Suzuki XF 650 Freewind
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Suzuki XF 650 Freewind
Eli tollainen pyörä valikoitui ekaksi pyöräksi, kortin saamisen jälkeen viime kesänä. Kysymys kuuluukin, että taitaa olla aika harvinainen laite, kun ei ainakaan juttua hirveästi löydy.
On ilmeisesti DR 650:n seuraaja, pienillä muutoksilla= tuplakaasarit ja kansi erinlainen.
Oliko aivan hukka hankinta?, vai onko muilla kokemusta. Muutama tuhat km. takana ja tuntuu ihan mukavalta kamppeelta ajella ja toiminutkin moitteettomasti.
On ilmeisesti DR 650:n seuraaja, pienillä muutoksilla= tuplakaasarit ja kansi erinlainen.
Oliko aivan hukka hankinta?, vai onko muilla kokemusta. Muutama tuhat km. takana ja tuntuu ihan mukavalta kamppeelta ajella ja toiminutkin moitteettomasti.
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Perheeseemme kuuluu kyseinen laite. Mainio laite kaiken kaikkiaan ja ajelen sillä itsekin - pääasiassa vaimo sillä ajelee. Mukavan pieni ja kevyt laite, mutta maavara hiukan pieni. Ei se DR:n seuraaja ole vaan oikeastaan kilpailija Bemarin Fundurolle, jonka sitten päihittää mennen tullen. Pitäisi tehdä ne piristyksen perustoimet, kunhan jaksaa ne jostain täältä kahlata. Niillä saa ainakin alarekisteriin puhtia lisää.
Pomminvarma laite.
Pomminvarma laite.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Joo ei varmasti mikään paras laite märille metsäpoluille maavaran puolesta. Mutta eipä tuota sellaisissa paikoissa ole tarkoituskaan rymytä, jos ei vahingossa sitten eksy. Riittää kun pääsee sorateitä menemään ja välillä uskaltaa asfaltillakin käydä.Å kirjoitti: Pitäisi tehdä ne piristyksen perustoimet, kunhan jaksaa ne jostain täältä kahlata. Niillä saa ainakin alarekisteriin puhtia lisää.
Pomminvarma laite.
Jos löydät nuo lääkkeet tuohon piristykseen, niin laita tänne esille, itseäkin kiinnostaisi.
Putken jo tuohon uuden hommasin, kun vaikutti sen verran ahtaalta se alkuperäinen.
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Vaimo bongasi itselleen sopivan oloisen pyörän. Onko noissa jotain paikkoja mitä kannataisi tsekkailla erityisesti ennen ostopäätöstä?
http://www.nettimoto.com/suzuki/xf/1592421
Onko joku käynyt tutustumassa mahdollisesti k o laitteeseen?
http://www.nettimoto.com/suzuki/xf/1592421
Onko joku käynyt tutustumassa mahdollisesti k o laitteeseen?
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Tekniikka on sama kuin 650 DR:ssä pl. kaasarit.
mm. tuolla jotain juttuu. http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... f=2&t=6309
On kyllä helppo pyörä aloitella motoristin uraa.
Tuoho löytyis ainakin owners manual, korjausoppaast en menis vannomaan.
mm. tuolla jotain juttuu. http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... f=2&t=6309
On kyllä helppo pyörä aloitella motoristin uraa.
Tuoho löytyis ainakin owners manual, korjausoppaast en menis vannomaan.
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Vanha ketju, mutta tästä on hyvä jatkaa.
Menin hankkimaan tuommoisen ja tässä ilman nastarenkaita ollessa on aikaa miettiä mikä tuossa kaipaa parantamista
Jousitus on mun ruholle liian pehmeä, keulaan riittää uudet jouset ja ehkä cartridge emulatorit. Mutta mites toi takapamppu? Jousia on mitoilla saatavana, mutta mietin kannattaisiko toi vaihtaa suorilta uuteen (sopivaan käytettyyn) vai selvittää oisko se mahdollista jopa huoltaa halvalla. Mieli tekisi huoltaa ite, mutta tästä ei vielä kokemusta.
Mitä muuta tuolle kannattaa tehdä? Öljypumpun ratas on ilmeisesti muovia ja ei tietoa onko alkuperäinen 27 vuotta vanha. Hesslerillä oli jotain vinkkejä piristykseen ja aika hyvän näköisen (ja kevyemmän) tuosta saa aika pienellä vaivalla...
Menin hankkimaan tuommoisen ja tässä ilman nastarenkaita ollessa on aikaa miettiä mikä tuossa kaipaa parantamista
Jousitus on mun ruholle liian pehmeä, keulaan riittää uudet jouset ja ehkä cartridge emulatorit. Mutta mites toi takapamppu? Jousia on mitoilla saatavana, mutta mietin kannattaisiko toi vaihtaa suorilta uuteen (sopivaan käytettyyn) vai selvittää oisko se mahdollista jopa huoltaa halvalla. Mieli tekisi huoltaa ite, mutta tästä ei vielä kokemusta.
Mitä muuta tuolle kannattaa tehdä? Öljypumpun ratas on ilmeisesti muovia ja ei tietoa onko alkuperäinen 27 vuotta vanha. Hesslerillä oli jotain vinkkejä piristykseen ja aika hyvän näköisen (ja kevyemmän) tuosta saa aika pienellä vaivalla...
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Olipa sattumaa että satuin pitkästä aikaa foorumille. Mulla olisi tarjota sulle kohtuullinen keulapäivitys saman ikäisestä DR650SE:sitä. Täys paketti juuri käytöstä purettuna jäykemmillä jousilla ja Plex valveilla. Muutakin tuon aikakauden Suzukin osaa löytyy. Pistä yvtä jos kiinnostus heräsi.
Siinä vielä kuva omastani vuosien takaa, missähän se nykyään menee?
Siinä vielä kuva omastani vuosien takaa, missähän se nykyään menee?
Pallisti kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 1:42 am Vanha ketju, mutta tästä on hyvä jatkaa.
Menin hankkimaan tuommoisen ja tässä ilman nastarenkaita ollessa on aikaa miettiä mikä tuossa kaipaa parantamista
Jousitus on mun ruholle liian pehmeä, keulaan riittää uudet jouset ja ehkä cartridge emulatorit. Mutta mites toi takapamppu? Jousia on mitoilla saatavana, mutta mietin kannattaisiko toi vaihtaa suorilta uuteen (sopivaan käytettyyn) vai selvittää oisko se mahdollista jopa huoltaa halvalla. Mieli tekisi huoltaa ite, mutta tästä ei vielä kokemusta.
Mitä muuta tuolle kannattaa tehdä? Öljypumpun ratas on ilmeisesti muovia ja ei tietoa onko alkuperäinen 27 vuotta vanha. Hesslerillä oli jotain vinkkejä piristykseen ja aika hyvän näköisen (ja kevyemmän) tuosta saa aika pienellä vaivalla...
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Hyvältähän toi näyttää vakiokatteillakin. DR:n keula taitaa nostaa sen verran, että menis takapääkin ihan uusiksi, joten siihen ei taida ainakaan vielä uskaltaa lähteä. Katotaan jos toi osoittautuu pitopeliksi niin voi harkita sijoittaa moiseen, mutta toistaiseksi budjetti saa pysyä pienenä; suunnitelmissa olevat V-stromin jouset + YSS fork valvet näyttäisi olevan maksimissaan 130 euron investointi. Takaiskaria ei oo vielä alle 200 euron löytynyt ja se on ehdottomasti liikaa.ÄmÄs kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 2:32 pm Olipa sattumaa että satuin pitkästä aikaa foorumille. Mulla olisi tarjota sulle kohtuullinen keulapäivitys saman ikäisestä DR650SE:sitä. Täys paketti juuri käytöstä purettuna jäykemmillä jousilla ja Plex valveilla. Muutakin tuon aikakauden Suzukin osaa löytyy. Pistä yvtä jos kiinnostus heräsi.
Siinä vielä kuva omastani vuosien takaa, missähän se nykyään menee?
EDIT: DL650 etujouset ja DL1000 takaiskari tilattu yhteensä reilusti alle 200 euron. Jännä nähä miten toimii, takanen on 5 mm orkkista pidempi joka taitaa jo pari senttiä korottaa.
Viimeksi muokannut Pallisti, Ti Maalis 12, 2024 1:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Tuossa kuvassa on DR800 keula joka on sovitettu Freewindin alaputkiin, paras muutos hintaansa nähden mitä tuohon pyörään tein. Taisi kustantaa reilun satasen. 21" vannekkin auttaa paljon jos tykkää ajella tiestön ulkopuolella.
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Jep, 19" on sovelias kompromissi. Käytitkö perässä Freewindin linkustoa ja pidempää iskaria vai vaatiko enemmän sumplimista?
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Mulla oli vain palikka iskarin yläpäässä joka nosti hiukan perää. En ehtinyt sen enempää sitä rakentamaan kun löysin sopivamman DRn.
- Sotanorsu666
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: Tulossa: Xxxxxxxx Xxxxxx xxx
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Onnea uudelle laitteelle. Voi kotarin jälkeen tuntua vähän tukkoiselta mitä nyt itse ajanut tuollaisella ja dr:llä myös. Hyviä kestäviä pyöriä kuitenkin ja ei noiden arvo enää laske, kun ovat tuossa iässä. Saa varmasti omat takaisin, jos/kun myy joskus pois.Pallisti kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 1:42 am Vanha ketju, mutta tästä on hyvä jatkaa.
Menin hankkimaan tuommoisen ja tässä ilman nastarenkaita ollessa on aikaa miettiä mikä tuossa kaipaa parantamista
Jousitus on mun ruholle liian pehmeä, keulaan riittää uudet jouset ja ehkä cartridge emulatorit. Mutta mites toi takapamppu? Jousia on mitoilla saatavana, mutta mietin kannattaisiko toi vaihtaa suorilta uuteen (sopivaan käytettyyn) vai selvittää oisko se mahdollista jopa huoltaa halvalla. Mieli tekisi huoltaa ite, mutta tästä ei vielä kokemusta.
Mitä muuta tuolle kannattaa tehdä? Öljypumpun ratas on ilmeisesti muovia ja ei tietoa onko alkuperäinen 27 vuotta vanha. Hesslerillä oli jotain vinkkejä piristykseen ja aika hyvän näköisen (ja kevyemmän) tuosta saa aika pienellä vaivalla...
Re: Suzuki XF 650 Freewind
Tattis, ja ihan varmasti tuntuu tukkoiseltaSotanorsu666 kirjoitti: ↑Ti Maalis 12, 2024 6:58 am
Onnea uudelle laitteelle. Voi kotarin jälkeen tuntua vähän tukkoiselta mitä nyt itse ajanut tuollaisella ja dr:llä myös. Hyviä kestäviä pyöriä kuitenkin ja ei noiden arvo enää laske, kun ovat tuossa iässä. Saa varmasti omat takaisin, jos/kun myy joskus pois.
690:n alustaa ja jarrujakaan tuohon ei ihan helpolla saa, mutta painossa ei jäädä kauhean kauas. Noiden mainitsemiesi hyvien puolien lisäksi ei myöskään haittaa vaikka kippaa, moottorin poskia yms. on hyvin saatavilla purkuosina.