Mites saksassa onnistuu renkaanvaihto, kun taitaa tulla retkellä eteen.
Ajetaanko vaan firman pihaan vai pitääkö etukäteen jotain varailla?
Ja miten paikat löytyy?
Renkaanvaihtoa Saksassa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
On kokemusta vain tästä google + etukäteisvaraus -menetelmästä; se ainakin toimi:
viewtopic.php?t=7352&highlight=
viewtopic.php?t=7352&highlight=
- Nomad
- Pyörä: Ewan McGregor -03
Moro, itse olen matkapyörään vaihtanut renkaat pari kertaa reissussa Saksassa.
Ensimmäisellä kerralla kurvasin sopivan liikkeen pihaan pikkukylän läpi ajaessani. Vaihdon aikana kävin ”lounaalla” läheisellä huoltoasemalla. Homma sujui jouhevasti järkihintaan.
Toisella kerralla katsoin paikan netistä valmiiksi ja osoitteen navigaattoriin. En kysellyt liikkeestä ennakkoon sen enempää. Hinta oli liikkeessä myös sopiva, mutta itse renkaan irroituksen pyörästä jouduin tekemään itse (tarkoittaa mm. jarrusatuloiden irroittamista) -> kädet sotkeentuu ja ajohousut jalassa tulee hiki.
Ensimmäisellä kerralla kurvasin sopivan liikkeen pihaan pikkukylän läpi ajaessani. Vaihdon aikana kävin ”lounaalla” läheisellä huoltoasemalla. Homma sujui jouhevasti järkihintaan.
Toisella kerralla katsoin paikan netistä valmiiksi ja osoitteen navigaattoriin. En kysellyt liikkeestä ennakkoon sen enempää. Hinta oli liikkeessä myös sopiva, mutta itse renkaan irroituksen pyörästä jouduin tekemään itse (tarkoittaa mm. jarrusatuloiden irroittamista) -> kädet sotkeentuu ja ajohousut jalassa tulee hiki.
- HeikkiL
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Viesti:
Viime kesän reissulla vaihdoin rinkulat hetimiten Saksan rantaan päästyä Lyypekissä. Etukäteen sähköpostilla varoittelin, jotta Gössen renkaat pitäisi k.o. päivänä löytyä ja sitten paikan päällä vain liikkeeseen ja saksalaisella tehokkuudella uudet Tourancet alle.
Reifen Wegel oli firma ja etunen + takanen irtovanteille asennettuna (tiputin itse renkaat pois liikkeen pihassa joutessani) hyvinkin kohtuullinen 212 EUR.
Reifen Wegel oli firma ja etunen + takanen irtovanteille asennettuna (tiputin itse renkaat pois liikkeen pihassa joutessani) hyvinkin kohtuullinen 212 EUR.
Pitääkö paikkansa, että Saksassa ollaan tarkkoja renkaiden nopeuskuokituksen kanssa? Joskus ole kuullut tarinaa, että eivät millään meinanneet laittaa alle renkaita, joiden nopeusluokitus ei täyttänyt pyörän huippunopeutta. Kamalan tappelun ja kirjallisen vakuutuksen jälkeen ne kuitenkin alle saatiin.
- HeikkiL
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Viesti:
Kyllä se paikkansa pitää; isot sakot ja mahdollisesti matkalle stoppi rengastöiden ajaksi tiedossa, jos alemman nopeusluokan rinkulat ovat alla ja sattuu kiinni jäämään.Kratti kirjoitti:Pitääkö paikkansa, että Saksassa ollaan tarkkoja renkaiden nopeuskuokituksen kanssa? Joskus ole kuullut tarinaa, että eivät millään meinanneet laittaa alle renkaita, joiden nopeusluokitus ei täyttänyt pyörän huippunopeutta. Kamalan tappelun ja kirjallisen vakuutuksen jälkeen ne kuitenkin alle saatiin.
Esim. Gessussa jos pyörä tehtaalta tilataan nappularenkain, on ohjaustangossa iso tarramöllykkä muistuttamassa 180 km/h nopeusrajasta juurikin renkaiden nopeusluokan ansiosta.