Tänään en taaskaan jäänyt jonoon vaan aloin paatuneena rikollisena, muiden kustannuksella ohittamaan sitä.timo kirjoitti:Rönsyilee aiheesta, mutta kuitenkin; eilen töistä palatessani minua yritettiin lyödä Volvolla.pandomar kirjoitti: Itseäni on yritetty lyödä vauhdissa täysin puomittomalla tiellä.
Ohitin tietyömaan takia matelevaa autojonoa. Yht´äkkiä jonosta tarjosi kylkeä vanhempi farmari volvo. Ratissa lihava "hälyliivi"-asuinen mies.
Onneksi olen tottunut väistelemään ratamerkkejä. Olin tuossakin kohtaa hereillä ja jätin paikalle pelkät jarrutusjäljet. Joku kokemattomampi olis taatusti kaatanut/ mennyt ovesta sisään.
Viime kesänä vastaavia tapauksia sattui kohdalleni kaksi.
Kyseessä on siis yhteinen tie ja kukaan ei kai menetä mitään jos mopoilija menee ohi. Joitain vaan vituttaa kroonisesti ja se pitää purkaa johonkin.
Kumpa sais talutettua nämä tapaukset ensin päälääkärille ja sitten ulkomaille liikenneoppiin.
Vain suomessa tapahtuu vastaavaa.
Sama aika, sama paikka(valtatie3), samanlainen farmarivolvo (tosin10v uudempi) koukkasi näyttävästi eteen. Kuski joka sekin oli nuorempi pullisteli silmiään, liikutti suutaan ja heilutti nyrkkiä. Enduro/ kotarimiehiä tyyppi ei varmaankaan ollut, vaikka rekkarin kirjaimet: EXC vihjasivat toisin.
EXC-miehet ovat rentoa porukkaa ja pystyvät ajamaan sileällä asfalttipinnalla isoakin autoa pitkiä matkoja luikertamatta.
Jarrutin, annoi auton tulla kohdalle ja katselin kun punoittava mies huusi jotain lasin takana. Vieressä istui pieni poika.
Onko lukijoilla farmarivolvoja ja onko niissä ohjauksen kanssa ongelmia?
Haluaisin tietää.