Millainen plexi TA-93:seen ?
Valvoja: Moderaattorit
-
koskipirtti
Millainen plexi TA-93:seen ?
Olen hommaamassa korkeampaa plexiä TA-93:seen, olen 186 pitkä ja etsin "hiljaista" . Mistä sellaisen löytää ? Suositelkaa jotain.
Ite oon kanssa taistellut Twinin plexien kanssa. Oon kokeillu kaikkia kokoja. Viimeisin versio oli niin korkea, että katselin ajaessa plexin läpi. Kauheen näkönen se oli, mut tuulensuojaa antaa ainoastaan tollanen jätti -super - extralarge versio. Noh, heitin senkin sitte tunkiolle ja tein lyhyen pätkän, se tuntuu olevan paras versio. Ainakin AT:ssa kaikki muut "välimallit" aiheutti todella karmeita pyörteitä pään seudulle. Siis joko älyyttömän korkea tai matala toimii. Kokeilin myös niitä spoilereita, mut ei nekään toiminu. (kuski 181cm).
Jönssi
Sama juttu Rahikaisella.
Olen 188 cm pitkä.
-Olen kokeillut sen pitkän. Antaa eniten pyörteitä ja jo 60km /h
nopeudessa.
- Lyhyt vrsio (se normali) jo vähän parempi mutta ei tarpeeksi, vieläkin
pyörteitä antaa.
-Sitten ostin muovia ja leikkasin plexin itse ja taivutin paikoilleen.
Nyt on plexi suurinpiirtein TA:N mittariston korkeudella kun katsoo
kuskin paikalta. Näin on ihan paras, ei pyörteile kuin aivan nimeksi.
Ei tosin anna sadesuojaa mutta tärkeämpää se että ei lähde ihan
kokonaan kuulo noissa mopohommissa.
- Viimeisin villitys oli penkin modaus (uudelleen muotoilu, korotus ja
verhoilu). Nyt kun penkki on hiukan korkeampi, luulisin ettei enää
pyörteitä tule ollenkaan, tosin en ole vielä testannut.
Olen 188 cm pitkä.
-Olen kokeillut sen pitkän. Antaa eniten pyörteitä ja jo 60km /h
nopeudessa.
- Lyhyt vrsio (se normali) jo vähän parempi mutta ei tarpeeksi, vieläkin
pyörteitä antaa.
-Sitten ostin muovia ja leikkasin plexin itse ja taivutin paikoilleen.
Nyt on plexi suurinpiirtein TA:N mittariston korkeudella kun katsoo
kuskin paikalta. Näin on ihan paras, ei pyörteile kuin aivan nimeksi.
Ei tosin anna sadesuojaa mutta tärkeämpää se että ei lähde ihan
kokonaan kuulo noissa mopohommissa.
- Viimeisin villitys oli penkin modaus (uudelleen muotoilu, korotus ja
verhoilu). Nyt kun penkki on hiukan korkeampi, luulisin ettei enää
pyörteitä tule ollenkaan, tosin en ole vielä testannut.
- sskog
- Pyörä: AT RD07x2, DR650SE
Rumahan se on...
Mutta toimii!
Polypropyleeni levyn keskikohta vedetty nippusiteellä alas.
Ei huuda eikä humise.
Sami[/img]
Polypropyleeni levyn keskikohta vedetty nippusiteellä alas.
Ei huuda eikä humise.
Sami[/img]
- Liitteet
-
- IMGP0028.JPG
- (1.87 MiB) Tiedosto ladattu 308 kertaa
-
koskipirtti
Itselläni tuollainen plexi ja penkkiä korotettu.
Tuolla kokoonpanolla ei pyörteile.
Tuolla kokoonpanolla ei pyörteile.
- Liitteet
-
- IMG_3145.JPG
- (46.95 KiB) Tiedosto ladattu 317 kertaa
- MattiTApani
omia kokemuksia
!83 cm pituutta. Vakiopleksiä korkeammalla touringpleksillä melu ja pyörteily oli aika kovaa yli 75 km/h vauhdissa. Iso pleksi aiheutti motarilla myös jonkinlaista vetelyä ja lievää epävakautta. Hommasin MRA:n Varion, jossa on säädettävä solakko, ilmanohjain, pleksin yläosassa. Vario on vakiopleksin korkuinen. Päätinkin kokasta ensin miten solakko toimii touringpleksiin asennettuna. Hieman väheni pyörteet. Sitten kaveri vinkkasi, että kannattaa kokeilla sitä alkuperäistä MRA:n systeemiä. A vot! Pyörteet ja melu on hyvin hallinnassa ja pleksi suojaa juuri riittävästi yläkroppaa. Lisksi on mukava ajella, kun pleksi on matala. Huomasinkin jälkeenpäin, että kokonaisuutta on kehuttu myös brittien TA-sivuilla:
http://www.techtransalp.co.uk/info.html
http://www.techtransalp.co.uk/info.html
Sori tään topicin nostelu ja meneehän tää vähän alkuperäisen asian vierestä mutta kuitenkin:
Aloittelijana ihmettelen että miksi kaikenmaailman plexejä on kaupan jos ne ei kerran pelitä kunnolla?
Itselläni on TA 01 ja siinä MRAn Touring Plexi. Olen jo alusta asti (eli vapulta) ihmetellyt sitä huminan määrää ja kirosin jo kypäränikin (X-Lite) ja sen myyjän.
Tänään kuitenkin puolivahingossa muutin ajoasentoa ja hämmästyin että jos nostan persettä penkistä sellaiset viisi senttiä niin humina muuttuu vaimeaksi kohinaksi ja taajuuskin on paljon siedettävämpi.
Taidankin kerran uskoa teitä viisaampia (ja vanhempia
) lyhentää plexiä.
Eli, annatteko vinkkejä miten sahaus onnistuu näppärimmin?
Aloittelijana ihmettelen että miksi kaikenmaailman plexejä on kaupan jos ne ei kerran pelitä kunnolla?
Itselläni on TA 01 ja siinä MRAn Touring Plexi. Olen jo alusta asti (eli vapulta) ihmetellyt sitä huminan määrää ja kirosin jo kypäränikin (X-Lite) ja sen myyjän.
Tänään kuitenkin puolivahingossa muutin ajoasentoa ja hämmästyin että jos nostan persettä penkistä sellaiset viisi senttiä niin humina muuttuu vaimeaksi kohinaksi ja taajuuskin on paljon siedettävämpi.
Taidankin kerran uskoa teitä viisaampia (ja vanhempia
Eli, annatteko vinkkejä miten sahaus onnistuu näppärimmin?
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
Mulla ainaki onnistu ihan mukavasti kun pani kuviosahan työkalupenkkiin kiinni ja pukkasi meneen vaan. Vielä kun olis säädettävä nopeuksinen saha niin se ei sulais uudelleen kiinni sen leikkauskohdan jälkeen. Pleksin on oltava lämmin, muuten se halkeaa ihan varmasti. Teipillä vaikka suojaa sen leikattavan kohdan ettei tule sahasta rumia jälkiä siihen.
-
kari.k
- Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
mulla oli ta:ssa tourinpleksi sahattu sillai et juuri näki yli ettei tarvinnut katsoa pleksin läpi,kun ehkä ylämäessä. samanlai tein afrikkalaisen tourinpleksistä eli jouduin sahaamaan siitä 40mm pois.nyt näkee hyvin eikä pyörteile eikä humise.en tiä vaikuttaako se ihmisen pituus siihen vaan sen pleksin suhde ajajan päähän. dremelillä itte niitä lyhentelin.