Rässin Ruoska - XT600 ´89: Lorun loppu
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
krustikroki
- Pyörä: xt 600 -88 KTM 625 sxc
Re: Rässin Ruoska - XT600 ´89
Mites tänne lisätään kuvia? Mulla on tuossa omassa jotku paskat vaparit ajamassa ilmanputsarin virkaa ja toinen niistä oli sit tippunu jonnekki suolle, se mikä menee siihen toiseen pönttöön ku kaasariin. Ajattelin laittaa sen vakio putsari hässäkän takas ja sinne sit ton k&n filsun. Myös öljynjäähdyttimen meinasin jonnekki pukata mutta minne?
- Rässi66
- Pyörä: Honda CR250R
Mie tein tunnarit www.photobucket.com ja lataan kuvani sinne. Sieltä sitten linkittelen tänne, ei vie foorumilta levytilaa.
Mulla on konnafilsu org. kotelossa ja hyvin pelaa. Sen snorkkelin riipasin poispoikkeen.
Öljyjäähyyn saa valmiita settejä saksanmaalta, mutta mie en kehtaa laittaa pari sataa mokomaan.
Ajattelin sepittää jotain ite jostain randomikennosta. Sais lampunkatteen sisään niin ei jäis ensimmäiseen kantoon.
Mulla on konnafilsu org. kotelossa ja hyvin pelaa. Sen snorkkelin riipasin poispoikkeen.
Öljyjäähyyn saa valmiita settejä saksanmaalta, mutta mie en kehtaa laittaa pari sataa mokomaan.
Ajattelin sepittää jotain ite jostain randomikennosta. Sais lampunkatteen sisään niin ei jäis ensimmäiseen kantoon.
-
krustikroki
- Pyörä: xt 600 -88 KTM 625 sxc
Mulla tuli tuon pyörän mukana jäähytin ja jotaki letkun pätkiä, mutta lampun koteloon se ei kyllä mahdu. Yritin taikinoida sitä vakkari putsarikoteloa paikoilleen, vaan aika ahdasta on ja loppu into vähän kesken. 
-
anagonda
- Pyörä: Yamaha 660 tennari + projektit
Irrotitko kaasaria puhdistaessasi myös kohokammion neulaventtiilin?
Noissa vanhemmissa malleissa on sen neulaventtiilin rungon päällä bensan tuloputkessa sihti, joka tukkeutuu hiljalleen ja tekee juuri tuollaista kiusaa.
On kokemusta, nimimerkki seitsemällä pysähdyksellä Porista Tampereelle...
T:Antti
Noissa vanhemmissa malleissa on sen neulaventtiilin rungon päällä bensan tuloputkessa sihti, joka tukkeutuu hiljalleen ja tekee juuri tuollaista kiusaa.
On kokemusta, nimimerkki seitsemällä pysähdyksellä Porista Tampereelle...
T:Antti
- TT600 ja vapaasti hengittävä tasapainoakseli
- Rässi66
Joo, kyllä mie tuon sihdin löysin. Laskin uimurikammiosta pensat pois ja aika paljon mustaa hitua ilmaantui kuppiin.
Täytyy se pensafilsu tuohon linjaan jotenkin saada sopimaan.
Täytyy se pensafilsu tuohon linjaan jotenkin saada sopimaan.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Eikö biltsusta löytyny tarpeeks pientä
Eikä homonetistäkään?
Mulla olis kyllä, haluuksäki
Eikä homonetistäkään?
Mulla olis kyllä, haluuksäki
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Rässi66
Onkos meillä jako persiillään nokkaketjussa?

Avain magneeton YKK-kohdalla ja yläpään rattaan 0-merkki tuon pyöreän luukun kohdalla, noin 1/8 kierrosta nollista.

Yläpää käännetty arvoituun nollakohtaan, huomaa avaimen asento, pitäs olla pystyssä ollakseen nollissa.

Avain magneeton YKK-kohdalla ja yläpään rattaan 0-merkki tuon pyöreän luukun kohdalla, noin 1/8 kierrosta nollista.

Yläpää käännetty arvoituun nollakohtaan, huomaa avaimen asento, pitäs olla pystyssä ollakseen nollissa.
- Rässi66
Pittää aukoa lissää, ei kehtaa jättää selevittämättä tuota jakohommaa.
-------------------------------------->
Magneettokoppa tiputteli öljyä eikä ollu ees vanhaa tiivistettä.
Mie skannaamaan kopan:

Öljytilkka näkkyy ylhäällä.
Mittään photoshoppia ei ollu konnella joten paintilla ja Ifranviewillä eteenpäin.

Tuon sitten tulostin tiivistepaperille 1:1 koossa ja siinä se. Nyt vaan leikataan.
-------------------------------------->
Magneettokoppa tiputteli öljyä eikä ollu ees vanhaa tiivistettä.
Mie skannaamaan kopan:

Öljytilkka näkkyy ylhäällä.
Mittään photoshoppia ei ollu konnella joten paintilla ja Ifranviewillä eteenpäin.

Tuon sitten tulostin tiivistepaperille 1:1 koossa ja siinä se. Nyt vaan leikataan.
Hyvä niksi. Kehittyneempi versio perinteisestä "likainen koppa painetaan tiivistepaperia vasten" tempusta.
- Rässi66
Joo, ja koputtelemalla tekevät nuita kans, mutta se techniqué mulla ei oo täysin hallussa.
-
THA
- Viesti:
Tiivistepaperi asetetaan osan päälle, pienellä pallopäällä naputellaan reunoihin, paperi leikkaantuu. Pari lohkojen välistä tiivistettä tehtyäni opin sen, että kannattaa noissa isoissa laittaa ruuvit sitä mukaa reikiinsä kun homma etenee, tahtoo arkki vähän liikuskella työn edestessä.
Tota tiivistettä en ymmärrä miksi lähdit paperista edes tekemään, wyrthin punaista tai permatex'n harmaata olis rok, eihän tuossa ole mitään väliä jos se paksuus jonkun kympän heittää kun ilmankin toimi?
Tota tiivistettä en ymmärrä miksi lähdit paperista edes tekemään, wyrthin punaista tai permatex'n harmaata olis rok, eihän tuossa ole mitään väliä jos se paksuus jonkun kympän heittää kun ilmankin toimi?
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Rässi66
Mulla oli tuo jollain mössöllä kiinni ja pikkusen tihkui. Jonkin verran skraidua on kopassa, ajattelin jotta nuin pitää paremmin.
Tai halutti kokeilla ja kikkailla.
Tai halutti kokeilla ja kikkailla.
-
THA
- Viesti:
Saanko arvata, plastic paddingin "kestää bensaa ja öljyjä" ei-oikeesti-kestä-mitään tai biltsun räkää?
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Rässi66
Kävin ihan tarkistaan: Permatexin Form-a-Gasket 2:sta.
Taisi olla vaan vähän vanha tuubi.
Taisi olla vaan vähän vanha tuubi.
-
THA
- Viesti:
Tai liian vähän ja kiero koppa tekis tietty saman. Eikös tota Ipe hitsannukin jossain välis?
Kyl mä luottasin Permatexiin, sitä mopotehtaatkin käyttää lohkojen välissä. Sitä en tiedä mitä toi nimenomainen tuote on, kestääkö esim. lämpöä? Aika kuumana noi osat ilmajäähyissä on.
Kyl mä luottasin Permatexiin, sitä mopotehtaatkin käyttää lohkojen välissä. Sitä en tiedä mitä toi nimenomainen tuote on, kestääkö esim. lämpöä? Aika kuumana noi osat ilmajäähyissä on.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"