Tase kirjoitti:En ole öljypumppu viisas enkä muutenkaan, mutta vaikuttaisi siltä että kyseessä on itse asiassa seuraus. Koneen öljykierrossa on ollut jotain metallimurua joka on vaurioittanut öljypumppua. Öljykierto heikkeni ja kone leikkasi kiinni. Nyt vaan lohkot auki ja katsomaan mistä se muru on peräisin. Todennäköisesti jostain laakerista tai hammasrattaista.
Tämä olisi minun alustava arvaus, loput selviää tutkimalla.
Tutkinnan tuloksia,kuten yllä arvattu.
Metalliakin oli öljypumpun siivilässä suurin osa pehmeää ei metallia,lienee tullut öljyn vaihtojen mukana suurimmat pois.
Ratashan siellä oli rikki.
Muita vaurioituneita osia en huomannut.Nokan pinnatkin kunnossa.
Tästä moottorista(ehkä muistakin) voi mitata öljynpaineen helposti.Voisi olla paineen mittaus hyvä lisätä johonkin huoltoon ja merkata lukemat ylös.Vai tehdääkö sellaista?.