KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Noin se menee, suihkitaan rasvaa pintaan että näyttää voidellulta eikä pureta mitään. Ruuvit ja pultit näppimomenttiin jos sitäkään, venttiilien säätötarpeet kuunnellaan korvalla jne. Ei ole kovin hyvää sanottavaa paikallisista merkkihuolloista vaikka ovat joskus onnistuneet moitteetta, siitä huolimatta epäonnistuneita tapauksia on aivan liikaa onnistuneisiin nähden. Kiistatta paras paikka on ollut Racingbike sidecar Nurmijärvellä, pari kertaa käytin aikoinaan 690:in siellä ja työ sekä palvelu 10+.
Kylätason kurapyöräilijä.
- T Koponen
- Pyörä: BMW R 1150 GS
Mikä on 15 minuutin tyhjäkäynti temppu?Jipo kirjoitti:Taitaa olla ominaisuus tuo aaltoileva tyhjäkäynti. Voit yrittää 15 minuuttin tyhjäkäynti temppua. Noi kuvassa olevat tulppaukset ja liitin on SAS poiston jäljiltä.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Kylmänä moottori käyntiin kaasuun koskematta ja annat käydä +15 minuuttia tyhjäkäynnillä. Sinä aikana ecu "nollaa tunnistimet" ja usein käynnin omituisuudet korjaantuvat, joskus ei.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vahva veikkaus, ei muutu miksikään!
Omia kokemuksia.
Viime keväänä mopoon tuli ominaisuus, että startista tuli pitkä eli ei käynnistynyt heti vaan otti muutaman sekunnin. Mittailin akkua ja hommasinkin uuden. Ei poistanut ongelmaa. No, aina lähti käyntiin, joten tavallaan "unohdin" vian.
Kesän aikana tyhjäkäynti, varsinkin kylmänä, oli huonoa. Joo, tein 15 min tyhjäkäynti homman, ei vaikutusta. Putsasin ruisku suuttimen(ei mitään näkyvää roskaa) ja mopon käynti parani, mutta melko pian vika palasi. Päättelin, ettei sekään ollut lopullinen syy ongelmiin.
Loppu kesästä olin huomaavani nykimistä tasakaasulla ajaessa, sekä pientä tehon puutetta välillä. Lisäksi syksyn viimeisillä ajoilla, kylmäkäynnistyksessä, mopo lähti käyntiin ja sammui hetken päästä. Uusi startti ja mopo jäi käyntiin.
Tein suuren huollon mopolle. Tarkistin ventiilin välykset, vaihdoin tulpat, tarkistin bensan paineet.... kaikki ok. Kylmanä käynnistäessä käy hetken ja sammuu "ampuen" ruiskurunkoon. Kuvasin videon ja kysyin apua fb:n Kurapyöräilijöiltä. Sieltä sain apua, uusi ruiskusuutin. Uudella ruiskusuuttimella poistui kaikki ongelmat. Heti huomasi, kuinka kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat korkeammalle ja kone käy tasaisesti. Lämpimänäkin tykjäkäynti on tasaista. Kaasuvaste on parempi.
Kannattaa kokeilla suuttimen putsausta. Voi auttaa hetkeksi tai pitemmäksikin aikaa, jos sen pystyy tekemään kunnolla, oikeilla aineilla ja välineillä.
Happi
Omia kokemuksia.
Viime keväänä mopoon tuli ominaisuus, että startista tuli pitkä eli ei käynnistynyt heti vaan otti muutaman sekunnin. Mittailin akkua ja hommasinkin uuden. Ei poistanut ongelmaa. No, aina lähti käyntiin, joten tavallaan "unohdin" vian.
Kesän aikana tyhjäkäynti, varsinkin kylmänä, oli huonoa. Joo, tein 15 min tyhjäkäynti homman, ei vaikutusta. Putsasin ruisku suuttimen(ei mitään näkyvää roskaa) ja mopon käynti parani, mutta melko pian vika palasi. Päättelin, ettei sekään ollut lopullinen syy ongelmiin.
Loppu kesästä olin huomaavani nykimistä tasakaasulla ajaessa, sekä pientä tehon puutetta välillä. Lisäksi syksyn viimeisillä ajoilla, kylmäkäynnistyksessä, mopo lähti käyntiin ja sammui hetken päästä. Uusi startti ja mopo jäi käyntiin.
Tein suuren huollon mopolle. Tarkistin ventiilin välykset, vaihdoin tulpat, tarkistin bensan paineet.... kaikki ok. Kylmanä käynnistäessä käy hetken ja sammuu "ampuen" ruiskurunkoon. Kuvasin videon ja kysyin apua fb:n Kurapyöräilijöiltä. Sieltä sain apua, uusi ruiskusuutin. Uudella ruiskusuuttimella poistui kaikki ongelmat. Heti huomasi, kuinka kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat korkeammalle ja kone käy tasaisesti. Lämpimänäkin tykjäkäynti on tasaista. Kaasuvaste on parempi.
Kannattaa kokeilla suuttimen putsausta. Voi auttaa hetkeksi tai pitemmäksikin aikaa, jos sen pystyy tekemään kunnolla, oikeilla aineilla ja välineillä.
Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Vähän kuten Koheltaja jo laittoikin... Itse tiedän tällaisen keissin:
Oireet
- Huono käynnistymään
- Tyhjäkäynti aaltoilevaa
- Sammuminen ajosta tyhjäkäynnillä tai hyvin vähäisellä kaasulla ajettaessa
Korjaus
-Virta pois vähintään 15min -> akun irtikytkentä
-Käynnistys ja antaa käydä tyhjäkäyntiä niin kauan kun flekti alkaa pyörimään
2021 mallisessa tämä toimi.
- Ariel
- Pyörä: RE Himalayan
Vedin ASS osastoa >30v eli jonkinlainen käsitys jälkimarkkinoinnista ja nyt kun pyöriä huollattanut,
olen ihmetellyt kuinka se on niin leväperäistä. Kyseessä on poikkeuksetta vapaa-aika laite johon
suhtaudutaan eri lailla kun siihen liising Skodaan. Ei mitään Skodaa vastaan.
Huollatin Bemarin Myllymaalla, Hämeenlinnassa siellä joka kohta tehtiin, harmi et ei huolla Kotareita.
Nyt kesällä huollatin 790 Keski-Suomessa ja kotimatkalla ihmettelin naputusta, ketjut oli liian kireällä
ja oli kyllä muutenkin tympeä paikka. Semmonen "mä oon täällä vaan duunissa".
En ole montaa vuotta ajellut taas pyörällä, mutta ainoastaan 2 huoltoa on sellasta ettei ole heti tullut
joku tekemätön tai väärin tehty juttu tullut vastaan.
Kumma juttu, kait pokaa on niin paljon ettei oo väliä vaik ei tule toista kertaa.
olen ihmetellyt kuinka se on niin leväperäistä. Kyseessä on poikkeuksetta vapaa-aika laite johon
suhtaudutaan eri lailla kun siihen liising Skodaan. Ei mitään Skodaa vastaan.
Huollatin Bemarin Myllymaalla, Hämeenlinnassa siellä joka kohta tehtiin, harmi et ei huolla Kotareita.
Nyt kesällä huollatin 790 Keski-Suomessa ja kotimatkalla ihmettelin naputusta, ketjut oli liian kireällä
ja oli kyllä muutenkin tympeä paikka. Semmonen "mä oon täällä vaan duunissa".
En ole montaa vuotta ajellut taas pyörällä, mutta ainoastaan 2 huoltoa on sellasta ettei ole heti tullut
joku tekemätön tai väärin tehty juttu tullut vastaan.
Kumma juttu, kait pokaa on niin paljon ettei oo väliä vaik ei tule toista kertaa.
jv
- T Koponen
- Pyörä: BMW R 1150 GS
Tätä pitää kokeilla.Jimb0 kirjoitti:Vähän kuten Koheltaja jo laittoikin... Itse tiedän tällaisen keissin:
Oireet
- Huono käynnistymään
- Tyhjäkäynti aaltoilevaa
- Sammuminen ajosta tyhjäkäynnillä tai hyvin vähäisellä kaasulla ajettaessa
Korjaus
-Virta pois vähintään 15min -> akun irtikytkentä
-Käynnistys ja antaa käydä tyhjäkäyntiä niin kauan kun flekti alkaa pyörimään
2021 mallisessa tämä toimi.
Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
Happi kirjoitti: ↑Ti Tammi 18, 2022 2:58 pm Vahva veikkaus, ei muutu miksikään!
Happi
Vaihdoitko myös tankin sisällä olevan suodattimen? Sen vaihtamalla korjaantui vaimon 690 huono käyntiinlähtö lämpimänä.
En vaihtanut. Vaihdoin sen vuosi sitten, kun uusin bensapumpun eli 10 tkm sitten. Mulla on suodatin myös letkussa ennen ruiskua, sen uusin. Bensan paineen tarkastin jo ennen suuttimen vaihtoa, se pysyi koko ajan hyvänä.
Happi
Happi
Ok homma. Aika pieni vaiva vaihtaa se suodatin sinne tankkiin, tuntui olevan aika tukossa.
Morjens.
Ostin viime syksynä ko laitteen vuodelta - 17 kilometrejä takana oli huikeat 3550. Itse ajelin siihen vielä vajaan tonnin ennen talvea.
Nyt talven mittaan kävin läpi melkolailla koko pyörän.
Rungon kaikki laakerit, sähköt, iskunvaimentimet, polttoainepuolelle tuli lisäsuodatin ja kaiken laista pientä hiplausta ja uuteen laitteeseen tutustumista.
Ja sitten koitti pihalla pienen koe ajon aika ja totesin että absit oli hävinnyt johonkin matkan varrelle. Valo palaa koko ajan. Kysymys kuuluu että mitä olen töpeksinyt? Ei silti että niitä kaipaisin, mutta olisihan se kiinnostavaa tietää mihin ne hävisi.
Ostin viime syksynä ko laitteen vuodelta - 17 kilometrejä takana oli huikeat 3550. Itse ajelin siihen vielä vajaan tonnin ennen talvea.
Rungon kaikki laakerit, sähköt, iskunvaimentimet, polttoainepuolelle tuli lisäsuodatin ja kaiken laista pientä hiplausta ja uuteen laitteeseen tutustumista.
Ja sitten koitti pihalla pienen koe ajon aika ja totesin että absit oli hävinnyt johonkin matkan varrelle. Valo palaa koko ajan. Kysymys kuuluu että mitä olen töpeksinyt? Ei silti että niitä kaipaisin, mutta olisihan se kiinnostavaa tietää mihin ne hävisi.
Morjens.
Anturit liitoksineen tarkastaisin ensin. Jos noin kattavan huollon olet tehnyt (josta iso peukku), olet joutunut molempien päiden anturit irrottamaan ainakin piuhoistaan.
Laitetaan nyt tännekkin, kun ei oikein lähtenyt 701-topikissa. Onko tullu porukoilla laiteteltua vannelukkoja 690? Ja hajen siis, että sais puotettua rengaspaineita aika reilusti... Kuin matalalle näissä uskaltaa puottaa rengaspaineet?
Haluaisin semmosen kisaenskamaisen pidon tunnon, mutta että vois teilläkin ajaa pitempiä ralleja.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125