Pistähän sitten juttua tänne jäikö paljonkin luppoaikaa.
Afrikkalaiseen (RD07) 17 piikkinen eturatas??
Valvoja: Moderaattorit
- vesku kans
rattas
Hei hurjat
Kertokaas ny, mitä toi 17-piikkinen eturatas käytännössä tekee. Välitykset pitenevät mutta paljonko?
On meinaan joskus ollut ittelläkin mielessä, että vähän pidempi välitys olis paikallaan kun räähkäsee pidemmän pätkän moottoritietä. Toisaalta jossain polulla sais olla jakolaatikko... Myisköhän niitä joku...
kysyy vesku
Kertokaas ny, mitä toi 17-piikkinen eturatas käytännössä tekee. Välitykset pitenevät mutta paljonko?
On meinaan joskus ollut ittelläkin mielessä, että vähän pidempi välitys olis paikallaan kun räähkäsee pidemmän pätkän moottoritietä. Toisaalta jossain polulla sais olla jakolaatikko... Myisköhän niitä joku...
kysyy vesku
Re: rattas
Muutama tonni tuli ajettua 17-piikkisellä, oikein mukava matka-ajossa eikä se mua haitannu soratiesurauttelussakaan. Laskee kierroksia vitosella satasen vauhdissa n.400 kierrosta.vesku kans kirjoitti:Hei hurjat
kysyy vesku
Huonosti sopii ainaki mulla. Piti leikata poikki se rauta mikä on sen kotelon takana. 17 rissa otti siihen kiinni eikä mahtunu pyöriin. Tämä siis RD04 mallissa. Ens kerralla kun vaihdan rissoja niin laitan 16/42 tai sinnepäin ettei tarvi tuota etusta mahduttaa sinne. Mulla on siis se Shadowin rissa siinä.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Täällä oli juttua aiheesta myös ja laskelmia ratastutksen vaikutuksista nopeuksiin ja kierroksiin.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !