Vitutus ketju!!

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hlpvu8
Pyörä: BMW R1200GS

Viesti Kirjoittaja hlpvu8 »

Kyllä ottaa kaaliin, ku joutuu vielä kymmenen (10) päivää oleen duunissa, ennenkun pääsee aikaistetulle työeläkkeelle. Onneksi niistä jäljellä olevista kolme menee lapissa (kännissä suurin osa), neljä hengaillessa (lue: on tekevinään jotain tärkeää) ja kolme paikkoja putsaillessa (heittelee kamoja ympäriinsä ja vittuilee muille) eli faileja seuraaville siirrellessä. Missä helvetin välissä sitä ehtii enää töitä tehdä.. kyllä siis vituttaa ankarasti :-)
Kait sitä sit voi vaik ajella prätkällä syyskuun ekasta eteenpäin... nyt ei vituta enää yhtään :-))

ps. kiitokset tämän ketjun aloittajalle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pertsa
husahusa

Viesti Kirjoittaja husahusa »

Tuuba kirjoitti:Näin Oy Exxonmobil Ab:n kouluttamana öljymyyjänä sanoisin, että vika on delvacissa. Öljy kyllä täyttää luokitukset, MUTTA: (tämä on nyt asiantuntijan minulle kertomaa)
Delvac ei kestä vaahtoamatta yli 3000rpm kierroslukuja. Paineensietokyky on kylläki mitoitettu raskaalle kalustolle, mutta vahtoamisenestolisäaineistus on puutteellista. Jos ajat kauemmin kovemmilla kierroksilla, näin voi tapahtua. Ilmakuplat ei voitele.

Ajattelinpahan nyt vaan sanoa tämän faktan, vaikka onpahan aika moni ilmeisesti relvakilla tääläki ajanut, mutta omaan myllyyn en tuu ikinä sitä kaatamaan. On suunniteltu ihan eri tyyppisille moottoreille.
No sitten varmaan osaat kertoa myös; miten se delvac kestää raskaankaluston turboahtimet? Kumma juttu kun aika monet muut ovat sitä käyttäneet, eikä mitään ongelmia. Päinvastoin. Kiinnileikkautumisia pitäisi siis olla aika paljon enemmän. Miten se ei kestä yli 3000rpm, jos myös luokiteltu bensiinimoottoreihin?

Itse käytän erästä toista raskaankaluston öljyä ja ihan pöntössä lukee, että soveltuu 4T moottoripyöriin. Vaikka ko. öljyllä ei ole edes bensiinimoottori luokitusta.

Melkosta tuubaa heität.

Sanoisin, että em. pyörässä on ollut ihan joku mekaaninen vika.
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Huh, melekeen jo huolestuin! Jahka kotia pääsee, niin pitää tavata tarkemmein noita merkintöjä.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

husahusa kirjoitti:
Tuuba kirjoitti:Näin Oy Exxonmobil Ab:n kouluttamana öljymyyjänä sanoisin, että vika on delvacissa. Öljy kyllä täyttää luokitukset, MUTTA: (tämä on nyt asiantuntijan minulle kertomaa)
Delvac ei kestä vaahtoamatta yli 3000rpm kierroslukuja. Paineensietokyky on kylläki mitoitettu raskaalle kalustolle, mutta vahtoamisenestolisäaineistus on puutteellista. Jos ajat kauemmin kovemmilla kierroksilla, näin voi tapahtua. Ilmakuplat ei voitele.

Ajattelinpahan nyt vaan sanoa tämän faktan, vaikka onpahan aika moni ilmeisesti relvakilla tääläki ajanut, mutta omaan myllyyn en tuu ikinä sitä kaatamaan. On suunniteltu ihan eri tyyppisille moottoreille.
No sitten varmaan osaat kertoa myös; miten se delvac kestää raskaankaluston turboahtimet? Kumma juttu kun aika monet muut ovat sitä käyttäneet, eikä mitään ongelmia. Päinvastoin. Kiinnileikkautumisia pitäisi siis olla aika paljon enemmän. Miten se ei kestä yli 3000rpm, jos myös luokiteltu bensiinimoottoreihin?

Itse käytän erästä toista raskaankaluston öljyä ja ihan pöntössä lukee, että soveltuu 4T moottoripyöriin. Vaikka ko. öljyllä ei ole edes bensiinimoottori luokitusta.

Melkosta tuubaa heität.

Sanoisin, että em. pyörässä on ollut ihan joku mekaaninen vika.
Eikös nämä "thumperit" ole öljylle aika haastavia koneita... yksmukiset tuppaa lämmittämään öljyt kuumaksi jo siirtymää ajaessa saati sitten suossa rämpiessä. Synteettisissä öljyissä ominaisuudet huononee kuumassa hitaammin kuin mineraaleissa. Tommosen yksmukisen öljyjen lämpö huitelee helposti jossain 120 - 150c ja öljytilavuus on pieni. Raskaan kaluston öljyjen lämmöt taitaa pyöriä siinä alta sadan. Mutta ei tästä enempää, delvac on synonyymi loputtomalle suolle! Ai niin ja kyseessähän on honda, ei siinä voi olla vikaa moottorissa :) Nimim. mulla oli AT ja sen moottoria voisi käyttövarmuuden puolesta verrata junan vessaan :)
Tuuba
Pyörä: Transalp Super Four version R -97

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Niinkuin jo ekassa viestissä sanoin, näin mulle Oy Exxonmobilin öljyasiantuntija henkilökohtaisesti asian ilmaisi.

Delvac MX ja HP-F on hyväksytty turboahdetuille moottoreille, pitää kyllä paikkaansa.

Maatalouden yleisöljyjä ei suositella turbollisiin.

Tiedän, että niitä on mopoissa käytetty, kerroin nyt vain, mitä mieltä Mobililla oltiin asiasta. :wink:

Transalpin kohalla taas oma kokemus kertoo, että mitä huonompi öljy, sen paremmin se pelaa :lol:
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
roinane
Pyörä: Suzuki DR650SE

Viesti Kirjoittaja roinane »

..tutti äsken iltahämärissä kotio ajellessa se corollakuski, joka ajoi perässäni
ns. tappituntumalla. Yritin hienovaraisesti väläytellä jarruvaloa ja
vähemmän hienovaraisesti koputella kypärääni "hulluja nuo roomalaiset"
-tyyliin, muttei mikään vihje mennyt perille.

Tyyppiä ei hetkauttanut edes eteeni hypännyt peura :!: vaan sama
majakka ja perävaunu -meno jatkui kunnes heppu viimein päätti mennä ohi
- vain kääntyäkseen puolen kilometrin päässä sivutielle. Oli pakko näyttää
peukkua, sillä tuon rodun kotilokuskit tarvitsevat kaiken mahdollisen
kannustuksen etteivät telo liikenteessä itseään saati sitten kanssaliikkujia.

Tiedän - olen huono ihminen kun provosoidun moisesta...
leppis
Pyörä: RaIli-lehmä

Mulle uusi pyörä..

Viesti Kirjoittaja leppis »

Hajin sitten saksasta pyörän, tarkotuksena oli ajaa ukrainan kautta kotia ja varauduin 4vk lomailuun...
no saksan puolan ja tsekin sää olojen takia, olen jo nyt kotona, enkä käyny ukrainassa, ja viela olis 2 vk lomaa jäljellä (ja loma on anottu vielä tyttöystävä vapaana, tosin koskien vain ulkomaita..) enkä tiedä mitä tehdä..

Tuohan on pieni vitutuksen syy, mutta tämä SUOMEN LIIKENNE ! nyt kun ajattelee, niin baltiassa ja keskieuroopan suurkaupungeissa on turvallista..

tarina; (vitutuksen syyt)
osa 1
supersatrilla tallinnasta suomeen sunnuntaina klo 22.30, satamasta 1km ja liikenevalot, YÖN-TIMO taksila tönäsee persuksiin, no selvittiin säikähdyksellä, yhteystiedot jne on, mutta lähinnä siihen meni aikaa ja pieni hetken järkytys sekä kilven oikomista(kohtaamisnopeus ei siis ollut suuri)

osa2
suomessa jo huimat 40h, vaatteet pesty ja paikallisen kerhon kanssa piti lähteä ajelemaan. ja täti kaupanpihasta päätti lähteä juuri samaa aikaa vastakkaiseen suuntaa (minun kaistani ylitse), eikä tietenkää kattonu
että tulen mopottimella. täti tuli kylkeen onneksi vasta taka akselin kohille, ja sain kallistettua pyoraa joten selvittii (kun olin ensin JAHDANNU sitä tätiä 1km ) taas kilpea oikomalla..

Taidan laittaa tuon pyörän myyntii vielä kun olen hengissä, jos tää suomen liikenne on näin arvaamatonta.. PRKL
Sauli
Pyörä: 890 Adv R

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Launtaina ostin ensimmäisen kotarin, ja eilen huomasin että vedet sekoittuu öljyyn elikkäs ilmeisesti se tyyppivika vesipumppu, jotenkin tuo lannistaa kun olin niin vakuuttunut että säästyn ainakin hetken noilta harmeilta. Onneksi myyjä maksaa osat korjaukseen.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Vituttaa... tuli kaaduttua mopolla työpaikan pihassa kaikkien nähden ja vielä aivan tasasella asfaltilla. Voi kylläkin laittaa mopon syyksi... olin laittamas mopoa sivujalalle ja ihan heti kun oli jalalla niin eikös se perkele mennyt poikki :( ja olin just nousemassa mopon kyydistä itse pois :) kun se perkele kaatu päälle... jotain ehti tajuaan et nyt se kaatuu :) (vähän ehti ottamaan vastaan mut ei tarpeeksi nyt on sit kyynerpää pipinä kun tuli sekin perkele lyötyä asfaltiin). Nyt kyllä naurattaa. Hyvä puoli että moposta ei mennyt mitään muuta rikki kuin se perkeleen jalka :) no onhan siinä vielä keskijalkakin.
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Hinku.
Pyörä: Honda nx650

Viesti Kirjoittaja Hinku. »

Juu...

Voishan se Domikin alkaa tulla kottiin sepältä.. ainoo juttu mikä täs lohduttaa, on se, että on mopo sitte kunnos.

Onhan? :(
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Vitti kun ketuttaa, kortti läks. Toivotaan etteivät sänkipellolla lisenssiä kysy.
kuratohtori

Viesti Kirjoittaja kuratohtori »

Uudet kingsit alla, uusi märkä asfaltti ja uusi kuski. Tullinkautta tulleena koetin pysähtyä (liian kovasta vauhdista) valoihin. Etunen lukkoon ja reipas syöksy asfalttiin.

Ukkoon ei isompaa ja moponkin pystyi kotiin ajamaan mutta pientä sepitystä vaatii.
Pallokala
Pyörä: Dominatör

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Lomat lusittu.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Torstaina piti lähteä hiukan mopoilemaan mutta se otti ja "nukahti". 2km helteessä lykkäsin takas tallille, jääköön sinne kunnes on kerätty tarpeeks motivaatiota alkaa troubleshootingiin.
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

AGGRESSIIVI

Suomen kielen vanhojen modusten rinnalle on puhekielessä vakiintunut aggressiivi. Se
taipuu persoonissa ja luvuissa ja kaikissa tempuksissa. Aggressiivin tunnus on
toistaiseksi hyvin vaikeasti mihinkään sanaluokkaan määriteltävissä oleva VITTU. Vittu
ei koskaan esiinny yksin, se edustaa siis eräänlaista pohjarakennetta tai osamorfeemia.
Vittuun agglutinoidaan aina jokin persoona- tai relatiivipronomini. Jälkimmäiset
esiintyvät poikkeuksetta paikallissijoissa.
Vittu + pronomini -kombinaatio muodostaa siis aggressiiville tunnusomaisen
modusrakenteen. Aggressiivirakenteen rektio on sellainen, että se vaatii peräänsä joko
kieltomuodon pääverbin tai vaihtoehtoisesti paikallissijamuotoisen (harvemmin
partitiivimuotoisen) kielteisen liitepartikkelin sisältävän pronominirakenteen. Funktioltaan
aggressiivirakenne on siis kieltoapuverbiä (en, et, ei) vastaava.

PREESENS-TAIVUTUS

1.sg vittumä jaksa mitään myydä.
2.sg vittusä rupee mulle iniseen.
3.sg vittuse tullu ees paikalle, turhaan venasin.
1.pl vittume mitään pikkulapsia syödä, paskapuhetta.
2.pl vittute mihinkään raflaan tule, kunhan jauhatte.
3.pl vittune mistään mitään tiedä.

Persoonattomia:

Vittusiellä mitään ilmaista viinaa ollu.
Vittutäällä mikään kesä ole.
Vittutäällä jaksa pitempään notkua.
Muissa tempuksissa aggressiivi taipuu saman kaavan mukaan.
Imperfekti: Vittumä jaksanu sitä kissaa pelastaa.
Perfekti: Vittumä oo jaksanu kahteen viikkoon tiskata.
Pluskvamperfekti: Vittumä ollu jaksanu ees syödä päiväkausiin ennenku jouduin
tiputukseen.
HUOM! Lause "Vittuse tippu tohon avantoon" ei ole aggressiivi, koska lauseen
imperfektimuotoinen predikaatti on indikatiivissa! Kyseessä on siis tavallinen kirosanalla
höystetty indikatiivilause, jonka nimeäminen aggressiiviksi osoittaa sangen pitkälle
kehittynyttä lingvistisen silmän verkkokalvon rappeumaa.

AGGRESSIIVI MODUKSENA

Koska aggressiivi on modus, se ei voi esiintyä samassa lauseessa eri modukseksi
laskettavan predikaattimuodon kanssa. Aggressiivi, vanhan kansan suussa ponsitapa,
ilmaisee aktiivista närkästystä, kyllästymistä, turhautumista, hermostumista ja
suoranaista suuttumusta. Tarkemman taustatunteen voi vastaanottaja päätellä
kontekstista. Aggressiivin yhteydessä käytetään eräissä piireissä tehokeinona elekieltä,
jonka luonne voi vaihdella sormimerkeistä aina täyskontaktimanööveriin.
Tämänhetkisen tietämyksen mukaan aggressiivia ilmaistaan samalla tavalla
suurimmassa osassa maailman viittomakieliä.

Vittu-sanan soveliaat käyttökerrat kautta maailmanhistorian asettavat käytölle
korkeat vaatimukset:

"Enpä arvannut että he suuttuisivat noin vitusti." - Osama bin Laden, 2001

"Hei halooo, kuka vittu siitä saisi tietää?!" - Bill Clinton, 1999

"Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!" - Nooa, 4341 eKr

"Missä vitussa me ollaan!?" - Amelia Earhart, 1937

"Haluatte MINKÄ tuohon vitun kattoon!?" - Michelangelo, 1566

"Miten vitussa sinä ratkaisit tuon!?" - Pythagoras, 126 eKr

"Onhan se niin vitusti hänen näköisensä!" - Picasso, 1926

"Joka vitun taukki ymmärtää tämän." - Einstein, 1938

"Mistä vitusta nuo kaikki intiaanit tuli?!" - Kenraali Custer, 1877

"Mikä vittu se oli?!" - Hiroshiman pormestari, 1945

"Vitut täällä mitään jäävuoria ole." - Titanicin kapteeni, 1912"

"Kuka vittu jätti keulaportin auki?" - Estonian kapteeni, 1994

"Aja nyt vittu kovempaa!" - Prinsessa Diana, 1997

"Miks just mun pitää jäädä tänne vitun moduliin venaan?" - Apollo 11-astronautti
Michael Collins, 1969

"Vittu tää on pelkkä flunssa." - Aleksanteri Suuri, 323 eKr

"Ketään kiinnosta, jos me vallataan joku vitun Kuwait." - Saddam Hussein, 1990

"Kuka vittu laukaisi sen torpedon jo putkessa!?!" - Kurskin kapteeni Gennadiy P.
Liachin, 2000

"Mitkä vitun hobitit?" - Sauron, 2945 kolmatta aikaa

"Mikä vitun riskianalyysi?" Kaj-Erik Relander (Sonera) 2001
Vastaa Viestiin