300 ja 250 2T
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: 300 2T
Mulla kyllä startti toimii hyvin mutta ongelma on enemmänkin se ettei kone starttaa, ei napista eikä polkemalla jos vaihde on päällä ja kytkin pohjassa, pyörii kyllä vaan kuulostaa melkein siltä ettei saisi kipinää tai jotain. Olisi lisäarvoa hommalle jos koneen saisi käyntiin siellä suonsilmäkkeessä ollessaan ilman että tarttee kiivetä kyytiin ja alkaa ettiä sitä vapaakohtaa laatikosta, tuntuu ettei sekään ihan helpolla löydy aina.
Vapaalla lähtee käyntiin normaalisti ja kytkin sun muut hilut pitäisi olla säädöissä.
Vapaalla lähtee käyntiin normaalisti ja kytkin sun muut hilut pitäisi olla säädöissä.
Nyt ois startti putsattu ja hiilet vaihdettu. Eipä se oikeen toiminu omalla akulla vieläkään. Auton akulla sain käyntiin, niin saattas se litium akku auttaa..
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
En viittinyt avat omaa ketjua 250 2T:lle kun on aika sama kun 300.
350 EXC-F vaihtu 16 mallin 250 6D EXC:hen ja nyt joutuu opetteleen uudestaan ajaan
Edellisessä oli rekluse ja oli kyllä helppo peli ajaa kannonkierrot sun muut.
Täytyy katella oppiiko vanha koira vielä kytkimen käytön vai joutuuko investoimaan tass rekkulaan.
350:ssä oli wingsin slipari ja moitin sitä kovaääniseksi, mutta tämä uus peli se vasta kovaääninen on.
Onkohan tuolle jotain tehtävissä?
350 EXC-F vaihtu 16 mallin 250 6D EXC:hen ja nyt joutuu opetteleen uudestaan ajaan
Edellisessä oli rekluse ja oli kyllä helppo peli ajaa kannonkierrot sun muut.
Täytyy katella oppiiko vanha koira vielä kytkimen käytön vai joutuuko investoimaan tass rekkulaan.
350:ssä oli wingsin slipari ja moitin sitä kovaääniseksi, mutta tämä uus peli se vasta kovaääninen on.
Kura lentää...
No siinä ei kauaa mennyt;)
Rekkula vois kiinnostaa muakin, joten ilmineeraa jos tulee vastaan hyvä tarjous.
Ääntähän tuosta kyllä lähtee, 10h ajaneena oon jo kyllä tottunut lauluun.
Rekkula vois kiinnostaa muakin, joten ilmineeraa jos tulee vastaan hyvä tarjous.
Ääntähän tuosta kyllä lähtee, 10h ajaneena oon jo kyllä tottunut lauluun.
Onnea tertsulle uudesta pyörästä ja vielä oikeen tahtari
Kylläpä tuo itelläkin on rekkulan hommaus ollu mielessä, mutta kyllä ainaki 300 ihan mukavasti vääntää alhaaltakin, nii katotaan nyt tuleeko hommattua. Kyllä se varmaan tahtari tuntuu hiljasen nelarin jälkeen äänekkäämmältä, mutta kyllä tuohon omaan on tottunu. Kyllähä se karjuu, ku kierrättää 
Minulla ainakin tuntui jotta ääni lisääntyi kun vaihtoi 300 (2t) -> 500 (4t). Kolmesatkulla ei ollut mikään ajella ilman korvatulppia kun oli villat kunnossa kuntoenduro vauhtia, nelarissa huomattavasti korviinottavampi ääni.
Ja ei todellakaan tullut mieleenkään tarvita rekkulaa, toisin kuin joskus tuon viissatkun kanssa käy kyllä mielessä. Kytkintä joutuu kyttämään ehkä noin 100-200 kertaa enemmän tuossa nelarissa.
Kolmesatkussa kun ei joutunut kuin hyvin harvoin tehoa rajoittaakseen pahoisa paikoissa, nelarissa taasen stumppaamisen estämiseksi aika usein hiljaisissa nopeuksissa.
Niin ja onnea Tertsulle, makia on mopeedi!
Niin ja onnea Tertsulle, makia on mopeedi!
antti
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Kiitoksia onnitteluista ja on se makia kun nyt on päässyt enempi ajaan. Äänetkään ei enää häiritse ja alkaa kytkimen käyttökin sujua, eli saa reklusen hommaaminen vielä oottaa. Tuossa tutulla radalla tuli jo nopeempaa aikaaa kun entisellä nelarilla 
Kura lentää...
Jos se on uusi, niin ei luulisi villojen olevan märät. Nelarissa tahtoo villat häipyä vaimentimesta, mutta 2t pelissä ei häivy, vaan kastuu. Sitten, kun kastuu niin ei ne itsekseen kuivu, kuten nelarissa. Eli villojen vaihto määräajoin on tarpeellista, niin saadaan pidettyä ajopaikkojen luvattertsu kirjoitti:350:ssä oli wingsin slipari ja moitin sitä kovaääniseksi, mutta tämä uus peli se vasta kovaääninen on.
- Seppo Honkanen
- Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R
En tiedä onko oikea ketju spekulointiin, mutta kiinnostaisi kuin pehmeäksi 250 2T saisi pehmeimmällä pakoaukon jousella? Mun mielestä 250 2T on vakiona aivan liian äkkinäinen mun makuun metsässä. 2T sitkeys ja keveys ovat kiinnostavia, mutta kaasuun vastaaminen pitäisi saada 250 2T Freeride tasolle. Tiedän että on olemassa 200:nen, mutta 250 runko ja muukin mitoitu olisi mulle parempi.
Sepi
Sepi
Itse koitin jäykintä eli vihreää jousta ja eron kyllä huomaa. Säätimessä on lisäksi varaa säätää milloin aukeaminen alkaa.
-
kylaenmies
- Pyörä: Beta RR 400
Re: 300 ja 250 2T
Kun sen eron kerta huomaan, niin voisiko se olla tuosta jousesta tai sen säätämisestä kiinni, kun meikän 200:n on melkonen ampiainen verrattuna veljen 300:seen? Se on tosi laiska lähteen/ottaan kierroksia, voimaa siinä on kun jaksaa odottaa, ettei se nyt ilman puristuksia käy, mutta räväkkyys puuttuu, jota oletan 2t:sta löytyvän. Muutenkin kun muiden vastaavan kokoisia 2t:teja oon kattellu, niin kyllä ne tuntuu ottavan kierroksia ihan toiseen malliin.
Re: 300 ja 250 2T
Jousi määrittää kuinka pitkään pakoaukon läppä aukeaa. Löysin eli äkäsin jousi päästää läpän auki nopeammin. Kupin päässä olen neliskantainen säätö määrittää kuinka aikaisin läppä alkaa aukeamaan. Koko toiminta-alue on noin 5000-8500 rpm. Tuubista löytyy videoita.
Tälläsellä sähkösellä pakoaukonsäätimellä vois varmaan saada tehtyä vaikka mitä: http://www.enduro21.com/index.php/compo ... aust-valveSeppo Honkanen kirjoitti:En tiedä onko oikea ketju spekulointiin, mutta kiinnostaisi kuin pehmeäksi 250 2T saisi pehmeimmällä pakoaukon jousella? Mun mielestä 250 2T on vakiona aivan liian äkkinäinen mun makuun metsässä. 2T sitkeys ja keveys ovat kiinnostavia, mutta kaasuun vastaaminen pitäisi saada 250 2T Freeride tasolle. Tiedän että on olemassa 200:nen, mutta 250 runko ja muukin mitoitu olisi mulle parempi.
Sepi