kesä 2007 kkkk-tapaaminen

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Peruutan osallistumiseni. Peepee pääsee tilalleni.

Veijo
peepee

Viesti Kirjoittaja peepee »

no niin eli mökkimajoitus sitte on,siinä tapauksessa en ota telttaa mukaan ollenkaan..
kirppu
Pyörä: NN.

Viesti Kirjoittaja kirppu »

TomiKoo pistin YV:tä
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
reiska64

Viesti Kirjoittaja reiska64 »

morjens vaan kaikille.tuli mieleen pieneen juttu jonka joku heitti ilmoille rieskan mökillä että oliskohan joku paikallinen tai vähemmän paikallinen mopomyyjä halukas tuomaan vehkeitä koeajoon.esimerkiksi just vaikka sinne radalle mikä muuten on hyvä idea.toinen mikä on ollu mielessä.että minkälaisissa porukoissa on tarkotus ajella,ei varmaankaan yhtenä lössinä ja minkä laista suunistus vermeitä löytyy.
nevis
Pyörä: KTM lc4 640 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nevis »

Nurmeksen harjoitteluradalla on myös crossi rata.
Kaverin kanssa oli tarkoitus viime viikonloppuna käydä katsomassa minkä näköinen paikka se on.. Pitää yrittää käydä tän kuun aikana siellä ja informoida tännekin päin että saisko siellä 800nkin lentämään :D
Viimeksi muokannut nevis, Ke Kesä 27, 2007 8:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---enskan se olla pitää---

Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

TomiKoo kirjoitti: Kyllä tuo lössi on jaettava useampaa porukkaan ja sopivaa jakoa tuolla aiemmin jo kyselinkin. Hyvä jako voisi olla esim max 6 hengen ryhmät ja mahdollisesti hieman saman henkistä porukkaa / saman tyyppisiä pyöriä / samat ajatukset ajomaastosta omaavia.
Se mikä minulla on ymmärtämys, niin KKKK on ollut yhdessä hauskanpito tapahtuma, missä ei ole turhan tiukasti ennakkoon sovittu / säädetty ryhmäjakoa, vaan ryhmät ovat aaamulla muotoutuneet itsestään ajohalujen, -kunnon mukaan.
TomiKoo kirjoitti: Jospa avaisin pelin tuon ryhmäjaon merkeissä? Mulla ei ole tarkkojen karttojen ja kohtuullisen suuntavaiston lisäksi muita apuvälineitä, joten mun seuraksi voisi lähteä muutama halukas, joilla ei ole niin selväpiirteisestä reitistä väliä. Mulla on haaveena viettää lauantai reitittäen muutamia tuttuja seutuja sekä joitakin ihan vaan karttojen mukaan hyväksi arvioituja reittejä. Matkaa voisi kertyä ehkä reilu 100km, ehkä. :roll: Ajoalustaksi olen ajatellut karttojen mustia viivoja kaukana asutuksesta sekä mahdollisia katkoviivoitettuja pikkupolkuja metsissä kuitenkin suoupotuksia välttäen. Tomi
Joku perusreitti / "runkoreitti" (yksi tai kaksi) olisi porukalle hyvä tehdä valmiiksi ennakkoon, koska kaikilla paikalle tulevilla ei ole halua alkaa puhtaalta pöydältä reittiä suunnittelemaan, jolloin "runkoreitistä" on paljon iloa, johon sitten halukkaat voivat tehdä omia lisäyksiään. Ainakin se olisi hyvä olla kartalle piirrettynä mökillä, josta sen porukka voi kopioida omille kartoilleen, mutta hienoa olisi jos olisi ennakkoon ladattavissa GPS:lle niillä kenellä sellainen on, koska silloin myös porukat syntyvät helpommin, kun on reitin vetämään pystyviä tarjolla reilummin. Suositeltavia muotoja on Garmin, Magellan ja Oziexplorer.

Tuollaisia ajatuksia mulle tuli mieleen, ne eivät välttämättä ole oikeita, mutta näin itse mietiskelin.

Terveisin
Mika TA-91
Mika TA-91

TomiKoo kirjoitti: Minä olen sisäistänyt KKKK sisällön ajopainotteiseksi (= ajoa enemmän kuin kaljottelua) eli vähän muita tapahtumia (Rieska, URAA, mitänoitanyton) vastaavaksi. Mutta on hyvä, että vanhempi kaarti ojentaa nuorempaa oikealle polulle!
Ihan tuo ei ollut viestin tarkoitus, vaan kyllä ajaminen on tärkeä osa, mutta yleensä ei ole ihan yhtä paljon esim. ryhmiä säädetty, vaan ne on muotuotunut aika itsestään.
TomiKoo kirjoitti: Minulla on mielessä muutama kaukaisen muistin varassa hyväksi toteamani reitti sekä matkan varrella (kylläkin lähellä mökkiä) pari laavuehdotusta. Kuinka saisin nuo tiet muiden näkyville, kun ei ole noita gepsijuttuja käytössä eikä painttia kummoisempia ohjelmia tarjolla? Siinä olisi kuitenkin sitä "valmiiksi mietittyä runkoa" jo melko pitkälle. Moni paikallinen on tarjoutunut reittikokelaiksi, joten nyt ääntä kuuluviin ja hyviä pätkiä jakoon! Tomi
Jos laavuja tms. tuli paikkoja on järkevällä etäisyydellä, niin olisi hienoa saada esim. sellainen reitti, jossa olisi päivämakkaroiden paistopaikka sopivasti tyrkyllä. Toki joku veijon essokin käy ruokailupaikaksi.

Jos sulla on kohtuullisesti noita reittipisteitä tiedossa (skannattu karttakuva, kansalaisen karttapaikka tms. dokumentti), jotka voit mulle lähtettää, niin voin tehdä reitit gpseille.

Terveisin
Mika TA-91
nevis
Viesti:

Moro taas!
Eilen käytiin kaverin kans katsastamassa nurmeksen crossirata ja ei se ihan normi rata ole.
Kuvia räpsin minkä ennätin mutta kaverin tietokone tai kamera vetelee viimeisiään niin ei saatu kuvia kamerasta ulos.
Mä käväsen tos illalla vielä kaverin luona uuden piuhan kanssa niin jospa ne kuvatkin saadaan.
Kopsasin netistä jokkisradan kuvan ja piirtelin siihen sen radan. Mutkat voi vähän heittää, mutta jonkin näköistä osviittaa saa.
http://www.matkaendurot.net/gallery/thu ... p?album=84

Hyppyjä radassa oli ihan mukavasti..
Aika pehmeää hiekkaa vaan oli, että isommalla pyörällä voi tulla kuuma...
ihan kun muuten ei olisi tulisi :D

-Nevis-
Viimeksi muokannut nevis, Ke Kesä 27, 2007 8:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Hieno KKKK on teille taas tulossa. Kesälomahan siitä mullakin alkaa, mutta juuri kyseinen viikonloppu on vielä päivystystä niin ei tälläkertaa pääse mukaan.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
nevis
Viesti:

Tuuppasin muutaman kuvan aamulla omaan kuvagalleriaan radalta.
Mä voin rueta kyselemään informaatiota saako tuota "crossirataa" käyttää vai pitääkö käydä hakemas portin avain ja maksaako radan käyttö yms...

Edit -->
http://www.matkaendurot.net/gallery/thu ... p?album=84

nevis
Viesti:

Moro!
Hiljaista on ollut tälläkin rintamalla..
Kysäisen asiasta vielä täs kohta puoleen, kunhan nua:n sihteeri tulee firman kassalle duuniin..
Pitää ilmotella sit.. Onko tullut uusia piruuksia yms mieleen " tapahtumaan " ?

LightSpeed
Pyörä: FE390,12GS

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Renkaan valinta tapahtumaan edessä:nappula vai katu?
Nappulat häviää alta siirtymällä(yli 400km/sivu) ,katukumeilla siitymä ok,mutta itse ajelu menee varomiseksi.(ja mudassa/savessa nurin)

Lähteekö kukaan etelästä vetämään pyöräänsä peräkärrissä(a..tolla),johon mahtuisi toinenkin pyörä?
Mika TA-91

LightSpeed kirjoitti:Renkaan valinta tapahtumaan edessä:nappula vai katu?
Nappulat häviää alta siirtymällä(yli 400km/sivu) ,katukumeilla siitymä ok,mutta itse ajelu menee varomiseksi.(ja mudassa/savessa nurin)

Lähteekö kukaan etelästä vetämään pyöräänsä peräkärrissä(a..tolla),johon mahtuisi toinenkin pyörä?
Eiköhän nyt perusnappula (ei kisa versiot) kestä ihan hyvin kun siirtymät on alle 2000 km, muistaakseni kyseessä on kuitenkin matkaenduro kokoontuminen, johon yhtenä osana liittyyy paikalle ajaminen :shock:

PS. suotta vedättä tästä hernettä nenuun, tuskin nyt ketään kärryllä tulijaakaan pois käännytetään.

Terveisin
Mika TA-91
LightSpeed
Pyörä: FE390,12GS

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Ajallinen kysymys myöskin nuo siirtymät,asfaltti reitti alle 5h,sora yli 15h jolloin myös renkaat (e:mitas c-09,t:mitas c-02)n.50%jäljellä, säilyttää nappulansa itse ajeluun.

Ettei ketään häiritsisi, kuljetuskaluston voisi jättää syrjemmälle ja tulla lähtöpaikalle mopolla ajaen."Huh,olipa rankkaa ajaa koko matka yhellä kertaa" :wink:
topi

Viesti Kirjoittaja topi »

mites tuon crossirata hommelin kanssa kävi? kiva ois käydä itekin tästä nurmeksesta kattelemassa porukan ajelua.. se jokkisratakin on ihan mukava ajettava ainakin tuolla motolla verrattuna siihen crossirataan... missä päin nurmesta reittinne menee jos menee?
Vastaa Viestiin