Öljyt
Valvoja: Moderaattorit
Minullakin on hyviä kokemuksia Thumperista, sekä XT350:n että Dominaattorin koneessa. Mutta kun viime viikolla kyselin paikalliselta mp-myyjältä öljyistä liian vaikeita niin myyjä soitti Duellille. Duellin huoltokaveri sanoi että Thumperia ei kuulemma missään tapauksessa suositella pidempiaikaiseen ajoon esim. matkaenskalla vaan se on puhdas kisaöljy jonka käyttöikä lasketaan tunneissa. Eli ei saisi aja pitkään tasakaasulla ja pitäisi vaihtaa kuulemma viimeistään 10-15 tunnin käytön jälkeen! Minun kokemukseni mukaan "kestää" kyllä paremminkin, mutta tämä oli tosiaan Duellin huoltopuolen kommentti Thumperista..
-J-
-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
Vaikuttaa tuo kommentti kyllä uskomattomalta. Puolalaiset Motosyberian tyypit kävivät uusilla KTM 640 Adventureilla em. öljyllä Magadanissa asti, BelRay oli yksi heidän sponsoreistaan. Noilla reissuilla ei öljynvaihtovälejä lasketa lasketa tunneissa...Coroner kirjoitti:Minullakin on hyviä kokemuksia Thumperista, sekä XT350:n että Dominaattorin koneessa. Mutta kun viime viikolla kyselin paikalliselta mp-myyjältä öljyistä liian vaikeita niin myyjä soitti Duellille. Duellin huoltokaveri sanoi että Thumperia ei kuulemma missään tapauksessa suositella pidempiaikaiseen ajoon esim. matkaenskalla vaan se on puhdas kisaöljy jonka käyttöikä lasketaan tunneissa. Eli ei saisi aja pitkään tasakaasulla ja pitäisi vaihtaa kuulemma viimeistään 10-15 tunnin käytön jälkeen! Minun kokemukseni mukaan "kestää" kyllä paremminkin, mutta tämä oli tosiaan Duellin huoltopuolen kommentti Thumperista..
-J-
http://motosyberia.com/bikestuff_en.php
Moro,
Thumper-pytyn kyljessä kyllä viitataan jonkinlaiseen kisailutoimintaan... Muutenhan kuvaus täsmäisi juurikin isoihin singleihin...nimeä myöten.
No, hullukshan tässä tulee mitä enemmän näitä öljyjuttuja lukee.
Oli se uus öljy niin kivan kirkkaan keltasen väristä, että teki melkein mieli maistaa...
-p-
Thumper-pytyn kyljessä kyllä viitataan jonkinlaiseen kisailutoimintaan... Muutenhan kuvaus täsmäisi juurikin isoihin singleihin...nimeä myöten.
Oli se uus öljy niin kivan kirkkaan keltasen väristä, että teki melkein mieli maistaa...
-p-
- amaunu
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Ei kannata hulluuteen heittäytyä. tänäpäivänä öljyt on jokatapauksessa parempia kuin 10-15 vuotta sitten, ja ne huonotkin, parempia kuin parhaat silloin.Pajatso kirjoitti:Moro,
Oli se uus öljy niin kivan kirkkaan keltasen väristä, että teki melkein mieli maistaa...![]()
-p-
Jotkut laadut on saanut hyvät lisäaineet osakseen, ja niinkuin mobilin myyntiedustaja (ei ollut leipätyössään)) sano,, ei sitä delvac mxää ole mopoöljysksi tehty mutta vahingossa lisäainepaketti sopii mopoihin enemmän kuin hyvin.
Minäkin olen käyttänyt bel-rayn öljyjä ja olen niihin todella tyytyväinen. Juuri tänään vaihdoin Thumperit EXL:n tilalle ja kone toimii kuin ajatus. Ja jos se vielä kestää lämpöäkin enemmän kuin perusöljyt niin eipä tarvitse muita öljyjä dr:n koneeseen tarjota. Bel-Rayn mp-tuotteet on kyllä muutakin kuin pelkkiä mainoslauseita, niihin ei ole tarvinnut vielä pettyä.
Tuossa edellisessä mopeedissa (TTR jamppu) tuli kokeiltua monia öljyjä, käyttö oli ajoittain melko hidasta mönkimistä kuumina kesäpäivinä, ei öljyn jäähdytintä ko. mopossa. Näytti siltä, että juurikin thumber oli siihen "parasta", ei mennyt ihan heti litkuksi kuten monet muut kokeillut tuotteet, myös bellrayn muut kokeillut öljyt. Ihan silmämääräisesti pystyi havaitsemaan öljyjen "litkuuntumisen" kuumissa oloissa, oli siis litkua vielä jäähdyttyäänkin ja jouti vaihtoon, siihen mopoon tuli vaihdettua usein öljyt, vähän kuin noihin kilpapeleihin vaihtelevat. Olisin hankkinut öljyn jäähdyttimen ellen olisi joutunut oranssikuumeen valtaan...
KTM:ssä on nyt Motorexin 20W60 KTM erikoisöljyt, ihanan kallista mutta kokemusteni mukaan toimii hyvin, parempaa ei ole tullut kokeiltua. Periaatteena kuitenkin on että koittaa "antaa" vain parasta mopolle jotta kestäisi ja palvelisi mahdollisimman pitkään ja luotettavasti minua. 30€ / vuosi extra öljykustannuksia ei minua vielä aja vararikkoon...
KTM:ssä on nyt Motorexin 20W60 KTM erikoisöljyt, ihanan kallista mutta kokemusteni mukaan toimii hyvin, parempaa ei ole tullut kokeiltua. Periaatteena kuitenkin on että koittaa "antaa" vain parasta mopolle jotta kestäisi ja palvelisi mahdollisimman pitkään ja luotettavasti minua. 30€ / vuosi extra öljykustannuksia ei minua vielä aja vararikkoon...
antti
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Täytyypä nyt kokeilla Shell 15W-40 Universal Engine Oil -tuotetta, kun tuli sellaista 20l ostettua sopivaan 1.5€/litra hintaan.
Tuo nyt käy ainakin kaikkiin kulkineisiin markilla.
Sittenhän on vielä sitä 15W-40 Rimulaa, vai olikos se jo osa-synteettistä?
Delvacia olisi pitänyt hieman lisätä, mutta en mistään sitä nopsasti saanut. n. 3000km oli takana, mutta kun on vasta kerran öljyt tähän pyörään itse vaihdettu, ajattelin laskea jo vanhat pois. Melkoista pikeä sieltä taas tulikin, lienee Delvac hyvin peseskellyt... Tuli vaihdettua suodatinkin, ja testattua Shelliläisen toimivan ihan hienosti noin äkkiseltään.
Tuo nyt käy ainakin kaikkiin kulkineisiin markilla.
Sittenhän on vielä sitä 15W-40 Rimulaa, vai olikos se jo osa-synteettistä?
Delvacia olisi pitänyt hieman lisätä, mutta en mistään sitä nopsasti saanut. n. 3000km oli takana, mutta kun on vasta kerran öljyt tähän pyörään itse vaihdettu, ajattelin laskea jo vanhat pois. Melkoista pikeä sieltä taas tulikin, lienee Delvac hyvin peseskellyt... Tuli vaihdettua suodatinkin, ja testattua Shelliläisen toimivan ihan hienosti noin äkkiseltään.
Moro,
ahaa, BelRay Thumperia olikin siis 10W-40 ja 20W-50 versioita.
Tältä aamulta huomio tuosta 20W-50 versiosta oli se, että kylmässä (kone varmaan noin 5 astetta) koneessa oli kytkin vähän jähmeä. Heti käynnistyksen jälkeen kytkin pohjaan, ykkönen sisään, ja mopo nytkähti aika rajusti. Kokeilin uudestaan hetken päästä, ei enää nykäissyt...
Vaihdan varmaan seuraavaksi tuohon 10W-40:iin.
-p-
ahaa, BelRay Thumperia olikin siis 10W-40 ja 20W-50 versioita.
Tältä aamulta huomio tuosta 20W-50 versiosta oli se, että kylmässä (kone varmaan noin 5 astetta) koneessa oli kytkin vähän jähmeä. Heti käynnistyksen jälkeen kytkin pohjaan, ykkönen sisään, ja mopo nytkähti aika rajusti. Kokeilin uudestaan hetken päästä, ei enää nykäissyt...
Vaihdan varmaan seuraavaksi tuohon 10W-40:iin.
-p-
Pajatso kirjoitti:Moro, ahaa, BelRay Thumperia olikin siis 10W-40 ja 20W-50 versioita. Tältä aamulta huomio tuosta 20W-50 versiosta oli se, että kylmässä (kone varmaan noin 5 astetta) koneessa oli kytkin vähän jähmeä. Heti käynnistyksen jälkeen kytkin pohjaan, ykkönen sisään, ja mopo nytkähti aika rajusti. Kokeilin uudestaan hetken päästä, ei enää nykäissyt...
Vaihdan varmaan seuraavaksi tuohon 10W-40:iin. -p-
Laitoin eilen Bel-Ray EXL 20W-50 öljyt lämpimään koneeseen,
hyvin toimi, ulos otettu Pennzoil 10W-40 talviöljy oli aivan lirua
http://www.belray.co.uk/page4.html
kesällä pelottaa enemmän kuuman pään toiminta.
--
Ari J.
Ari J.
-
GearBanger
- kurapyörä
- Pyörä: Africa twin 750
Mitäs öljyä te käytätte super teneressä? pitäs vaihtaa uudet öljyt samalla kun tuli vaihdettua kytkin
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03