Nyt kyrpii. Kings enduropiikki.
Valvoja: Moderaattorit
- MarkoV
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Itse lämmitän renkaat aina sellaisella 2000 watin lämpöpuhaltimella. Renkaat vanhan räsymaton alle ja puhallin puhaltamaan mattojen alle. Noista tulee sen verran lämkpöiset ettei ainakaan siitä jää asennus kiinni.
Viimeksikin asennus tapahtui ihan lämpöisessä sisätilassa eli renkaat oli jo valmiiksi huoneen lämpöiset.
Marko
Viimeksikin asennus tapahtui ihan lämpöisessä sisätilassa eli renkaat oli jo valmiiksi huoneen lämpöiset.
Marko
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Terve asenne. Ihminen tulee joskus siihen ikään, että voi halutessaan vaihtaa mielipiteensä miten usein haluaaMarkoV kirjoitti:[
mutta näin julkisesti pystyn muuttamaan mielipiteeni.
Marko
Sitäpaitsi mä voisin tulla tarjoon sen kaljan sulle. Syystä että et näköjään ole niitä nakkisormi"motoristeja" jotka ei ole eläessään mopoonsa rengasta vaihtanut.
Kun noin vakuuttelet, niin oskon sinua. Olisko se sun Kings vähän samantapainen yksilö, kuin eräs etu-Dunlop, joka taannoin osui kohdalleni. Oli varmaan muottisorvarilta tullut maanantaipäivän lesti, tai jotain. Siinä kohtaa tuli Timoltakin perkeleitä, myöntää pitää.
Olis mukava järjestää kisa. Tai onhan noita ollutkin.
Jossain ihan piruuttaan vaihdettais omaan mopoon renkaat ajokunnosta-ajokuntoon, kenttävälinein.
Tulen tarjoamaan oluen voittajalle, eikä mua harmita vaikka häviäisinkin.
- MarkoV
Joo tässä iässä (=urheilussa reilusti ikämiehissä) voi myöntää jo vaikka mitätimo kirjoitti:Terve asenne. Ihminen tulee joskus siihen ikään, että voi halutessaan vaihtaa mielipiteensä miten usein haluaa(-on mun oma motto).
Olis mukava järjestää kisa. Tai onhan noita ollutkin.
Jossain ihan piruuttaan vaihdettais omaan mopoon renkaat ajokunnosta-ajokuntoon, kenttävälinein.
Tulen tarjoamaan oluen voittajalle, eikä mua harmita vaikka häviäisinkin.
Renkaanvaihtokisaan voin osallistua, mutta lupaan etten voita tai ole edes nopea. Toisaalta voin taas luvata, että rengas ei jää vaihtamatta... Mulla on aina vaihtohommissa tavoitteena että ei tule tuskanhiki.
Mulla on se sama vanha lehtijuttu koneella joka on varmaan monella muullakin missä rengas vaihdetaan alle parin minuutin alta-alle. Vielä ei ihan noin kiire ole ollut
Jaahas jokohan jo tänään pääsisi myös ajamaan sillä Kingsillä kun ei ole edes vielä päässyt testaamaan sitä käytännössä.
Marko
Pessimisti ei pety!
Oho! Sisäkumilla, vai solulla? Paineita siinä ei ainakaan ole tuohon aikaan.MarkoV kirjoitti:[
missä rengas vaihdetaan alle parin minuutin alta-alle.
.
Taitaa olla eri juttu kuin tuo ajokunnosta ajokuntoon, mitä ehdotin.
Täytyy joskus keksiä tuommoinen hupirasti johonkin leton reunaan, parhaaseen hyttysaikaan.
Pitäähän sitä vannenauhan alusta muutenkin tuulettaa vähintään kerran viikossa. Ruostuu muuten pinnan nipat pahasti kiinni
- MarkoV
Tuo juttu oli joku varmaan 80-luvun lehdessä oleva juttu joten tuskin silloin oli vielä soluja keksittykääntimo kirjoitti:Oho! Sisäkumilla, vai solulla? Paineita siinä ei ainakaan ole tuohon aikaan.MarkoV kirjoitti:[
missä rengas vaihdetaan alle parin minuutin alta-alle.
.
Taitaa olla eri juttu kuin tuo ajokunnosta ajokuntoon, mitä ehdotin.
Täytyy joskus keksiä tuommoinen hupirasti johonkin leton reunaan, parhaaseen hyttysaikaan.
Pitäähän sitä vannenauhan alusta muutenkin tuulettaa vähintään kerran viikossa. Ruostuu muuten pinnan nipat pahasti kiinni
Täytyypä tänään kaivaa se juttu ja laittaa tietoa. Mutta legendaarinen se nopeus hommassa oli...
Marko
Pessimisti ei pety!
Aiheessa pysyäkseni, kellotin eilen piruuttani mitä tuohon vois mennä aikaa.MarkoV kirjoitti:[
Mutta legendaarinen se nopeus hommassa oli...
Marko
Vaihdoin eturenkaan vaatimattomassa 9min ajassa. No, siitä on hyvä parannella.
Tuo ko. gummi on tyyppiä; ongelmajäte. Siitä ei tahdo eroon päästä. Jotkut (takakumit) kestää aktiivisemmassa temmossa iltaan, tai ehkä viikonlopun, tuo on ylittänyt jo rippikouluiän.
Nastoitin tuon senaikaisilla mitälie-nastoilla vuoden -92 päitsille. Sen jälkeen olen sillä ajellut monta reissua lähes vuosittain mm. Helsinkiin, Viroon ja muuallekin, mihin nyt yleensä asfalttia myöden joutuu talvella kulkemaan.
Kaikki nastat on tallella ja joka tyngästä pilkottaa jonkunmoinen kovapala. Runko on edelleen ehjä ja hyvä 4-kankainen Metzeler moto cross- made in germany.
Ens perjantaina vaaputtelen noilla jätekummeilla taas sinne alapääkaupunkiin katsomaan mopouutuuksia ja sen jälkeen laitan ne odottamaan seuraavaa pikitiekeikkaa.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
TKC ja Karoo muljahtavat rasvattuna vanteelle lähes käsivoimin pikku pakkasessa. Mutta hyvä tietää vastaisen varalta tämä lämmityskikka.Timo Tasakaasu kirjoitti:Käyttämälläni rengaspajalla on joku kuuma komero, johon renkaat pannaan lämpiämään ennen asennusta. Kun olen taka-Kingsin ja etu-Trellikan sinne aamulla vienyt asennettavaksi, niin ovat kysyneet, jos tulisin vasta puolenpäivän jälkeen noutamaan. Saavat kuulemma lämmetä rauhassa kunnolla ennen asennusta.
Make & Laku
Sisäkumi ja ilmat tais unohtua.MarkoV kirjoitti:Heh muistin aika lailla oikein sen jutun. Tekijä oli Simo Penttilä ja aika 1:24 alta alle vaihdettuna...
Tuo 9 minuuttia on jo sellainen aika että sitä voisi yrittää rikkoa
Marko
Tuohon Simon ennätykseen ei tainnut muistaakseni kuulua kaikkea. Siis ajokuntoisesta moposta kumin vaihto ja sen hoitaminen niin että sillä voi huoletta lähteä kaasu selällään tuon 1:24 min jälkeen.
Aikas vikkelä tyyppi silti. Jossain näin saman kaverin touhuja.
- MarkoV
Joo, minä sanon, että kaikkine vaadittavine touhuineen tuo sinun 9 minuuttia on vähintäänkin kohtuullinen aika. Siihenkään ei voi oikein mitään ihmeempää tupellusta sattua.timo kirjoitti:Sisäkumi ja ilmat tais unohtua.MarkoV kirjoitti:Heh muistin aika lailla oikein sen jutun. Tekijä oli Simo Penttilä ja aika 1:24 alta alle vaihdettuna...
Tuo 9 minuuttia on jo sellainen aika että sitä voisi yrittää rikkoa
Marko
Tuohon Simon ennätykseen ei tainnut muistaakseni kuulua kaikkea. Siis ajokuntoisesta moposta kumin vaihto ja sen hoitaminen niin että sillä voi huoletta lähteä kaasu selällään tuon 1:24 min jälkeen.
Aikas vikkelä tyyppi silti. Jossain näin saman kaverin touhuja.
Marko
Pessimisti ei pety!
Tässäpä petteri silvanin malliesitys.... Eipä tuossakaan liian kauaa mene ja melko kivuttomalta näyttää
http://www.bike.fi/content/513/
http://www.bike.fi/content/513/
Minkälaisia renkaanvaihtopukkeja harrastajilla on? Itse vaihdan sellaisen tynnyrin päällä. Rengas on lähtenyt melko mukavasti ilman mitään puristinta. 17" SUMO vanteissa vanteen ura on niin matala, että siinä melkein saisi olla parempi pukki. Paljonko tuollainen biken videossa oleva pukki maksaa ja mistä tuollaisia saa?
Katsokaapa tuolta noitavideoita
Timppa(Varadero)
- Pyörä: 1190 Adventure