HD vaihtuu Enduroon
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
customi
- Pyörä: Nyt Husse 710
HD vaihtuu Enduroon
Nyt on lähellä jotta hd lähtee ja enduro tulee, paitsi että en tiedä enduroista sitten mittään.
Tarvitsen 800-1000 kuutioisen, joka kestää rökyttämistä, mukava ajaa pitkät ja mutkaiset matkat(myös soralla), ehdottoman luotettava/kestävä tehojakin saisi olla >~80kw, lisäksi pitää löytyä kunnon sivulaukku varustus.
Koeajoin isoa ktm ja olipahan ikävä ajaa kun kaasua vähensi niin tuntui kuin kone "hakkaisi" vastaan ja olo oli että täähän sammuu joka kerta kun kaasua vähentää? Vika eli ominaisuus eipä selvinnyt, mutta ikävä oli.
Jos joku rohkenisi jotain suositella niin monet kiitokset. Jos vielä joku olisi siirtynyt HD:tä enduroon niin mukava olisi kuulla miten tosta selvisi?
Tarvitsen 800-1000 kuutioisen, joka kestää rökyttämistä, mukava ajaa pitkät ja mutkaiset matkat(myös soralla), ehdottoman luotettava/kestävä tehojakin saisi olla >~80kw, lisäksi pitää löytyä kunnon sivulaukku varustus.
Koeajoin isoa ktm ja olipahan ikävä ajaa kun kaasua vähensi niin tuntui kuin kone "hakkaisi" vastaan ja olo oli että täähän sammuu joka kerta kun kaasua vähentää? Vika eli ominaisuus eipä selvinnyt, mutta ikävä oli.
Jos joku rohkenisi jotain suositella niin monet kiitokset. Jos vielä joku olisi siirtynyt HD:tä enduroon niin mukava olisi kuulla miten tosta selvisi?
-
Mika_Tz
- Pyörä: KTM 990 Adventure -08
No nuo kuutiomäärät ja tehot voivat olla vaikeita toteutua, mutta kasisatasissa ainakin löytyy ehdokas Bemarilta, jos en väärin muista. Taitaa tuossa kuutiohaarukassa vaihtoehdot olla aika vähissä.
Mikä saa sinut vaihtamaan (itselläni customeista ei yhtä koeajoa lukuunottamatta ole mitään kokemusta)?
Mikä saa sinut vaihtamaan (itselläni customeista ei yhtä koeajoa lukuunottamatta ole mitään kokemusta)?
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Jos soratiet on pahimmat paikat niin tälläsellä menee huonotkin soratiet..
tehoa liki 100hp, bensa pihi ja luottaa tohtii..

esimerkiksi
http://www.nettimoto.com/623386

esimerkiksi
http://www.nettimoto.com/623386
- matti
- Pyörä: KTM ADV640
Re: HD vaihtuu Enduroon
Tervetuloa sieltä bensan poltosta voimakkaiden tunteiden maailmaan!customi kirjoitti:...Koeajoin isoa ktm ja olipahan ikävä ajaa...
Kaksinkertainen tehopainosuhde ja jarruja säästävän nopean maastoajon
edellyttämä digitaalikaasu johtavat siihen, ettei tasaisen pikitiepapatuksen
matkasohva-maamoottorimaailmaan ole paluuta
Jos tosiaan etsit varsinaista röykytyksenkestoa, niin kotarit ovat varmaan
tänä päivänä varmimmasta päästä. Jos taas haet siistiä soratiesurauttelua
ja pahimmillaan routaheittojen hallintaa, niin esim. TA:t ja VStromit ovat
paaaljon mukavampia!
Viimeksi muokannut matti, Ke Kesä 18, 2008 11:14 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- matti
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
Eikös se kestävä ja luotettava voimaenduro olisi tässä:
http://bmwfinlandpinter01.ergointegrati ... asp?id=334
77kw/105hv. 115Nm ja kuivapainoa 175kg.
Ja niistä customiajoista jäisi muistuttamaan miehekäs moottori
http://bmwfinlandpinter01.ergointegrati ... asp?id=334
77kw/105hv. 115Nm ja kuivapainoa 175kg.
Ja niistä customiajoista jäisi muistuttamaan miehekäs moottori
HD vaihtuu enduroon
Osta Sie SUPERENDURO niin ei tarvi katua.
Re: HD vaihtuu Enduroon
.... koeajamassasi oli varmaan jotain häikkää....mulla oli vähän vastaavaa ongelmaa alussa, mutta kun ajettiin uusi ohjelma sisään kohentui. Onhan 990 Adve myös vakioputkilla 1. ja 2. vaihteella pintakaasulla tosi herkkä ja tottumattoman vaikea ajaa. Siihenkin kyllä oppii...Kun vaihtaa putket ja ajaa tehoputkien ohjelman sisään niin auttaa...sanovat... itsellä vielä edessä. Kuka on vaihtanut varmaan osaa kertoa pitääkö paikkansa. Mulla on nyt tälle kaudelle Advesta 5200 km kokemusta metsäpoluista, hiekkateistä aina moottoritielle ja tosi tyytyväinen olen ollut. Lisää tiedän kertoa kun heinäkuun Norjan retki on tehty! ja laukkuihin kyllä tavaraa sopii....customi kirjoitti: Koeajoin isoa ktm ja olipahan ikävä ajaa kun kaasua vähensi niin tuntui kuin kone "hakkaisi" vastaan ja olo oli että täähän sammuu joka kerta kun kaasua vähentää? Vika eli ominaisuus eipä selvinnyt, mutta ikävä oli.
- Liitteet
-
- on the road.JPG
- (397.47 KiB) Tiedosto ladattu 295 kertaa
- ....but, Alive and Kicking-
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
En mä ainakaan omaani kehuis kovin bensapihiksi, tai no miten sen ottaa. Nyt on menny kuitenkin useempi tankillinen päälle 7 litraa/100km. Nyt ois helppo sortua isoon GS bemuun, jos tota stromia ei ois jne. Muutenhan toi on ihan ok mopo ja ei se bensa nyt vielä niiiin kallista ole, mutta kunhan varottelen ettei tankilla hymy hyydyvkoivu kirjoitti:Eikös stromi oli testeissä aina ollut janoisemmasta päästä?Esa kirjoitti:Jos soratiet on pahimmat paikat niin tälläsellä menee huonotkin soratiet..
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Musta ja oranssi sekä V2, niistä ei tarvii luopua kun ostaa ison kotarin. Ja ropaamaankin pääsee omiksi tarpeiksi jos haluaa ropailla. Sekä kuten HD, niin KTM on myös uskonto, fundamentaalinen kannanotto kovan teknologian puolesta ja uusiutumattomien energiavarojen hyödyntäminen pelkästään ja ainoastaan omaan hauskanpitoon ja tylsyyden loitolla pitämiseen. Nahkahousut tai kurahousut, aivan sama, omia polkujaan saa tallata ja hyvä niin.bjoram-1 kirjoitti:( suurin kynnys kysymys on mitähän ne hd ystävät ajattelee jos/kun menet vaihtamaan sen hd: n enduroon ? ) tosin jos olet mies joka kulkee omia polkujaan niin enskan ostoon mars mars .ja sit loppuun tää on sanottava, ostat minkä tahansa enduron niin reviiri laajenee ja paljon . itse kyllästyin customi hommissa siihen että niitä vain ajellaan !ei ajeta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! t rami
Sama pätee kyllä muihinkin merkkeihin mutta tuo vee kaks kone on mielestäni mukava, tykkäsin siitä jo afrikkalaisessa, joka on itse asiassa myös hyvä peli ostoa harkittaessa. Vaikka tehoja ei ole kun 60 hp niin vääntävä kone liikuttaa mopoa ihan kivasti. Tukeva ajaa, ei ole moksiskaan pikku sivutuulista tai urista. Kone kestää isältä pojalle 50 tkm on käytännössä vasta sisäänajo. No, tästä tulikin afrikkalaisen ylistyspuhe, vaikka kotarista piti juttua heittää...
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
KTM 990 ADV. kun saa korjattua tuon digitaalikaasun (1 tai 0) ja siihen vaihtaa tuulilasin ja kettingit kardaaniin, niin hyvä tulee. Jos BMW 800 GS:ssä ei ole digikaasua, niin se voi olla hyvä. 1200 GS:sää muistan kokeilleeni, mutta se oliko siinä digikaasu, ei painunut mieleen (eli ominaisuus ei liene niin voimakas kuin 990 Adventuressa. KTM SE ei täytä mun MATKAendurokriteereitä, koska ilman minkäänlaisia katteita se on melkoinen myrskysimulaattori. Ikäänkuin sillä ajaisi koko ajan vastatuuleen.
Jos mun mopossa olis yli 80 kW, niin mä olilsin vaarallinen liikenteessä. Tuollaisella mopolla voi tehdä jo vaikka mitä.
Nimim. Afrikkatwiniin ja sekaventtiiliHååDeehen tyytyväinen.
Jos mun mopossa olis yli 80 kW, niin mä olilsin vaarallinen liikenteessä. Tuollaisella mopolla voi tehdä jo vaikka mitä.
Nimim. Afrikkatwiniin ja sekaventtiiliHååDeehen tyytyväinen.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Yhden koeajon olen suorittanut 990:llä, eikä mulla siitä jäänyt mieleen mitään negatiivista kaasun käytöksestä. Lienee tottumuskysymys ainakin osittain.
Lakussa kaasu toki pelaa hiepevämmin, sillä vaikka käänteli sitä miten vaan, mitään radikaalia ei tapahdu.
Lakussa kaasu toki pelaa hiepevämmin, sillä vaikka käänteli sitä miten vaan, mitään radikaalia ei tapahdu.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
G2 throttle cam kaasukahva ja 16 piikkinen etuhamppi, muuten vakiopeli.Pasi kirjoitti:Kokeilin viime pyhänä tertsun 990:stä ja kyllä siinä oli analookinen kaasu. Liekö tertsu modaillut vehettä, sitä en ole tullut kysyneeksi. Tuulensuojaa en ole osannut SE:ssä kaivata mutta ajankin pääasiassa sorateitä joilla ei jouva vastatuulta kuulostelemaan.
Kura lentää...