No, onneksi tästä ruhosta on vara laihduttaa, ei vielä paista kylkiluut läpi vaikka on ollut pari päivää syömättä...gixxerman kirjoitti:No,jos jotain positiivista,niin kunnon jallatauti käy hyvästä laihdutuskuurista.![]()
Vitutus ketju!!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Pallokala
- Pyörä: Dominatör
Re: joo
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
vikaa hatussa
toinen automme:Opel Astra 1.7 TDcI vm 04.Syttyi keltainen valo,eli moottorin sähkövika kun rupesi yli 100 ajamaan.No merkkiliikkeeseen huoltoon,diagnoosi:ahtopaineanturi mennyt.250 euroa kiitos.Ajoin ulos liikkeestä ja pääsin Vaajakosken moottoritielle.Sama vika heti uudelleen ja eikun takaisin merkkiliikkeeseen ja pienet kyselyt,että kuinka paljon pitää maksaa,että auto tulee kerralla kuntoon.
No,jos jotain postiiivista.Saahan ajella liikkeen esittely-Nubira-dieselillä.
Mutta tässä nähdään nykyaika.Autohuollossa vain vaihdetaan osa vikatesterin mukaan ja toivotaan auton kuntoon tulevan.
Työkaveri osti Viton ja heti rupesi nestettä häviään.Liike epäonnistui kansiremontissa ja koko kone remonttiin ja paras juttu oli,että ko.liike ei pystynyt tekemään vitoon remonttia,ei tietotaito riittänyt.
Tähänkö tämä on mennyt?
No,jos jotain postiiivista.Saahan ajella liikkeen esittely-Nubira-dieselillä.
Mutta tässä nähdään nykyaika.Autohuollossa vain vaihdetaan osa vikatesterin mukaan ja toivotaan auton kuntoon tulevan.
Työkaveri osti Viton ja heti rupesi nestettä häviään.Liike epäonnistui kansiremontissa ja koko kone remonttiin ja paras juttu oli,että ko.liike ei pystynyt tekemään vitoon remonttia,ei tietotaito riittänyt.
Tähänkö tämä on mennyt?
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
- gixxerman
Eikä siinä vielä kaikki
Keittöremontti viivästyi,yksi ovi,asentaja porasi reiän väärään paikkaan,uusiksi,tuli ovi,ilman saranaporauksia,vieläkin hakusassa.Asentaja sotki terassin lattian,eikä suostu pesemään laattoja.Jätti listoja laittamatta.Ehkä aihettakin antaa haukkuryöppyä niskaan.
putkifirma,joka asensi tuon aurinkolämpösysteemin,teki autotallista suihkulähteen.Oli antanut kesäpojan tehdä yhden liitoksen,kylmävesihanan ja päälinjan välisen,jäi löysälle.Lopputulos :4 h vettä verkostopaineella pitkin tallia ja nyt pe.alkaa keskustelu vahingoista.Ainakin pakastin,mikro,jotain mopoosaa pilalla.
Sähköhommat:Muuten hyvin,mut keittössä on kattovalolla kaksi kytkintä.Ei enää toimi tuo kytkentä.Vois vaikka sanoa,et kyllä joskus on aihetta haukkua kunnolla.Omalla kohdallani on ainakin riittävän monta asiaa mennyt päin vittua.
putkifirma,joka asensi tuon aurinkolämpösysteemin,teki autotallista suihkulähteen.Oli antanut kesäpojan tehdä yhden liitoksen,kylmävesihanan ja päälinjan välisen,jäi löysälle.Lopputulos :4 h vettä verkostopaineella pitkin tallia ja nyt pe.alkaa keskustelu vahingoista.Ainakin pakastin,mikro,jotain mopoosaa pilalla.
Sähköhommat:Muuten hyvin,mut keittössä on kattovalolla kaksi kytkintä.Ei enää toimi tuo kytkentä.Vois vaikka sanoa,et kyllä joskus on aihetta haukkua kunnolla.Omalla kohdallani on ainakin riittävän monta asiaa mennyt päin vittua.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
on-off road
- Pyörä: 690R, Yamaha BW200, Yamaha BW Honda 350X
Re: Eikä siinä vielä kaikki
Talon rakentamisesta +5 vuotta aikaa ja em. tyyppiset tarinat saa edelleenkin tuntoja aikaan. Selvästikin ammatimiehet asialla. Homma meni aina tyypillesti siten että katso vierestä, kehu, maksa ulos ja paikkaa itse lopuksi kämmit. Jos erehdyt antamaan pyyhkeitä niin homma alkaa mennä entistä enemmän käteeen ja viivästyy. Mikä vi...u siinä on että hommaa ei voi tehdä kerralla kunnolla. Virheetkään ei haittaa jos ne myönnetään ja korjataan ilman kitinöitä. Ehkä homma vaan on liian haastavaa ja työn laatu on tekijänsä mukainen, toisilla parempaa kuin toisillagixxerman kirjoitti:Keittöremontti viivästyi,yksi ovi,asentaja porasi reiän väärään paikkaan,uusiksi,tuli ovi,ilman saranaporauksia,vieläkin hakusassa.Asentaja sotki terassin lattian,eikä suostu pesemään laattoja.Jätti listoja laittamatta.Ehkä aihettakin antaa haukkuryöppyä niskaan.
- gixxerman
Joo,mä olen jo ihan hajalla noiden kanssa.Seuraavan remontin teen varmasti itse,otan vaikka palkatonta vapaata,jos ei muuten ennätä.Kyllä sylettää makssa tollaisista ja vielä sutta saa.Sitten hauska homma on,miten rahastetaan tarvikkeilla.Nämä kaikki saavat alennuksen tarvikkeista,mutta täysi hinta otetaan minulta.No,oppia ikä kaikki.
Tähän sopii työkaverille pohjoisessa (siis vielä tästä Rovaniemeltä noin 350km ylöspäin) sattunut juttu. Hän oli paikallisen äijän kanssa sopinut tapaamisen tiettyyn kahvilaan, ajoi 350 km ollakseen sanotaan nyt klo 9 paikalla, asiakasta ei näkynyt. Hän odotteli tunnin ja toisen sekä kolmannenkin vielä (ko. asikkaalla ei ollut kännykkää) kunnes asiakas yhtäkkiä tuli paikalle. Asiakas ei millään tavalla ottanut kantaa myöhästymiseensä joten kaverini sitten hieman hienovaraisesti kysäisi että olihan meillä tapaaminen klo 9, on tässä jo vähän odoteltu. Tähän lapin mies vastasi että "ka, se odottaa ken on ensin paikalla". Tästä jatkettiin sitten työ hommilla ja homma oli selvä.
Auton huolto on toinen homma missä saa näiden remppamiesten lisäksi olla tarkkana, eipä ole vielä tullut sellaista huoltokertaa jottei jotain olisi tarvinnut parsia tai itse korjata huoltoliikkeen jäljiltä, ehkä olen tarkka mutta sittenkin...
Ja taas lähdössä töihin, kun on sopivassa asemassa ettei ole "työaikaa" niin 16h/päivä ei tunnu olevan kovinkaan tavatonta

Auton huolto on toinen homma missä saa näiden remppamiesten lisäksi olla tarkkana, eipä ole vielä tullut sellaista huoltokertaa jottei jotain olisi tarvinnut parsia tai itse korjata huoltoliikkeen jäljiltä, ehkä olen tarkka mutta sittenkin...
antti
- jonkko
- Pyörä: KTM 640 Adventure
Perkele,auton akku tyhjä eli täsä tallis nytt sitten odottelen et sais niin paljon ladattua et jaksais ton hekun ja startin pyörittää
Hyvin alkoi työpäivä
Hyvin alkoi työpäivä
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Asemasta riippumatta kannattaa vakavasti harkita, kannattaako tehdä töitä enemmän kuin työaikasäännökset antavat myöten.AnttiL kirjoitti:![]()
Ja taas lähdössä töihin, kun on sopivassa asemassa ettei ole "työaikaa" niin 16h/päivä ei tunnu olevan kovinkaan tavatonta
![]()
Lisäksi on IMHO moraalisesti arveluttavaa tehdä ylitöitä ilman asianmukaista korvausta. Kuulemma varsinkin julkisella sektorilla nämä talkootyöt ovat yleisiä. Julkinen valta koettaa estää harmaata taloutta mutta harrastaa sitä itse maksamattomien ylitöiden muodossa. Tämmönen kaksinaismoralismi v*tuttaa.
- gixxerman
Lisää paskaa niskaan
Nyt tuo Opel-juttu,josta kerroin.Osoittautui,että turbo sökönä.4v ja satku.Hohhoijaa,tonnin remontti.Ko.autossa on muuttuvasiipinen ahdin ja tuo mekanismi pettänyt ja korjattu osa Saksasta ja työt päälle tekee tuon tonnin.Nyt rupee jo niin paljon vituttamaan,että Mannerheim-vodkakaan ei enää auta.Rupee olemaan jo yhdelle ihmiselle yhden syksyn aikana liikaa vastoinkäymisiä.
Tarinan opetus taitaa olla se,että Korean-Chevrolettiin voi luottaa,se on ainoa asia,mikä ei ole pragannut.*Why are we falling,because we then learn how to rise up* Lainaus elokuvasta Batman
Tarinan opetus taitaa olla se,että Korean-Chevrolettiin voi luottaa,se on ainoa asia,mikä ei ole pragannut.*Why are we falling,because we then learn how to rise up* Lainaus elokuvasta Batman
- Artsi_L
- Pyörä: Yamaha XTZ750
Taidan tuntea ongelman ytimen. Kyseessä on Garrett VNT ahdin. Säätösiivet jumittavat kun aikaa myöten pakokaasujen noki kasautuu turbiinikoteloon, ja viimein kasauma alkaa kaventamaan siipien liikerataa. Tämä johtaa siihen että ahdinta ei säätöjärjestelmä enää kykene ohjaamaan ahtopainetta - ja ahdin ahtaa liikaa.
Perusremonttitaitoiselle tee-se-itse -miehelle VNT -siipien puhdistaminen on helppo homma. Aikaa menee muutama tunti (hyvä siihen on varata koko lauantai-iltapäivä aikaa).
Autokorjaamot (etenkin merkkikohtaiset korjaamot) saavat paremmat katteet kun myyvät kokonaan uuden ahtimen, eivätkä ala putsaamaan nokisia ahtimia.
Perusremonttitaitoiselle tee-se-itse -miehelle VNT -siipien puhdistaminen on helppo homma. Aikaa menee muutama tunti (hyvä siihen on varata koko lauantai-iltapäivä aikaa).
Autokorjaamot (etenkin merkkikohtaiset korjaamot) saavat paremmat katteet kun myyvät kokonaan uuden ahtimen, eivätkä ala putsaamaan nokisia ahtimia.
- gixxerman
tuo säästäisi tonni,mut en ole asiaan perehtynyt,joten en voi yhtäkkiä ryhtyä itse puhdistamaan.Harmi,et olet siellä asti,jos sinulla on kokemusta aiheesta.Hyvän korvauksen kyllä saisit tuosta hommasta.
Mut toisaalta kyllä kannattaisi kokeilla itsekin,eihän siinä enää mitään menetä.En kyllä sano mitään,onko tuossa Garretin ahdin.Kone itsessään on Isuzun peruja.
Mut toisaalta kyllä kannattaisi kokeilla itsekin,eihän siinä enää mitään menetä.En kyllä sano mitään,onko tuossa Garretin ahdin.Kone itsessään on Isuzun peruja.
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Re: Vitutus ketju!!
Haluavatko sitten vielä merkkiliikkeessä sen vanhan ahtimen, eli onko se vaihto-osa? Jos näin, niin niitä sitten varmaankin puhdistellaan, ja niistä tulee näitä korjattuja...
- gixxerman
Re: Vitutus ketju!!
Se,tehdaskunnostettu turbo tulee Saksasta 700 euroa ja tehdasuusi olisi tonnin enemmän.Ainoahyvä puoli,et sillekin tulee 2v takuuta.
Ja sit lisää vitutusta:LOMAUTUSVAROITUS koko vitun firmassa,hohhoijaa.
Ja sit lisää vitutusta:LOMAUTUSVAROITUS koko vitun firmassa,hohhoijaa.