Takaiskarin huollosta
Valvoja: Moderaattorit
- paspit
- Pyörä: BMW R1100GS Scrambler, ex- DR 650R
Joo kyllä siellä välimäntä on...Mutta nyt iskari on kunnossa, ystävämme ilma teki siellä temppujaan. Sen se vaati että iskari uudestaan osiksi ja takaisin kasaan uusilla öljyillä, ilmattuna kunnolla tietenkin. Ta daa, taas toimii! Ton välimännän olin ekassa huollossa painanut pohjaan ja kasannut sitten loput. Nyt tein sen muutoksen, että painoin painetta kaasupuolelle ja asetin välimännän hieman ylemmäksi (eli kaasutila jäi isommaksi), muuta muutosta en koko pakettiin tehnyt. Olisko vika ollut siinä, en kyllä ymmärrä. Mutta pääasia, että nyt toimii, huomenna typpi sisään ja pyörä kasaan. Seuraavana urakkana sitten onkin nokkaketjun ja tasapainoitusketjun tsekkaus ja kiristys...
- paspit
- Pyörä: BMW R1100GS Scrambler, ex- DR 650R
Ja sitten vielä tohon typpi/happi jutusteluun. Useimmin iskareissa kaasu- ja öljypuoli on erillisiä, eli mistään niiden välisestä reaktiivisuudesta ei ole kysymys. Typpeä käytetään siksi, että paine saattaa tavallisella ilmalla kasvaa liian suureksi iskarin lämmetessä vähän rajummassa ajossa. Typellä paineenkasvu pysyy paremmin kurissa.
Eikä tuo typen vaihtaminen pitäisi olla mikään kustannus- tai paikkakysymys. Jo pelkästään Jyväskylässä löytyy useampiakin paikkoja, ja itse teetän sen 10€:lla.
Eikä tuo typen vaihtaminen pitäisi olla mikään kustannus- tai paikkakysymys. Jo pelkästään Jyväskylässä löytyy useampiakin paikkoja, ja itse teetän sen 10€:lla.
Tätä ei taida kaasujen yleinen tilanyhtälö pV=nRT selittää eli kyse on korkeammasta matematiikasta? Vai onko peräti uskonasia?paspit kirjoitti:Typpeä käytetään siksi, että paine saattaa tavallisella ilmalla kasvaa liian suureksi iskarin lämmetessä vähän rajummassa ajossa. Typellä paineenkasvu pysyy paremmin kurissa..
Muistammehan vielä että ilmassa on noin 80% typpeä.