Magellan eXplorist XL halvimmalla?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

eari

Magellan eXplorist XL halvimmalla?

Viesti Kirjoittaja eari »

Moi

Olen hankkimassa gps:ssää. Explorist XL:n olen ajatellut hankkia. Siinä on niin muikean kokoinen näyttö... Olisikin nyt tiedustellut, että mistäpäin saisi sellaisen halvimmalla ja vieläpä kohtuullisella toimitusajalla. Varusteena tulisi olla yksi TOPO-kartta (Oulun lääni), 12V johto ja teline pyörään.

www.lohenette.fi myy pakettia 698euroon. Ei postituskuluja ja voi maksaa VISA:lla. Toimitusajaksi lupasivat muutaman päivän.

Jos jollain on tiedossa kyseinen paketti halvemmalla, niin vihjeitä otetaan vastaan.
karmolis
Pyörä: Vespa

Re: Magellan eXplorist XL halvimmalla?

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Itse huomasin etten tuota topo-karttaa ole tarvinnut ollenkaan mopoillessa, vaan sillä S&D:llä oon pärjännyt vallan mainiosti. Tosin minä ajelenkin merkittyjä teitä pitkin (ml. metsäautotiet jne)

Jos poluille on tarve päästä niin sitten tuo topon hankkiminen on ihan tarpeen. Onhan sen olemassaolosta ollut jonkinlaista hyötyä kun on koirien kanssa metsässä lenkkeillyt. Mutta vauhdissa polkujen seurailu gps:n näytöltä on kans sellanen homma että harvalla riittää keskittymiskyky.
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Itse olen hieman samaa mieltä ettei tuota Topoa tarvitse mopoillessa, ainakaan mustavalkoisilla näytöillä varustelluissa Meridian sarjan laitteissa tai pienellä näytöllä olevissa eXplorist sarjan laitteissa.

MUTTA kun olen tuota XL:n näyttöä kaverilla kateellisena katsellut, niin se on sen verran iso, selkeä ja kirkas, että siinä Topo voisi mopoillessakin toimia. Suositteln kuitenkin ensin liikeessä vierailua, jotta voi oikeasti katsoa miltä Topo tuon XL:n näytöllä näyttää.

Terveisin
Mika TA-91
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kotimaisissa ostoksissa voi saada mukavasti mukaan noita karttoja mutta
taitaa hinta taitaa jäädä silti edullisemmaksi ku tilaa jenkeistä ja ostaa
kartat erikseen. On niin isot erot hinnoissa, katso esim tigergps
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

explorist XL maksaa www.ebay.de:ssä 325€ postikuluineen.
eari

Tigesgps:ssä näyttäis olevan vastaava paketti ilman topoa 353.35dollaria. Valuuttamuuntimen mukaan se tekis 262,53euroa.

Miten tilaaminen tuolta käytännössä onnistuu? Tullit ja alvit ilmeisesti vielä hintaan lisätään. Saako ton gps:n ohjelmoitua helposti suomenkieliseksi?
More57
Pyörä: Adv 950, NX650

Reitittävä tiekartasto

Viesti Kirjoittaja More57 »

eXL myös hankinnassa ja olen tässä pähkäillyt kanssa karttojen kanssa. Erit. topo karttoihin ja merikortteihin saa menemään omaisuuden.

Tietääkö kukaan millainen tuo Genimapin aineistoon perustuva SD-kortilla oleva reitittävä Suomen tiekartasto Magellaneihin on :?:

Näyttäisi olevan yksityiskohtaisempi kuin S&D (sis. muunmuassa laivaväylät, pellot, nopeuskamerat). Vai onko oikeasti :?:

kts. esim. http://www.rxtx-tuote.fi

Pidän eksymisestä - löytyy uusia paikkoja - enkä anna gps:n haitata sitä.

t. Jore
Antti J
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Antti J »

Explorist XL myös täällä -> http://gps.fi/index.php?page=huipputarjous ,taitaa olla saman hintanen tuolla rxtx:llä

Tuon reitittävän karttaohjelman käyttökokemukset kiinnostaisi minuakin.
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Tuossa XL:ssä löytyy suomen kieli ihan kaikista, myös noista jenkki malleista. Itse tilasin tuolta Tigerista viime kesänä XL:n.
eari kirjoitti:Tigesgps:ssä näyttäis olevan vastaava paketti ilman topoa 353.35dollaria. Valuuttamuuntimen mukaan se tekis 262,53euroa.

Miten tilaaminen tuolta käytännössä onnistuu? Tullit ja alvit ilmeisesti vielä hintaan lisätään. Saako ton gps:n ohjelmoitua helposti suomenkieliseksi?
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Suomessa tuohon hintaan tulee yxi topo, kuudesta, jotka kattavat koko suomen. Esimerkiksi no 4 on oulunlääni ja pikkasen vielä laajennettuna. Siinä on myös vesistöjen syvyyskäyrät sekä väylät ko-alueelle. Toki tuolla Destin Fin kartalla olen pärjännyt , sillä onhan siinä samat tiedot kuin gt kartassakin. Topo on hyvä sukellusmatkailussa, itse olen sitä käyttänyt mönkijäretkillä, ja näyttö riittää hyvin jopa ajonaikana tapahtuvaan seurantaan. Kempeleestä, Ojan Raudasta voisi joku saada hyvän tarjouksen esittelykoneesta, joka on ollut Jäälin ATV- Parkin kehitystyössä käytössä, kuukauden päivät... :wink:
fossiili

Viesti Kirjoittaja fossiili »

Elfalla 480 eur.
Itse ostin sieltä ja lisäksi 1 ja 3 topokartat muistaakseni Karttakeskuksesta.
Reitittävän kartan hommasin pari viikkoa sitten ja kokemusta vain kerrasta jossa näytti toimivan ihan hyvin (eli osasi kotiin).
AM
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja AM »

Onko tuo reitittävä kartta GT-kartta tasoinen vai jotain muuta.
fossiili

Viesti Kirjoittaja fossiili »

AM kirjoitti:Onko tuo reitittävä kartta GT-kartta tasoinen vai jotain muuta.
Tuntuu siinä olevan kaikki väylät muttei se topokartan tasoon yllä.
Soraväyliä ei kumpikaan osaa erotella niin kuin GT, harmi.
eari

fossiili kirjoitti:Elfalla 480 eur.
Kävin kyselemässä hintaa, 480euroa tosiaankin mutta alv 0%...

Kiitos vain vinkeistä, otin "riskin" ja tilasin tigergps:stä eXplorist XL, 12v virtajohdon ja telineen pyörään. Yhteensä jenkkilän päässä toimituskuluineen 303.93euroa. Tullit ja alvit päälle, niin hintaa kertyy 382.96euroa laskujeni mukaan. Muunsin hinnat dollareista euroihin netistä löytyvällä valuuttalaskurilla. Tullimaksuksi laitoin 4% ja alviksi 22%.

Toimitus tapahtuu UPS:n kautta ja netin mukaan kolmessa päivässä. Saapa nähdä.. Ilmeisesti paketti tulee kotiin asti. Voisiko joku tuolta tilannut hieman opastaa tullien ja alvien maksun suhteen? Täytyykö mun käydä tekemässä jokin ilmoitus tullissa vai tuleeko lasku automaattisesti kotiin?

Noi jenkkilän gepsit ovat siis ilmeisesti USA:n kartoilla, joten otan mielelläni vastaan neuvoja euroopan kartta-aineiston lataamisen kanssa.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kun tilasin hotcams nokat jenkeistä niin kamat pysähtyivät Tornion tulliin. Sain ne sieltä veks kun olin maksanut tullit ja alvit. Toinen keino on antaa huolitsijan maksaa maksut ja maksaa ne sitten heille, palvelumaksuineen tietenkin.
Vastaa Viestiin