Enska ja CC kisa höpinät
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2181
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Piikillä ei taida olla voitettua yleiskilpailua hetkeen aikaan, mutta johtuu varmaankin enemmän siitä, että piikkejä on nykyään suhteessa vähemmän, kun kilvitettäväksi kelpaavia pelejä on vähemmän.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Joidenkin harvojen kohdalla voi olla näinkin. Osalla A-kuskeista löytyy tukijoita, joita ei kiinnosta pätkääkään näkyvyys tai menestys, vaan mukana ollaan tukemassa tutun jätkän harrastusta. Ei ne paikalliset putkifirmat tai vastaavat, joiden nimiä kuskien autojen kyljistä löytyy, odota, että sillä myynti kasvaa, vaikka tulisi mestaruuksia.Jani M kirjoitti: A-luokassa pitää miettiä tukijoita ja näkyvyyttä myös. Kun saadaan enemmän mestareita ja mitallisteja, niin sillä tasolla kilpailemisen mahdollistavat tukijat saavat lisää näkyvyyttä.
Happi
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Nyt on hyvä syy nostaa ketju historian hämäristä kun Jukka otti tänään Mäntsälässä luokkanousun Onnittelut!
- tertsu
- Viestit: 2860
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Työvoitto, oli 13. kisa Jukalle tällekaudelle Hattu päästä myös osallistumisinnosta kun Jukalla on kisoihin keskimäärin matkaa ainakin 650 km per suunta. Mukavia reissuja vaikka silmät meinaa jo väliin vähän luppasta jo ennnen Oulua paluumatkalla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
- tertsu
- Viestit: 2860
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Enska ja CC kisa höpinät
CrossCountry lajiryhmä esittää enskaudelle omaa Matkaenduroluokkaa yli 600cc peleille.
Tuohan on toteutuessaa hyvä juttu.
Tuolla koko matsku: https://www.moottoriliitto.fi/site/asse ... s_2021.pdf
Tuohan on toteutuessaa hyvä juttu.
Tuolla koko matsku: https://www.moottoriliitto.fi/site/asse ... s_2021.pdf
Kura lentää...
-
- Viestit: 2181
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Minä kävin kokeilemassa tätä matkaenduroluokkaa 690:llä Jämsän ja Kiteen CC-kisoissa. Oikein mukavia happeningeja. Matkaendurot ajaa aamun ensimmäisessä tunnin mittaisessa lähdössä, jossa muut luokat ovat nuoret (85 cc), V60, classic ja kuntoluokka. Lähtö ajaa vähän lyhyemmän reitin, josta ainakin Jämsässä oli jätetty hankalampia kohtia pois, joten reitti sopii oikein hyvin isommillekin pyörille. Jämsässä oli pääosin hiekkapohjainen reitti, mutta jonkin verran oli myös liejua sataiden takia. Kiteellä on kokonaan hiekkapohjainen reitti, ja suurimmaksi osaksi se on kovapohjaista, toki crossiradan osuus on pehmeää hiekkaa.tertsu kirjoitti: ↑Ke Marras 24, 2021 10:00 am CrossCountry lajiryhmä esittää enskaudelle omaa Matkaenduroluokkaa yli 600cc peleille.
Tuohan on toteutuessaa hyvä juttu.
Tuolla koko matsku: https://www.moottoriliitto.fi/site/asse ... s_2021.pdf
Muutokset pyörään oli, että otin pleksin, navisysteemit ja rekisterikilven pois ja lisäsin tankopehmusteen sekä pari prikkaa taka-ABS-anturin alle, jotta ABS on kokonaan pois pelistä. Luistonesto on normaalistikin pois pelistä offroad donglella.
Näissä kahdessa kisassa oli 4 ja 5 osallistujaa matkaenduroluokkaan ja koko lähdössä oli 38 ja 50 osallistujaa, eli hyvin siellä sopii mennä noin 8 km reitillä. Toivottavasti ensi vuonna useampi rohkaistuu mukaan. Suosittelen lämpimästi!
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Järilän matkaenduroluokassa on ollut satunnaiselle harrastajalle kylmää kyytiä kun siellä on entinen Suomen mestari ollut asettamassa tahdin
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Ei sillä ole CC:stä kuin pronssia
Piti pojalle lainata mopoo, että pääsi kisaileen. Meinas jäädä kyllä kisa väliin, kun edellisenä iltana vähän testas mopoo ja just huollettu takaiskari ei kestänyt testejä. Onneks Sulakarin hyllystä löyty iskari hajonneen tilalle.
Happi
Piti pojalle lainata mopoo, että pääsi kisaileen. Meinas jäädä kyllä kisa väliin, kun edellisenä iltana vähän testas mopoo ja just huollettu takaiskari ei kestänyt testejä. Onneks Sulakarin hyllystä löyty iskari hajonneen tilalle.
Happi
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Tarkastetaanko tuota sammuttimen olemassaoloa ja sen leimojen ajankohtaisuutta sekä huoltomaton "virallisuutta" jotenkin pistokokein? Nimimerkillä sääntöjä väärin tulkinneena kahta sammutinta ja kahta mattoa turhaan mukana raahannut (yhdet kutakin olisivat siis riittäneet...).
-T
-T
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Endurokisoissa Riihimäellä on oiken tarkastettu sammuttimen päivämäärät. Oli kaksi päiväinen kisa, sunnuntaina oli oltava kaikki kunnossa. Huoltomaton "virallisuutta" ei koskaan ole tarkastettu.
Happi
Happi
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Parin kisan "huimalla" kokemuksella voin kyllä suositella kaikille jotka yhtään ovat kahden vaiheilla että lähteäkö mukaan vai ei niin eikun rohkeasti vaan kokeilemaan. Kierrosaikojen jne. perusteella näyttäisi että C:n ja kuntoluokan (häntäpäiden) välillä on jonkin verran limittäisyyttä, C toki ajaa sen kaksi tuntia (+ viimeinen kierros) kuntoluokan tunnin sijaan. Kuntoluokassa muutenkin tuntuu olevan pipo naksauksen löysemmällä. Kello on armoton ja kertoo tahdin tarkasti. Hauskaa minulla noissa kisoissa on ollut vaikka vauhti ei tosiaan ole päätä huimannut. Pari ekaa kierrosta on aina mennyt körötellessä ja ihmetellessä että mistähän se reitti menee ja minkälaisia yllätyksiä sieltä on tulossa. Loppua kohti on jopa löytynyt jonkinlaista rentoutta ajamiseen. Tuonne Etelä-Suomen radoille kun ei täältä susirajan takaa ihan noin vaan lähdetäkään treenaamaan niin treenaan sitten kisoissa.
-T
-T
- JUHHisi
- Viestit: 1035
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Jaa että matkaenduroluokka..?
Mitäs kaikkea nyt sitten vaaditaan että pääsis ajamaan yhden "kisan" valkokilpi hondalla..?
-Kertalisenssi ? (hinta?)
-Varikolle joku tietty matto? (1h erän selvinnee ilman tankkausta)
-Sammutin?
-Muuta?
Panssari CC olis tossa 15min päässä, niin kiinnostais kyllä päästä vähän ajamaan.
Mitäs kaikkea nyt sitten vaaditaan että pääsis ajamaan yhden "kisan" valkokilpi hondalla..?
-Kertalisenssi ? (hinta?)
-Varikolle joku tietty matto? (1h erän selvinnee ilman tankkausta)
-Sammutin?
-Muuta?
Panssari CC olis tossa 15min päässä, niin kiinnostais kyllä päästä vähän ajamaan.
-
- Viestit: 2247
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Stark
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Kertalisenssi on kallis. Taisi olla 110€, siitä 38€ on lisenssivakuutus, loput jotain muuta.
Varikolla pitää olla ne mitä siinä nyt oli listattu: matto joka pystyy mahdolliset maahankaatumat/vuodot imaisemaan, sammutin ja jotain mutta esim Silverskiniin kun yksinään menin ja tiesin etten tankkaa, en varikolle vienyt mitään. Katsastus on aika leppoisa yleensä, vähän vääntelevät ettei missään ole isoja välyksiä, katsovat kahvanpäiden palloja (minulla ehkä siksi kun ne on aika pienet kun on itse hitsattu) ja mittaavat mölyt.
Jännittäähän se aina ainakin minua mutta leppoisalla asenteella kohtelevat.
Olen omasta nakannut kilven ja peilit pois yleensä kisoihin mutta muuten samalla setillä kuin normaalistikin.
Varikolla pitää olla ne mitä siinä nyt oli listattu: matto joka pystyy mahdolliset maahankaatumat/vuodot imaisemaan, sammutin ja jotain mutta esim Silverskiniin kun yksinään menin ja tiesin etten tankkaa, en varikolle vienyt mitään. Katsastus on aika leppoisa yleensä, vähän vääntelevät ettei missään ole isoja välyksiä, katsovat kahvanpäiden palloja (minulla ehkä siksi kun ne on aika pienet kun on itse hitsattu) ja mittaavat mölyt.
Jännittäähän se aina ainakin minua mutta leppoisalla asenteella kohtelevat.
Olen omasta nakannut kilven ja peilit pois yleensä kisoihin mutta muuten samalla setillä kuin normaalistikin.
- JUHHisi
- Viestit: 1035
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Ok.
Mites tämä kahvasuoja-asia nyt menee?
Saako olla umpinaiset "karjaraudat" jotka kiinni myös stongan päissä?
Ainakin joskus ne oli jossain kielletty
Onko linkkiä sääntöihin? En osannut löytää googlella kun yritin katsella..?
Mites tämä kahvasuoja-asia nyt menee?
Saako olla umpinaiset "karjaraudat" jotka kiinni myös stongan päissä?
Ainakin joskus ne oli jossain kielletty
Onko linkkiä sääntöihin? En osannut löytää googlella kun yritin katsella..?
-
- Viestit: 2247
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Stark
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Enska ja CC kisa höpinät
Säännöt: https://www.moottoriliitto.fi/lajit/saa ... s-country/
Rystereistä en muista mainintaa säännöissä mutta täyskaarilla olen aina ajanut eikä niistä ole koskaan ollut mutinaa. Moni niitä tykkää käyttää.
Rystereistä en muista mainintaa säännöissä mutta täyskaarilla olen aina ajanut eikä niistä ole koskaan ollut mutinaa. Moni niitä tykkää käyttää.