Pistin sulle yksityisviestiä tosta valoraudasta, saattaisi kiinnostaaKai kirjoitti: ↑Ke Huhti 01, 2026 11:15 pm Laitoin tämän--> https://www.valostore.fi/fi/tuote/purel ... _slim_spot
Mielestäni hyvä hinta-laatusuhde ja näkee.
Olisi muuten myynnissä etuvalon alle cnc leikattu valorauta joka ei sopinut kaatumarautojen kanssa.
Kun kytket lisäpitkän niin orkkispitkä on - ohjattu ja releenä lisävalorele diodilla esim. --> https://www.ikh.fi/fi/kytkentarele-4-na ... -st050100d
Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Onkos kukaan onnistunut korkkaamaan kannentiivistettä CPkakkosesta? Itse en ole netissä ongelmaan törmännyt mutta taisin saada livenä kosketuksen aiheeseen, ja jopa oman käden kautta..
Viimeistelin venasäätöhuoltoa, täytin jäähdyttimen ja käyttelin tyhjäkäynnillä pyörän kuumaksi kunnes flekti tuli päälle ja annoin sen jäähdyttää noin 95C asti kunnes sammutin mopon ja kävin syömässä.
Kun tulin takasin niin huomasin selkeän öljyvuodon lohkon etureunasta. Pesin jäljet pois, käynnistin pyörän uudelleen ja tiirailin tarkemmin vuotoja. Katsoisin että vuotaa kannen ja lohkon välistä pakosarjan alapuolelta öljyä.
Onkohan voinut jäädä ilmatasku kanteen ja sen vuoksi käräyttänyt pahvin? Itse en ainakaan keksi muuta syytä vuodolle tuollaisesta kohtaa. Tein kyllä jäähiksen täytön korjausohjeen mukaan, mutta mutta.
*Kuvat meni käänteiseen järjestykseen, mutta kai niistä jotain selvää saa.
Viimeistelin venasäätöhuoltoa, täytin jäähdyttimen ja käyttelin tyhjäkäynnillä pyörän kuumaksi kunnes flekti tuli päälle ja annoin sen jäähdyttää noin 95C asti kunnes sammutin mopon ja kävin syömässä.
Kun tulin takasin niin huomasin selkeän öljyvuodon lohkon etureunasta. Pesin jäljet pois, käynnistin pyörän uudelleen ja tiirailin tarkemmin vuotoja. Katsoisin että vuotaa kannen ja lohkon välistä pakosarjan alapuolelta öljyä.
Onkohan voinut jäädä ilmatasku kanteen ja sen vuoksi käräyttänyt pahvin? Itse en ainakaan keksi muuta syytä vuodolle tuollaisesta kohtaa. Tein kyllä jäähiksen täytön korjausohjeen mukaan, mutta mutta.
*Kuvat meni käänteiseen järjestykseen, mutta kai niistä jotain selvää saa.
Itse itselleni vastaten: tulppien poteroista on vedenpoistoreikä lohkon etupuolelle joista öljyä tuli pihalle. Ja öljyä sinne tuli väärin asennetusta venakopantiivisteestä! Eli säikähdyksellä päästiin, nyt vaan odottelen uutta tiivistettä että pääsisi aloittamaan ajokauden.
Olikos porukka käyttäny mitä etukumeja teneressä, kun haetaan maksimaalista pitoa offroadiin, eli oikeesti järeä nappulaa. Ei mitään tarvetta kompromissille kun asfalttia vältetään kuin myrkkyä. Kestävyys ei ole maailman tärkein asiaa. Mulla ollut aina kevyitä mopoja, niin ei kokemusta 200kg mopon rengastuksesta.
Taakse mietin perinteistå Mitaksen C02:sta, se on kyllä ollu hyvä ja kestävä kumi
Taakse mietin perinteistå Mitaksen C02:sta, se on kyllä ollu hyvä ja kestävä kumi
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Talven aikana tuli vaihdettua ketjut ja rattaat. Nyt kauden alettu ABS valo palaa koko ajan. Voiko olla, että ABS sensori on rikki vai voiko johtua kun eturattaan kiristyksen yhteydessä purskahti takajarrunesteet pihalle. Vaihdoin takajarrunesteet ja ilmasin samalla.
Veikkaisin, ihan kokemuksesta, että liittyy sun talven askareisiin.Rujo kirjoitti: ↑La Huhti 11, 2026 4:22 pm Talven aikana tuli vaihdettua ketjut ja rattaat. Nyt kauden alettu ABS valo palaa koko ajan. Voiko olla, että ABS sensori on rikki vai voiko johtua kun eturattaan kiristyksen yhteydessä purskahti takajarrunesteet pihalle. Vaihdoin takajarrunesteet ja ilmasin samalla.
Ootko käynyt läpi absitunnistimien kiinnityksen ja onko ilmaraot ohjearvoissa?
Kiitos vinkistä. Täytyy tutkailla saako tuota tunnistimen etäisyyttä justeerattua.
Kävin mittaamassa ja näyttäisi olevan oikealla etäisyydellä. Onkohan mennyt rikki, saako mitattua, että onko toimiva vai onko se vaan uskottava ja uusi hankittava?
No harmi ettei löytynyt helpolla! Mites, onhan eturengas asennettu oikein päin? ABS-rinkula vasemmalla?
Varmista myös että ABS-rinkulat on suorat, niihin periaatteessa voi tulla vahinkoa asentaessa.
Itse en lähtisi sokkona roiskimaan osia kun et kai edes tiedä onko vika edessä vai takana. Saisitko pyörän OBD-lukijan päähän jossain?
OBD:llä mitä katsoin, niin näytti P1500 ja manuaali kertoi johtuvan takarenkaan sensorista, vapaan tunnistimesta tai kytkimen tunnistimesta. Koska N syttyy vapaalla ja kytkin tuntuu pelittävän, niin arvelen johtuvan tuosta sensorista. Täytyy vielä liittimiä renklata. Takarenkaalta en ole ABS-rinkulaa irroitellut, mutta täytyy katsoa vielä ettei ole muuten vinoutunut.JPkl kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2026 7:23 am
No harmi ettei löytynyt helpolla! Mites, onhan eturengas asennettu oikein päin? ABS-rinkula vasemmalla?Kaukaa haettua kun tarkistit ne ilmaraot jo, mutta tulipa mieleen.
Varmista myös että ABS-rinkulat on suorat, niihin periaatteessa voi tulla vahinkoa asentaessa.
Itse en lähtisi sokkona roiskimaan osia kun et kai edes tiedä onko vika edessä vai takana. Saisitko pyörän OBD-lukijan päähän jossain?
Yamaha Ténéré 700
Kytkimen tunnistin ilmeisesti tarkoittaa sitä tunnistinta, joka tunnistaa kytkimen painamisen? Sen toiminnan pystynee helpoiten testaamaan siten, että koittaa startata vaihde päällä ilman että kytkin on pohjassa ja sitten koittaa startata edelleen vaihde päällä, mutta kytkin pohjassa. Jos ei anna startata vaihde päällä ilman kytkintä, mutta antaa startata kytkin pohjassa, niin silloin tuo tunnistin toiminee. Itse kytkinhän on mekaaninen, joten se toimii kyllä vaikka tuo tunnistin ei toimisikaan. En ihan päässyt varmuuteen tuosta yllä olevasta viestistä, että oliko todettu tunnistimen toiminta vai itse kytkimen toiminta.
Edit: Mutta tokihan se taka abs anturi on todennäköinen syyllinen, kun siellä suunnalla on talven mittaan askarreltu. Onko anturi voinut saada esimerkiksi jarrunestekylvyn ja vaurioitua siinä yhteydessä?
Edit: Mutta tokihan se taka abs anturi on todennäköinen syyllinen, kun siellä suunnalla on talven mittaan askarreltu. Onko anturi voinut saada esimerkiksi jarrunestekylvyn ja vaurioitua siinä yhteydessä?
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Menipä ketjurataspaketin vaihto ihan nappiin. Off-The-Roadin toimittamassa paketissa toinen eturatas oli väärään pyörään ja toinen väärän kokoinen. Näiden vaihto sujui ongelmitta, aikaa vain meni viikko. Se ei kuitenkaan haitannut. Takaratasta asentaessa kaksi muttereista pyörähti tyhjää, eivätkä sitten halunneet liikkua eteen- tai taaksepäin. Paketti kainaloon ja mestarimekaanikko Tmi Sirniön ovea koputtelemaan. Yllätys oli suuri kun pinnapultit löytyivät Yamahan varaosaluettelosta. Pistin samalla kaikki mutterit uusiksi. Herra Sirniö mainitsi että huoltomanuaalin pulteilla ilmoittama momentti (80 Nm) on turhan paljon, 50 Nm riittää hänen mielestään .
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Kyllä taisi vähän saada jarrunestettä, kun laittelin eturatasta kiinni ja jarrunesteet purskahtivat pihalle. Kiitos kommenteista
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Kannattaa kurkata tuolta rengasosiosta "Vaihtoehtoja Unicrossille etukumiksi" -ketju. Minun kokeilemista Michelin Starcross 6 Hard voisi olla hyvä 690:iä painavampaan pyörään ja Mitas C-17 oli kanssa hyvä 690:ssä ja sen seuraaja on Enduro Trail Rally MH. Saa kovemmalla (super) ja pehmeämmällä seoksella (superlight). Metzeler MC360 Mid Hardista olen kuullut myös kehuja painavammassa pyörässä, mutta sitä en ole vielä kokeillut 690:ssä.pmw kirjoitti: ↑Pe Huhti 10, 2026 11:56 pm Olikos porukka käyttäny mitä etukumeja teneressä, kun haetaan maksimaalista pitoa offroadiin, eli oikeesti järeä nappulaa. Ei mitään tarvetta kompromissille kun asfalttia vältetään kuin myrkkyä. Kestävyys ei ole maailman tärkein asiaa. Mulla ollut aina kevyitä mopoja, niin ei kokemusta 200kg mopon rengastuksesta.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
X-Grip Hulky Boysta olen tykännyt ison mopon etupäässä. Iso ilmatila tuo oman lisänsä joustoon ja pito enskamaastoissa erinomainen. Hiekkaradoille joku krossikumi olisi parempi mutta Sisut sun muut olen Hulkyllä ajanut vallan tyytyväisenä. Kestävyyskin mielestäni nappulaksi aika hyvä, ei hukkaa reunanappuloita niinkuin jotkut, hiljaa vaan kuluu napit matalaksi.
Kannattaa kokeilla Michelin Trackeriä parina eteen ja taakse. On hyvät!
pmw kirjoitti: ↑Pe Huhti 10, 2026 11:56 pm Olikos porukka käyttäny mitä etukumeja teneressä, kun haetaan maksimaalista pitoa offroadiin, eli oikeesti järeä nappulaa. Ei mitään tarvetta kompromissille kun asfalttia vältetään kuin myrkkyä. Kestävyys ei ole maailman tärkein asiaa. Mulla ollut aina kevyitä mopoja, niin ei kokemusta 200kg mopon rengastuksesta.