kawa er5 scrambler
Valvoja: Moderaattorit
kawa er5 scrambler
Tuli väsäiltyä tuollainen scrambler tyylinen mopo. Halvaksi tuli, kunhan ei työlle laske hintaa.
Ajattelin tänne postata pienen tarinan tuosta ja yritin ihan kuviakin tuonne albumiin lisäillä mutta herjailee jotain flashi juttuja... yli hilseen meni.
linkissä kuitenkin pieni videon pätkä minkä innostuin kuvaamaan.
https://www.youtube.com/watch?v=Tr2-36jlLuk
Ajattelin tänne postata pienen tarinan tuosta ja yritin ihan kuviakin tuonne albumiin lisäillä mutta herjailee jotain flashi juttuja... yli hilseen meni.
linkissä kuitenkin pieni videon pätkä minkä innostuin kuvaamaan.
https://www.youtube.com/watch?v=Tr2-36jlLuk
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: kawa er5 scrambler
Kevät on perhosten aikaa ja kotilosta kuoriutui hieno rämpylä, tykkään
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: kawa er5 scrambler
Todella hyvän näköinen laitos. Onko tämä muuten sama peli jonka muoviosia keräilin reppuun jollain Tourinkilenkillä? Punainen taisi olla silloin?
Re: kawa er5 scrambler
Pirteän näköinen peli
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: kawa er5 scrambler
Hieno peli ja hienosti värkätty video.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Re: kawa er5 scrambler
Kiitoksia. Kun paljon tekee niin välillä onnistuu.
En osaa sanoa tourinki reissuista, kun ostin tämän valmiiksi kaadettuna. Mutta punainen tämä tosiaan oli.
-Tomi
En osaa sanoa tourinki reissuista, kun ostin tämän valmiiksi kaadettuna. Mutta punainen tämä tosiaan oli.
-Tomi
Re: kawa er5 scrambler
Oho, aivan upea! Tuollaisen tahtoisin itellekin.
J
J
Re: kawa er5 scrambler
Vaimolla oli taannoin ER-5 ja kyllähän sillä tuli välillä itsekin ajeltua. Ei ole vakionakaan mitenkään huono päästellä sorateitä. Sen puoleen varmasti hauska kampe. Itseäkin on vähän viime aikoina alkanut kiinnostaa jokin scrambler/flat tracker -henkinen katupyörä. Oikealla enskalla voi kuitenkin hoitaa ajelut teiden ulkopuolella.
Olisi kyllä kiva jonkinlainen kuvaus, että mitä kaikkea tuolle on tehty?
Olisi kyllä kiva jonkinlainen kuvaus, että mitä kaikkea tuolle on tehty?
Neljä vaihdetta riittää.
Re: kawa er5 scrambler
Hieno on. Ja näyttää suht keveälle.
"Talli" näytti ihan välttävältä myös.
"Talli" näytti ihan välttävältä myös.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: kawa er5 scrambler
Juu "talli" on työnpuolesta, ei oma.
Nyt sain tuon gallerian toimimaan ja tässä maailman tilanteessa kun ei tiedä vaikka kirjoittelu aikaa olisi kohta yllinkyllin.
Tässä vähän testiä ja aloitusta.
Eli tuo Er5 oli tämän näköinen kun se pihaan tuli.
Surullinen tapaus, jota edes myyjä ei viitsinyt kehuskella. Vinoa ja lommoa ja osia palasina, kai sitä oli vähän alettu tutkimaan ja lopetettu homma. Peli oli seissyt ulkona puoliksi pressun alla, eikä lähtenyt käyntiin edes apuvirralla.
Muistaakseni vähän sähköjohtojen selvittelyä, ehkäpä kaasarin putsaus ja sain sen verran käyntiin, että uskalsin jatkaa projektia.
Tässä vaiheessa haaveilin Caferacer tyylisen pelin rakentamisesta, mutta googlen kuvahaun perusteella tähän peliin sopi paremmin tuo scrambler luukki.
Sen verran oli muita hommia ja projekteja, että laitoin tämän suosiolla melkein vuodeksi tallin nurkkaan, mutta olipahan se kuitenkin nyt toimivaksi todettu, joten osia uskaltaisi tilata.
Nyt on muuten sama tilanne, päällä. Muutamakin projekti päällä tässä samaan aikaan, joten enempi tarinaa varmaan sitten jos joudun tuon maailmaa järisyttävän viruksen takia karanteeniin. Aloitan ketjun toisesta projektista kun se tämän foorumin genreen sopii ja luultavasti tarvitsen sen kanssa jotain asiantuntija vinkkejä. Niitä vinkkejä on muuten tältä foorumilta aina kiitettävästi saatu jos on tarvittu.
Nyt sain tuon gallerian toimimaan ja tässä maailman tilanteessa kun ei tiedä vaikka kirjoittelu aikaa olisi kohta yllinkyllin.
Tässä vähän testiä ja aloitusta.
Eli tuo Er5 oli tämän näköinen kun se pihaan tuli.
Surullinen tapaus, jota edes myyjä ei viitsinyt kehuskella. Vinoa ja lommoa ja osia palasina, kai sitä oli vähän alettu tutkimaan ja lopetettu homma. Peli oli seissyt ulkona puoliksi pressun alla, eikä lähtenyt käyntiin edes apuvirralla.
Muistaakseni vähän sähköjohtojen selvittelyä, ehkäpä kaasarin putsaus ja sain sen verran käyntiin, että uskalsin jatkaa projektia.
Tässä vaiheessa haaveilin Caferacer tyylisen pelin rakentamisesta, mutta googlen kuvahaun perusteella tähän peliin sopi paremmin tuo scrambler luukki.
Sen verran oli muita hommia ja projekteja, että laitoin tämän suosiolla melkein vuodeksi tallin nurkkaan, mutta olipahan se kuitenkin nyt toimivaksi todettu, joten osia uskaltaisi tilata.
Nyt on muuten sama tilanne, päällä. Muutamakin projekti päällä tässä samaan aikaan, joten enempi tarinaa varmaan sitten jos joudun tuon maailmaa järisyttävän viruksen takia karanteeniin. Aloitan ketjun toisesta projektista kun se tämän foorumin genreen sopii ja luultavasti tarvitsen sen kanssa jotain asiantuntija vinkkejä. Niitä vinkkejä on muuten tältä foorumilta aina kiitettävästi saatu jos on tarvittu.
Re: kawa er5 scrambler
Tossa kun oli tuo takahäkki jo valmiiksi vino ja osia sen verran rikki, niin surutta taka häkkiä poikki. Ilman poikittais tukia se oli paljon helpompi vääntää takaisin.
Uusi tankki Mp-pitstopista oli sen verran halpa, etten jaksanut vanhaa alkaa suoristelemaan, vaikka siitäkin olisi vielä saanut tehtyä.
Penkkejä noihin saa halvalla kiinasta ja sellaisen mitoilla sitten tuo uusi putki takahäkkiin. Aika perus settiä, mutta kyllä siinä vaan aikaa menee.
Vähän sisälokkaria lyhyemmäksi, kun siinä on niin kivasti kaikki akkutelineet ja sähkökilkkeille paikat. Rälläkällä vaan, hyvin leikkaa.
mietin tässä jo, että en edes haaveile laittavani tarvike töttöröitä ilmanputsareiksi ja jemmailevani akkua johonkin. Tässä on ihan siistit sivumuovit ja ne kun maalaa mustaksi niin niitä ei edes huomaa. Toimiipahan moottori kivasti ilman kauheeta säätöä ja kiroilua kun on orkkis putsarit koteloineen.
Sitten vaan osat irti ja maalaukseen. Keulastefat ja öljyt samalla. Ohjauslaakeri uusiksi myös. Kaikki osat oli valmiiksi tilattuna.
Renkaat toki lähti vielä irti ennen maalausta.
Väriksi helppo matta musta, jostain teollisuusmaali valikoimasta, halpaa ja hyvää. Helppo siksi, että sopii melkein jokapaikkaan. Ainakin näissä mopohommissa.
Uusi tankki Mp-pitstopista oli sen verran halpa, etten jaksanut vanhaa alkaa suoristelemaan, vaikka siitäkin olisi vielä saanut tehtyä.
Penkkejä noihin saa halvalla kiinasta ja sellaisen mitoilla sitten tuo uusi putki takahäkkiin. Aika perus settiä, mutta kyllä siinä vaan aikaa menee.
Vähän sisälokkaria lyhyemmäksi, kun siinä on niin kivasti kaikki akkutelineet ja sähkökilkkeille paikat. Rälläkällä vaan, hyvin leikkaa.
mietin tässä jo, että en edes haaveile laittavani tarvike töttöröitä ilmanputsareiksi ja jemmailevani akkua johonkin. Tässä on ihan siistit sivumuovit ja ne kun maalaa mustaksi niin niitä ei edes huomaa. Toimiipahan moottori kivasti ilman kauheeta säätöä ja kiroilua kun on orkkis putsarit koteloineen.
Sitten vaan osat irti ja maalaukseen. Keulastefat ja öljyt samalla. Ohjauslaakeri uusiksi myös. Kaikki osat oli valmiiksi tilattuna.
Renkaat toki lähti vielä irti ennen maalausta.
Väriksi helppo matta musta, jostain teollisuusmaali valikoimasta, halpaa ja hyvää. Helppo siksi, että sopii melkein jokapaikkaan. Ainakin näissä mopohommissa.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: kawa er5 scrambler
Komia tuli. Orkkisputsareiden kanssa saa tosiaan todennäköisemmin keskittyy ite ajamiseen.
Videossa ei ainakaa sivuposket mitenkää hyökänny silmille.
Videossa ei ainakaa sivuposket mitenkää hyökänny silmille.
Re: kawa er5 scrambler
Maalattuja, puhtaita osia on aina kiva asennella. Huomasin tuossa vaiheessa, että olin ehkä liikaakin hieronut noita osia, eikä sitten viitsinyt enää hutasta loppujakaan.
Ja vihdoinkin rupulikumit alle. Ihan ajamattomat vanhapaistot ebaystä.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Tankin maalausta. netistä kawa tarrat ja muistaakseni ninja 250r jämä vihreät valkoisen kylkeen. Lakat päälle.
Ja nyt ei enää esim. vanha stonga sopinut ollenkaan. Motonetistä tarjous tanko kiinni, jostain syystä tuollainen kullanvärinen oli jäänyt hyllyyn ja saanut ale lapun kylkeen. Mielestäni sopii hienosti tuohon. Sitten ei enää kulahtanut kytkin kahvan runko sopinut uuteen tankoon.... -> loputonta hieromista.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
penkki kiinasta, sen mukaan oli tuo takahäkkikin muotoiltu. mittari kiinasta.
Ja vihdoinkin rupulikumit alle. Ihan ajamattomat vanhapaistot ebaystä.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Tankin maalausta. netistä kawa tarrat ja muistaakseni ninja 250r jämä vihreät valkoisen kylkeen. Lakat päälle.
Ja nyt ei enää esim. vanha stonga sopinut ollenkaan. Motonetistä tarjous tanko kiinni, jostain syystä tuollainen kullanvärinen oli jäänyt hyllyyn ja saanut ale lapun kylkeen. Mielestäni sopii hienosti tuohon. Sitten ei enää kulahtanut kytkin kahvan runko sopinut uuteen tankoon.... -> loputonta hieromista.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
penkki kiinasta, sen mukaan oli tuo takahäkkikin muotoiltu. mittari kiinasta.
Re: kawa er5 scrambler
Kaikkeen pieneen viilaamiseen menikin sitten yllättävän paljon kalenteri aikaa. Aina pikkusen kerrallaan, millon missäkin välissä kun kerkeää.
-kilven teline, pakoputki, kannakkeet, mittariteline... jne. Onhan niitä.
tuossa kuva kiinan mittaristosta ja siihen 3d printatusta leditelineestä. Tuossa er5:ssa on öljy ja vedenlämpö valo hassusti yhteen kytketty, en nyt muista tarkalleen logiikkaa, mutta olikos se nyt ylilämpötilanteessa molemmat palaa, vai oliko se öljy. Mutta mielestäni tosella kiva rakentelu mielessä, että on vedenlämpötilalle suoraan ylilämpövalo, eikä sellaista taulutv:n kokoista mittaria.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Tuossa piti tuo virtalukon kehyskin printata, kun oli kolarissa vaurioitunut. Hieno mittari, jännä logiikka, kun vaijeripyöritteinen, mutta digi näyttö ? Yhden tuollaisen purkasin otin siitä tuon vaijerivetoisuuden pois ja siirsin anturin johdoilla mittarista ulos, joten saa muokattua ihan täys digimittariksikin.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Koska orkkis paisari on takakatteen alla piilossa ja takakatetta tähän ei tullut, niin tilalle piti keksiä toinen paisari. En halunnut näin kovan hierommisen jälkeen tyytyä siihen perinteiseen taskumatti/kaljatölkki vaihtoehtoon. Sorvilla tuollainen alu putkilo jonka sisälle sitten... huoh, paremman puutteessa shampoo pullo. Mutta siitä tuli mielestäni silti ihan siisti ja sopii hyvin tuohon kylkeen. Maalailut oli jo maalailtu, enkä kehdannut kilikali maalilla maalailla, joten tuo jäi nyt sitten maalaamatta mustaksi.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Tuossa vielä koko komeus luonnollisessa ympäristössään. Pakoputki tai tuo äänenvaimennin on kolaroidusta z1000 kawasta orkkis vaimennin. Katalysaattorin nappasin sisältä pois, kun luulin sen tekevän painoa. Tosiasiassa tuo on vaan melko tukevaa peltiä ja painaa sen takia.
Tykästyin tähän peliin kyllä, se oli kiva peli ajella ja rakennella. Eikä talous järkyttynyt tästä. Mutta talli alkoi pursumaan projekteista, joten tästäkin tuli sitten luovuttua. Toki mielessä on jo vastaavanlainen projekti, joka on nyt jo alkanutkin. Ei ole vaan tullut yhtä innokkaasti kuvailtua noita kasausvaiheita, että tuollaisen videon saisi tehtyä.
Mutta saman tyylinen tästä uudestakin on tulossa. rupulikumeineen päivineen. Ehkä taas liikaa hieromalla.
-kilven teline, pakoputki, kannakkeet, mittariteline... jne. Onhan niitä.
tuossa kuva kiinan mittaristosta ja siihen 3d printatusta leditelineestä. Tuossa er5:ssa on öljy ja vedenlämpö valo hassusti yhteen kytketty, en nyt muista tarkalleen logiikkaa, mutta olikos se nyt ylilämpötilanteessa molemmat palaa, vai oliko se öljy. Mutta mielestäni tosella kiva rakentelu mielessä, että on vedenlämpötilalle suoraan ylilämpövalo, eikä sellaista taulutv:n kokoista mittaria.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Tuossa piti tuo virtalukon kehyskin printata, kun oli kolarissa vaurioitunut. Hieno mittari, jännä logiikka, kun vaijeripyöritteinen, mutta digi näyttö ? Yhden tuollaisen purkasin otin siitä tuon vaijerivetoisuuden pois ja siirsin anturin johdoilla mittarista ulos, joten saa muokattua ihan täys digimittariksikin.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Koska orkkis paisari on takakatteen alla piilossa ja takakatetta tähän ei tullut, niin tilalle piti keksiä toinen paisari. En halunnut näin kovan hierommisen jälkeen tyytyä siihen perinteiseen taskumatti/kaljatölkki vaihtoehtoon. Sorvilla tuollainen alu putkilo jonka sisälle sitten... huoh, paremman puutteessa shampoo pullo. Mutta siitä tuli mielestäni silti ihan siisti ja sopii hyvin tuohon kylkeen. Maalailut oli jo maalailtu, enkä kehdannut kilikali maalilla maalailla, joten tuo jäi nyt sitten maalaamatta mustaksi.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1
Tuossa vielä koko komeus luonnollisessa ympäristössään. Pakoputki tai tuo äänenvaimennin on kolaroidusta z1000 kawasta orkkis vaimennin. Katalysaattorin nappasin sisältä pois, kun luulin sen tekevän painoa. Tosiasiassa tuo on vaan melko tukevaa peltiä ja painaa sen takia.
Tykästyin tähän peliin kyllä, se oli kiva peli ajella ja rakennella. Eikä talous järkyttynyt tästä. Mutta talli alkoi pursumaan projekteista, joten tästäkin tuli sitten luovuttua. Toki mielessä on jo vastaavanlainen projekti, joka on nyt jo alkanutkin. Ei ole vaan tullut yhtä innokkaasti kuvailtua noita kasausvaiheita, että tuollaisen videon saisi tehtyä.
Mutta saman tyylinen tästä uudestakin on tulossa. rupulikumeineen päivineen. Ehkä taas liikaa hieromalla.