KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onnistuuko 2021=> Euro5:een karttojen modaus Powercommanderilla? Kun kyselin vastaavaa taannoin 2019 Euro4:een, niin ensisijaisesti tarjottiin Powercommanderia ja penkitystä, sillä sen säätäminen penkissä on kuulemma helpompaa ja nopeampaa kuin oman ecun. Hintaa tulee tosin vähän lisää itse laitteesta.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ootko Gatemaniasta kysynyt? Ainakin noita uudempia LC8:ja säätävät omaan ECU:nJMS kirjoitti: ↑Ti Elo 30, 2022 8:47 pmTurhat rajoitukset olisi kiva saada pois ja a/f-suhde kohdalleen koko kierrosalueelle. Säätö vastaamaan pyörän muihin muutoksiin.Ariel kirjoitti:Ihan pakko 2021 pyörän omistajana kysyä et miksi pitäis päästä ECU:a ropaamaan?Onkos kenellekään vielä kokemuksia Euro5 pyörän oman ECUn optimoinnista?
Erikoista ettei kukaan olisi vielä tuota operaatioita tehnyt. Viime vuonna en onnistunut löytämään suomesta ketään, joka olisi tuohon pystynyt. ECU olis pitänyt lähettää keskieurooppaan modaukseen.
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
https://gatemania.fi/
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kyllä mä muistelisin Gatemaniaankin soittaneeni. Sivujen mukaan ei ainakaan noilla niiden softilla pääse tuohon kiinni.
PCn näen ylimääräisenä vikaantuvana osana joka vain huijaa ECUa. Mieluummin suoraan säätö ECUun. 2020 asti onnistuu useammassa paikkaa. EURO5 on se haaste.
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
PCn näen ylimääräisenä vikaantuvana osana joka vain huijaa ECUa. Mieluummin suoraan säätö ECUun. 2020 asti onnistuu useammassa paikkaa. EURO5 on se haaste.
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jani M kirjoitti: ↑Ti Elo 30, 2022 9:06 pm Onnistuuko 2021=> Euro5:een karttojen modaus Powercommanderilla? Kun kyselin vastaavaa taannoin 2019 Euro4:een, niin ensisijaisesti tarjottiin Powercommanderia ja penkitystä, sillä sen säätäminen penkissä on kuulemma helpompaa ja nopeampaa kuin oman ecun. Hintaa tulee tosin vähän lisää itse laitteesta.
Ei onnistu
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Suunnitteilla 20 tkm huolto 2019-malliseen, mitäs manuskan huoltokohteiden lisäksi ois syytä tsekata?
Mites SAS-järjestelmän tai muiden vastaavien poisto, onko suositeltavaa vai nollahyöty?
Etupamppuihin oli ainakin ajatus vaihtaa 2,5W öljyt, linkun laakerit tsekkailla ja takaiskariin voisi laitella sen helpomman esijännityksen säädön. Takaiskarin huollattaminenkaan ei varmasti tekis pahaa, mutta moottoripyörän iskarihuolto tuntuu jostain syystä olevan sikahintaista kun vertaa vaikkapa kelkkojen iskunvaimentimiin.
Mites SAS-järjestelmän tai muiden vastaavien poisto, onko suositeltavaa vai nollahyöty?
Etupamppuihin oli ainakin ajatus vaihtaa 2,5W öljyt, linkun laakerit tsekkailla ja takaiskariin voisi laitella sen helpomman esijännityksen säädön. Takaiskarin huollattaminenkaan ei varmasti tekis pahaa, mutta moottoripyörän iskarihuolto tuntuu jostain syystä olevan sikahintaista kun vertaa vaikkapa kelkkojen iskunvaimentimiin.
Viimeksi muokannut Pallisti, Ke Loka 05, 2022 12:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ootsä kysyny Motopalvelusta jos viet irroitetut iskarit sinne?
Takaiskari ei ihan kotikonstein onnistu jos ei oo niit paineistus
työkaluja.
Takaiskari ei ihan kotikonstein onnistu jos ei oo niit paineistus
työkaluja.
jv
Re: KTM 690 Enduro (/R)
En oo ehtinyt vielä kyselemään mistään mitään. Hyvähän noi takaiskaritkin ois opetella itse tekemään, mutta ei typpipulloja viitsisi kuitenkaan vielä näillä fasiliteeteilla ostella. Pieksämäellehän tuo varmaan huoltoon lähtee ellei jostain löydy parempaa vaihtoehtoa, sen esijännityskikkareen laittelee itekin toki.
E: Rovaniemellä huollettaisiin näköjään WP 65 eurolla sisältäen matkahuollon kulut...
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Minä tuosta SASista kyselin joku aika takaperin ja ymmärsin, että se tuuppaa vain tuoretta ilmaa pakosarjaan katalysaattorin nopeamman lämpenemisen toivossa, eli ei siitä kai varsinaisesti ole juuri haittaa siihen verrattuna, että se kierrättäisi pakokaasuja imuilman sekaan. Ominaisuus on tietty turha sen jälkeen, kun vaihtaa änkkärin villavaimentimeen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Eli olkoot noin, Wingsiin ei raaski sijoittaa
Oon pari reissua jo tehnyt vakioänkkäri lämmittämässä Enduristanin Blizzardeja, jotenkin tuntuisi tän perusteella siltä että liiasta lämpenemisestä voisi jossain muussa ilmastossa olla laukuille tai katteelle haittaa, mutta ainakaan vielä ei ole mitään merkkejä moisesta kunhan vaan pitää huolen että laukut on katteen päällä eivätkä ota äänenvaimentimeen kiinni.
Arrowin sliparista luovuttuani myös polttoaineen kulutus on noussut muutamalla desillä, mahtaako johtua rikkaammasta seoksesta vai siitä että nyt kehtaa vääntää kahvaa ihan eri lailla
Oon pari reissua jo tehnyt vakioänkkäri lämmittämässä Enduristanin Blizzardeja, jotenkin tuntuisi tän perusteella siltä että liiasta lämpenemisestä voisi jossain muussa ilmastossa olla laukuille tai katteelle haittaa, mutta ainakaan vielä ei ole mitään merkkejä moisesta kunhan vaan pitää huolen että laukut on katteen päällä eivätkä ota äänenvaimentimeen kiinni.
Arrowin sliparista luovuttuani myös polttoaineen kulutus on noussut muutamalla desillä, mahtaako johtua rikkaammasta seoksesta vai siitä että nyt kehtaa vääntää kahvaa ihan eri lailla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onko kenelläkkään ollut ongelmia öljypropun jengojen kanssa? Siis moottorin puolen kierteistä kysymys.
Edellisessä öljynvaihdossa irtosi varmaankin pari kierrettä ja koska ei jäänyt aivan pitäväksi, laitoin itse proppuun putkiteippiä nyt talven ajaksi. Tänään sitten lähti hiukan lisää kierrettä matkaan eikä saa oikein enää pitävksi mitenkään ja proppu pyörii ihan sormineen paikallaan.
Saako tuohon tehtyä uudet kierteet ilman että koko konetta tarvitsee halkaista tms?
Edellisessä öljynvaihdossa irtosi varmaankin pari kierrettä ja koska ei jäänyt aivan pitäväksi, laitoin itse proppuun putkiteippiä nyt talven ajaksi. Tänään sitten lähti hiukan lisää kierrettä matkaan eikä saa oikein enää pitävksi mitenkään ja proppu pyörii ihan sormineen paikallaan.
Saako tuohon tehtyä uudet kierteet ilman että koko konetta tarvitsee halkaista tms?
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Erikoinen ropleema. Ei kait sulla ole semmonen eloxoitu alumiini roppu?
Orkkis roppu on muovia, sillä tuskin saa kierteitä rikottua. AL-ropun
jos kiristää liian tiukkaan, on vaarana että valussa olevat kierteet
antautuu kuvaamallasi tavalla. Se momenttiavain!
Jos jengat kadonnut, semmonen "pirkka" niksi vois olla veneen pohja proppu.
Sehän on kartio mallinen ja kumia ja kiristämällä kumi laajenee.
Voi olla aika vaikea tehdä uusia kierteitä siten että lastut saisi ulos.
Jos ylipäänsä siin on matskua mihin tehdä uudet kierteet. Onnistuisko jos saat
pyörän autonosturille ja kyljelleen siten et se reikä sojottais hieman alaviistoon.
Kyl mä laittaisin sen kumitulpan ja ostaisin momenttiavaimen jos sitä ei olis.
Orkkis roppu on muovia, sillä tuskin saa kierteitä rikottua. AL-ropun
jos kiristää liian tiukkaan, on vaarana että valussa olevat kierteet
antautuu kuvaamallasi tavalla. Se momenttiavain!
Jos jengat kadonnut, semmonen "pirkka" niksi vois olla veneen pohja proppu.
Sehän on kartio mallinen ja kumia ja kiristämällä kumi laajenee.
Voi olla aika vaikea tehdä uusia kierteitä siten että lastut saisi ulos.
Jos ylipäänsä siin on matskua mihin tehdä uudet kierteet. Onnistuisko jos saat
pyörän autonosturille ja kyljelleen siten et se reikä sojottais hieman alaviistoon.
Kyl mä laittaisin sen kumitulpan ja ostaisin momenttiavaimen jos sitä ei olis.
jv
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Momenttiavain ei auta jos proput laitetaan kiinni vanhoilla tiivisteillä, jää vuotamaan ja väänetään proppua tiukemmalle ettei vuoto loppuu. Siispä momenttiavaimen lisäksi vaihdetaan ne propun tiivisteet joka kerta, ei voi oll rahasta kiinni tiivisteen vaihto kun ne ei montaakymmentä senttiä maksa kappaleelta.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Totanoin... Kyllä se momenttiavain auttaa koska kun vedät ropun momenttiin ja vielä vuotaa,
tiedät että nyt on viimeistään aika vaihtaa tiiviste. Mutta, olet oikeassa, tiiviste olisi syytä vaihtaa
joka kerta tai jos kuparia, hehkuttaa. Nyt en jaksa raahautua pyörän luokse, mutta eikös 690 täyttö
tulpassa ole O-rengas?
tiedät että nyt on viimeistään aika vaihtaa tiiviste. Mutta, olet oikeassa, tiiviste olisi syytä vaihtaa
joka kerta tai jos kuparia, hehkuttaa. Nyt en jaksa raahautua pyörän luokse, mutta eikös 690 täyttö
tulpassa ole O-rengas?
jv
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Sain KooT82:n viestistä sen käsityksen että rikki on tyhjennysropun moottorinpuoleiset kierteet.
Heikki
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Juurikin tyhjennyspuolella ongelma onkin. Ja myönnän että on vuosikausia tullut käytettyä samaa kuparitiivistettä eikä momenttiavainta
Toiminut kylläkin melkein kymmenen vuotta tohon malliin, nyt ei näyttävästi enää.
Pohjatulppa-konsti vaikuttaa kyllä aika jännältä, mutta juurikin se että miten tuohon saisi koneistettua uusia jengoja ilman että lastut päätyvät öljytilaan, on melko hankala