Kuvagalleria foorumiin

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Kuvagalleria foorumiin

Viesti Kirjoittaja Jukka »

http://gallery.menalto.com/

Latasin tuolta kuvagallerian ja meinasin alkaa sitä asentelemaan tähän foorumin kylkeen.

Kertokaahan mielipiteitä kuvagalleriasta, onko semmoiselle tarvetta, onko jostain päin hyviä/huonoja kokemuksia jostain galleriasoftasta.
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

Kyllä varmaan kuvagalleria olis mukava olemassa, kaikilla ei kuiten ole omaa webbipalvelinta/kotisivutilaa kuviensa julkijakamiseen tai mielenkiintoa sellaisen kanssa puuhaamiseen. Jos palvelulla piisaa levyä eikä mahdollinen kasvava liikennemäärä haitta, niin kannatan.

Softasta en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta kuin itsekoodatusta galleriasta ja se oli aika huono =)
-- Backman
kuvagalleria
konttari

...

Viesti Kirjoittaja konttari »

Kyllä kuvat on kivoja, ja galleria mukava tapa jakaa kivoja kuvia kaikille nautittavaksi...ainakin minun mielestäni.
Agitheosis
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Viesti:

riippuu täysin toteutuksesta

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

En osaa sanoa hyvää mallia, mutta mikä tuli mieleeni on että kuvagallerian pitäisi olla itsenäisen nettisivun kaltainen. Siis mahdollisuus laittaa kuva suoraan näkyviin tekstin yhteyteen linkin avulla eli kuva on oikeastaan toisella sivulla vaikka näkyykin suoraan (kokoa ehkä pitäis rajottaa, sekä minimiä että maximia), tai thumbnail'eja joista vois (ainakin Firefox'issa) klikkailla kuvan latautumaan uudelle välilehdelle sillä aikaa kun jatkaa jutun lukua kunnes kuva on kokonaan latautunut.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Tässä hommassa kannattaa ottaa huomioon että modeemin käyttäjiäkin on, elikkäs ei saisi olla liian raskas käyttää. Tuo thumbnail systeemi vois olla hyvä :D
Jukka
Site Admin
Viesti:

Pitää tutkailla näiden(kin) kommenttien pohjalta eri vaihtoehtoja.

Kurkkailkaapas esimerkkinä www.motot.net ja www.mp-foorumi.com gallerioita, mikä niissä on hyvää, mikä huonoa. Koitetaan ottaa opiksi!
konttari

mp foorumi

Viesti Kirjoittaja konttari »

Ainakin minulle tuo mp-foorumin kuvien nimeäminen on hankalahkoa puuhaa. Ajatus on voinut olla alkuaan hyvä, mutta mitään järkeviä hakuja ei noilla nimillä ja aiheilla pysty tekemään (vai onko kyse minun rajoittuneesta kyvystä käyttää kyseistä sivua?).
Olen laittanut jonkin verran kuvia sinne käyttäjätunnuksella "moporent".
MrB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

Toi motot.net'in versio on mun mielestä fiksumpi käyttäjän näkövinkkelistä. Kuviin kohdistuva haku on aina vähän ongelmallinen kun ei sitä avainsanoittamista tuu ikinä tehtyä kunnolla (on muuten mahtava systeemi jos jaksaa tehdä) Jollakin tapaa hierarkinen rakennelma pitäisi ehkä systeemiä edes jotenkin kasassa.

Koodi: Valitse kaikki

Galleria
-> käyttäjien omat 
   -> MrB
      -> pyörä
      -> varusteet
      -> remontit
   -> Jukka
      -> sorateiden valtiaat
-> tapahtumat 
   -> ajelut 
      -> Oulunjärven kierto
      -> Allroad and then some tour
   -> MP-messut 
      -> 2004
      -> 2005
Olisko heti insinöörimäisen näköinen lähestyminen systeemiin...
-- Backman
kuvagalleria
Jukka
Site Admin
Viesti:

tuommonen vois olla hyvä, pitää yrittää tutustua paremmin noihin softiin, mihin ne taipuu.

Harjotukset jatkuu ens viikolla, tämä viikko menee reisussa.
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

MrB kirjoitti:Toi motot.net'in versio on mun mielestä fiksumpi käyttäjän näkövinkkelistä. Kuviin kohdistuva haku on aina vähän ongelmallinen kun ei sitä avainsanoittamista tuu ikinä tehtyä kunnolla (on muuten mahtava systeemi jos jaksaa tehdä) Jollakin tapaa hierarkinen rakennelma pitäisi ehkä systeemiä edes jotenkin kasassa.

Koodi: Valitse kaikki

Galleria
-> käyttäjien omat 
   -> MrB
      -> pyörä
      -> varusteet
      -> remontit
   -> Jukka
      -> sorateiden valtiaat
-> tapahtumat 
   -> ajelut 
      -> Oulunjärven kierto
      -> Allroad and then some tour
   -> MP-messut 
      -> 2004
      -> 2005
Olisko heti insinöörimäisen näköinen lähestyminen systeemiin...

Kannatetaan, hyvä olisi, jos saisi vielä määriteltyä jollakin tavalla maximi kt- määrät yksityiskuviin.

Muuten tunnetusti käy niin, että 10 % porukasta käyttää 100 % levytilasta .
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Paljonks tota levytilaa on ?

Kuka tän homman maksaa? :? :?

Olen itse miettinyt tätä, kun olen laittanut kuvia viestien liitteeksi. Jossain tulee varmaan katto vastaa.

Pekka
:shock: :shock:
Jukka
Site Admin
Viesti:

Toistaseksi kulut on olleet varsin vähäiset ja mie oon vastannu niistä ite.
Jatkossa palvelu maksaa hiukan enemmän ja sitä silmällä pitäen olen miettiny vähän jotain pientä mainossivun tynkää kulujen peittämiseksi.

Levytilan määrää ei ole varsinaisesti mitenkään rajoitettu, katto tulee vastaan sitten kun kuuluu kolahdus. Sitten neuvotellaan lisää tilaa! Eli levytilasta ei kannata olla huolissaan kunhan emme ala kylvämään teratavukaupalla videoita tänne.

ps. joka on tracerouten näille sivuille tehny niin hoksaa että sivut sijaitsee hollannissa! :shock:
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Ei noiden omien kotisivujen värkkäämminen paljoa vie aikaa jos ne tekee esim Frontpagella tai Arlesilla. Sitten jos pitää alkaa opiskelemaan käsky käskyltä niin aikaa menee.

Kotisinhan voi tehdä hyvin kevyeksi käyttää, esim otsikot vain eri kuvasivuille ja sen jälkeen thumbnaleilla isompiin kuviin käsiksi.

Onkos muuten kukaan selvitellyt että mistä kaikkialta saa (ja kuinka paljon) ilmaista kotisivutilaa ?
MrB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

Marko Hemmilä kirjoitti: Onkos muuten kukaan selvitellyt että mistä kaikkialta saa (ja kuinka paljon) ilmaista kotisivutilaa ?
Ifiltä saa parisataa megaa ilmasta galleriatilaa rekisteröitymällä. Jos nettiin pitäis saada paljon kuvia, niin joku halpa webbohotelli kyllä puoltaa paikkaansa. Tämä tosin palaa siihen että pitää opetella jonkun verran sitä sivuntekoa.
-- Backman
kuvagalleria
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Niin, ja ilmainen viewer Irfanview tekee myös aivan kelvollisia gallerioita. Ja koodiakin voi halutessaan muuttaa, jos vaikka haluaa käyttää tyylimäärittelyitä tms. Siis viewerin galleriamääritykset ovat helposti muokattavissa asennushakemiston html-kansiossa, josta löytyy frame, slideshow sekä thumbnails -pohjat.

Minun sivuilla olevat galleriat on tehty nimenomaan Irfanviewillä, olen vain sitten notepädillä lisäillyt tekstiä väliin ja liittänyt css:ään määrittelyitä.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Vastaa Viestiin