Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

KeLE
Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000

Viesti Kirjoittaja KeLE »

KeLE kirjoitti:No niin, melkein kaksi vuotta on nyt ajeltu Oxtar:in Infinity:illä ja eilen kastu varpaat :evil: .
Kengät on päällisin puolin ehjät, mitä nyt toisesta "hieman" pohja ulkosyrjästä kulunut kantatessa, mutta ei vuoda siitä, vaan nilkan korkeudelta edestä...

Edelliset vuonna 1991 ostetut Prexport:in vedenpitävät ajokengät kesti n. 14 vuotta ennenku varpaat kastu... eikä ollu edes goretexit niinku noi Infinityt.

Tänään kävin reklamoimassa/palauttamassa kengät myyjälle, menee kuulemma ainakin viikko ennen ku maahantuoja ilmottelee korvaako takuu.

Sillävälin pitäisi pöristellä maihareilla :( ja jos ei mee takuuseen niin pöristellään maihareilla senkin jälkeen.
Tänään posti toi kotia asti uudet Oxtar Infinityt 8) , ei tartte ajella maihareilla lomareissua.

Hyvin toimii takuu Oxtar:illa / Duell:illa :D
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Onko kellään kokemuksia GIANNI FALCO OUTLAND kengästä? Luvataa olevan levennetyllä lestillä, vettäpitävällä sisäkengällä, jne. Hinta on myös aika hyvin kohdallaan 169 €.
Liitteet
thumb.jpg
(44.03 KiB) Tiedosto ladattu 195 kertaa
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Tuli tämä ja noi pari muutakin saapas-topiikkia tavattua melko huolella läpi useampana päivänä joten laitetaan nyt omat kokemukset myös tarinan jatkoksi.

Itsehän olen aloitteleva motoristi, viime syksynä ajoin A-kortin ja ennen autokorttia tuli ajettu toistakytä vuotta mopoilla ja vastaavilla rakennelmilla niin metsässä kuin tielläkin muttei varsinaista enempää kokemusta enduro/crossitouhuista. Ja reiluun kymmeneen vuoteen ajelut oli lähinnä satunnaisia kokeiluja kavereiden kulkupeleillä.

No kumminkin kerkesin hommaamaan katusaappaat(Forma,sahara)ennen tuota pyörää sievin turvasaappaiden tilalle, muuten valinta olisikin ollut varmaan Daytonan trans openit tai vastaavat sekakäyttöön tarkoitetut mutta kun meinasin että noi toiset jäis siinä tapauksessa kokonaan käyttämättä niin aiempien keskustelujen perusteella rupesin katteleen myös kunnon suojilla varustettuja saappaita. Muutamia kävin liikkeessäkin ihmettelees ja josseivat olleet ihan älyttömän jäykkiä nilkasta niin ainakin poskettoman kalliita. :roll:

Sidin flex forcea olis saanu saksasta 240egeen kotiintoimitettuna kun siitä on se uusi malli tullut mutta noita ihmetellessä osui myös käytetyistä myynti-ilmo suomenmaasta ja säästin vielä vähän ja enempi kenkiin tais tulla käytön jälkiä eilisellä reissulla. :D

Koko oli vaan iso arvoitus kuten monella muullakin, noi Sidit on nyt kokoa 44 ja ovat oikein hyvät, pituuden puolesta olisi varaa mutta tuosta jalkapöydän kohdalta eivät voisi olla kapeempia.
Noi Sievin turvajalkineet mitä mulla on niin ovat kokoa 43 ja niissä on reilu villasukkavara. Noi Format on kokoa 43 ja niihin ei taida villasukkaa saada sekaan.

Toki noi on hieman työläämmät pukea kuin noi katusaappaat mutta yllättävän hyvin noilla vaihteet vaihtaa ja jarrupolkimenkin löytää.
Myös kävely on ihan kohtalaista, tosin hiipimään ei pääse kun hieman saranat narisee.
Mutta pääasia on että sorasurauttelu tuntuu paljon mielekkäämmältä kun ei jokaista kivee tarvii pelätä ja sitten vielä noissa on sen verta paksumpi pohja että nyt ylettyy jo melkein molemmat kantapäät maahan. :lol:

Täältä ainakin löytyis kohtuu hintaan:
http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT1 ... ct=P000312
ilduce
Pyörä: 690 ENDURO R

Viesti Kirjoittaja ilduce »

Onko joku kuullut joistain "XBO" monoista (en tiedä miten kirjoitetaan)? Kanadassa ja Alppimaissa "ammattilaiset" kuulemma käyttää. Hinta jotain 799 dollaria...
nAem

Viesti Kirjoittaja nAem »

Näyttäisi Evan Mc Gregorin kaveri ainakin ajelevan oxtarin crossi saappailla. :D

http://www.marcusagar.com/pics/Charley.jpg
Jarmo
Pyörä: Puimuri

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Tape kirjoitti:Onko kellään kokemuksia GIANNI FALCO OUTLAND kengästä? Luvataa olevan levennetyllä lestillä, vettäpitävällä sisäkengällä, jne. Hinta on myös aika hyvin kohdallaan 169 €.
Joo mulla on tuommoset, aika notkeat vanhemmuuttaan ja pahin miinus että niihin ei saa varaosina solkia. :cry:
-Jarmo
Tape

Pitääkö Outland vettä, eli pitääkö sisäkenkä sen, mitä luvataan?

Tällähetkellä loppusuoralla:

- Falco Outland
- Forma ATV One
- Wind W2 ATV (kaveri osti Hanxilta, kun oltiin retkellä - oli erittäin hyvin heti jalkaan sopiva kenkä)
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

ATV Onet tilasin, mutta eivät suurimmatkaan mahtuneet jalkaan.
Harmitti pirusti, koska kenkä vaikutti erittäin hyvältä meikäläisen ajoihin.

Mistäpä sitä tohtis tilata isot kengät? Jostain jenkkilästä?
mikaki
Pyörä: ktm690-xr650l-klx650c-nx250

Viesti Kirjoittaja mikaki »

Jukka kirjoitti:ATV Onet tilasin, mutta eivät suurimmatkaan mahtuneet jalkaan.
Harmitti pirusti, koska kenkä vaikutti erittäin hyvältä meikäläisen ajoihin.

Mistäpä sitä tohtis tilata isot kengät? Jostain jenkkilästä?
Nyt on minun kengät muovautuneet jalkoihin niin, että eivät enää hierrä nilkoista. On tosi mukavat ja kevyet jalassa ;). Paljon notkeammat kuin nokialaiset. Mulla on jalka 43/44 ja sopiva atv oli numeroltaan 45.
Oli hyvä että kävit kyselee niitä, sillä Kyösti oli tilannut niitä hyllylle muutaman kipaleen, josta sitten sopivat löytykin.

t Mika
Jurbe

Viesti Kirjoittaja Jurbe »

Nyt pitäisi saada hyvät monot millä pärjäisi kesät ja mielellään talvetkin. Melkeinpä ehdoton vaatimus olisi vedenpitävyys. Tietysti olisi mukava ettei jalka älyttömästi hikoaisikaan, suhkot hyvät kävellä ja hinta olisi kohtuullinen.

Vaihtoehtoina olen ajatellut diadora stone, oxtar infinity, dainese virunga ja alpinestar vector. Kaikki ovat ilmeisesti suosittuja ja hyviä saappaita, mutta mitkä lie parhaat? Vai olisiko vielä muita vaihtoehtoja?
Olen kyllä miettinyt windin ja forman atv malleja, ja gianni falco outlanderia, mutta en oikein tiedä niistä.

Stonea ja vectoreita ainakin on suosittu kelkkailussa. Niillä luulisi pärjäävän myös talvella. Vectoreiden vedenpitävyydestä vaan en ole varma. Vectoreita saisi hyvään hintaan fc-motosta (179€).

Olisi mukava tietää miten daineseilla ja oxtareilla pärjäisi talvella.

Mitkä näistä saappaista yleensäkin suojaisi parhaiten, olisi mukavimmat jne.? Jos joitain eroja saisi tietää niin auttaisi kummasti.

Olen kyllä lukenut jonkun kerran läpi tämänkin topicin, mutta ei oikein vielä ole tullut selkoa mikä olisi paras. Tietysti pitää käydä koittaa jalassa mikä yleensäkään sopii ja tuntuu hyvälle. Tosin aina se ei välttämättä onnistu niin helposti, niinpä olisi hyvä tietää mitä lähtisi ensisijaisesti hakemaan.

Jos voisitte hieman auttaa valinnassa, niin olisin kiitollinen. (Ensimmäinen viesti tänne :))
FinMoto

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

mulla on nämä
Kuva

laitan seuraavaksi nämä varmaan.
Kuva

Mulla on myös suutarin korjaamat vanhemmat perus AXOn enska kengät vähän niinkuin nuo Outlandit,
niin niissä kävi sama ku Jarmolla että jonnin ajan päästä löystyvät...suo, enska ja jussi niin saappaat löystyy...
Tape

Itse ostin toissapäivänä Wind W2 Adventuret. Edelleenkään ne ei suojaa sen kummemmin, kuin Meind Army Pro vaelluskenkäni, poislukien, että varsi on vielä pidempi.

Wind tuntuu ainakin ensitestien mukaan pitävän vettä, saas nähdä (ajettu sateessa ja isoihin lätäköihin ja ajon jälkeen pesty letkulla). Ainoa miinus minun mielestä on, että pinta on valmistettu mokkapintaisesta nahasta. Sitä ei voi rasvata / puhdistaa niin hyvin, kuin pintanahkaista. Jalkaan Wind kävi heti ja italialaiseksi suht sopiva lestikin (leveämpi, kuin Oxtar Infinityssä). Nämä EI OLE spoorikengät, mutta selkeästi paremmat allroadajoon, kuin katukengät (pidemmän varren takia). Hyvät kävellä. Solkia saa varaosina. Eniten Windissa häiritsee paksuhko pohja (täisin samanlainen, kuin kauppojen halvemmissa vaelluskengissä)

Dainesen Virungat olisin ostanut, mutta niitä EI SAA enään mistään. Se, että onko johonkin Stromin myymälään jäänyt, en tiedä, mutta helsingin myymälässä ja päävarastossa ei ole.

Puhtaasti möhköllä matkailuun Oxtar (vai mikälie TCX se jatkossa onkaan) olisi ollut varmasti hyvä, mutta kapea ja lyhyemmällä varrella.

Forma ATV näyttää ja kuulostaa sekä on hinnaltaa ok, mutta joku sanoi aiemmin, ettei varaosia saa.
Tape

EDIT: Osaa kirjoittaa, tuli kahteen kertaan
Viimeksi muokannut Tape, Ke Heinä 25, 2007 3:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tape

Itse ostin toissapäivänä Wind W2 Adventuret. Edelleenkään ne ei suojaa sen kummemmin, kuin Meind Army Pro työkenkäni, poislukien, että varsi on vielä pidempi.

Wind tuntuu ainakin ensitestien mukaan pitävän vettä, saas nähdä (ajettu sateessa ja isoihin lätäköihin ja ajon jälkeen pesty letkulla). Ainoa miinus minun mielestä on, että pinta on valmistettu mokkapintaisesta nahasta. Sitä ei voi rasvata / puhdistaa niin hyvin, kuin pintanahkaista. Jalkaan Wind kävi heti ja italialaiseksi suht sopiva lestikin (leveämpi, kuin Oxtar Infinityssä). Nämä EI OLE spoorikengät, mutta selkeästi paremmat allroadajoon, kuin katukengät (pidemmän varren takia). Hyvät kävellä. Solkia saa varaosina. Eniten Windissa häiritsee paksuhko pohja (täisin samanlainen, kuin kauppojen halvemmissa vaelluskengissä)

Dainesen Virungat olisin ostanut, mutta niitä EI SAA enään mistään. Se, että onko johonkin Stromin myymälään jäänyt, en tiedä, mutta helsingin myymälässä ja päävarastossa ei ole.

Puhtaasti möhköllä matkailuun Oxtar (vai mikälie TCX se jatkossa onkaan) olisi ollut varmasti hyvä, mutta kapea ja lyhyemmällä varrella.

Forma ATV näyttää ja kuulostaa sekä on hinnaltaa ok, mutta joku sanoi aiemmin, ettei varaosia saa.
Nipa5
Pyörä: XRV -98

Viesti Kirjoittaja Nipa5 »

Moto-Seinäjoki on myynyt Virungaa. Jospa sieltä löytyisi.
Vastaa Viestiin