Valojen rakentelua(?)

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

kumipää
Pyörä: GSA ASA

Re: Valojen rakentelua(?)

Viesti Kirjoittaja kumipää »

janhama kirjoitti:Onkos kukaan törmännyt sellaiseen merkkiin kuin Cyclops Adventure Sports ?

Noilla on kasa erilaisia valoja, johtosarjoja, katkaisimia, himmentimiä jne..

Niiden Explorer 2 sopisi pikaisen mittauksen perusteella Tenereen alakolmion eteen. Olisi hyvässä suojassa siellä. olen etsinyt sellaista valoa, jossa olisi järkevä valontuotto, ja joka sopisi tuohon tilaan. Muuta en ole vielä löytänyt kuin tämän.
Jotenki ovat kalliita mun makuun, osa on suoraan kiinan ebay tavaraa, mitä itellekkin on tullut.
Eivät kerro, mitä emittereitä lampuissa käyttävät.
Toki linkin valo kyllä näyttää asialliselta.

Mulla on hyvät kokemukset näistä kanttisista 40w:
https://goldrunhui.en.alibaba.com/produ ... ality.html

Voisin koittaa joitain näitten pienempiä valoja näyttämään vähän ojanpenkoillekkin päin.
Bergland83
Pyörä: Hbg 650cc

Viesti Kirjoittaja Bergland83 »

Minkälainen valo olisi tehoiltaan oikea valinta? Pyöräni on husaberg 650fs -08. En ole tietoinen minkä tehoinen tässä on tuo virran tuotto. Akkuna lithium.
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Hyvälaatuinen oikeasti 40 watin led on mielestäni minimi millä viitsii pimeässä ajaa ollenkaan. Mieluummin 60 wattia jos on mistä ottaa. Siihen kaveriksi n. 30 watin kypärävalo joka näyttää minne katsoo niin on hyvä alku.
Bergland83
Pyörä: Hbg 650cc

Viesti Kirjoittaja Bergland83 »

Tämä tietenki olis paras mutta ei nyt saatavilla ja riittääkö tuohon pyörässä tehot että lähtee vielä startilla käymäänkin.
https://www.tyovalot.fi/product/538/end ... urospecial
FSA
Pyörä: FE 390

Viesti Kirjoittaja FSA »

Tuo endurospeciaalivalo on toiminut pari talvea moitteetta. Valotehoa on vähintään riittävästi. Omassa Husabergissa otin virran pitkiltä, mutta otin pyörän omat pitkät pois käytöstä juurikin virran riittävyyden takia. Ainakin itse suosin vielä lisäksi kypärävaloa, koska kun menee nurin ja pyörä sammuu niin hetken aikaa on melko pimeää :lol:
Full Speed Ahead
tsau
Pyörä: GSA 1200

Viesti Kirjoittaja tsau »

Onko kenelläkään kokemusta
https://mattgeckoleds.com/shop?olsPage= ... oil-cooled

Pistin tilaukseen mutta version V2. Joten muutaman viikon päästä minulla saattaa olla kokemusta, jos jotakuta kiinnostaa.
vtwin
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB

Viesti Kirjoittaja vtwin »

^olen noita katsellut Aliexpressistä, vielä en ole uskaltanut tilata.

ADVriderilla noista on keskustelua ja kehuvat kovasti.
Mua hämää se, että pitkä ja lyhyt valo on vaihtanut paikkaa? Originaalissa lyhyt on isossa umpiossa, LEDissä se on pienessä. Eikai sillä mitään väliä ole kummin päin ne on, mutta ihmettelin vaan.

Laita kokemuksia, kun saat valon.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Jouni
Pyörä: r1200gs

Viesti Kirjoittaja Jouni »

tsau kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta
https://mattgeckoleds.com/shop?olsPage= ... oil-cooled

Pistin tilaukseen mutta version V2. Joten muutaman viikon päästä minulla saattaa olla kokemusta, jos jotakuta kiinnostaa.
Kiinnostaa. Tehoa on ainakin ilmoitettu olevan runsaasti, ja ulkonäkö todella hieno. Näin alkuun olisi kiva tietää:
- millainen valokuvio seinää vasten
- onko mitä(än) hyväksyntämerkintöjä (lähi?, kauko?, sumu?, DRL?)
- todellinen (otto)teho
- miten valojen korkeus säädettävissä, vai onko mitenkään
tsau

Heh heh...
Versio2 kiinasta

Sama kuin Matt Geckolta mutta vähän halvemmalla :lol: No, minä kun en kauheasti tykkää paskasta, mitä kiinalaiset myy niin on parempi ostaa ameriikasta :wink:

Ja video. Tosta näkee miten 1 versio heiluu kun ei ole kuin kahdesta paikkaa eli sivuilta kiinni. Versio 2 käyttää kolmea kiinnityspistettä.
tsau

Lamppu saapui hetki sitten Postin lakosta huolimatta. Kuvia en vielä ehtinyt ottaa mutta alkuvaikutelma hyvä. Tosin olin varautunut karvaaseen pettymykseen. Mitään korkeussäätöä ei ole, mutta muuten kohtuu hyvän tuntuinen. Ainoa pienehkö ongelma asennuksessa on se, että mittaritelineen ruuvit on millin, pari, turhan pitkät. Muuten menee melkein heittämällä paikalleen.

Tehoja ehdin mittailla, tuollehan luvattiin:
Power: DRL 20w / Low Beam 60w / High Beam 30w,
Ja Aliexpressin sivulla:
* Hi @ 1.6A, 12V 19.5W
* Low @ 3.6A, 12V 43W
* DRL @ 820MA, 9.9W

Nuo isommat tehot onkin ledien nimellistehot.

En mitannut kuin pitkän ja lyhyen:
Lyhyt 37W
Pitkä 23W

Voi tietysti olla, että kun minun mittauksia ei tehty laboratorio-olosuhteissa ja maapiuhassa on pientä hapettumaa niin ihan samaan tulokseen en päässyt. Ja virtamittarin tarkkuus, no se on mitä on.

Mutta sitten nopea testi pimeällä pihalla, ihan varmasti voi sanoa, että on parempi kuin alkuperäinen. Paljon parempi. Viikonloppuna saattaa tulla kuvia.
Jouni
Pyörä: r1200gs

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Rohkaistuin tilaamaan valon Aliexpressistä, ja sehän tulikin nopeasti, tilasin 11.11 (singles day alennuksesesta) ja se oli perillä 19.11. Vähän pelästytti että se on hajalla, kun päiväajovalo välähti vain kerran ja jäi pimeäksi kun ekan kerran kokeilin, mutta jäihän se sitten palamaan kun käänsin liittimen toisinpäin. Ulkonäkö on kyllä hieno, nyt on gessu päivitetty tälle vuosikymmenelle. Lasissa on (muka) jotain hyväksyntämerkintöjäkin, päiväajovalo loistaa lähinnä oikealle, mutta sieltähän ne kotilot yleensä tunkee päälle. Korkeussäätö puuttuu, pitää ehkä viritellä joku oma viritys.
tsau

Minäkin testailin valoa hiukan lisää. Ja nyt sitten kun vanhan valon liitin oli putsattu hapettumista niin ero ei ollut ihan niin iso kuin ensimmäisellä kerralla. Mutta on tämä uusi silti tehokkaampi vaikka ei nyt sentään muuta yötä päiväksi. Helppo kuitenkin vaihtaa vanhan tilalle.

Kuva

Kuva

Kuva

Vertailukuvat uuden ja vanhan välillä onkin sitten senverran huonoja etten viitsi niitä tänne laittaa.

Edit: Jokohan nyt tarttuisi noi kuvat... :twisted:
Viimeksi muokannut tsau, Ma Marras 25, 2019 11:37 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vtwin
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Kuvat ei näy?

/EDIT: nyt näkyy.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Oliskohan tuon valon E-hyväksyntä ihan oikea?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
tsau

Aitoa kuten kaikki muukin kiinasta tuleva :D
Mutta joo, en ole kyllä hetkeäkään kuvitellut, että olisi totta. Mutta ehkä poliisinkin on sitä vaikea tien päällä varmistaa, toivottavasti. Itseasiassa voisikin myyjältä kysellä hiukan lisää asiasta.
Tulin juuri pieneltä lenkiltä ja tuolla pimeässä se ”laatu” näkyy. Lyhyet näyttää suht sopivan korkealle mutta pitkiä laskisin hiukan. Ja sehän ei ole mitenkään mahdollista.
Vastaa Viestiin