kawa kle 500 potku hukassa??

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

tom-70

kawa kle 500 potku hukassa??

Viesti Kirjoittaja tom-70 »

kertokaapas mikä on pyörässäni kun ei ole kaikki voima saatavilla,kun huiput on vaan 140 km/h ja kiekkoja ei ota edes paikallaan niinkun kuuluis?kaverilla on 350 kuutioinen enska ja menee samoihin,päällisinpuolin ei näy että olis mitään kuristuksia,onko mahd.kaasareiden ja sylinterien välissä tai putkessa,AUTTAKKEE PLEAS!!!! :( Ja rekisteri otteeseen on merkitty että 37 kw,pitänee tutkailla kaasarit,ilmoittelen jos niistä teen jotakin epäillyttävää,KIITOS vinkeistä tähän mennessä!! Nyt on kaasarit tutkittu ja putsattu,ei mitään epänorm.Kaasarit on Keihin CVK merkkiset,neulan säätöä ei ilm. voi suorittaa mitenkään?Pääsuuttimien koot on oikea 92 ja vasen 95,luistin systeemi on kuin Strömperin kaasari konsanaan,jos joku vielä antelis vinkkejä!! :)
Viimeksi muokannut tom-70, Ti Huhti 10, 2007 6:43 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ruoste

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

katoppa vaikka aluksi onko ilmanputsari ok, ja vaihda bensansuodatin. Mun vastaavat ongelmat poistui tuon vanhan bensasuotimen myötä.
jaket
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

voi olla rajoitettu imua, pakoa, luistien nousua, pääsuuttimen pienemmät kuin orggiksena yms.

joissain syttyboxikin erilainen.

tai sitten vaan se on lussu :D
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Käsittääkseni KLE:n kuristukset tehdään nimenomaan kaasarin luisteilla. Minulla on yksi 25 Kw KLE, jossa ei tosin ole kuristuksia mukana. Kannattaa tsekata ja putsata kaasarit ja ilmanpuhdistin.

Vakiokunnossa oleva KLE ottaa 140 km/h helposti <b>vitosella</b> mittariin ja kierroksia yli 10k muilla vaihteilla paitsi kutosella.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
tom-70

Viesti Kirjoittaja tom-70 »

Nyt se selvisi,luistimiin oli porattu sylinterin puolelle 2 kpl 3mm reikään n.10mm yläreunasta.
No me viisaina otettiin 3mm:n messinki pultteja joista pätkittiin noin 3mm:n pituisia pätkiä.Laitettiin luistimen sisälle sopiva vastakappale ettei messinkin pätkä pääse sisäpuolelle kovinkaan paljon pullahtamaan,kun vasaralla vaan naputeltiin luistimen ulkopuolelle messinkipultin päähän.
Sitten kun pultti oli sopivasti tukkinut reiän niin otimme vaan viilalla ryysteet pois sisä/ulkopuolelta.
Rupes kone otamaan kierroksia niin kuin kuuluukin.ps:huiput nyt 168 km/h ennen max 140 km/h.
Tuli mieleen että Saksan poika tehnyt kuristukset porraamalla reiät luistimiin.
Onneksi on tuo serkkupoika pelannut nuitten kalustojen kanssa että sano että missä hänen mielestä on VIKA KUN EI KULE!! :lol:
vesakko

Mielenkiintoista...

Viesti Kirjoittaja vesakko »

Mulla on täysin samat oireet omassani. Täytyypä alkaa penkomaan luistit esille josko niihin tepsis sama hoito. Pyörä on ollut sakemannin kynsissä myös. :?
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Hannes
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja Hannes »

Ilmeisesti kaikenlaiset välittäjät tuovat 25 kW pyöriä suomeen ja rekisteröivät ne heti kättelyssä täydelle teholle sen tarkemmin murehtimatta asiaa. Minullakin oli Africa Twinissä isot levyt kurkuissa, saksasta tuotu jossakin vaiheessa.
vakki

Viesti Kirjoittaja vakki »

Ruoste kirjoitti:katoppa vaikka aluksi onko ilmanputsari ok, ja vaihda bensansuodatin. Mun vastaavat ongelmat poistui tuon vanhan bensasuotimen myötä.
Seuraa sitten maailman tyhmin kysymys . Aloin vaihtamaan suotimia uusiin ja pensan suodatin hukassa . Mulla on -02 sen service manuaali ja sieltä en koko suodatinta löytäny . Onko edellinen omistaja ottanu sen pois vaan oonko että en vaan osaa =) . Missä kohti sen pensansuodattimen pitäs olla ku sitä nyt ei löydy mistään . Mulla -92:nen kle ja ei alkanu kausi hyvin . Eka reissulla korkkasi etuiskarin stefa ja en oo koskaan vaihtanu moista . Liekkö kovakin homma ? Löytyykö hyviä neuvoja tahi niksejä mitä pitäis tietää ku alkaa vaihtamaan . Osat tulee keskiviikkona ja perjantaina uus yritys jos pääsin pitemmälle tällä kertaa .
Räpätäti pitää huolen pensalaskusta
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Monestikaan mopottimissa ei ole pensansuodatinta alunperin ollenkaan. Jos on, niin se löytyy pensahanan ja kaasarien välisestä letkusta.

Ko kapistus ei ole lähellekään välttämätön vehje, hyvä kylläkin.
vakki

Pasi kirjoitti:Monestikaan mopottimissa ei ole pensansuodatinta alunperin ollenkaan. Jos on, niin se löytyy pensahanan ja kaasarien välisestä letkusta.

Ko kapistus ei ole lähellekään välttämätön vehje, hyvä kylläkin.
Juu nuin vähä päättelinki . No laitampa paikalleen ku pensaletku on jotain venäläistä tekokumia. :D
xx851z
Pyörä: XL1000V

Viesti Kirjoittaja xx851z »

vakki kirjoitti:
Ruoste kirjoitti:katoppa vaikka aluksi onko ilmanputsari ok, ja vaihda bensansuodatin. Mun vastaavat ongelmat poistui tuon vanhan bensasuotimen myötä.
Seuraa sitten maailman tyhmin kysymys . Aloin vaihtamaan suotimia uusiin ja pensan suodatin hukassa . Mulla on -02 sen service manuaali ja sieltä en koko suodatinta löytäny . Onko edellinen omistaja ottanu sen pois vaan oonko että en vaan osaa =) . Missä kohti sen pensansuodattimen pitäs olla ku sitä nyt ei löydy mistään . Mulla -92:nen kle ja ei alkanu kausi hyvin . Eka reissulla korkkasi etuiskarin stefa ja en oo koskaan vaihtanu moista . Liekkö kovakin homma ? Löytyykö hyviä neuvoja tahi niksejä mitä pitäis tietää ku alkaa vaihtamaan . Osat tulee keskiviikkona ja perjantaina uus yritys jos pääsin pitemmälle tällä kertaa .
Nyt apuun tulee nykyajan niksinurkka eli Youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=5A0p2OH6 ... re=related
Koppeloit ensiksi jarrusysteemit ja etulokasuojan irti ja tietysti keulaputket irti kolmioista. Tuosta Youtuben pätkästä selviää loput ja on siinä on joku niksikin mukana.Homma esitetään hyvin perinpohjaisesti aina puslien tarkastusta myöten. Youtubesta löytyy muitakin kuvakertomuksia aiheesta, jos kokeilee hakusanaksi fork seal.
vakki

Nyt apuun tulee nykyajan niksinurkka eli Youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=5A0p2OH6 ... re=related
Koppeloit ensiksi jarrusysteemit ja etulokasuojan irti ja tietysti keulaputket irti kolmioista. Tuosta Youtuben pätkästä selviää loput ja on siinä on joku niksikin mukana.Homma esitetään hyvin perinpohjaisesti aina puslien tarkastusta myöten. Youtubesta löytyy muitakin kuvakertomuksia aiheesta, jos kokeilee hakusanaksi fork seal.[/quote]

Hieno pätkä . Kiitoksia avusta .
onnelaj

Viesti Kirjoittaja onnelaj »

Mulla on vähän samaa ongelmaa, eli ei nyt mopo väännä. Isommat nopeudet ja ylämäet on jotain aivan muuta kuin nautinto

Oon koittanut Carborator Cleanerilla saada pelaamaan muttei ole auttanut. Onkos tuo kaasareiden avaaminen ja kokoaminen amatöörille paha rasti?

Ei varmaankaan ihme että vähän jumissa kun pyörä seisoi 2 vuotta tallissa :oops:
JiiPee
Crop
Pyörä: enskaton

Viesti Kirjoittaja Crop »

onnelaj kirjoitti:Mulla on vähän samaa ongelmaa, eli ei nyt mopo väännä. Isommat nopeudet ja ylämäet on jotain aivan muuta kuin nautinto

Oon koittanut Carborator Cleanerilla saada pelaamaan muttei ole auttanut. Onkos tuo kaasareiden avaaminen ja kokoaminen amatöörille paha rasti?

Ei varmaankaan ihme että vähän jumissa kun pyörä seisoi 2 vuotta tallissa :oops:
Enpä yhtään tiedä kle:n kaasarista, mutta mopojen ja autojen kaasareita on tullut värkättyä. Eihän siinä purkamisessa mitään ihmeempiä (pitäisi) olla. Kaikki säädettävät jutut (esim ilmaruuvi) ruuvaat ensin kiinni ja samalla lasket kierretyt kierrokset, niin saat samaan kohtaan takaisin ne sitten kasausvaiheessa. Tiivisteet tieten voip uusia samalla kun kaasarin putsaa, ei ne vanhat kuiten uusia vastaa ja jokunen tiiviste voi mennä rikkikin. Digikameralla on hyvä ottaa kuvia aina kun jonkin isomman osan on irrottanut. Tein kerran ihan sattumalta 406 pösön kaasaria värkätessä niin, ja kas kun kävikin että yksi kummallisen näköinen tappi jäi kasauksesta yli. Eipä muuta kuin purku uudestaan ja kuvien kanssa kasailu. Niin löysi tappikin oman paikkansa (oli joku alipaineella toimivan säätimen tappi).
antti-a
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Kelen kaasarit saa kyllä auki helposti mutta takaisin ilman vuotoja voi tehdä tiukkaa.
Mulla nimittäin kävi kelen kanssa hullusti. Sain kaasarit auki ja suuttimet + neulat vaihdettua niin kokoomisvaiheessa huomasin että sitä pohjakupin tiivistettä ei enää saa sopimaan paikoilleen. Tiiviste oli venynyt niin että ei enää mahtunut millään uraansa vaikka oli siellä juuri ollut. Sama homma oli niiden alipainekalvojen kanssa, ne sentään sain juri ja juuri tungettua takaisin.

Pohjakupin tiivisteet jouduin heittämään pois ja laittamaan tilalle tiivistesilikonia. Ei välttämättä kannata mennä avaamaan jos pitää heti kohta päästä tienpäälle eikä ole uusia tiivisteitä/tiivistesilikonia käden ulottuvilla.
Vastaa Viestiin