Hmmm... tässä on se hankaluus, että ikäihmiseksi päätyy itse kukin pikku hiljaa.NiKu kirjoitti: Juu mull on kyll ikäihmisist nii mitta täys et ei paljoa tarvi enä niitte kaa olla tekemisis ennenku jotakuta sattuu![]()
Vitutus ketju!!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
No sehän se vasta vituttaakin!!Lakupilotti kirjoitti:Hmmm... tässä on se hankaluus, että ikäihmiseksi päätyy itse kukin pikku hiljaa.NiKu kirjoitti: Juu mull on kyll ikäihmisist nii mitta täys et ei paljoa tarvi enä niitte kaa olla tekemisis ennenku jotakuta sattuu![]()
-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Aamulla töihin lähtiessä iloisesti käynnistelemään Mörköä katoksesta. Ryypythän tuolle on tälläkin ilmalla tarjottava, ennen kuin suostuu joutokäynnillä pysymään. Ei kun potta päähän ja keulien* baanalle!
Muutaman sadan metrin päässä olevaa risteystä lähestyessä vilkkua vasempaan, kakkosta silmään, ja tien näyttäessä vapaalta kytkimen vapautus ja kallistaen...
... Mörkö oli vetänyt tässä vaiheessa jo lärvit ja sammunut, kun ryyppy oli jäänyt päälle. Joten takarengas lukossa aika "jämerät" heilahdukset!
Kytkin löytyi tilanteessa melko nopeasti, ja pyörä oli käynnissäkin alta attosekunnin matkan jatkuessa. Huoltoaseman pihalta näkyi poikien hämmästyneet katseet venyneiden kaulojen yllä.
Kävin hakemaassa automaatilta rahaa posti-miehelle, joka toisi tänään koti-ovelle tavaraa Stormilta. Piipahdin huoltiksella tankilla, ja poikien juttusillakin, vastaten kysymykseen "mitä ihmettä siinä oikein tapahtui?"
- Jukka heräsi!
En minä huomioinut AT:n sammuneen, nämä kun käyvät niin tasasen lutusesti... hienoiseen Karoon suhinaan nähden...
*Millä ihmeellä?
Muutaman sadan metrin päässä olevaa risteystä lähestyessä vilkkua vasempaan, kakkosta silmään, ja tien näyttäessä vapaalta kytkimen vapautus ja kallistaen...
Kytkin löytyi tilanteessa melko nopeasti, ja pyörä oli käynnissäkin alta attosekunnin matkan jatkuessa. Huoltoaseman pihalta näkyi poikien hämmästyneet katseet venyneiden kaulojen yllä.
Kävin hakemaassa automaatilta rahaa posti-miehelle, joka toisi tänään koti-ovelle tavaraa Stormilta. Piipahdin huoltiksella tankilla, ja poikien juttusillakin, vastaten kysymykseen "mitä ihmettä siinä oikein tapahtui?"
- Jukka heräsi!
En minä huomioinut AT:n sammuneen, nämä kun käyvät niin tasasen lutusesti... hienoiseen Karoon suhinaan nähden...
*Millä ihmeellä?
-
Jukka Haapamäki
On niin joutilas topiksi, jotta laitetaan tänne eilinenkin työmatka.
Tapahtui eilen liikennevaloja MP:llä lähestyessä: Minä olin suuntamerkein ryhmittynyt vasemmalle kaistalle, jolta pian vasemmalle olin kääntymässä.
Suoraa jatkavalta oikealta kaistalta, juuri ennen risteystä, sulkuviivan ylitse, ilman suuntamerkin antamista, minua alkoi kiilata henkilöauto!
Nojasin hetken Polon C-pilariin, mutta kun en sitä jaksanut työntää takaisin toiselle kaistalle, päätin antaa sen mennä edelleni... pitäisi käydä aktiivisemmin salilla! Toisaalta sitten on niin tukossa paikat, ettei jaksa kantaa edes kauppakasseja, saati nostella kaatunutta Africa Twiniä.
Niin, valot paloi vihreää ja siinä sitten hyvässä järjestyksessä ajettiin niistä seuraaviin. Polo ryhmittyi jälleen oikealle, joten oli menossa suoraan. Minä jälleen kääntymässä vasemmalle, joten matelin toistakaistaa ohitse heristäen sormea... Vanhempi rouvas-henkilö ei tätä huomannut, kuten ei varmaan aiempaa tapahtumaakaan! No, eipä minun kaatumarautoihin tullut mitään jälkiä.
Jatkoin kohti työpaikkaa, ja kun tuosta edellisestä risteyksestä selvisin, vilkaisin peiliin ennen oikealle kaistalle ryhmittäytymistä... Polo tuli perässä! Mahtoi yllättää silläkin siirrolla taas jonkun...
Tässä kohden en halunnut enää olla samassa liikennetapahtumassa kertaakaan tuon disaster-mummelin kanssa, vaan pysyttelin vasemmalla. Kurvasin nappulakumi hienoisessa sladissa risteyksestä vasemmalle, hyppäsin pyörätien puolelle ja ajoin suojatien ylitse, vielä rakennuksen päädyssä olevat kävelytien rappuset alas ja niin olin turvallisesti työpaikan pihalla! Kaikenlaisia sitä liikenteessä koheltaakin, tuumin...
Sain pyörän parkkiin, ja jäin hetkeksi ulos haukkaamaan happea. Polo-muumio pöräyttää meidän oven eteen, ja kysäisee kirjapainon sijaintia...
- Tarkkaile ympäristöäsi
... ja nopeasti sisälle, ennen kuin tulee yliajetuksi! 
Tapahtui eilen liikennevaloja MP:llä lähestyessä: Minä olin suuntamerkein ryhmittynyt vasemmalle kaistalle, jolta pian vasemmalle olin kääntymässä.
Suoraa jatkavalta oikealta kaistalta, juuri ennen risteystä, sulkuviivan ylitse, ilman suuntamerkin antamista, minua alkoi kiilata henkilöauto!
Nojasin hetken Polon C-pilariin, mutta kun en sitä jaksanut työntää takaisin toiselle kaistalle, päätin antaa sen mennä edelleni... pitäisi käydä aktiivisemmin salilla! Toisaalta sitten on niin tukossa paikat, ettei jaksa kantaa edes kauppakasseja, saati nostella kaatunutta Africa Twiniä.
Niin, valot paloi vihreää ja siinä sitten hyvässä järjestyksessä ajettiin niistä seuraaviin. Polo ryhmittyi jälleen oikealle, joten oli menossa suoraan. Minä jälleen kääntymässä vasemmalle, joten matelin toistakaistaa ohitse heristäen sormea... Vanhempi rouvas-henkilö ei tätä huomannut, kuten ei varmaan aiempaa tapahtumaakaan! No, eipä minun kaatumarautoihin tullut mitään jälkiä.
Jatkoin kohti työpaikkaa, ja kun tuosta edellisestä risteyksestä selvisin, vilkaisin peiliin ennen oikealle kaistalle ryhmittäytymistä... Polo tuli perässä! Mahtoi yllättää silläkin siirrolla taas jonkun...
Tässä kohden en halunnut enää olla samassa liikennetapahtumassa kertaakaan tuon disaster-mummelin kanssa, vaan pysyttelin vasemmalla. Kurvasin nappulakumi hienoisessa sladissa risteyksestä vasemmalle, hyppäsin pyörätien puolelle ja ajoin suojatien ylitse, vielä rakennuksen päädyssä olevat kävelytien rappuset alas ja niin olin turvallisesti työpaikan pihalla! Kaikenlaisia sitä liikenteessä koheltaakin, tuumin...
Sain pyörän parkkiin, ja jäin hetkeksi ulos haukkaamaan happea. Polo-muumio pöräyttää meidän oven eteen, ja kysäisee kirjapainon sijaintia...
- Tarkkaile ympäristöäsi
-
Hinku.
- Pyörä: Honda nx650
No nii-i, tämmönenki huuhelo ku minä.Jukka Haapamäki kirjoitti: Kaikenlaisia sitä liikenteessä koheltaakin, tuumin...
JanneH:n kanssa ajeltiin eilen illalla muutama tunti Kiihtelysvaara-Tohmajärvi -suunnalla, ja siellä aivan tavallisessa risteyksessä, nelinumeroiselta tieltä mettäautotielle, sain Domin mahalleen. Taas.
Enpä ees kerenny huomata mitä tapahtu. (Toisin ku viimeks, painittiin ihan tosissaan mopon kanssa jotta kaadutaanko vai ei.) Etunen vaan jotenki muljahti ja räiskis, siinä lepäs.
Oikeen puolen rysteri tohjona, peili ja jarrukahva poikki. Janne vähä ämpyili että mitenkähän ajaminen, viskasin kahvanpalasen mettään ja sanoin että pistähän peili reppuun niin eiköhän jatketa matkaa. Eikä keljuttanu yhtään.
Kotona sitte suhauttelin vähä mattamustaa purkista pahimpiin naarmuihin, ja taas on mopo kuin uusi.
Tänään sitte kauppoloilla alko vähä pännimään, kahva oli suht edullinen, mutta kunnon rysterit maksaa maltaita!
Heh,meikäläinen,joka kuvitteli jo osaavansa ajaa,meni ja kaatui skootterilla pihasoralla
...pitihän sitäkin menopeliä testailla,ja tietenkin sekoitin jotenkin etu-ja takajarrun keskenään,(kun ovat molemmat stongassa)ja tein nätin mahalaskun,kun jarrutin etusella liia ärtsysti.
Onnea oli kyllä siinä että mentiin pehmeälle,eikä skoduun tullut kuin pari pientä naarmua 
...pitihän sitäkin menopeliä testailla,ja tietenkin sekoitin jotenkin etu-ja takajarrun keskenään,(kun ovat molemmat stongassa)ja tein nätin mahalaskun,kun jarrutin etusella liia ärtsysti.
Foorumin "sekakäyttäjä"
- genesis
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge

Tuottaa la-iltana lisäiloa puolenyön paikkeilla kotia mentäessä...enemmän mieltä ylentää se, että jokainen on kaatamassa kuppia jossain hevon*itunmarkkinoilla kaljateltassa, taksi ei tullut lopultakaan, ja äitiä ei kotona uskaltanut herättää....(oli kyllä hereillä kun viimein pääsin perille, yllättäen...)
En kyllä tiedä kumpaan ketjuun tämä kuuluu, koska yö oli lämmin, ei satanut, oli myös valoisaa, ei ollut kiire minnekään, mopo on nyt tallissa ja loppujen lopuksi lohko ei ole HALKI.
Niittasi kyllä magneetonkoppaan tiukkaan, muttei mikään ole onneksi särki, hyllystä uutta osaa tilalle ja takaisin metsän siimekseen...
- NiKu
- Pyörä: EiOo vielä..
- Viesti:
Tenavat saannu näköjää lainata pappan autoa ja sit ollaan niin isoja poikia.. Vittu noi on just semmossii ku mun mielest sais raahata ojanpohjaa ja lopettaa niskalaukauksellaGigant kirjoitti:Suomalaiset känniääliöt, jotka yrittävät potkia motoristia. Ajelin rauhallista/syrjäistä pikitietä ja näen tienreunassa auton pysähtyneenä ja jengiä parveilee oluttölkit käsissä auton vieressä. No ohi ajettaessa ensimmäinen sohii käsillä ja seuraava jalalla. Mainitaan vielä, että auto oli Hummer...
PRKL. taas näköjää meikäläisellä näitä Maanantaiagressioita
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
-
Jukka Haapamäki
Vaimo lähtee töihin, talon kaikki autonavaimet mukanaan, puhelin äänettömällä.
Noh, mopolla pääsee, vaikka kesän ensimmäinen sadepäivä onkin, eikä kunnon sadeasua ole.
Jos positiivista hakee, en kaatunut, poliiseja ei näkynyt, eikä kone stumpannut liikennevaloihin
Noh, mopolla pääsee, vaikka kesän ensimmäinen sadepäivä onkin, eikä kunnon sadeasua ole.
Jos positiivista hakee, en kaatunut, poliiseja ei näkynyt, eikä kone stumpannut liikennevaloihin
The older I get, the better I used to be.
- jonkko
- Pyörä: KTM 640 Adventure
Vituttaa ku nytt vasta kotona perkele
Taas 06.00 aamust istuu autos töihiin menossa ja vaihteeks päivä venys näin pitkäks,ja ku on vuosia jo ollut et perjantait ovat pyhiä=EI YLITÖITÄ PERJANTAISIN SAATANA!!!
Noh,suihkuun ja parit oluet naamaan niin herää taas jossain vaihees sohvalt
Taas 06.00 aamust istuu autos töihiin menossa ja vaihteeks päivä venys näin pitkäks,ja ku on vuosia jo ollut et perjantait ovat pyhiä=EI YLITÖITÄ PERJANTAISIN SAATANA!!!
Noh,suihkuun ja parit oluet naamaan niin herää taas jossain vaihees sohvalt
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
laitetaan tänne vaikka ei nyt kauheesti vitutakkaan ainakaan vielä....
kortti lähti, 40km/h ylinopeus ja sakkoja vajaa 600e. ja ajokiellon pituus selviää vasta juhannuksen jälkeen. tulee sit varmaan kostea juhannus.
asvalttisiirtymällä suoralla tyhjällä tiellä pitkän suoran päässä mopopoliisit pusikossa piilossa. ja tulin ihan pintakaasulla, ei tuu tehot tässäkään mielessä halvalla, prkl!
omaa tyhmyyttä toki, ei siinä mitään.
jos ajokielto menee yli kuukauden, täytyy varmaan alkaa etsiin kuraskootteria, oisko ehdotuksia??
töihin ois kiva päästä
kortti lähti, 40km/h ylinopeus ja sakkoja vajaa 600e. ja ajokiellon pituus selviää vasta juhannuksen jälkeen. tulee sit varmaan kostea juhannus.
asvalttisiirtymällä suoralla tyhjällä tiellä pitkän suoran päässä mopopoliisit pusikossa piilossa. ja tulin ihan pintakaasulla, ei tuu tehot tässäkään mielessä halvalla, prkl!
omaa tyhmyyttä toki, ei siinä mitään.
jos ajokielto menee yli kuukauden, täytyy varmaan alkaa etsiin kuraskootteria, oisko ehdotuksia??
töihin ois kiva päästä
Japsien laakeritouhut
Täytyy hiukan tilittää, kun meinaa ketuttaa.
Mikä noita japseja riivaa, että niiden pitää jotain custom made -laakereita tunkea noihin vekottimiinsa. Esim. pyöränlaakerit alkaa lupaavasti standardikamalla ja sitten löytyy se yks, joka on just sen pari milliä jommalta kummalta kehältä pielessä - niin tai paksuus. Tai jos ei laakeri, niin stefa tai pölysyoja on sen millin paksumpi kuin standardikama. Tai ohjauslaakeri on jokin ihme versio, jota valmistaa tasan tarkkaan yksi valmistaja ja sen jumalan armosta joko saat tai et ne laakerit
Toivottavasti ei tarvii alkaa ihmetellä japsien moottorilaakerointeja koskaan. Luulen, että se vasta on painajainen, kun ulkopuoliset on jo tolla tolalla...
Mikä noita japseja riivaa, että niiden pitää jotain custom made -laakereita tunkea noihin vekottimiinsa. Esim. pyöränlaakerit alkaa lupaavasti standardikamalla ja sitten löytyy se yks, joka on just sen pari milliä jommalta kummalta kehältä pielessä - niin tai paksuus. Tai jos ei laakeri, niin stefa tai pölysyoja on sen millin paksumpi kuin standardikama. Tai ohjauslaakeri on jokin ihme versio, jota valmistaa tasan tarkkaan yksi valmistaja ja sen jumalan armosta joko saat tai et ne laakerit
Toivottavasti ei tarvii alkaa ihmetellä japsien moottorilaakerointeja koskaan. Luulen, että se vasta on painajainen, kun ulkopuoliset on jo tolla tolalla...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää