Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

anttina kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:11 am Nyt ilmeni ensimmäinen vika Rallyssa. Lomamatka katkesi kun pyörä alkoi ensin kesken ajon nykiä ja sitten sammui kokonaan. Tien poskesta jatkettiin hinurilla Rovaniemen tarvikekeskukselle jossa asiaa tutkittiin varsin perinpohjin. Tietokone osasi kertoa viaksi sytytyskatkon sylinterissä. Selvisi, että ecuun on päässyt vettä tai ainakin liittimissä oli kuravettä. Uudella eculla vika parani vähäksi aikaa, myös osan luovuttanut pyörä toimi "märällä" eculla. Lopulta havaittiin, että tankkia nostamalla pyörä toimii normaalisti. Asentajan mukaan jokin polttoainepumpulta lähtevä letku oli puristuksissa. Letku uuteen asentoon, tankki paikalleen ja matka pääsi jatkumaan.

ISO kiitos pitää antaa Rovaniemen tarvikekeskukselle josta järjestyi huoltoaikaa varsin nopeasti ja ottivat vielä myymälän pyörän elintenluovuttajaksi.
Esimerkillistä toimintaa. Mulla harvakseltaan, kun lähtee liikkeelle ja antaa pikkukaasun (kytkin edelleen täysin pohjassa) sammua tupsahtaa ja aivan kuin tupsauttaisi ilmansuodattimessa
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

MiaC kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 8:13 am On heittoa hinnoissa, Ranualla Tarvikekeskus otti 135€ ensihuollosta.
Mulla parisataa. Säätivät takaiskarin esijännityksen täysille. Jos olisin tiennyt, olisin itse 10min. säätänyt sen.
Avatar
MiaC
Viestit: 20
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:16 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja MiaC »

Mä olen miettinyt että millaiselle kuormalle tuo takaiskari on tarkoitettu ja pitäisiköhän sitä vähän kiriä tiukemmalle jos meinaa ottaa muutakin kyytiin kuin itseni. Kuten vaikka reissukamppeita, kyytiläistä en edes harkitse.
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

MiaC kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 11:57 am Mä olen miettinyt että millaiselle kuormalle tuo takaiskari on tarkoitettu ja pitäisiköhän sitä vähän kiriä tiukemmalle jos meinaa ottaa muutakin kyytiin kuin itseni. Kuten vaikka reissukamppeita, kyytiläistä en edes harkitse.
Arvioisin takaiskarin toimivan ehkä 70kg. asti pohjaamatta. Mulla se pohjaa jo mehtäautotiellä, jos ei ota yhtään jaloilla vastaan.
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja LateK »

Ameriikan foorumilla oli kuvia märästä ECU liittimestä.
Ite tein lisäsuojauksen heti kun pyörän sain, suojaus oli aika onneton. Laiton fillarin sisäkumista ”kääröä” ympärille.
XL250R
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Kairaaja kirjoitti: Ma Heinä 25, 2022 7:49 pm
Kairaaja kirjoitti: Ma Heinä 25, 2022 4:51 pm Tänään oli oikeata enduroa. Vanhan laskettelurinteen huiputus ja metsäautoteitä n.80km. Renkaat ei pidä juurikaan kun aletaan rymmeltään kunnolla. Takaiskari on oikeasti paska. Teho riittää mainiosti.
En ala renkaita, iskaria vaihtaan kuitenkaan. Ajan ne loppuun, sitten laitetaan vasta uutta osaa. Epäilen takaiskarin tulevan loppuun ehkä piankin, niin kovalle joutuu allani. No kestää minkä kestää, sitten laitan laadukasta tarvikeosaa.
Orkkis takaiskari ei välttämättä lopu kovinkaan aikaisin, vaan toimii kehnosti ikiajat, ellei sitten ole jouseltaan niin hento, että pohjaa koko ajan.
Ainoa ratkaisu ei ole kallis "merkki"iskari, jota usein joutuu huoltamaan melkoisen usein, vaan esim edullinen YSS, jonka ominaisuudet riittävät täysin kolmesatkun CRF:n muiden ominaisuuksien tasolle, eikä sitä joudu huoltamaan tämän tästä.
Omaa kokemusta on vuosien mittaan niin Öhlinsistä, Works Performancesta ja YSS:tä.

Hienosäätöä keulaan ( öljyn viskositeetti ja määrä ), sopiva tarvikeiskari taakse ja kunnon nappularenkaat, niin kyyti maistuu maastossakin.
Avatar
MiaC
Viestit: 20
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:16 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja MiaC »

Kairaaja kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 12:01 pm
MiaC kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 11:57 am Mä olen miettinyt että millaiselle kuormalle tuo takaiskari on tarkoitettu ja pitäisiköhän sitä vähän kiriä tiukemmalle jos meinaa ottaa muutakin kyytiin kuin itseni. Kuten vaikka reissukamppeita, kyytiläistä en edes harkitse.
Arvioisin takaiskarin toimivan ehkä 70kg. asti pohjaamatta. Mulla se pohjaa jo mehtäautotiellä, jos ei ota yhtään jaloilla vastaan.
Mulla on painoa kamppeissa se n 70kg, tuntuu että pyörä niia aika hyvin kun ihan vaan istuu päälle mutta ei mun ajossa ole pohjannu. Tosin kokemusta niin vähän että välillä mietin että tunnistanko jos/kun niin käy 🙈 Haaveissa olisi käydä koluamassa ainakin parin päivän reissu metsärymyä ja mukaan pitäisi pakata majote vaan varmaan pitää vain testata kuinka iskari käyttäytyy. Vai pitääkö lähteä pyörän vaihtoon 😂
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Saatko jonkun mittanauhalla mittaamaan perän painumisen kunkuski on pyörän päällä ajokamoissa? Takapään painuma on noin 65-70mm, jos painuu enemmän niin säätää jousen preloadia jäykemmälle.

Iskarin vaihto on halvempaa kun pyörän vaihto parempaan, mutta joskus paljon haukempaa :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Eläin »

suosikkikanavani juurikin projektoi Hondan jousitusta
https://www.youtube.com/watch?v=lcfRIR8TBJM

hyö käytti (sponssattua) RallyRaid -kittiä https://www.rally-raidproducts.co.uk/honda
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Avatar
MiaC
Viestit: 20
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:16 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja MiaC »

Koheltaja kirjoitti:Saatko jonkun mittanauhalla mittaamaan perän painumisen kunkuski on pyörän päällä ajokamoissa? Takapään painuma on noin 65-70mm, jos painuu enemmän niin säätää jousen preloadia jäykemmälle.

Iskarin vaihto on halvempaa kun pyörän vaihto parempaan, mutta joskus paljon haukempaa :)
Mittailin. Tyhjä pyörä omalla painollaan ja kuski päällä erotus on 53mm. Olisin veikannut enemmän kun tuntuu että joustaa alla niin herkästi.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Voi olla aika hyvin kohdallaan kun siihen lisätään pyörän oma painuma niin ollaan varmaan 80mm tuntumassa? Jos näin, niin ei tarvitse tehdä muuta kun huristella menemään.

Muistin väärin joustomatkan ja oikea painuma on noin 80mm, ei 65-70mm.
Kylätason kurapyöräilijä.
anttina
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Touko 11, 2016 3:09 pm
Pyörä: CRF300L
Paikkakunta: Kuopio

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja anttina »

Minulla on pyörässä alla Rally Raidin level-2 iskari ja keulasarja. Viime kesänä ajoin vajaan kolmen tuhannen kilometrin reissun Lapissa vakioalustalla ja tänä vuonna samanlaisen RRn alustalla. Onhan tuo paljon tukevamman oloinen ja mukavampi ajaa. Perä ei sukella tai pohjaa kuopissa eikä jää pomppimaan palatessa ylös. Vähän epäröin tuon level 2-version valitsemista mutta hyvin yltää vielä kengän kärjet maahan tai toinen jalka kokonaan.
Avatar
MiaC
Viestit: 20
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:16 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja MiaC »

Me mittailtiin lisää. Tämähän niiaa sen 80mm jo omalla painollaan ja minun paino pudottaa vielä sen 40 tai 50mm riippuen vähän mittaajan tarkkuudesta. Yhteensä sitten 120-130mm. Eikö sillon ole jo noin puolet iskarin joustomatkasta käytetty taidan kiristellä iskaria kun tuo perä tuntuu välillä melko muljuavalta
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Optimaali olisi että pyörän omalla painolla perä painuu 20-30mm ja kuskin kanssa lisää 50-60mm eli kokonaispainuma olisi noin 80mm. Jouseen esijännitystä lisää niin voi asettua suht hyvin kohdalleen, seuraava peliliike on tehdä päivitys molempiin päihin, kirpaisee kerran mutta on kannattava sijoitus.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
MiaC
Viestit: 20
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:16 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja MiaC »

anttina kirjoitti:Minulla on pyörässä alla Rally Raidin level-2 iskari ja keulasarja. Viime kesänä ajoin vajaan kolmen tuhannen kilometrin reissun Lapissa vakioalustalla ja tänä vuonna samanlaisen RRn alustalla. Onhan tuo paljon tukevamman oloinen ja mukavampi ajaa. Perä ei sukella tai pohjaa kuopissa eikä jää pomppimaan palatessa ylös. Vähän epäröin tuon level 2-version valitsemista mutta hyvin yltää vielä kengän kärjet maahan tai toinen jalka kokonaan.
Kuinka hintava päivitys tuo oli?
Vastaa Viestiin