norsunkortsun paikkaus epäonnistui.

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Ilmari
Pyörä: T7,CBR600, zxr6

norsunkortsun paikkaus epäonnistui.

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Juhannuksena terävä kivi puhkaisi edestä Kings-norsunkortsun. Paikkasin renkaan ja sen jälkeen rengas on paikattu kahdesti eli alkuperäinen reikä on ratkennut paikan alla isommaksi.
Onko kumi huono vai laitoinko alunperin liian pienen paikan? Paikka on laitettu joka kerta "hyvin", liima on kuivunut ja paikka tarttunut kiinni.
T.Ile
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Olisikohan se nyt sitten jollain tosi isolla paikalla pysynyt, sitä ei tiedä, mutta eikö tuo nyt vähän juoruaisi kuttaperkaa kumiseoksesta?
JPH

Viesti Kirjoittaja JPH »

Tätä ongelmaa on pähkitty kavereiden kanssa, saako&pystyykö ja voiko noita norsunnahkoja paikata.
Viime kesänä meni itteltä etunen vauhdista, ja syyksi paljastui vuotava paikkaus.
Myöskin pari muuta tapausta kavereilla, että paikat ei vaan kestä ja alkavat liikuskella aiheuttaen päänraavintaa kuljettajalle keskellä ei mitään.
Tästä tietysti päättelimme, ettei niitä paikata, ja aina ne on sitten vaihdettu uusiin.
Mutta, onko joku keksinyt sopivat paikkausmateriaalit jolla pysyy ?
Ranezki
Pyörä: 500EXC, 990ADV

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Mitään en tiedä, mutta muistelisin kuulleeni, että osa sisärenkaista on sellaista kumia ettei niissä paikkaukset pysy. Materiaali kai vaihtelee sen verran merkeittäin.
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Joo ne paksut sisärenkaat pitää paikata niin, että laittaa toisen paikan renkaan sisäpuolelta ja toisen päältä. Kokeileppa paikata sillätapaa seuraavan kerran.

( :wink: )
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Mulla tuli sama ongelma vastaan kendan polkupyörän sisukumilla. Paikka irtosi voimakkaasti vetämällä ja näytti siltä että se ei vaan ollut vulganoitunut kumiin kiinni. Versio kakkonen on nyt kiinni voimakkaammalla karhennuksella ja puhdistukseen on käytetty asetonia mutta edelleenkään paikan reunat eivät ainakaan kiinnittyneet kunnolla. Mietin tuossa että ehkä kyse voisi olla siitä että nuo liimat eivät saa kumia vulganoitumaan.
Sakkeus
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

On paikkarasiossakin hirveitä eroja. Joskus olen yrittänyt paikata renkaita jollain halpis paikoilla ja ei siitä ole mitään tullut, ei vulkanoidu. Perinteiset Tip top merkkiset paikat on mulla olleet ainoita jotka toimii hyvin.
Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Viesti Kirjoittaja Rampe »

DR Markku kirjoitti:Paikka irtosi voimakkaasti vetämällä ja näytti siltä että se ei vaan ollut vulganoitunut kumiin kiinni. Mietin tuossa että ehkä kyse voisi olla siitä että nuo liimat eivät saa kumia vulganoitumaan.
Tässä ollaan asian ytimessä. Nykyään sisäkumeissa käytetään kuulemma kumin seassa niin paljon muovia, ettei vulkanoitumista tapahdu. Näin minua opastettiin, kun otin yhden polkupyöräkorjaamon toiminnan johtamisen vastaan työpaikallani.
Pitäis varmaan käyttää muoviliimoja nykyään. Hmm, pienoismallithan ovat muovia, siis pienoismalliliimaa, mut tarttuuko se taas kumiin.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Jep, tuttu juttu eli Uraalla meni monta tuntia arvokasta ajo aikaa kun minulta irtosi paikka n-kortongista, oli edellisenä iltana paikattu...

Ei vulkanoidu ja kokeiltu on eri merkkisiä liimoja ym.
antti
Ilmari
Pyörä: T7,CBR600, zxr6

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Selevä homma. Kohta tulee renkaanvaihto niin samalla saakin sitten heittää menemään tuon Kingsin. Ja niin kuin Sakkeus sanoi, niin rasioissa on eroja. Tuommoista rasiaa kannattaa vältellä, ei minkäänlaista käyttöarvoa. Tuo Kingsi on kuitenkin korjattu paremmilla paikoilla.
T.Ile
Liitteet
paskapaikka_800x600.JPG
(93.66 KiB) Tiedosto ladattu 147 kertaa
Dorset
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja Dorset »

Minä paikkasin takakumen just noilla samoilla paikoilla muutama viikko sitten. Vielä on pitänyt. Kyseessä EI ole norsunkortsu vaan tavis sisägummi.
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

JPH kirjoitti:Tätä ongelmaa on pähkitty kavereiden kanssa, saako&pystyykö ja voiko noita norsunnahkoja paikata.
Mutta, onko joku keksinyt sopivat paikkausmateriaalit jolla pysyy ?
Ongelma on globaali, eli sama vaiva sarkolassa.
Otin asian tänään puheeksi myös UHD-myyjäliikkeen tiskillä. Ammattipiireissäkin, Motokeitaalla ylöjärvellä on tätä kansainvälistä asiaa pohdittu pitkään, eikä mitään täysin luotettavaa lääkettä vaivaan ole olemassa. Vielä.
Paitsi tietenkin hyllyssä uusi UHD.

Eilen, hikisen ajopäivän loppupuolella, "veikonlenkillä" Kurussa, tyhjeni minultakin takimmainen norsunkortsu. Tuumainen listanaula törrötti metzelerin nappuloiden välissä. Eikun paikkaushommiin vaan.
Paineet pysyivät puolisen tuntia. Ennen vesisateista viimeistä siirtymää en enää viitsinyt turhiin paikkaushommiin alkaa, vaan posotin takakumiin kaiken mitä Sasin Enduroelämyscenterin V8-isolohkokompura pystyi antamaan. Loput kymmenet kilometrit lasetin sihisevällä kummilla jääratatyyliin. Asfalttihommissa sillä jyräkuskilla on varmaan sama fiilis perseessä ja samat paineet alla. Alkumatka liki kymmenen barin painella jytistellessä oli ertyisen jännä ja jännitystä riitti kotitalliin asti. Kun sain ajovehkeet päältä, oli kumikin jo sopivasti tussu.

Ja kiellosta huolimatta, voin antaa asiakaspalvelupalautetta taas suoraan ja julkisesti täällä internetissä: Sasin enduro-olympialaisten ulkostadionin päävarustevaraston vuokra-ajotaminetarjonta ei edelleenkään täytä vaatimuksiani. Olen nyreissäni. Eilen se lainasuojapaita pilasi päiväni ja kaikille tuli paha mieli.
Vähän kuin olis heittänyt traktorin takarenkaan minicrossin vanteelle.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

timo kirjoitti:
Ja kiellosta huolimatta, voin antaa asiakaspalvelupalautetta taas suoraan ja julkisesti täällä internetissä: Sasin enduro-olympialaisten ulkostadionin päävarustevaraston vuokra-ajotaminetarjonta ei edelleenkään täytä vaatimuksiani. Olen nyreissäni. Eilen se lainasuojapaita pilasi päiväni ja kaikille tuli paha mieli.
Vähän kuin olis heittänyt traktorin takarenkaan minicrossin vanteelle.
Hanki mopoos lukollinen tankinkorkki. Molempiin tankkeihin. Muuten kusen niihin huomenna.

Kipa

P.S. toinen raataa töissä, sillä välin haetaan tallista ajokamat ja lopuksi tekstarilla pyydellään, että lähdepä mukaan ajelulle Veikon lenkille. Millä perkule mä mihkään lähden, kun ajokamat on jo siellä. Mua huvita enää mikää, sanois Näsän Matti.
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Kipa kirjoitti:. Muuten kusen niihin huomenna.
Hyvä että kerroit etukäteen. Säädin jo kotarin käymään etanolilla.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Minä olen onnistuneesti paikannut Michelin UHD -sisärenkaan TipTop-paikkarasian varusteilla. Renkaassa oli pieni terävän kiven aiheuttama reikä.

Varokaa halpoja jäljitelmiä :lol:
Vastaa Viestiin