hande kirjoitti:kuume senkun nousee, ku jalkamiehenä koittaa ettiä sitä oikeaa kaksrattaista.
koitin katella oisko jossain vanhassa jutussa ollu vertailua dr750 vastaan AT650. vertailu kiinnostaa sen takia, ku olis tarjolla tuommoset, molemmat on vuosikertaa 88, ajettu likimain samat kilometrit ja hinta eurolleen sama. varustelussa jotain eroja, mutta päällisin puolin pyörät on yhtä "kuluneita".
mielipiteitä on varmasti kummallekin merkille sekä miinus- että plusmerkkisiä.
kumpi on parempi vaihtoehto...siinäpä pulma !
Testeissä painotetaan milloin mitäkin ja testaajat tekevät yleensä johtopäätöksensä melko vähäisen kokemuksen perusteella. Lyhkäsillä (yleensä korkeintaan muutama sata kilsaa per pyörä) koeajoilla selviää enneminkin se, että kuinka nopeaste testaaja tottuu mihinkin mopoon yms.
Jos nyt kuitenkin testiä haluat lukea niin tekniikanmaailman testi, jossa on molemmat mopot testattuna löytyy täältä:
Testin loput sivut näkee kun vaihtaa urlin numeroa, siten että viimoinen sivu on numero 05. Mä pidän tota testiä tuolla muutaman päivän eli kurkatkaa jos kiinnostaa ja jos kiinnostaa enemmänkin niin ladatkaa noi omalle koneellenne.
Nyt on pyörä pihassa ja ensimmäiset kilometrit alla. Suzuki DR750BIG käyttöönotettu vuonna 90, vuosimalli voi olla joku 88 tai 89...en tiiä.
Suupielet korvissa saa ajella ! Énsimmäiset kokemukset toi tunteen, että nyt ollaan oikeanlaisella kamppeella liikkeellä. Joku tuossa aijemmin varoitteli, että tältä tieltä ei ole paluuta...saa nähdä maistuuko homma vielä paremmalta kun kokemusta kertyy.
Pakoputki on aika huonon näkönen...minkälainen siihen kannattaa hankkia, ja löytyykö joltain ylimääräinen jonka vois myydä mulle...?
nyt on pari tankkia ajettu ja homma maistuu edelleen hyvältä. pyörä toimii ja lähtee eka tartista käyntiin. isompaa murhetta ei vielä ole ollut.
pensaa tuntuu kuluvan 6,5 - 7 litraa sataselle, mun mielestä aika iso lukema, aikaisempi customi veti 4,5 - 5,5. paljonko muilla imee vastaavat laitteet...?
hande kirjoitti:nyt on pari tankkia ajettu ja homma maistuu edelleen hyvältä. pyörä toimii ja lähtee eka tartista käyntiin. isompaa murhetta ei vielä ole ollut.
pensaa tuntuu kuluvan 6,5 - 7 litraa sataselle, mun mielestä aika iso lukema, aikaisempi customi veti 4,5 - 5,5. paljonko muilla imee vastaavat laitteet...?
Kyllä tuo kulutus vaikuttaa ihan normaalilta. Toki se riippuu paljon ajotavasta, -ympäristöstä ja renkaistakin. Sitten vielä jokainen vanha pyörä on yksilö omine oikkuineen...
Ja itse liputan kans ison tohtorin puolesta. Enpä hevillä vaihtais sitä mihinkään
Mulla meni viime vuonna kaupunki sekoilussa 2x 36 dellortoilla + avaralla putkella 5-6l Yli 6l ei oikeastaan menty ikinä, paitsi kun huitasin landelle 120km konetietä
Saatto tosiaan olla pikkusen laihalla kun putki kuumeni niin perkeleesti, joten kai noi ihan ok kulutukset on.. Jos ajoin rauhallisesti, niin sitä soppaa ei tosiaan pal kulunut..
mulla on kans samaa luokkaa. Avarampi putki mutta ei mitään ilamboksimodauksia. Mutta kyllä soralla kuluu... Saksan poijat on sitämieltä että pitäisi olla alle 6.
Oottako törmännyt tuohon allaolevaan neulajuttuun? Ite en ole aukonut tuota Big kaasaria vielä kun ei ole ollut tarvetta...paitsi että nyt saattaa olle se kerta.
The jets and the needle are from soft brass, so don´t try to clean them with metal tools. On the top part of the jet needle you find five small grooves. In the middle one an E-clip is or should be fixed. At my jet needles the used grooves were totally worn out and the clips lay loose in the slides! Replace needle jets and jet needles when the bike has already high milage (above 40.000 km). Worn stuff gives you a bad transition and increased average consumption (above 6 l per 100km).
edit: öljyistä. oon kläyttänyt Honda (mineraali) 20w50, ja nyt on Mobil Delvac MX, siitä öljystä on enempikin pohdintaa foorumilla
Oottekos kokeillu tota shell v-poweria ja miltä vaikutti?
itse huomasin heti suuren eron kun 60kmh vauhdissa alkoi bensa vaihtumaan vahvempaan, kaasua sai löysätä aika huomattavasti että vauhti pysyi samana. Ponkua tuli vähän lisää ja taitaa kulkea sitä mukaa vähemmällä bensalla.
Niin ja sitte nuo terveellisyys asiat, oktaani arvo on korkeampi niin kävisköhän se kone nyt viileämpänä...? mitä bensaa muut käyttää ja suosittelee? Muistaakseni olen jostain lukenu että suositus olis niinki matala kuin 90okt... itse olen ajanu aikalailla sekasin 95 ja 98.
99+:lla ajaisin jatkossa (saattaa olla käytössä edullisempaa) mutta onko se hyväksi, vai onko sillä oktaanilla merkitystä..?
manuaalin kertoo, että lyijytön tai matala lyijyinen, vähintään 85-95 oktaanista (Receach metod) (ei koske kanadan E-28 versiota, jos joku on siltä tuonut )
laittelin givin muovisen laukkusarjan paikoilleen, 3kpl 36 litrasia, jotenki koomisen näkönen tuli koko laitoksesta...tuntuu ettei sillä mahdu enää tielle ollenkaan kiinnitysraudat muuttelin gsx:n raudoista. olis ehkä mahtunu muutaman sentin kapeammalle, mutta muutetaan talven aikana jos tämä ei toimi. kovin alas en viittiny viedä, koska ajattelin että pakoputki sulattaa muovisen laukun pohjan pilalle.
saapa nähdä kun lastaa laukut turvoksiin tavaraa, loppuuko menohalut kokonaan.
minkälaisia ajokokemuksia on muilla isosta tohtorista täyspakkaus päällä ?
onko jotaki erityistä mitä pitää tehdä kun lastaa kamelin kuormaan...takajousen kiristys ehkä, etujousille ei varmaan voi tehdä mitään, jotain muuta....?