Hoopeen hinta

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

No sie av2 sen vast hokasit. Mie ko oon jo vähä aikaa kuolant toisiin vanteijen perrää, ni oon hintoikii katelt. Ne pelkät vanteet maksaa aika paljo. Älkääkä antako sen Markon höpinöijen sotkia teijän tuumailuja näist hinnoist. Raukka joutuu elämää siel Keski-Euroopas ilman näit meijän yhteiskunnan ihanuuksii ja yritttää lohuttaa ittiää kertomal halvempiist hinnoist sielpäi.
Eihä se HP mikkää kallis oo. Ainakaa sit jos sille keksis jottai järkevää käyttöö. Onks kukkaa keksint?
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Köyhille kallis muille samanhintainen :?

mihinkä sitä vois käyttää jos semmoisen omistaisi
ainakin tähän
se vaivaa jos sitä ei ole mutta sekin vaivaa kun sillä ei ehtisi ajamaan
ja sekin vaivais kuinka hinta laskin vaikka ei ehtisi ajamaan ja se hinta laskin kumminkin jos sillä ajais

joten siirrän vaivan halvempaan SE:hen
ja yritän nyt edes miettiä koska ehtis miettiä sitä ajamista :roll:
mutta ilman ei voi olla vaikka ei ehtisi edes tallis istumaan päällä
sitäkin on kokeiltu se vasta kauheaa onkin :o
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Kunkku kirjoitti:Älkääkä antako sen Markon höpinöijen sotkia teijän tuumailuja näist hinnoist. Raukka joutuu elämää siel Keski-Euroopas ilman näit meijän yhteiskunnan ihanuuksii ja yritttää lohuttaa ittiää kertomal halvempiist hinnoist sielpäi.
:D No pakko sitä on jotain yrittää kun näkee noita teidän kuvia tuolta sorateiden varsilta ja lukee juttua kuinka on taas soraa käyty siirtämässä... :shock: :D :?
ruostekasa
Pyörä: mopo

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Eipä ole tullut suomessa toista HP:ta vastaan. Taitaa olla mulla ainoa peli Suomessa? Oon omistajanakin sitä mieltä, että hinta tosiaan on järjetön, mutta niin on koko värkkikin. Kun sen näin ja koeajoin niin oli vaan kertakaikkiaan ihan pakko ostaa. Saattaa olla, että SE on silti aivan yhtä järjettömän hauska. Olisin varmaan säästänyt rahaa jos olisin sattunut ajamaan SE:n ensin:)

Just tänään kävin San Josen BMW-dealerilla, joka on Californian suurin. Olivat kuulemma myyneet tänä vuonna kokonaista 2kpl joten ei niitä myydä kovin paljon jenkeissäkään. Sanoikohan myyntisälli, että niitä on kaikkiaan vuosien aikana tuotu jenkkilään 300kpl.

Pyöränä värkissä ei mielestäni ole sorateillä rallaamiseen mitään vikaa. Talven aikana laitoin siihen koko putkiston, ruiskuboxin ja K&N filtterin ja taas naurattaa entistä enemmän kun ajaa. Saksassa olivat mitanneet 130nm/115hv tolla setupilla.

Kommenttia siihen minkälainen on HP:n ostaja.. En tietenkään voi puhua kuin omalta osaltani ja mulle on aina ollu selvää se, että mikä tahansa laite on hyvä vasta silloin kun siinä on liikaa voimaa:) Just tuli Suzuki turbo-päivityksestä ja takapyörätehoksi tuli nyt 296hv/240nm...

Kaikkiaan mielestäni joka mopossa on hyvät puolensa ja jokainen meistä ajakoon ja ostakoon sellasen härvelin kuin hyvältä tuntuu. Loppujen lopuksi mopon osto on niin lujasti tunne pitoinen päätös, että turha meidän on yrittää tekojamme tai toistemme tekoja järjellä selittää:)
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

ruostekasa kirjoitti:Kaikkiaan mielestäni joka mopossa on hyvät puolensa ja jokainen meistä ajakoon ja ostakoon sellasen härvelin kuin hyvältä tuntuu.
Toi oliskin ihanne tapaus, mutta se raha.

Happi
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Hannu kirjoitti:Itse luulen että HP2 on aika vahvasti BMW:n markkinointia palveleva juttu. Jossain muistelen nähneeni juttua että HP2 olisi vain ensimmäinen "High Performance" (suppeampi käyttötarkoitus ja jotain "uutta" tekniikkaa verrattuna tavallisiin) malli.
Näin meitä viedään monessakin asiassa.
Onneksi tuo SE ei ole "high performansikki", vaan vajaat KAHDEKSAN TONNIA halvempi halpis.
Sillä rahalla saa nippa nappa takakumin vuodessa ja pikkukupin Niinisalon sotkusta.
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

ruostekasa kirjoitti:Eipä ole tullut suomessa toista HP:ta vastaan. Taitaa olla mulla ainoa peli Suomessa?
Minä tiedän kaksi HP2:n omistajaa, toista jututin MP-messuilla. Kummatkin pitkän linjan Bemu-harrastajia.

Oulussa EMC:llä on kuulemma suomen viimeinen myymätön HP2, näin Heikki kertoi kun käväisin tänään koeajelemassa GX650:n.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Happi kirjoitti:
ruostekasa kirjoitti:Kaikkiaan mielestäni joka mopossa on hyvät puolensa ja jokainen meistä ajakoon ja ostakoon sellasen härvelin kuin hyvältä tuntuu.
Toi oliskin ihanne tapaus, mutta se raha.

Happi
Työkaverin motto (omistaa HD:n, Buellin ym): "Live now, pay later" :D
Kotari on muuten kestävää kamaa työporukan mopottimien keskuudessa (3 HD:ta, 2 Buellia, 2 Suzukia ja 1 Honda). Ei ne tosin ymmärrä meikäläisen ajohommia muutenkaan, tottuneet tosin jo ovat.

Kipa
ruostekasa
Pyörä: mopo

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

timo kirjoitti:
Hannu kirjoitti:Itse luulen että HP2 on aika vahvasti BMW:n markkinointia palveleva juttu. Jossain muistelen nähneeni juttua että HP2 olisi vain ensimmäinen "High Performance" (suppeampi käyttötarkoitus ja jotain "uutta" tekniikkaa verrattuna tavallisiin) malli.
Näin meitä viedään monessakin asiassa.
Onneksi tuo SE ei ole "high performansikki", vaan vajaat KAHDEKSAN TONNIA halvempi halpis.
Sillä rahalla saa nippa nappa takakumin vuodessa ja pikkukupin Niinisalon sotkusta.
Kävin tänään testaamassa SE:n ja tässä vertausta HP2:een

SE:ssä paremmin:

+ Ketterämpi liikkua satulassa
+ Agressiivisempi ajoasento
+ Keulakulma järkevämpi
+ Pienemmän ja ketterämmän oloinen, vaikka onkin painavampi ilmoitettujen kilojen mukaan
+ Ulkonäkö on sivistyneempi ja muutenkin fiilis "kiltimpi" verrattuna bemarin työkalumaisuuteen ja raakuuteen/karuuteen.

Mielestäni "huonommin":

- Painopiste ylempänä
- täysin ylipitkät välitykset mun makuun(kotkassa helppo muuttaa, bemarissa mahdoton)
- Moottori on paljon enemmän kierroskone. Bemarissa on silti enempi voimaa kaikilla kierroksilla, mutta myös kotkassa voimaa "riittävästi".
- Testiyksilössä ainakin seoksissa, tms oli jotain häikkää. Värkki ei sietänyt äkkinäistä isompaa kaasun availua kovin matalilta kierroksilta ollenkaan vaan yski ja "sekoili" esim. 4:lla n. 70km/h vauhdista.

Kummassakin värkissä jarrut, jousitus, vaihteisto, tms toimii mielestäni niin kuin pitääkin. Vaikea keksiä miksi tuo järkyttävä hintaero. Varmaan valmistussarjan koko on se syy osaksi.

Vaikka kotka tuntuukin tosi hyvältä niin silti jäi sellanen olo, että tein aikanani oikean valinnan. Huonoa kummassakin on se, että tankki on 5-10 litraa liian pieni ja takarenkaita saa vaihtaa koko ajan..
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

ruostekasa kirjoitti:- täysin ylipitkät välitykset mun makuun(kotkassa helppo muuttaa, bemarissa mahdoton)
...
- Testiyksilössä ainakin seoksissa, tms oli jotain häikkää. Värkki ei sietänyt äkkinäistä isompaa kaasun availua kovin matalilta kierroksilta ollenkaan vaan yski ja "sekoili" esim. 4:lla n. 70km/h vauhdista.

SEn vakiovälitykset on tosiaan pitkät. Mulla on yhtä hammasta pienempi edessä ja vieläkin on pitkänsorttiset.

Seos taitaa olla liian laiha saastepöpöjen takia. Suhteellisen pieni vaiva korjata esim. Timon antaman speksin mukaiseksi joka löytyy vikistä.
Vastaa Viestiin