Jammussa on vain tuo kiksin akselilta tuleva vaijerivetoinen (sähkötartillisessa ei sitäkään)IceFire kirjoitti: melkein kaikista pyöristä löytyy sekä automaattinen että manuaalinen puolipuristin.
xt 600 ja ehtyneet jalkavoimat
Valvoja: Moderaattorit
XT600K mallissa siis kaiketi vois sanoa PUOLIAUTOMAATTINEN? Puolipuristimen toiminta kytketty suoraan käynnistyspolkimeen. Poljinta kun painaa puoli puristin kytkeytyy ja kun polkimesta höllää puolipuristin antikytkeytyy. Periaatteena epäkesko tanko jota pyörittämällä epäkesko rajoittaa venttiilin keinuvivun liikettä siten ettei toinen pakoventtiili pääse menemään täysin kiinni.
Vaijeria vaihdellessa kannattanee tarkistaa että vaijeriin jää riittävä välys. Eli jos jätät säädön liian tiukalle tuo epäkesko ottaa koko ajan kiinni venttiilin keinuvipuun. Jos liian löysälle et saa puolipuristimesta kaikkea hyötyä irti..
Jossain puhuttu 0,5-1mm välyksestä, tarkoittaako tuo sitten matkaa epäkeskossa venttiilin keinuvipuun vai vaijerin vapaaliikettä??
Vaijeria vaihdellessa kannattanee tarkistaa että vaijeriin jää riittävä välys. Eli jos jätät säädön liian tiukalle tuo epäkesko ottaa koko ajan kiinni venttiilin keinuvipuun. Jos liian löysälle et saa puolipuristimesta kaikkea hyötyä irti..
Jossain puhuttu 0,5-1mm välyksestä, tarkoittaako tuo sitten matkaa epäkeskossa venttiilin keinuvipuun vai vaijerin vapaaliikettä??
Tieto lisää tuskaa!
-
Ron Jeremy
Voi nyt hemmetti
Tänään aamulla laitoin puolipuristajan piuhan kiinni. Poljin keveni 80%. Lähtee tulille vaikka sukkasilleen
Mä oon koko kesän polkenut kickstarttia niska limassa
kun luulin että on ominaisuus. Oli se pyöräni ennen niin äijävehe 
Mä oon koko kesän polkenut kickstarttia niska limassa
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
LightSpeed
- Pyörä: FE390,12GS
Tosimies ottaa puolipuristimen pois pelistä, eipähän tule kaikki räkänokat käynnistelemään.Ron Jeremy kirjoitti:Voi nyt hemmettiTänään aamulla laitoin puolipuristajan piuhan kiinni. Poljin keveni 80%. Lähtee tulille vaikka sukkasilleen
![]()
Mä oon koko kesän polkenut kickstarttia niska limassakun luulin että on ominaisuus. Oli se pyöräni ennen niin äijävehe
Puolipuristimen kanssa on vähän niinkuin polkisi tulpatonta mopoa.