajyrsimen B&S reppuselkään ja siihen koivusta propelli ja jostain ruattin armeijan ylijäämäkaupasta laskuvarjo ja ei kun ilmojen halki käy....
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

ABE -kortilla mennään. Tuo tärkein eli A on ollut syksystä -91 lähtien. On ajo-opetuksen hinnat hieman nousseet noista ajoista...
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
ankara
Pyörä: Swedukotari&LadyDomina

Viesti Kirjoittaja ankara »

mopopoitsu kirjoitti:ABEBE BIKILA!

Eikö kellään ole lentolupakirjaa?
Juu ei oo, mutta hevosajokortti on :mrgreen:
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minulla on Alkon viinakortti. Sillä pärjää.
Crop
Pyörä: enskaton

Viesti Kirjoittaja Crop »

Mites se kortin hankkiminen nykyään menee? Itte hommasin aikoinaan kortin "pöljän pojan kolmiolla" eikä se mitn ylimääräistä maksanu. Inssin sai ajaa samalla pyörällä ku oli harjotellukki. Sillon mopona oli vanha cb125-76, jota ei olis pitäny hävittää. Mahdoinkohan ajaa kortin -92.

Nykyään kait saa ajaa isollaki pyörällä sen kortin?
Timo Tasakaasu
Pyörä: 1190Adv, 660SMC

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Crop kirjoitti:Inssin sai ajaa samalla pyörällä ku oli harjotellukki. Sillon mopona oli vanha cb125-76, jota ei olis pitäny hävittää. Mahdoinkohan ajaa kortin -92.
Kappas vaan. Samanlaisella ajoin itsekin korttini harjoitteluluvalla vuonna -81, mutta mullapa tuo seisoo nytkin torpan länsisiiven pyöränhoitohuoneessa. Ei ole kaupan.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
SamO'vaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamO'vaari »

:roll: ABCE pahvinen läpyskä, vanhan taskussa. Saa nähä millon ottavat pois. :lol:
-John. 3:16-

Kuva
Agitheosis
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

AB

B - 1997; **tokoulussa en käyny lainkaan, itekseni lueskelin materiaalit. Kirjallisissa katsastuskont-
torilla, ajot omalla **tolla, kuten inssiki. Kilometrejä tuli joitaki tuhansia. Lisäjarrupoljin on laitettava ja
kolmio taakse. Mainittakoon sellanen seikka että harjotusajon aikana virallinen kuljettaja on kartan-
lukijan paikalla istuva. Ite olisin voinu olla vaikka kuinka monen romillen kierteessä....

A - 2001; Muutama teoriatunti ja joitakin tunteja ajoa koulun mopolla, joku iso kustomi se oli.

**tolla liikkeellä ollessa korttia ei oo kysytty koskaan, eikä oo puhallutettukaan. Mopolla liikenteessä
ollessa korttia kysytty kerran ja puhallutettu niin ikään kertaalleen. Pysäyttäjänä oli mp-poliiisi ja
puhallutuksen pohjimmaisena syynä Greenpeace.... Perkeleet!!
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Itse sain ekan kortin A :15-vuotta sit (1992) pyörä jolla ajoin innsin oli suzuki ts125r 1991 tällä kortilla tuli pärjättyä 2-vuotta jonka jälkeen tuli B kortti. Nyt sit on tällä hetkellä AB jonka jos kääntää toiste päin niin on BA joka olisi melkein sama kuin olisi pa joka on itselle tuttu tunne :evil:
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Sabe
Pyörä: EXC

Viesti Kirjoittaja Sabe »

AB:llä on tähän saakka pärjätty, mut pitäs vissii C vielä ajaa...
Vastaa Viestiin