Kimppatilaus: Työkalukotelo/-putki mopoon
Valvoja: Moderaattorit
-
Passo Stelvio
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Elo 20, 2008 8:49 pm
-
on-off road
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 9:56 pm
- Pyörä: 690R, Yamaha BW200, Yamaha BW Honda 350X
- Paikkakunta: Sastamala
- Nomad
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Moro,
Herra Boswellilta on kysytty rahtia Floridaan, josta genesiksen avulla saataisiin paketti Suomeen.
Vaikuttaa siltä, että AgriSupplyllä ei ole rahtiyhtiöiden kanssa mitään sopimuksia - siksi hinnat niin suolaisia. (Tai sitten Jerry yrittää vedättää).
Painoa tuommoiselle 100kpl laatikolle ei pitäisi paljoa tulla, ja sen mukaan rahtin listahintakin olisi edullinen, mutta nuo rahtifirmat "sakottaakin" sitten paketin koosta, jolloin rahdin hinta kohoaa selvästi.
Loppujen lopuksi, oli se rahti sitten 400usd tai 700, ei sillä "loppuasiakkaalle" ole suurta merkitystä, mutta kun ei perkule sielu (se musta muovailuvahaklöntti tuolla rinnassa) anna myöden maksaa tuommoisia rahteja.
Koitetaan saada tuo rahti kohdilleen ennen kuin agrisupply tai kimppatilaajat kyllästyvät.
Herra Boswellilta on kysytty rahtia Floridaan, josta genesiksen avulla saataisiin paketti Suomeen.
Vaikuttaa siltä, että AgriSupplyllä ei ole rahtiyhtiöiden kanssa mitään sopimuksia - siksi hinnat niin suolaisia. (Tai sitten Jerry yrittää vedättää).
Painoa tuommoiselle 100kpl laatikolle ei pitäisi paljoa tulla, ja sen mukaan rahtin listahintakin olisi edullinen, mutta nuo rahtifirmat "sakottaakin" sitten paketin koosta, jolloin rahdin hinta kohoaa selvästi.
Loppujen lopuksi, oli se rahti sitten 400usd tai 700, ei sillä "loppuasiakkaalle" ole suurta merkitystä, mutta kun ei perkule sielu (se musta muovailuvahaklöntti tuolla rinnassa) anna myöden maksaa tuommoisia rahteja.
Koitetaan saada tuo rahti kohdilleen ennen kuin agrisupply tai kimppatilaajat kyllästyvät.
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
No, mulla on jäänyt moni lupaava jenkkimaan tilaus tekemättä kun on selvinnyt että kauppa haluaisi ottaa aivan sikamaiset postikulut, tai oikeastaan kai käsittelykulut paketin pistämisestä muualle kuin jenkkien sisälle.
Minua ei ainakaan jää sinänsä harmittaan vaikka tämä kimppahomma menisi puihin sen takia että tuo agrikauppiaan postitukset on sikahintaisia. Jos ei kauppiaalla ole mielenkiintoa neuvotella hinnoista, niin ei kannata kyllä maksaa ylihintaakaan.
Minua ei ainakaan jää sinänsä harmittaan vaikka tämä kimppahomma menisi puihin sen takia että tuo agrikauppiaan postitukset on sikahintaisia. Jos ei kauppiaalla ole mielenkiintoa neuvotella hinnoista, niin ei kannata kyllä maksaa ylihintaakaan.
- genesis
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
- Paikkakunta: Västra Finlands län
Siis mitä *ittua. Taas pissitään silmille minkä ehditään, tai ainakin mun mielestä. Laitan tähän nyt omat elämäänkin suuremmat laskelmat tästä koko hoidosta, jokainen saa tarkastaa parhaiten katsomallaan tavalla.
Laskelma dollareissa:
Pötkylä 4,99 /kpl
Eli 100 kipaletta 499:- ja 50 kipaletta 249,50:-
Kuten ko. yritys sivuillaan lupaa, jotta 200-299,99 arvoisen ostoksen rahti on edulliset 33,50 dollaria/lähetys, otetaan 50 kappaletta tilaukseen, lähetetään paketti Floridaan, joten maksettavaa Agrille 283 taalaa.
50 kappaletta mun mielestä mahtuu 80x60x16cm kokoiseen laatikkoon, joten tehdään laatikosta 80x60x20cm kokoinen rahdinlaskentaa varten.
Ja muoviputken painoksi laskin n. 300g/kpl, joten kuutiopaino on rahdinlaskennan peruste. Laskin volyymipainoa tällä laskurilla. (32x24x8 tuuman laatikko)
Vastaus on 35 paunaa, jolloin rahdin hinta 178 taalaa sis. 6% polttoainelisän. Tästä löytyy hinnasto kunhan valitset vetovalikosta maaksi Suomen, ja näpäytät 1-4 päivän lentorahtihinnaston suureksi taulukon alta ("view all weights")
Nyt laatikko on saatu Suomeen x+4 päivässä, kokonaiskustannus tällä hetkellä 461 taalaa. Eli 9,22 taalaa/kappale.
Meillähän on erkit valuuttana, joten muunnos 461 USD -> 312 EUR.
Tullipuomi ei avaudu ennen voitelumaksuja valtiolle joten:
312 eur+3% tullia+ALV, tekee 392 EUR yhteensä, vapaasti haluamassani paikassa Suomessa. (koko boksi tietenkin, ei jaettuna. Ja auton varaosat muistaakseni 3% tullikohtelulla, joten käytän sitä tässä)
Eli lopulta täällä on 50 kipaletta postiputkia hintaan 392 EUR, kappalehinnaksi jää tuolloin 7,90 eur/kappale.
(jos tulli=12%, hinta 8,60 eur /kpl)
Jerry-pojan tarjouksen mukaan sain kappalehinnaksi 10,93 eur/kpl tullattuna.
Huomioita:
Jos tuota amerikanjerryn rahditustaulukkoa yhtään ymmärrän lukea, niin joku 500 taalaan kertatilaus pitäs olla 'free shipping to lower 48 states'.
Ja jos se laittaa tulemaan 3-4 laatikossa 50 kpl:n satsin, niin käsittelykuluja tulee 3 taalaa laatikoiden yhdistelemisestä.
Jollei jerry-son ole kovin yhteistyöhaluinen asian suhteen, niin 50 kappaleen erissä tänne, erien toimitusosoitteita voidaan rukata tarpeen vaatiessa.
Ja minkähän takia se haluaa PayPal-maksun, kun firman sivuilla ei ole mainintaa asiasta, vain luottokortit,cash ja wire käy ???
(jos postimyyntifirma haluaa paypal-maksuja se kyllä mainostaa sitä etusivullaan...poikkeuksiakin löytyy, tai sitten alan olemaan paranoidi kaikkien nettifirmojen suhteen.)
Näin sen näkisin, entä muut? Ja kysymys koskee myös kimpan alullepanijaa...
Laskelma dollareissa:
Pötkylä 4,99 /kpl
Eli 100 kipaletta 499:- ja 50 kipaletta 249,50:-
Kuten ko. yritys sivuillaan lupaa, jotta 200-299,99 arvoisen ostoksen rahti on edulliset 33,50 dollaria/lähetys, otetaan 50 kappaletta tilaukseen, lähetetään paketti Floridaan, joten maksettavaa Agrille 283 taalaa.
50 kappaletta mun mielestä mahtuu 80x60x16cm kokoiseen laatikkoon, joten tehdään laatikosta 80x60x20cm kokoinen rahdinlaskentaa varten.
Ja muoviputken painoksi laskin n. 300g/kpl, joten kuutiopaino on rahdinlaskennan peruste. Laskin volyymipainoa tällä laskurilla. (32x24x8 tuuman laatikko)
Vastaus on 35 paunaa, jolloin rahdin hinta 178 taalaa sis. 6% polttoainelisän. Tästä löytyy hinnasto kunhan valitset vetovalikosta maaksi Suomen, ja näpäytät 1-4 päivän lentorahtihinnaston suureksi taulukon alta ("view all weights")
Nyt laatikko on saatu Suomeen x+4 päivässä, kokonaiskustannus tällä hetkellä 461 taalaa. Eli 9,22 taalaa/kappale.
Meillähän on erkit valuuttana, joten muunnos 461 USD -> 312 EUR.
Tullipuomi ei avaudu ennen voitelumaksuja valtiolle joten:
312 eur+3% tullia+ALV, tekee 392 EUR yhteensä, vapaasti haluamassani paikassa Suomessa. (koko boksi tietenkin, ei jaettuna. Ja auton varaosat muistaakseni 3% tullikohtelulla, joten käytän sitä tässä)
Eli lopulta täällä on 50 kipaletta postiputkia hintaan 392 EUR, kappalehinnaksi jää tuolloin 7,90 eur/kappale.
(jos tulli=12%, hinta 8,60 eur /kpl)
Jerry-pojan tarjouksen mukaan sain kappalehinnaksi 10,93 eur/kpl tullattuna.
Huomioita:
Jos tuota amerikanjerryn rahditustaulukkoa yhtään ymmärrän lukea, niin joku 500 taalaan kertatilaus pitäs olla 'free shipping to lower 48 states'.
Ja jos se laittaa tulemaan 3-4 laatikossa 50 kpl:n satsin, niin käsittelykuluja tulee 3 taalaa laatikoiden yhdistelemisestä.
Jollei jerry-son ole kovin yhteistyöhaluinen asian suhteen, niin 50 kappaleen erissä tänne, erien toimitusosoitteita voidaan rukata tarpeen vaatiessa.
Ja minkähän takia se haluaa PayPal-maksun, kun firman sivuilla ei ole mainintaa asiasta, vain luottokortit,cash ja wire käy ???
(jos postimyyntifirma haluaa paypal-maksuja se kyllä mainostaa sitä etusivullaan...poikkeuksiakin löytyy, tai sitten alan olemaan paranoidi kaikkien nettifirmojen suhteen.)
Näin sen näkisin, entä muut? Ja kysymys koskee myös kimpan alullepanijaa...
- genesis
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
- Paikkakunta: Västra Finlands län
Voin jälleenmyydä omaa postilaatikkoani jos on tarvetta saada amerikoista jotain ihan ehdotonta mitä ilman ei pysty elämään. Ja yleensä sisämaanrahti on aika edullista siellä...Nytkin tulossa on gessun pleksi, etulokari ja t-paitoja vino pino...tullut on navigaattoreita, automankkoja, ajovarusteita, kaasareita, ihan mitä halvalla ebaystä lähtee niin reititän niitä floridan kautta.MarkkuHoo kirjoitti:No, mulla on jäänyt moni lupaava jenkkimaan tilaus tekemättä kun on selvinnyt että kauppa haluaisi ottaa aivan sikamaiset postikulut, tai oikeastaan kai käsittelykulut paketin pistämisestä muualle kuin jenkkien sisälle.
Ja toimitusaika maltillinen 4 päivää, perjantaina lähti paketti, trackingin mukaan tulossa jo saksassa joten jaetaan maanantaina...jee!
- genesis
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
- Paikkakunta: Västra Finlands län
Joo, laskelmat alkaa olemaan nyt jerryboyn kanssa samoissa, enpä ois uskonu että pätkä uponoria korkin kanssa painaa melkein puol kiloa.
Päivitetty laskelma:
499+65=564 USD rahdattuna Floridaan
Floridasta suomeen 100 lbs:n boxi 408 USD (sis. FSC)
Yhteensä ilman veroja 1072 USD = 724 EUR (Jerryn pyynti 1184 USD)
724e+3% tulli+22% alv = 910 euroa, eli 9,10 e / kpl
tai 12% tullilla 9,90e /kpl
On tuubi hinnoissaan, halvin on kratin esittämä konttirahti, jos oikein ymmärsin, silloin kappalehinnaksi jää 5,65~6,15 e/kpl veroineen.
Kantsii huomioida että nopeus maksaa, mun laskelmat edustaa alle viikon toimitusaikoja, kun taas kontti kestää tulla tänne n. 6 vkoa.
------
Toisaalta offtopikki, mutta kuuluu silti tähän:
Tilasin äsken 9 kpl putkia agrista floridan residenssilleni, toivotaan että putket on toimitettu torstaihin mennessä (luvattu 2 päivässä perille), joten saan ne samantein eteenpäin niin ens maanantaina on toivottavasti näitä legendaarisia putkia kädessä. Joutaa vaakaan heti kun vain saan sen käsiini....kun en prkl usko tuota puolta kiloa.
Ja en käännä takkia, kimppaputkitilaukseni on edelleen voimassa, kyllä niille jotain käyttöä luulis löytyvän. Peräkärryynkin vaikka rekisteriotetta varten...
Päivitetty laskelma:
499+65=564 USD rahdattuna Floridaan
Floridasta suomeen 100 lbs:n boxi 408 USD (sis. FSC)
Yhteensä ilman veroja 1072 USD = 724 EUR (Jerryn pyynti 1184 USD)
724e+3% tulli+22% alv = 910 euroa, eli 9,10 e / kpl
tai 12% tullilla 9,90e /kpl
On tuubi hinnoissaan, halvin on kratin esittämä konttirahti, jos oikein ymmärsin, silloin kappalehinnaksi jää 5,65~6,15 e/kpl veroineen.
Kantsii huomioida että nopeus maksaa, mun laskelmat edustaa alle viikon toimitusaikoja, kun taas kontti kestää tulla tänne n. 6 vkoa.
------
Toisaalta offtopikki, mutta kuuluu silti tähän:
Tilasin äsken 9 kpl putkia agrista floridan residenssilleni, toivotaan että putket on toimitettu torstaihin mennessä (luvattu 2 päivässä perille), joten saan ne samantein eteenpäin niin ens maanantaina on toivottavasti näitä legendaarisia putkia kädessä. Joutaa vaakaan heti kun vain saan sen käsiini....kun en prkl usko tuota puolta kiloa.
Ja en käännä takkia, kimppaputkitilaukseni on edelleen voimassa, kyllä niille jotain käyttöä luulis löytyvän. Peräkärryynkin vaikka rekisteriotetta varten...
-
veepeetee1
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Touko 17, 2008 8:16 pm
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Ei kellään sattuis olemaan mitään asiaankuuluvaa toiminimeä tai muuta putiikkia joka nämä tilais ja josta jako suoritettais?
Mäkin vaatisin vähintään paypallin jos joku american bob haluis yhtäkkiä yksityisenä tilata multa 100 putkiloa, joita normaalisti varmaan haetaan 1 tai 2 kerrallaan..
Mäkin vaatisin vähintään paypallin jos joku american bob haluis yhtäkkiä yksityisenä tilata multa 100 putkiloa, joita normaalisti varmaan haetaan 1 tai 2 kerrallaan..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
- genesis
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
- Paikkakunta: Västra Finlands län
Kaupallistaminen taitais tehdä vain lisää kuluja, voisinhan ostaa noita firman piikkiin ja myydä eteenpäin 20 eur/kpl+rahti. Kuramoposhoppiin vois kyllä laittaa ja samalla tämän puulaakin sponssaaminen kävisi sopivasti. Logo kylkeen ja meillä on brändituoteramirin kirjoitti:Ei kellään sattuis olemaan mitään asiaankuuluvaa toiminimeä tai muuta putiikkia joka nämä tilais ja josta jako suoritettais?
Mäkin vaatisin vähintään paypallin jos joku american bob haluis yhtäkkiä yksityisenä tilata multa 100 putkiloa, joita normaalisti varmaan haetaan 1 tai 2 kerrallaan..
Paypalli maksu on peruttavissa kun soittaa luottokuntaan, minä ottaisin tässä tapauksessa vain wire-transferin joka kylläkin ottaa 4 päivää siirtyäkseen.
Takaisin aiheeseen, pitänee muistaa että tämä on nomadin mestaroima kimppa ja mäkin olen tässä vähän ylimääräisenä sohimassa mukana
- genesis
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
- Paikkakunta: Västra Finlands län
Putket saapui, keskiviikkona agrista lähetetty, eilen yritettiin toimittaa, mutta työmaalta kaikki sattui olemaan kahvilla just kun lähetti kävi, niin sain vasta tänään putket kouraan. Ja tältä ne näyttää, laitoin spraypurkin kaveriksi:

Otin ihan metrijärjestelmällä mittoja:
Pituus 300mm, kiinnityskorva +50mm, kokonaispituus 350mm.
Maksimihalk. 100mm, sisähalk. 82mm.
Reikäväli 266mm, 10 millin reiät.
Jokin tiiviste näyttää olevan, samoin putkessa on alhaalla pieni vesireikä, kiinnityskorvan juuressa.
Ja painaa tasan 300g, kuten vpt todisti aiemmin.

Otin ihan metrijärjestelmällä mittoja:
Pituus 300mm, kiinnityskorva +50mm, kokonaispituus 350mm.
Maksimihalk. 100mm, sisähalk. 82mm.
Reikäväli 266mm, 10 millin reiät.
Jokin tiiviste näyttää olevan, samoin putkessa on alhaalla pieni vesireikä, kiinnityskorvan juuressa.
Ja painaa tasan 300g, kuten vpt todisti aiemmin.
Noni!
Joko on valtamerilaivallinen niitä tulosa vai ootellaanko vielä pitkäänki näitä?
Joko on valtamerilaivallinen niitä tulosa vai ootellaanko vielä pitkäänki näitä?
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...