Husqvarna Terra 650
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Husqvarna Terra 650
Kiitos Happi,
Tilasin tuolta tuon takalokarin ja samalla öljy ja ilma suodattimet.
Kiitos tarjouksesta, liimasin nykyisen, menee siihen asti että uusi tulee.
Takalokari ei osunut mihinkään vaan meni poikki ajossa kun irrotin SM-Motech sivulaukkuraudat, siinä takalokariin jää painava rauta se katkaisi lokarin tärinästä. Eli oppi on, että laukkurautoja ei kannata irrottaa (vaikka on pikakiinnityksellä) kun takalokari ei kestä ilman tukea.
https://sw-motech.com/en/bike/HUSQVARNA ... 022771.htm
Markku
Tilasin tuolta tuon takalokarin ja samalla öljy ja ilma suodattimet.
Kiitos tarjouksesta, liimasin nykyisen, menee siihen asti että uusi tulee.
Takalokari ei osunut mihinkään vaan meni poikki ajossa kun irrotin SM-Motech sivulaukkuraudat, siinä takalokariin jää painava rauta se katkaisi lokarin tärinästä. Eli oppi on, että laukkurautoja ei kannata irrottaa (vaikka on pikakiinnityksellä) kun takalokari ei kestä ilman tukea.
https://sw-motech.com/en/bike/HUSQVARNA ... 022771.htm
Markku
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Husqvarna Terra 650
Noista samoista telineistä kokemusta eri pyörässä, mutta kokoonpano sama.mkarjala kirjoitti: Takalokari ei osunut mihinkään vaan meni poikki ajossa kun irrotin SM-Motech sivulaukkuraudat, siinä takalokariin jää painava rauta se katkaisi lokarin tärinästä. Eli oppi on, että laukkurautoja ei kannata irrottaa (vaikka on pikakiinnityksellä) kun takalokari ei kestä ilman tukea.
https://sw-motech.com/en/bike/HUSQVARNA ... 022771.htm Markku
Eli kannattaa tuo takaa kiertävä rautaa tukea muutenkin, koska kovassa röykytyksessä pikakiinnikkeet antavat hiukan myöten (etenkin kun kuormaa päällä) ja itselläni repäisi koko takalokarin irti (joo, Happi sanoo ettei niin kovaa sellaiseen monttuun kukaan järkevä aja ja sen on ihan totta siinä meni myös vanteet hieman ruttuun...)
Mika TA-91
Re: Husqvarna Terra 650
Perjantaina on Terran haku edelliseltä omistajalta Pääsee taas pitkästä aikaa kiertemään metsäpolkuja!
Onko kellään jäänyt jemmaan ylimääräisiä laukkurautoja? Vaikuttavat olevan netistä myyty kaikki loppuun... Jos ei löydy, niin pitänee turvautua diy-rautoihin pehmeitä laukkuja tukemaan.
Onko kellään jäänyt jemmaan ylimääräisiä laukkurautoja? Vaikuttavat olevan netistä myyty kaikki loppuun... Jos ei löydy, niin pitänee turvautua diy-rautoihin pehmeitä laukkuja tukemaan.
Husqvarna Terra 650
Lisävaloja asennellessa onnistuin sössimään jotain ja ajoneston anturikehän johto irtosi virtalukosta. Pieni kylmä hiki iski, kun mittaristoon tuli EWS.
Muutaman soittelun jälkeen MP-Pitstopilta löytyi elintenluovuttajaksi joku 600cc Hondan HISS-anturikehä (40€). Siitä rälläkällä piirilevy katki ja kolvilla pinnit suoraan kiinni Hussen johtoon.
Uuden avaimen kävin teettämässä suutarilla. Sopiva aihio löytyi Piaggion avaimesta. 14€/kpl
Tämän jälkeen laitoin vanhan avaimen pakettiin ja sirun anturikehän kanssa maskin sisään. Nyt ajoneston varmistus tulee maskin sisällä olevasta kehästä ja sirusta, mutta virtalukko ohjauslukkoinen toimii ilman sirullista avainta. Näin pääsin eroon siitäkin, että mulla ei ollut vara-avainta olemassa.
Laitan lisäkuvia jos onnistun (tapatalk).
Ps. liekö linkattu tänne aiemminkin, mutta täältä löytyy paljon hyviä ohjeita Husqvarnan ongelmiin:
https://www.austouring.com/index.php?th ... umpa.6718/
Muutaman soittelun jälkeen MP-Pitstopilta löytyi elintenluovuttajaksi joku 600cc Hondan HISS-anturikehä (40€). Siitä rälläkällä piirilevy katki ja kolvilla pinnit suoraan kiinni Hussen johtoon.
Uuden avaimen kävin teettämässä suutarilla. Sopiva aihio löytyi Piaggion avaimesta. 14€/kpl
Tämän jälkeen laitoin vanhan avaimen pakettiin ja sirun anturikehän kanssa maskin sisään. Nyt ajoneston varmistus tulee maskin sisällä olevasta kehästä ja sirusta, mutta virtalukko ohjauslukkoinen toimii ilman sirullista avainta. Näin pääsin eroon siitäkin, että mulla ei ollut vara-avainta olemassa.
Laitan lisäkuvia jos onnistun (tapatalk).
Ps. liekö linkattu tänne aiemminkin, mutta täältä löytyy paljon hyviä ohjeita Husqvarnan ongelmiin:
https://www.austouring.com/index.php?th ... umpa.6718/
Re: Husqvarna Terra 650
Itse rikoin kanssa tuon johdon, mutta kaveri oli käynyt ostamassa KTM Adventureen uuden lukon ja jäänyt sitten ylimääräiseksi tuo muovirinkula. Antoi minulle ja Hussella matka jatkui. Tuön rikkoutuneen voi myös tinata kuntoon jos kolvi ja mattoveitsi pysyy kädessä.AceFin kirjoitti: ↑Ma Syys 18, 2023 4:42 pm Lisävaloja asennellessa onnistuin sössimään jotain ja ajoneston anturikehän johto irtosi virtalukosta. Pieni kylmä hiki iski, kun mittaristoon tuli EWS.
Muutaman soittelun jälkeen MP-Pitstopilta löytyi elintenluovuttajaksi joku 600cc Hondan HISS-anturikehä (40€). Siitä rälläkällä piirilevy katki ja kolvilla pinnit suoraan kiinni Hussen johtoon.
Uuden avaimen kävin teettämässä suutarilla. Sopiva aihio löytyi Piaggion avaimesta. 14€/kpl
Tämän jälkeen laitoin vanhan avaimen pakettiin ja sirun anturikehän kanssa maskin sisään. Nyt ajoneston varmistus tulee maskin sisällä olevasta kehästä ja sirusta, mutta virtalukko ohjauslukkoinen toimii ilman sirullista avainta. Näin pääsin eroon siitäkin, että mulla ei ollut vara-avainta olemassa.
Re: Husqvarna Terra 650
Hyvä sentään, että anturikehä ei ole mikään spesiaali! Tämä ajoneston ohitus mulla oli jo suunnitelmissa talvea varten muutenkin, mutta onpahan valmiiksi tehty nyt. Ei jätä sitten tien päälle myöhemmin - nyt jätti omaan talliin
Re: Husqvarna Terra 650
Ajatuksena olis talvella tehdä keulaan huolto, ja samalla saada siihen lisää jäykkyyttä. Tällä hetkellä hussen keula on omalle +100kg painolle liian löysä ja tuppaa pohjaamaan jos ottaa vauhtia metsätiellä. Myös takaiskari kaipais päivitystä, mutta se taitaa olla vaikeampi rasti.
Onko täällä ketään joka olis säätänyt noita iskareita jollain tavalla? Ite olen kyllä monet stefat vaihtanut ja keulat huoltanut, mutta ikinä en ole varsinaisesti mitään säätänyt kuin korkeintaan eri viskositeetin öljyillä. Onko tuohon jotain hyvää tietopankkia miten perehtyä aiheeseen?
Mielessä on pyörinyt myös koko keulan vaihto, kun pitää ohjauslaakerikin laittaa. Menisköhän esim joku vanhempi kotarin keula husseen, jos vaihtais emäputken ja yläkolmiot Harmillisesti Husqvarnassa on 46mm keula, kun monissa enskoissa/croisseissa on 48mm keulat.
Onko täällä ketään joka olis säätänyt noita iskareita jollain tavalla? Ite olen kyllä monet stefat vaihtanut ja keulat huoltanut, mutta ikinä en ole varsinaisesti mitään säätänyt kuin korkeintaan eri viskositeetin öljyillä. Onko tuohon jotain hyvää tietopankkia miten perehtyä aiheeseen?
Mielessä on pyörinyt myös koko keulan vaihto, kun pitää ohjauslaakerikin laittaa. Menisköhän esim joku vanhempi kotarin keula husseen, jos vaihtais emäputken ja yläkolmiot Harmillisesti Husqvarnassa on 46mm keula, kun monissa enskoissa/croisseissa on 48mm keulat.