Esimerkillistä toimintaa. Mulla harvakseltaan, kun lähtee liikkeelle ja antaa pikkukaasun (kytkin edelleen täysin pohjassa) sammua tupsahtaa ja aivan kuin tupsauttaisi ilmansuodattimessaanttina kirjoitti: ↑Ti Heinä 26, 2022 10:11 am Nyt ilmeni ensimmäinen vika Rallyssa. Lomamatka katkesi kun pyörä alkoi ensin kesken ajon nykiä ja sitten sammui kokonaan. Tien poskesta jatkettiin hinurilla Rovaniemen tarvikekeskukselle jossa asiaa tutkittiin varsin perinpohjin. Tietokone osasi kertoa viaksi sytytyskatkon sylinterissä. Selvisi, että ecuun on päässyt vettä tai ainakin liittimissä oli kuravettä. Uudella eculla vika parani vähäksi aikaa, myös osan luovuttanut pyörä toimi "märällä" eculla. Lopulta havaittiin, että tankkia nostamalla pyörä toimii normaalisti. Asentajan mukaan jokin polttoainepumpulta lähtevä letku oli puristuksissa. Letku uuteen asentoon, tankki paikalleen ja matka pääsi jatkumaan.
ISO kiitos pitää antaa Rovaniemen tarvikekeskukselle josta järjestyi huoltoaikaa varsin nopeasti ja ottivat vielä myymälän pyörän elintenluovuttajaksi.
Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Mä olen miettinyt että millaiselle kuormalle tuo takaiskari on tarkoitettu ja pitäisiköhän sitä vähän kiriä tiukemmalle jos meinaa ottaa muutakin kyytiin kuin itseni. Kuten vaikka reissukamppeita, kyytiläistä en edes harkitse.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Arvioisin takaiskarin toimivan ehkä 70kg. asti pohjaamatta. Mulla se pohjaa jo mehtäautotiellä, jos ei ota yhtään jaloilla vastaan.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Ameriikan foorumilla oli kuvia märästä ECU liittimestä.
Ite tein lisäsuojauksen heti kun pyörän sain, suojaus oli aika onneton. Laiton fillarin sisäkumista ”kääröä” ympärille.
Ite tein lisäsuojauksen heti kun pyörän sain, suojaus oli aika onneton. Laiton fillarin sisäkumista ”kääröä” ympärille.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Orkkis takaiskari ei välttämättä lopu kovinkaan aikaisin, vaan toimii kehnosti ikiajat, ellei sitten ole jouseltaan niin hento, että pohjaa koko ajan.
Ainoa ratkaisu ei ole kallis "merkki"iskari, jota usein joutuu huoltamaan melkoisen usein, vaan esim edullinen YSS, jonka ominaisuudet riittävät täysin kolmesatkun CRF:n muiden ominaisuuksien tasolle, eikä sitä joudu huoltamaan tämän tästä.
Omaa kokemusta on vuosien mittaan niin Öhlinsistä, Works Performancesta ja YSS:tä.
Hienosäätöä keulaan ( öljyn viskositeetti ja määrä ), sopiva tarvikeiskari taakse ja kunnon nappularenkaat, niin kyyti maistuu maastossakin.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Mulla on painoa kamppeissa se n 70kg, tuntuu että pyörä niia aika hyvin kun ihan vaan istuu päälle mutta ei mun ajossa ole pohjannu. Tosin kokemusta niin vähän että välillä mietin että tunnistanko jos/kun niin käy Haaveissa olisi käydä koluamassa ainakin parin päivän reissu metsärymyä ja mukaan pitäisi pakata majote vaan varmaan pitää vain testata kuinka iskari käyttäytyy. Vai pitääkö lähteä pyörän vaihtoon
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Saatko jonkun mittanauhalla mittaamaan perän painumisen kunkuski on pyörän päällä ajokamoissa? Takapään painuma on noin 65-70mm, jos painuu enemmän niin säätää jousen preloadia jäykemmälle.
Iskarin vaihto on halvempaa kun pyörän vaihto parempaan, mutta joskus paljon haukempaa
Iskarin vaihto on halvempaa kun pyörän vaihto parempaan, mutta joskus paljon haukempaa
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
suosikkikanavani juurikin projektoi Hondan jousitusta
https://www.youtube.com/watch?v=lcfRIR8TBJM
hyö käytti (sponssattua) RallyRaid -kittiä https://www.rally-raidproducts.co.uk/honda
https://www.youtube.com/watch?v=lcfRIR8TBJM
hyö käytti (sponssattua) RallyRaid -kittiä https://www.rally-raidproducts.co.uk/honda
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Mittailin. Tyhjä pyörä omalla painollaan ja kuski päällä erotus on 53mm. Olisin veikannut enemmän kun tuntuu että joustaa alla niin herkästi.Koheltaja kirjoitti:Saatko jonkun mittanauhalla mittaamaan perän painumisen kunkuski on pyörän päällä ajokamoissa? Takapään painuma on noin 65-70mm, jos painuu enemmän niin säätää jousen preloadia jäykemmälle.
Iskarin vaihto on halvempaa kun pyörän vaihto parempaan, mutta joskus paljon haukempaa
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Voi olla aika hyvin kohdallaan kun siihen lisätään pyörän oma painuma niin ollaan varmaan 80mm tuntumassa? Jos näin, niin ei tarvitse tehdä muuta kun huristella menemään.
Muistin väärin joustomatkan ja oikea painuma on noin 80mm, ei 65-70mm.
Muistin väärin joustomatkan ja oikea painuma on noin 80mm, ei 65-70mm.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Minulla on pyörässä alla Rally Raidin level-2 iskari ja keulasarja. Viime kesänä ajoin vajaan kolmen tuhannen kilometrin reissun Lapissa vakioalustalla ja tänä vuonna samanlaisen RRn alustalla. Onhan tuo paljon tukevamman oloinen ja mukavampi ajaa. Perä ei sukella tai pohjaa kuopissa eikä jää pomppimaan palatessa ylös. Vähän epäröin tuon level 2-version valitsemista mutta hyvin yltää vielä kengän kärjet maahan tai toinen jalka kokonaan.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Me mittailtiin lisää. Tämähän niiaa sen 80mm jo omalla painollaan ja minun paino pudottaa vielä sen 40 tai 50mm riippuen vähän mittaajan tarkkuudesta. Yhteensä sitten 120-130mm. Eikö sillon ole jo noin puolet iskarin joustomatkasta käytetty taidan kiristellä iskaria kun tuo perä tuntuu välillä melko muljuavalta
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Optimaali olisi että pyörän omalla painolla perä painuu 20-30mm ja kuskin kanssa lisää 50-60mm eli kokonaispainuma olisi noin 80mm. Jouseen esijännitystä lisää niin voi asettua suht hyvin kohdalleen, seuraava peliliike on tehdä päivitys molempiin päihin, kirpaisee kerran mutta on kannattava sijoitus.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kuinka hintava päivitys tuo oli?anttina kirjoitti:Minulla on pyörässä alla Rally Raidin level-2 iskari ja keulasarja. Viime kesänä ajoin vajaan kolmen tuhannen kilometrin reissun Lapissa vakioalustalla ja tänä vuonna samanlaisen RRn alustalla. Onhan tuo paljon tukevamman oloinen ja mukavampi ajaa. Perä ei sukella tai pohjaa kuopissa eikä jää pomppimaan palatessa ylös. Vähän epäröin tuon level 2-version valitsemista mutta hyvin yltää vielä kengän kärjet maahan tai toinen jalka kokonaan.