Hetimulle.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hinku.
Pyörä: Honda nx650

Hetimulle.

Viesti Kirjoittaja Hinku. »

Piti sitten ottaa ja lähteä naapurin dominaattorin tarakalle, ja senhän tietää, kuinka siinä käy..
Nyt sitte kamala hinku, ja kynnet irtoaa aina kun pyörä surahtaa ohi.. Muttamutta: ei o korttia, ei pyörää, ja viimeks pyörän seläs ollu vuonna... öh, aika kauan sitten. :( Yllän justiinsa siihen ikäluokkaan, joiden kortilla ei motaria ajeta, vm.-72.
Olen tässä pähkinyt että miten hemmetissä olo helpottuisi? Menisikö kiltisti kouluun, ja hommaisi kortin (jota hommatessa kesä meni jo..), vai ostaisiko jostain sikahalvan montturaadon, jolla hakisi kadonnutta ajotaitoa susirajan korvessa (ja kun ei malttas olla 'nätisti' niin katkois kinttunsa..) vai odottaisko ens kevääseen ja ajais sitten sen kortin? (jooei odota.)
Vieläkö foorumilaiset muistaa vihreitä vuosiaan, kuinka te pääsitte pälkähästä?

Tänään naapuri lähti Hondalla Kuhmon korpeen viettämään kalastus/endurointi-laatuaikaa.
Minä jäin kitkemään kukkapenkkejä ja ajamaan ruohonleikkuria. :roll:
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ostin pyörän ja rupesin ajamaan, olen siis tarpeeksi vanha jottei ole ongelmia tuon kortin kanssa :twisted:

Kyllä se lie antoisanpaa jos hankki kortin jotta pääsee laajemmin kiertelemään tätä kaunista suomen maata.
antti
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei siihen kortin ajamiseen mene koko kesää.
Autokorttihan sulla ilmeisesti on jo pohjina?
Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Näin se menee:

Aja kotilo linja-auton alle ja ilmoittaudut autokoulun mp-kurssille. Tinkaat reilusti koska tunteja ei tarvi ottaa kuin rakenneoppitunnit ja pari käsittelytuntia (ajokorttihan jo on). Kaadat pari kertaa koulun pyörän reippaalla etujarrulla, otat muutaman käsittelytunnin lisää ja suoritat inssin ennen heinäkuuta. Auton vakuutusrahat käytät ajovarusteisiin ja pyörään. Talven kuljet töihin työkavereiden kyydissä tai pyörällä. Jos kaikki menee hyvin, niin vaimokin on tyytyväinen kun saa liikkua kauppareissut jalan ja kunto nousee.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Autokouluun vaan ja muista kysellä useammasta autokoulusta hintoja. Hämeenlinnan ympäristössä A-kortin ajaminen kalleimman ja halvimman välillä eroa yli 400 euroa.

Itellä kortti on ollut 'aina' (myös vm-72), mutta kun oli piikkikortti niin tuli A-kortti B:n kylkiäisinä.
Tuttava ajaa juuri A-korttia, siitä tiedän.

Itte hommasin tänä keväänä pyörän 17 vuoden tauon jälkeen ja voin sanoa kokemuksesta, että pyöräkuume ei ainakaan laimene tätä sivustoa selaillessa :roll:
LightSpeed
Pyörä: FE390,12GS

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Enduromopot (,esim. derpi,)on aika pätevän näköisiä. :D
http://lyhytlinkki.net/?abglrw5s

Aja mp kortti heti ja hanki enska,ei tarvi katua.
Viimeksi muokannut LightSpeed, Pe Kesä 01, 2007 11:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Hyvin ehdit ajamaan kortin kesäksi. Emäntä aloitti mopokoulun maanantaina. Teoriat on jo kaikki käyty. Eka ajotunti sillä on ens viikolla. Autokoulun sedät olivat sanoneet, että tavotteena on saada kaikille kurssilaisille kortti juhannukseen mennessä. Eli jos sulla on jo B-kortti niin ei siinä kauaa mene.

Vihreät vuodet on mulla vielä menossa, B-kortinkin ajoin vasta 2004 syksyllä vaikka olen vuosimallia -75. A-korttia en ihan ehtinyt silloin syksyllä suorittaa, mutta heti kun mopotunnit alkoivat 2005 keväällä niin hoidin loppuun. Mopon ostin jo syksyllä 2004 jolla sitten vähän harjoitukseksi päristelin omalla reviirillä. Kesällä 2005 sitten kortti taskussa kaverin peesissä Saksa - Tanska - Ruotsi -kierros. Kyllä alottelijaa alkuun hirvitti koko ajatus, mutta Saksan maalaisteillä auringon paistaessa tiedosti virnistävänsä typerännäköisesti, mutta ei vaan voinu mitään, oli j*malauta aivan mahtavaa olla reissussa, omalla mopolla 8)

Muista kuitenkin, että mopolla ajaminen on autolla ajamista vaarallisempaa, mopo on mahdollisesti kallis ja aika epäkäytännöllinen ainakin perheelliselle. Mitään järkeä hommassa ei ole. Jos pieni harkinta-aika eikä em. seikat intoa hillitse niin sitten tautiin ei ole kuin yksi lääke 8)
Hinku.

Jep, ajokortti on, kuorkkikortti vieläpäjopa! Mikä mielenhäiriö sai ajamaan ceen, heittäkääpä villi arvaus kuinka monta kertaa kuorma-autoa oon ajanu!? Aivan oikein. :roll: No, vanhuus ja viisaus...
Hähä, Rampella omakohtainen kokemus :D (sitäpaitti minoon naenen, ja minä meen sinne kauppaan sitte sillä pärrällä :P )

Jotenki vaan niin houkuttelis semmonen joku ruma kakspuokkiraakki.. Sais kaataa sitä ihan rauhassa kuskin kanssa ja ilman, ei itkettäis hajonneet katteet.. myöhemmin sitte hommattava se matkaendr kummiski, on tää Suomi niin sulonen maa..
nipa

Viesti Kirjoittaja nipa »

Mitä pikemmin kouluun sen pikemmin sen kortin saa.
Tietenkin voit hommata sen montturaadonkin ja jäädä sitten skoudeille kiinni rekisteröimättömällä pyörällä kortittomana ajosta ja saada lykkäystä korttiin + tonni tai pari sakkoa ja pamputusta päälle.
Näin ainakin täällä eteläsuomessa minun nuoruudessani :wink:
liike on oleellista,suunta ei.
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Hinku. kirjoitti:(sitäpaitti minoon naenen, ja minä meen sinne kauppaan sitte sillä pärrällä :P )
No mä sitä kukkapenkkiä ajattelinkin... hehe ... käväs mielessä ihan jotain muuta. Hyvä että selkis :lol:

Mulla korttiluokat ABECE ja olen aiemmin työkseni isoa autoa ajanut useamman vuoden. Voin sanoa, että antaa perspektiiviä liikenteeseen...
Hinku.

Mjoo, kai se kortti on sitte ajettava ensteks.. nälkä kasvaa kumminki syödessä, "toooosi lyhyt matka ois kävästä sielläjatäälläjatuolla, ei siellä
koskaan oo poliiseja näkyny.."
Pitää alkaa soittelemaan kouluihin, toivottavasti työt saa sovitettua niin että
pääsee tunneille.

Ainiin, ja kiitos teille vinkkilöistä, mm. autokoulujen hintavertailusta! Kai minä
oisin kyselemäti sännänny ensimmäiseen vapaaseen pulpettiin, makso mitä makso! :D
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Lähe kouluun ja hommaa maastokelponen mopo niin pääset harjottelemaan kannonkiertoa jo ennen inssiäki.
kai sitä ns. takamettästä aina joku enskaslinga löytyy...?
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Re: Hetimulle.

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Hinku. kirjoitti:Piti sitten ottaa ja lähteä naapurin dominaattorin tarakalle, ja senhän tietää, kuinka siinä käy..
Nyt sitte kamala hinku, ja kynnet irtoaa aina kun pyörä surahtaa ohi.. Muttamutta: ei o korttia, ei pyörää, ja viimeks pyörän seläs ollu vuonna... öh, aika kauan sitten. :( Yllän justiinsa siihen ikäluokkaan, joiden kortilla ei motaria ajeta, vm.-72.
Olen tässä pähkinyt että miten hemmetissä olo helpottuisi? Menisikö kiltisti kouluun, ja hommaisi kortin (jota hommatessa kesä meni jo..), vai ostaisiko jostain sikahalvan montturaadon, jolla hakisi kadonnutta ajotaitoa susirajan korvessa (ja kun ei malttas olla 'nätisti' niin katkois kinttunsa..) vai odottaisko ens kevääseen ja ajais sitten sen kortin? (jooei odota.)
Vieläkö foorumilaiset muistaa vihreitä vuosiaan, kuinka te pääsitte pälkähästä?

Tänään naapuri lähti Hondalla Kuhmon korpeen viettämään kalastus/endurointi-laatuaikaa.
Minä jäin kitkemään kukkapenkkejä ja ajamaan ruohonleikkuria. :roll:

Samaa ikäluokkaa täälläkin,itse hommasin mopotimen ja sen jälken oli pakko jo mennä korttia ajaa :wink:
Nytt 4,jäs mopotin yhtä mones vuodes,ja nytt pikkasen uudempi vekotin ku eka.
tuli kokeiltua gixeria ja stuntticebaria siin välist mutt kyll tä enskailu voitti 10-3 about,eli täsä sitä taas ollaan,ja tyytyväinen olen 8)
HooPee

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Joo, eipä siinä kortissa varmaan 1.5kk:ta kauempaa mene, kunhan toimittaa kaikki paperit ja muistaa painostaa autokoulunopettajaa, että vanhemmat ensin :) Nyt kun on vielä kevään pahin ruuhkasuma hoidettu, niin varmaan saa hyvin noita ajotuntejakin. Itselläni meni sen 1.5kk maalis-toukokuuhun. 1500km ajettu ja ei paljoa hauskempaa housut-jalassa-hommaa kyllä ole :wink:
-HooPee-
Esa

Viesti Kirjoittaja Esa »

Itsellä meni 3 viikkoa ajella pyöräkortti tuossa pari vuotta sitten, hinta oli 360€... Hetken mielijohteesta soitin autokouluun ja kun kotiin pääsi töistä niin vene myyntiin (kaupaksi 15minuutissa), nettimotossa därrä pisti silmään ja seuraavana päivänä olin kurapyöräilijä :) Lääkärintarkastus piti hakea yksityiseltä kun oli mahdoton jono tk:ssa...

Onnea uudelle harrastukselle, varmasti voittaa kukkapenkit.
Vastaa Viestiin