Plekseistä

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MarkoNy
Pyörä: R1150GSA

Plekseistä

Viesti Kirjoittaja MarkoNy »

Moro

Mistä kannattais hankkia ja mihin hintaan sais toimivan korkeemman pleksin -92 AT:iin?
Alkuperäinen on hiukka turhan matala ja pyörittää ilmaa just kypärän yläosassa.
Sergei

Viesti Kirjoittaja Sergei »

Se ilman pyöriminen kypärässä on meidän pitkien ( luetaan 2 metristen) ongelma. Itse tilasin ja sainkin jo syksyllä MRA:n pleksin jonka voi säätää seitsemään kulmaan. En silläkään pääse ihan tyyneen ilmaan, hiljaisemi on kuitenkin tuo asento jossa tuuli pääsee vapaasti silmille (free air) . Mun pyöräni on vaan uudempaa mallia, ei kuitenkaan vaikuta ilman liikkeisiin.
-Sergei-
-Sergei-
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Mulla on MRA Varioscreen africaanossa-97. Mutta ei siinä pysty säätämään kuin korkeutta kolmeen kohtaan. Onko sulla Sergei sama, puuttuuko mulla jotain osia?
XRV-97
Sergei

Viesti Kirjoittaja Sergei »

Mullakin on Tuo variosreen, kyllä siinä on erilaisia säätöjä enemmän kuin 3.
Korkeuksia voi olla tuo 3. En ole ajanut kuin yhden lenkin joulukuun alussa, ei suurempaa kokemusta vielä.
-Sergei-
-Sergei-
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Re: Plekseistä

Viesti Kirjoittaja tertsu »

MarkoNy kirjoitti:Moro

Mistä kannattais hankkia ja mihin hintaan sais toimivan korkeemman pleksin -92 AT:iin?
Alkuperäinen on hiukka turhan matala ja pyörittää ilmaa just kypärän yläosassa.
MRA:n pleksejä saa Storm:lta, esim. http://www.storm-motor.fi/product_info. ... s_id=19775.
Kura lentää...
MarkoNy
Pyörä: R1150GSA

Viesti Kirjoittaja MarkoNy »

Kiitos vinkeistä.

Täytynee kääntyä tuon Stormin suuntaan aiheessa.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tai voi tietysti hankkia tuon pelkän saranan alkuperäiseen pleksiin ja panna siihen jonkulaisen jatkopalan kiinni jota sitten leikkoo ja säätelee ja kääntelee.

Mulla on semmonen teos tekeillä. Ihan helvetin ruma, mutta saa nähä miten se toimii. On tietty Evo1 vasta.
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Peltsi kirjoitti:Tai voi tietysti hankkia tuon pelkän saranan alkuperäiseen pleksiin ja panna siihen jonkulaisen jatkopalan kiinni jota sitten leikkoo ja säätelee ja kääntelee.
Tätä samaa olen itse miettinyt, mutta en ole mielestäni järkevää saranaa löytänyt. Eli kysymys kuuluukin minkälaisen saranan olet tuohon löytänyt? Kuva olis kiva.

Terveisin
Mika TA-91
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Sarana on ihan tuo sama MRA;n tekosia oleva mikä on siinä valmiisa pleksisäki paikallaan. Edellyttää pientä porailua.

Eihän tuosta mokomasta ole kuvaa nyt mutta voin vaikka ottaa maanantaina töissä kuvan moisesta palikasta ja laittaa tänne.

http://www.storm-motor.fi/product_info. ... s_id=30433
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Peltsi kirjoitti:Sarana on ihan tuo sama MRA;n tekosia oleva mikä on siinä valmiisa pleksisäki paikallaan. Edellyttää pientä porailua.
Kuva ei ole tarpeen. En vain tiennyt, että noita samoja saranoita saa irtonaisinakin, kun tämä nyt selvisi, tulee minullekkin oma tekemä vario touring screen. Eli kiitoksia kovasti tiedosta.

Terveisin
Mika TA-91
Vastaa Viestiin